Na tento dotaz mohou odpovídat pouze přihlášení uživatelé.
Příspěvků: 35, poslední: 22.5.2015 14:01:1660430.všechno ostatní
Ahoj, mám dotaz, už si trochu připadám jako otrava, ale řeším problém s kotoučem na Jawě 639, koupil jsem nový kotouč od EDA, namontoval jsem ho na motorku a při brzdění se mi děje to, že si připadám jako na houpacím koni, při vysoké rychlosti je to drobné cukání, ale při pomalé rychlosti /krokem/ to je opravdu velké pohupování dolů a nahoru. Zkontroloval jsem uchycení brzdiče, je v pořádku šrouby dotaženy, zkontroloval jsem uložení vidlice, taktéž v pořádku, kotouč je plovoucí, nikde nevázne, sice lehce škrtá, ale to dělal ten původní také, řešil jsem to i s EDEm, kotouč je rovný, není nakopnutý, zvětšil jsem /nepatrně/na jeho radu otvor pro vložky pod plovoucí kotouč a pořád stejné. Nevíte někdo kde by mohl být zakopaný pes? Ještě mě napadlo dát tam ten původní a znovu to vyzkoušet, ale to mi asi nic nepřinese. Jediné co jsem nekontroloval byl destičky, ale jsou loni dávané nové a celou sezónu a i letos brzdili s původním kotoučem bez problému.
[xTas] Popravde nevim, jestli se ptas, nebo neco jinyho.
K tvoji poznamce ohledne tlousky kotouce: servisni limit je na hazivost, ruznou tlousku disku neuvadi. Jinak nikde netrvrdim, ze hazivost se rovna sile.
Co se tyka zivotnosti, uved jsem svoji zkusenost. Desky davam nissin, 2x1000,- za par. Najel jsem (na tyhle motorce) ja 80tisic km plus to co stocil predchozi majitel, menim vcas, tedy podstatne driv nez je treba. Po predchozim majitel jsem zdedil zadni kotouc na odpis s deskama Goldfren neznamyho typu, coz tu lidi neradi slysi, protoze 80% lidi tu na Goldfrenech jezdi.
S hnojem jezdim, ne za sebou, ale vetsinou na spodnim kdytu motoru a nekdy i jinde, protoze proste na Ukrajine, v Rumunsku, v Albanii, v Gruzii i jinde proste hnuj a hovna na ceste volne lezi. Predek prezouvam 1-2 x rocne, takze uplnej loudal bejt nemuzu.
[_remove]
(22.5.2015 14:01:16)
tak ještě jednou - jedná se o různou tloušťku kotouče, ne házivost - hodinky a holinky taky nejsou to samý přestože se obojí natahuje. Kupovat originály není nutný, vzhledem k tomu že žádnej výrobce moto si sám brzdy nevyrábí - stačí sáhnout po nějaký prověřený značce. Ale 100tkm na předek to máš za sebou přívěs s hnojem ne? Takhle pomalu mi neubejvaly snad ani když sem měl pravou ruku v sádře a brzdil zadkem :-)
[xTas]
(21.5.2015 0:20:55)
Nez jsem si koupil original kotouce na Afriku, nechaval jsem delat asi 6 prototypu. Je pravda, ze 2 desitky jsou servisni limit, zalezi jak kde. Po vsech tech testech jsem dospel k rozhodnuti, ze se mi vyplati koupit si za 8 tisic na japonskym webu 2 originaly, ktery maj zivotnosti 100 tisic km. Ty zkusebni byly 2 nebrouseny a 4 brouseny a z estetickych duvodu i zinkovany. Prosty vypaleni moc nestoji, i s materialem radove stovky. Prodrazi to brouseni. Navic je potreba to spravne chladit, jinak se ti ten kotouc zvlni a brouseni je k prdu. Kazdej z tech testovanejch paru se choval jinak. Dal jsem tam ty, o kterych jsem si myslel, ze jsou nejlepsi a nez jsem dojel na Sardinii a zpatky, tak mi sezraly uplne novy kvalitni desky, coz dela ... - hodne. Podle me je dobry zkouset veci sam, protoze koupit si to umi kazdej. V tomhle pripade je to ale loterie. Ty kotouce mi delali kluci z fabriky, ktery to nevideli prvne - jenze pro mensi motorky.
