Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 24, poslední: 10.6.2015 19:09:5360282.všechno ostatní
Jaké je správné pořadí montáže u Jawa 350-632: rotor altíku, vlnitá podložka,plochá podložka nebo rotor altíku, plochá podložka, vlnitá podložka? A k čemu tam vlastně vlnitá podložka slouží? Poraďte, prosím...
Da se nekde ta vlnita podlozka koupit? Pokud můžete SMS nebo volat na 608536108, DIKY. [jarda] (10.6.2015 19:09:53)
Prosím tě, vlnitá podložka tam zbytečná není, pro nic za nic ji tam nedávali. Vše má svůj účel. Kdyby byla zbytečná, tak by si s ní nepřidělávali starosti. [kriz] (29.4.2015 21:17:43)
Na rotoru vlnitou podložku volnou nemám, protože je vlnitá a právě ten kroužek se o ní opře a přimáčkne ji k rotoru. Točí se vše současně s čepem, a proto to nemůže být nic ošoupané. Vlnitá je proto, aby se trochu zmačkla, když se stáhne mezi kroužkem a rotorem, tím pádem je tam vše bez vůle a jen se napruží. Už to chápeš? [kriz] (29.4.2015 21:14:55)
kriz: jo, pochopil jsi to dobře a právě díky vnitřním průměrům jde vlnitá p. nasadit na čep tak akorát-na rotoru by byla volná a kroužek zase pasuje na rotor(a zakryje kolíček proti vypadnutí) a nejde nasadit na čep. Proto mi to je divný, neboť vlnitá podložka nemá stopy otěru od kroužku(kdyby jej podpírala) a gufero nemělo stopy otěru od vlnité podložky(myslím, že kdyby se opírala o kroužek, tak by se točila s ním, což by ale byl nesmysl, neboť by vydrbala gufero). A kroužek jde na rotor lehce, lze s ním otáčet a přesto nejsou na něm ani na rotoru stopy tření. No prostě mi tam přijde ta vlnitá podložka jaksi zbytečná, i když tam byla. Jen pro úplnost dodávám, že jawka má natočeno poctivých 25000km. [maaca] (29.4.2015 19:56:31)
Tak, jestli to už někdo nevyndal, že je to tam zbytečné. Měl jsem ruce dva motory 632 na ČZ 350 a v každém byl kroužek, vlnitá podložka, rotor. [kriz] (29.4.2015 17:15:23)
tak v tom 632 motoru je kolíček, rotor a gufero s 25mm dírou. Nic jiného [maspe] (29.4.2015 15:15:07)
maaca: Pokud jsem to dobře pochopil, jak jsi to popsal, tak dáš: gufero, vlnitá podložka průměr 25,4 mm, kroužek 24,8 mm, rotor. To potom ta vlnitá podložka tam nemá žádný význam, protože vlnitou podložku nasadíš na čep, ale kroužek již na čep nenasadíš, protože má průměr 24,8 mm a čep má průměr 25.00 mm, takže vlnitá podložka tam bude se volně posouvat mezi guferem a kroužkem a kroužek se ti posouvat (bude volný) mezi rotorem a čepem na kuželu (po soustružení, protože se na čep nenasune). Aby jsi měl vše bez posuvu, aby to nebylo volné, tak musíš dát kroužek, vlnitou podložku (která ti zajistí vymezovací kolíček proti vypadnutí) a rotor. Já to mám tak na motoru, a když jsem ho rozebíral, tak to tak bylo. [kriz] (28.4.2015 22:38:44)
Ano na 638 má být kroužek na čep a gufero s dírou 30. V katalogu je chyba, je tam uvedeno gufero 25. Díky tomu mi v obchodě prodali špatné gufero, takže jsem před mnoha lety vyzkoušel, že to gufero s dírou 25 JDE na kroužek narvat. Dokonce to nějaký čas funguje. Samozřejmě břit je natažený daleko za konstrukční rozsah, takže se silným třením brzo zničí.
Provedení bez kroužku je možné použít, pokud má čep přijatelně hladký. Já mám čep z výroby (provedení s kroužkem) obroben tak nehorázně hrubě, že by sežral gufero asi za kilometr.
[Deadman] (28.4.2015 21:46:36)
Pánové, vy jste se tedy rozohnili, nicméně dík za diskusi, už mi to docvaklo. Sorry za nepřesnost: ne plochá podložka, ale kroužek. V mém případě je to takto: gufero 25-62-8, na čep klikovky( kouká asi 0.5 cm z gufera a končí osazením a dále kónusem) nasadit vlnitou podložku( vnitřní průměr 25,4cm a dále kroužek( vnitřní průměr 24,8 a vnější průměr 28) je nasazen na osazení altíku s drážkou pro čípek v klikovce,takže překrývá čípek, aby nevypadl. Ta pružná podložka drží kroužek proti posunutí směrem dovnitř motoru, což mi přijde zbytečné, vzhledem k rozdílu průměrů čepu klikovky a kroužku. Mne hlavně zaráželo, že se ta podložka opírá přímo o gufero. Ale stopro tam tyhle díly byly a rozměrama to k sobě pasuje. Snad jsem to popsal srozumitelně, uf! No a čípek pasuje tak přesně, že šel vytáhnout jen kleštěma, ale zlehka!
Díky všem!
[maaca] (28.4.2015 18:55:56)
kriz: 632 jsem nikdy nedelal, ale uz chapu jak to myslis, i kdyz o tyhle verzi slysim opravdu prvne. Kdyz budes mit prilezitost, tak fotkama nepohrdnu

