Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Špinavá brzdovka [Wiku](27.4.2015 17:55:27)
Příspěvků: 12, poslední: 30.4.2015 11:59:4560280.Automobily a jiné vehikly
Ahoj. Poslední dobou mám divnou zkušenost se součátmi na hydraulické brzdy z druhovýroby pro auta i motorky. Opravná sada gumiček nebo komplet celý HBV či brzdové prasátko, všechno mi do půl roka zašpiní nově nalitou brzdovou kapalinu a za do tří let některá gumička povolila. Použil jsem už více výrobců kapaliny (TRW, Coyote) i součástek (ATE, Fenox, originál díl škoda). Je možné že brzdovka pomalu rozpouští gumičky? Od jakého výrobce koupit díly a kapalinu, aby bylo všechno čisté? Mazda co má nalétáno okolo 200tis a na výměny jezdila do autorizovaného servisu má v nádobce čisto i po 17 letech provozu.
Jad: ze starý brzdový kapaliny se stává nová brzdová gelovina a je ňamka se toho zbavit (vůbec se s tím nedá jezdit)...pravdou na tom je, že když je brzdovej okruh provozovanej se směs brzdové kapaliny a brzdové geloviny je nejmenší drbání a nejlevnější to vyhodit vše a udělat znova.. [mais] (30.4.2015 11:59:45)
Znamy mechanik, stary praktik, mi povidal ze u aut kde se brzdovka meni v predepsanych intervalech neni problem. Ale beda jak k nemu prijede nekdo na vymenu kapaliny s autem kde nebyla leta menena. Vzdy nasledujou prasatka, brzdovy valec atd., drive nebo pozdeji. V takovych pripadech doporucuje bud komplet vymenu brzdoveho systemu, nebo jezdit dal se starou kapalinou.Jestli je to pravda, nebo profesni latina, nevim:-) [Jad] (29.4.2015 16:08:18)
Wiku: a nedělají to z gumy na červenou brzdovku? [mais] (29.4.2015 15:03:37)
Hlade: Ne. Vždycky jenom DOT4. Do starých krámů kde byla DOT3 lijeme nadále trojku. Problém je u obojího. [Wiku] (29.4.2015 9:15:37)
Wiku: Neleješ tam DOT5? [Hlade] (29.4.2015 7:34:59)
Právě. Na žigu jsem vypouštěl snad ještě origo čistou brzdovku z roku 1989. Z blbosti jsem jí měnil protože se to přece má dělát každé dva roky. To bylo na podzim hned po koupi. Do zimy jsem prošlápl hlavní válec spojky i brzd a vytekly prasátka na všech kolech, hezky postupně. Před dvěma lety jsem dělal brzdy a spojku kompletně včetně trubek a hadic. Kapalina během cca měsíce opět černá. Po roce a půl mi znovu odešl spodní spojkový válec.
Podobné zkušenosti mám z fabie. Výměna po deseti letech od výroby a poté vytekly prasátka.
Teď přišla na řadu Mazda, proto řeším co tam nalít. Rozebíral jsem zatuhlé brzdy. Veškeré gumové díly jsou originální. Na brzdy zatím nikdo nehrabal. Nechci dopadnout stejně jako v předchozích případech.
[Wiku] (28.4.2015 22:49:38)
Mám zkušenost, že prvovýrobní (původní) gumičky v brzdovém třmenu vydrží 15 let, obecná druhovýroba pak sotva půlku. Na 15 let staré auto někdy není na výběr, někteří výrobci origo díl už nenabízí (typicky Ford) a na auto, kterých už moc nejezdí, je člověk rád, že to má v nabídce alespoň jeden low-cost druhovýrobce. [Deadman] (28.4.2015 22:28:52)
řeším to tak, že si důsledně hlídám, aby gumový materiál, který mám v brzdovém okruhu odpovídal specifikaci dané brzdové kapaliny, bohužel to výrobci rádi a často mění i během výroby [mais] (28.4.2015 20:59:42)
Brzdovku (dot 4) pro výměnu používám Velvanu 265+ (265 už nedělají)http://www.velvana.cz/syntol-hd-265-plus/produkt/ bez problémů, necháváme postupně protéct-vytlačit novou. Kromě hor asi málokdo (auto) běžně popojíždějících dostane brzdovku na limit-teplotně, to dřív přestane psychicky brzdit. I Žigiluk s 13% vody brzdil-problém jen k -15/20°, tam už brzdovka zatuhla.
Díly jako takové jsme u "nových" brzd neměnili-každopádně při 2-3 výměně brzdovky by už neměla být znečištěná (záleží na provozu).
[Malken] (28.4.2015 14:32:23)
Brzdovku měním a okruh před naplněním proplachuji čistou kapalinou. Řeším to, že okruhy kde brzdovka zčernala mi vždy někde povolily a vytekly. Ty které byly čisté drží i při zanedbání výměny. [Wiku] (28.4.2015 12:43:05)
a co řešíš? že máš brzdovku jiný barvy, než bys chtěl? Vadí to něčemu? nevadí, tak ji po 2 letech měň, jak se má a je to.

Ono taky ate je sračka, fenox rusko?, originál škoda ti beztak přišla z polska...
[ee] (28.4.2015 11:09:12)
Mám podobnou zkušenost. Bohužel ani origo díly kolikrát nevydrží to, co vydržely ty, co na autě byly. Celkem zajímavě o tom píšou třebas tady http://www.auto.cz/znackovy-vs-nezavisly-autoservis-kdo-s-koho-84133 Co se týče zakalení brzdovky, tak pokud je jednou v systému jemný nevypláchnutelný kal, je to jako s motorem. Nikdy z něj už olej tak čistý jako se tam leje nevyteče. Leda to propláchnout víckrát. Nicméně spousta lidí ani neví co tam má a brzdí. Bod varu brzdovky mají asi jako u vody a netrápí je to. :) Já bych to propláchnul a pokud se to nebude sypat tak neřešit. [verdom] (28.4.2015 10:30:27)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19