Jeste muzes udelat jednoduchou vec. Vem ten novej kotouc, placni na nej ten starej, chyt to mezi dlane a zasoupej/zarotuj s nima kolem osy - kazdej v opacnym smeru. To samo ti pri trose zkusenosti a zrucnosti ukaze jestli proti sobe ty kotouce hazej. Ten puvodni bude vicemene rovnej, protoze tam ti to nedelalo.
[_remove]
(20.5.2015 21:56:11)
je mi líto jestli jsem EDA naštval nebo odradil od další práce, ale tento rok mám smůlu, nechal jsem si nachromovat nádrž a když přišla, tak v místě prolisu znaku jawa chrom nebyl, ze spodní strany byl kapanec chromu a na chromu bylo vidět, jak byl broušený, naštěstí firma bez okolků vzala nádrž hned k opravě, jsem ketos smolař.
[k2j89]
(20.5.2015 20:53:16)
ED250: já mám taky kotel kotoučů bez broušení, protože prostě byly ve stovce a bylo nesmyslný to brousit. Bohužel ale stačí aby ti vypálil z kraje plechu a je zaděláno. co dáváš za nerez ?
[BRK]
(20.5.2015 20:42:37)
Jo, to kopat bude. Provozem by si to ale mohlo sednout, protože v místě boule se to bude více opotřebovávat. To mě utvrzuje, že už další kotouče pro ostatní dělat nebudu. Leda pro sebe. Protože nejsem schopen měřit plech před pálením a po vypálení tvaru už ho musím zaplatit, protože 0,1mm je bohatě v normě výroby plechu. Šlo by to složitě brousit na plocho za použití přípravků, ale to by zase bylo o jiné ceně. Ne nadarmo jsou všechny kotouče broušené na plocho. je tedy docela náhodou, že ty desítky kotoučů fungují dobře. Já už na Pragovce jedu druhou pálenou sadu bez broušení a OK.
[ED250]
(20.5.2015 17:42:23)
jestli se ten kotouč místama "nafukuje" o 1 desítku, tak nechapu, o čem se bavíme, kdyby mel starej zetor kotouče, tak i na něm by to stálo za hovno :-D
[krf]
(20.5.2015 16:50:42)
kompletní repase brzdiče proběhla před dvěmi lety, nevím jestli je čas na novou repasi (ale jak jsem psal u původního kotouče mi to nedělalo), loni jsem dělal kuželíková ložiska v krku řízení a žádná vůle tam není, jediný problém by tedy byl v brzdových destičkách, tam chápu, že když tam dám původní kotouč, tak jsou s ním shodně sjeté a nebude mi to házet, když to předtím taky nedělalo, ale nemají najeto asi 3000 km a díval jsem se na ně a sjeté jsou minimálně.
[k2j89]
(20.5.2015 14:03:39)
tady se pletou jablka a hrušky - jedna věc je házivost, kterou plovoucí kotouč bez problémů pobere do několika desetin mm pokud to nemá ostrej náběh (osobně jsem jezdil - pravda na trochu jinym stroji - s kotoučem co měl hodně přes 1mm, a krom toho že to trochu vrnělo při brždění to akorát žralo desky cca 10x rychlejc).