spec: delsi pod kolecko, kratsi pod altik. Kdyztak si to najdi u me v profilu ve starsich dotazech, ptal jsem se na to nekdy v 2010 myslim
[Marlboro] (28.4.2015 17:01:05)
spec: řekl bych, že kratší patří pod řetězové kolečko, ale ruku do ohně bych za to nedal.
No_-_name: Přesně to, co popisuješ, se mi stalo. Při GO kliky mi ztratili kolíček, tak jsem namontoval kliku a kroužek bez něj s tím, že tam kolíček dodám později. A ouha, už to nešlo. S pomocí pilníku jsem ale kolíček upravil tak, že tam nacpat šel a drží tam přitom pevně, tak snad nevypadne.
[Ota] (28.4.2015 12:36:02)
Sory že se přisírám, kroužky jsou dva, delší a kratší, který patří na sekundár? [spec] (28.4.2015 12:10:51)
Kroužek pod rotorem nemám broušen, ale jen soustružen. Kamarád má zrovna rozebrán motor 632 do ČZ 350, říkal, že mi to nafotí, změří a pošle. Pak vám to sem dám. Maspe: Vyfoť, co tam je pod rotorem, v jakém pořadí, a když tam bude kroužek (pouzdro), tak ho celý změř. [kriz] (28.4.2015 10:08:10)
kriz: jeden motor 632 mají teď kolegové na dílně, klidně ti změřím co chceš. Měl jsem jak 638 tak 634 s altíkem. Ten 634 jsem pak dával zrovna No_-_Nameovi :-D [maspe] (28.4.2015 9:21:54)
Katalog není všemocný, jsou v nich nasekaný chyby.

Podívej se třeba tady na rozpad motoru 638 http://www.eurooldtimers.com/functions/get_file_manualy.php?id=1390
na straně 10, položka 4 máš gufero s dírou 25. A na straně 17 položka 17 je kroužek atd. A přitom to dohromady nepasuje...
[No_-_name] (28.4.2015 8:54:51)
no_-_name: No jo, ale 632 motor s alternátorem do ČZ, co mám, tak má gufero 25x62x8 a je to napsané i v Seznamu náhradních dílů, tak tam asi nemohu mít kroužek doražen na ložisko. Už začínáš být sprostý, tak si to nech pro sebe. [kriz] (28.4.2015 8:25:51)
Pánové, co se tady vyjadřujete, tak pozoruji, že máte zkušenosti ze 638 motorem. Ono také tam nemusíte dávat na 632 motor vlnitou podložku, která zajišťuje kolíček a můžete jezdit a nic to neudělá, ale kolíček při chodu motoru může vypadnou odstředivou silou. 634 to má samozřejmě jinak, když má dynamo. Ježíšmarjá Marlboro ten kroužek nemá vnitřní průměr 25 mm a vnější 30 mm jako 638, ale má menší průměry a kroužek se opře o soustruženou plochu na klikovém čepu na přechodu kužele a průměru 25 mm. To je těžko, když jste motor 632 nedělali. Do 14 dní mi má přijít motor z Polska 632 s alternátorem, tak když to tam bude, tak vám to nafotím, ale z mojí motorky to znovu rozebírat nebudu. Takhle to mám na motoru a stojím si zatím a myslete si co chcete. Já vycházím ze svých zkušeností a nepíši sem domněnky jako se tady často stává. [kriz] (28.4.2015 8:15:10)
kriz: Bitchplease, nemám potřebu si honit ego a házet vykřičníkama machrovajíce, co jsem dělal a nedělal ale budiž. Dělal jsem motory 638 i 632 a oba to mají kolem altíku stejný jak uváděj kluci. Ten kroužek není jen opřenej o začátek pr.25 ale správně je dotlačenej nadoraz až k vnitřnímu kroužku ložiska a běží po něm břit gufera. Zároveň je těsně za jeho hranou kolíček, kterej tímpádem nemůže vypadnout. A do celé téhle sestavy zapadá spodek rotoru, který je kolíčkem zajištěn proti pootočení. Pokud ten kroužek nemáš dotlačený až na konec k ložisku, nedivím se, že je možné použít gufero 25. Ale tímpádem nemůže pořádně sedět rotor na kuželu a tímpádem ti kolíček nezajede dovnitř, jak píšeš. Howgh.