Druhá věc je nestejně tlustej kotouč, což už žádný plovoucí prvky v soustavě nepoberou - tam si dovedu představit že i ta desetina může dělat paseku, zejména pokud se to sečte s ne úplně dobrejma pístkama, tlumičema, ložiskem v krku atd. Já bych zkusil zrepasovat pístky, nový desky a jinej kotouč - v tomhle pořadí.
porovnávat házivost u motokotouče, s odchylkou tloušťky u plechovkovy - tomu se zas musím smát já :-) 0.1mm házivost má 80% motorek u nás "po důchodci" :-)
[xTas]
(20.5.2015 12:17:17)
Kuželík: SBS a Bendix je jedno a totez, jestli delaji vic smesi u tech jawa desek nevim, ale pochybuju. Sam jezdim ty SBS 699HF, brzdi vyborne, piskaji (zvykl jsem si) a najel jsem na nich 15 tisic a menil jsem. Pozitivum je, ze kotouc se vubec nesjel (porad mam origo pevny).
[mickael]
(19.5.2015 23:05:48)
Kuželík: mrknu na ty destičky, ale nejsou původní z výroby, nechal jsem si je lepit místo původních a jsou dost kvalitní a ověřené, ale stát se mohlo cokoli, ale zase na druhou stranu si říkám, že by mi to dělalo i na původním kotouči.
[k2j89]
(19.5.2015 22:30:53)
Gunsmith: joo, ted si mi to nandal, tak se směj, až spadneš pod stůl :) je mi to fuk, třeba se při tom i poser. Až si zlomíš páčku na dovolený v zahraničí, tak si klidně zavolej odtah, mě to je fuk.. troubo. Hlavně že máš něco k tématu.
Jina sem dohledal - fabia max povolená odchylka tloušťky 0,02mm, focus 0,015mm. jen pro příklad.
[1234567890]
(19.5.2015 22:22:28)
První co jem udělal, ještě před montáží, bylo důkladně sražení hran a odstranění otřepů z výřezů na činné ploše kotouče. Montoval jsem nové desky Bendix MA199 a mám horkou zkušenost, protože včera jsem právě zjistil, že po necelých 4500km, z nich zbyly jen šlupičky:-( Přitom brzdím rozumně. Začal jsem se v tom hrabat, protože jsem měl podobný problém jako ty, kotouč dělal při dojíždění kravál (po cca 3500km) a páčka měla tendenci pulzovat. Myslel jsem, že je v háji těsnění pístku pumpy. Tak jsem demontoval celou kotoučovku a ejhle, čumím na sjeté desky :-! Zbylo tam cca 1mm obložení a otřepy, zřejmě z toho jak se obložení z výroby pálí na destičku. Otřepy jsem odstranil a je po vibracích v páčce. Co mě ale dostalo je životnost 4500km. Přemýšlím o keramických deskách SBS.
[Kuželík 350]
(19.5.2015 22:08:07)
1234567890: kdyz vidim jak mas posichrovanou brzdu(foto v datech)to uz se musim jen smat..
[Gunsmith]
(19.5.2015 22:05:04)
:-D prej 0,1mm nic není? To snad není myšlený vážně :) To bejvá maximální povolený házení pro pevnej kotouč, pro plovoucí bejvá 0,2 až někdy 0,3, nicméně i těch 0,2 HÁZENÍ je hodně cítit. No a když je rozdílná tloušťka kotouče a ještě k tomu o tolik, to je cesta do pekel, to vem a zahoď.
Ty kecy o deskách a brzdiči.. to už se musím jen smát..
[1234567890]
(19.5.2015 21:43:33)
BRK: dneska jsem tam vrátil původní kotouč, zítra pokud nebude moc pršte to chci vyzkoušet, potom se ještě mrknu na ten brzdič, snad se to vysvětlí čím to je...
[k2j89]
(19.5.2015 21:29:27)
deskama to není. Určitě bych spíš skusil roebrat ještě třmen jesli chodějí pístky
[BRK]
(19.5.2015 20:58:47)
dejvV: destičky sice nové nejsou, ale jsou tam od loňska a mají najeto necelých 3000 km, nemyslím si, že by to bylo tím, ale ještě je mohu vyměnit a vyzkoušet.
[k2j89]
(19.5.2015 20:35:16)
jestli jsem to přečetl správně tak nevyměnil brzdové destičky. není problém v kotouči, chyba začátečníka. vymen destičky za nové !