Vzhledem k tomu, že kroužek je tam s přesahem, je tam pružná podložka jen pro sichr a její absence v praxi nevadí. Nevím proč tam ty kroužky dávali, zlí jazykové tvrdí, že mají obvykle lepší povrch pro gufero než čep kliky, nebo jsou z tvrdšího matroše a břit je nevydírá tolik. Nicméně to funguje i bez toho.

Shrnuto podtrženo:
Varianta A: holej čep => použij gufero s dírou 25 a nedávej kroužek ani vlnitou podložku
Varianta B: čep s kroužkem => použij gufero s dírou 30 a pod rotor (můžeš) dát vlnitou podložku.

P.S. až budeš zas někdy něco dělat, zejména variantu B, tak si tam naser ten zajišťovací kolíček ještě před kroužkem, ať se pak nedivíš, že ho tam nedostaneš... Kroužek jde z kliky blbě dolů, tak je škoda to dělat dvakrát ;-) (Nebo se dá vypilovat či vytočit osazenej a sníženej zajišťovací kolík, kterej tam dostat jde, ale to už je asi vyšší dívčí?)
[No_-_name] (28.4.2015 7:48:18)
kriz: bez urážky, ale pokud to vypadá stejně jak u 638, tak nemáš pravdu - broušenej kroužek na gufero s vnitřním průměrem 25 mm prostě nedáš, patří na průměr 30 mm. Kolíček rotoru je schován těsně za hranou toho kroužku - aby bylo možné stáhnout kolíček, je nutno sundat ten kroužek http://marlboro350.rajce.idnes.cz/GO_motoru_J350/#11.JPG sice to tady není moc dobře vidět, nicméně rozpěrka pod řetězovým kolečkem je stejných průměrů jak pod altíkem, jen je delší a zde je vnitřní průměr gufera 30 mm dobře čitelný. V čem souhlasím, že po použití menšího gufera bez kroužku, se kolíček neschová do kuželu rotoru ale je jen z kraje a čouhá z drážky co je mimo rotor - tam by teoreticky byl prostor k vypadnutí.V případě zájmu obětuju chvilku a detailněji ofotím. Nechci se hádat, protože lidi jako ty mám v úctě, jen uvést věc na pravou míru. Možná to má 634 trošku jinak (což pochybuju) a taky máš pravdu, nebo si jen nerozumíne :-)

maspe: taky jedzím bez tý vlnitý podložky už 5 let (s kroužkem) a nic se nestalo. Nějak nejsem schopnej tam dát novou
[Marlboro] (28.4.2015 5:01:15)
kriz: zrovna u no_-_namea děláš ramena na špatném místě.
Klikový čep má průměr válcové části 25mm, už od doby péráka. Gufero těsnící o čep má vnitřní průměr 25mm, pokud se dává broušená trubička tak se používá gufero s 30mm otvorem. Jak psal Marlboro.

Zajímavé je, že jsem měl trubičku, a altík bez vlnité podložky a nikdy mi kolíček z kliky nezmizel. Asi magie.
[maspe] (28.4.2015 0:45:09)
no_-_name: Ta trubička není opřená o gufero, ale o klikový čep, jak začíná průměr 25 mm. Dělal jsi někdy motor s alternátorem? Já jo, tak jsem asi viděl, co tam mám. Kolíček nedrží proti vypadnutí rotor jako u dynama. Rotor alternátoru má kovovou vložku s kuželem v rotoru vyčnívající směrem ke klice s drážkou a už jsem jednou psal, že ten kolíček nezajede dovnitř, aby se zde schoval a nevypadl. Dále klikový čep má otvor na kolíček posunutý blíže k průměru 25 mm čepu, než je na dynamo. Zatím si stojím, protože jsem to asi dělal! [kriz] (27.4.2015 23:05:14)
pokud mas gufero s dirou 25 tak je tam "trubicka" a podlozka k prdu, respektive nechapu jak bys ji dostal do gufera... a kolik nevypadne, drzi ho rotor stejne jako u dynama [no_-_name] (27.4.2015 22:21:18)
Mám ČZ 350/472.6, motor 632 s alternátorem. Gufero tam mám 25x62x8. Mám to v pořadí kovovou trubičku, vlnitou podložku, rotor. Když jsem nad tím špekuloval proč to tam je, tak jsem zjistil, že ta vlnitá podložka překrývá kolíček v čepu u rotoru, aby nevypadl. Protože kolíček je mimo rotor a není to jako u rotoru dynama, kde zajede dovnitř a schová se. [kriz] (27.4.2015 21:46:15)
záleží jaká gufero máš na klice - pokud s průměřem 25 mm přesně na čep, tak se vlnitá podložka nepoužívá (pokud je to ta co myslím - celkem velká), taky můžes mít gufero s průměrem 30 mm a v tom případě je ještě na čepu kliky nasazen broušenej kroužek a podložka se vkládá mezi měj a rotor altíku - přes rotor dotlačuje ten kroužek k ložisku. On tam resp drží přesahem sám o sobě, podložka spíš zabraňuje tomu a kroužek těch pár mm nepovyjel [Marlboro] (27.4.2015 21:01:24)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,203 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19