[dejvV]
(19.5.2015 20:07:55)
S tou tolerancí tloušťky nejsem schopnej nic udělat, ale pochybuju, že to bude tím - všem ostatním to funguje.. Je v toleranci výroby plechu. na plocho to brousit nelze. Ozvi se mi zpráv, dám ti adresu a pošli to spět. Pošlu ti peníze.
[ED250]
(19.5.2015 15:35:44)
na plocho se to obrousit nedá, stopro to nebude magnetický. mě se 0,1 zdá hodně, mám za to že i japonská literatura říká že už ne. Nicméně to vyzkoušený nemám.
[BRK]
(19.5.2015 15:08:05)
Každopádně ten brzdič rozeber. To, že se zatuhlý jeden pístek neprojeví na malém kotouči může být faktem. Je tam jiný poloměr k ose, apod.. 0,1mm na tak veliké ploše nemůže být příčinou. na plocho to půjde brousit těžko, nejsem si jistý, zdali je ta žáruvzdorná nerez magnetická.
[ED250]
(19.5.2015 14:34:00)
Milanek:nemel bych mit,nez jsem tam dal novy kotouc,tak mi to. brzdilo normalne,doba od posledni jizdy k vymene 3 tydny.
[k2j89]
(19.5.2015 13:08:47)
a nemas zatuhly jeden pistek ?
[milánek]
(19.5.2015 10:38:29)
Podla mňa je rozdiel 0,1mm v hrúbke vela. Čím je meraná táto hodnota?
Doporučujem demontovať a prebrúsiť na plocho a tak dosiahnuť rovnomernú hrúbku.
[lupo]
(19.5.2015 10:37:14)
Ed:to neni nic proti tobe,potrebuji odhalitpricinu
westfan:ano,prodava to i s mezikusem
Daveho:kolo nehaze,vyplet dobry
[k2j89]
(19.5.2015 9:34:43)
odporu - tření
[ED250]
(19.5.2015 8:46:24)
Rozeslal jsem jich za ty roky cca 30 a nikomu to nezlobilo. Je to kvalitní žáruvzdorná nerez. Je to divný. Pochybuji, že má činná plocha místy jiný součinitel odporu.
[ED250]
(19.5.2015 8:45:49)
na Yamaze mi to delal zadni. Vydrzelo mu to nejakejch 20 000 km. Zkoumalo to hodne lidi a vysledek byl materialova vada. Uz se asi ten vadnej material usoupal, pac uz to nedela.
[Davy_]
(19.5.2015 8:32:17)
Ten kotouč od EDa bych chtěl taky výhledově namontovat, chci se zeptat, prodává k němu i ten mezikus mezi kluzák a třmen, nebo se to musí sehnat jinde?
[Westfan634]
(19.5.2015 8:08:23)
Nový kotouč-nové destičky,to by mělo platit.Ale i se starými deskami by to nemělo kopat do páčky a houpat-třeba by to jen brzdilo hůř,nebo pískalo apod.Kotouč je dobře odmaštěný a namontovaný rovně?Takže to houpe vidlicí nahoru a dolů a občas to rozkmitá kolo do strany?Co kolo-neháže?Výplet pevný?
[daveho]
(19.5.2015 7:47:19)
s novym kotoučem se davaji nove desky, to je stejny jako novy sekundar novy řetěz. desky sou sjety podle staryho kotouče, kterej se samozřejmě nesjel přesně na placku, ale třeba do lavoru
[krf]
(19.5.2015 5:48:39)
není, je tam rozpětí 4,0mm - 4,1mm což jsem s Edem konzultoval a je to prý v normě, při brzdění se mi to vrací do brzdové páčky a při opravdu vysoké rychlosti a intenzivním brzdění to dokáže rozkmitat přední kolo do stran.
[k2j89]
(18.5.2015 22:35:56)
mikrometrem jsi ho proměřil, je všude stejně tlustej?
[BRK]
(18.5.2015 22:31:35)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,187 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19