Příspěvků: 17, poslední: 23.5.2015 11:28:1060438.Informace
Zdravím, byl jste někdo na starší jawě 350 (nejlépe panelce, califu apod.) v pořádných kopcích, např. v alpách? Jestli ano, jak si to tam dávala?
Jde mi o to, že poslední dva roky jezdíme s kamarády do alp, já pokaždé na svojí 475, na které je to ale bída. Ač jinak v nižších polohách frčí velice slušně, jakmile přijde nadmořská výška nad 1500m, každej kopeček jedu za jedna, dvojku tam ani nedám. Kamarád na panelce jede všechno na dvojku minimálně, přikládám to tomu, že panelka jde víc odspodu. Jenže mě stejně hned motorka v nízkých otáčkách chcípne :).
Proto řeším, jestli letos mám jet na své 350ce s motorem z califa, nebo jet na panelce. Raději bych asi tu 350ku, ale nevím, jestli to nebude ta samá bída. Kdo tam jezdíte, dáváte menší kolečko dopředu, případně děláte jiné úpravy? Jak se vám tam motorky chovají? Moje motorka ze všech suverénně nejhůře, největší pokles výkonu, nechytá, při přeřazení na dvojku ihned chcípá, drží se jen v otáčkách. V nižších polohách je vše v pořádku.
Jinak se chystáme letos zase do alp v první polovině července, kdyby někdo uvažoval nad tím, že by tam jel taky, vítáme každého dalšího blázna.
Předem díky za rady a reakce.
Vomi: Prý je jiná hlava. Ale mám jen 559 motor, tak to nemůžu úplně potvrdit.
[grošák]
(23.5.2015 11:28:10)
[ED250]: tak to jsem nevěděl. O kolik méně oproti běžné 559? Je jiná hlava (větší spalovák) nebo to bylo jen vyšší těsnění?
[Vomi]
(22.5.2015 12:56:39)
Vomi: ta hlučnost byla snížená snad o 2 dB (z 84 na 82 asi), takže to se asi jen tak poznat nedá :-)
[Jer250]
(22.5.2015 9:25:16)
592 má i menší kompresi.
[ED250]
(22.5.2015 6:01:57)
[pavelEC300]: správná poznámka. Moje zkušenosti jsou čerpány z rozdílu výšek cca 1800m. Vyskytoval jsem se ve výšce lehce nad 2km.
Jinak k té 592 a restrikci v sání. Na vstupu do airboxu byl vlisován kovový kroužek snižující průměr asi o 1/3. Hlavní tryska pak byla 80. Mělo to trošku lepší spodek než normální panelka, ale v otáčkách, kdy motor začíná už trošku táhnout to rychle ztratilo dech. Kroužek jsem vyndal, trysku dle 559 a motor byl o poznání živější. Hlučnost se dle mě nezměnila, spotřeba taky ne, takže jsem to tak nechal - asi jako většina majitelů 592. Origo 592 výfuky mají stejně mít o jednu přepážku více a delší píšťaly a ty se stejně nedělají v replice. Origo výfuky jsou většinou už vysypané (jako ten můj), tahle změna byla ve výfukách dodělávána dost provizorně a tak to asi málokdy vydrželo do dnešních dob.
[Vomi]
(21.5.2015 21:58:00)
presne tak, na kulate trinde
[Davy_]
(21.5.2015 8:23:35)
no je to tak jak píše ED250 - v normální nadmořské výšce mi kámoš na panelce stěží stačil, ale nahoře jsem mu prostě absolutně nestíhal... rozhazovat se mi karbec dvakrát nechce, abych tam s tím laboroval, ale utrpení je to slušné, jet celý grossglockner za jedna :). Takže řešení by bylo logicky ochudit, protože je tam míň vzduchu, aby se srovnal poměr.
A jinak, na čem byste mi teda raději doporučili jet? na kulaté 350ce?
[zelyvel]
(20.5.2015 23:38:37)
Sim: už jsem to vyčenichal. Zase nová věc, nikdy jsem to neviděl - asi to už každej majitel v minulosti vyrval a přetryskoval...
mickael: vám se zase PODSTATNĚ líp leze k HT, což je možná v takovejch kopcích ještě lepší než jen ta jehlice. :)))
[pavelEC300]
(20.5.2015 21:00:54)
Hmn a co my chudaci s osmickovym motorem? :) Jehla uz neni kam spoustet... Tak bud povolit sroubek vzdusniku a doufat, ze to na ctvrt plynu vyjedem, nebo prehodit trysku a jet na plny kotel :))
[mickael]
(20.5.2015 20:57:00)
Sim: co je omezující kroužek u 592?
Vomi: jde o to, co je "normální" nadm výška a co jsou "Alpy", protože když se sejde motorka například z Děčína (115 mnm) a takové Stelvio (2760 mnm), tak je to jiné, než motorka fungující na Vysočině (cca 550 mnm) na Kühtaisattelu (cca 2000 mnm). Tam pak lítá 1000 metrů rozdíl. Samozřejmě tím neargumentuju pro výměnu pastorku dole pod kopcem, ale sáhnout na jehlu na odpočívce je na dvě minuty.
[pavelEC300]
(20.5.2015 20:22:20)
Jak uz kluci psali niz, je to o bohatosti. A pokud mas v beznym provozu trochu bohatsi smes (treba kvuli lepsimu chlazeni), po nastoupani do vyssich hor se to projevi negativne driv, nez u nekoho, kdo ma zase smes bezne trochu chudsi (treba kvuli spotrebe).
Ja osobne jsem s 250/592 mel hodne znatelny ubytek vykonu na Fagarasi ... tenkrat me to netrklo, ale priste chci zkusit v horach vytahnout omezujici krouzek ze sani, jestli se to nejak projevi. Je to zalezitost na dve minuty i s umytim rukou. Akorat vetsina motorek je z fabriky nastavena na plny vykon, takze tahle ficura pouzit nejde.
[Sim]
(20.5.2015 18:33:37)
Mám zkušenost, že motorka která dobře jede v normální nadmořské výšce s originálním převodem nemá v alpách problém ani naložená na měsíc cesty. Nadmořská výška je znatelná dost, ale dá se bez problémů jezdit. Většinou se v těch výškách nevyskytuju tak dlouho nebo nenajedu tolik kilometrů, aby se mi chtělo vrtat se v motorce. Pochopitelně pokud vyjedeš po dlouhém stoupání do sedla a motorka neudrží volnoběh, tak je směs zřejmě bohatší i v normální výšce a chtělo by to doštelovat. Pokles výkonu vlivem nadmořské výšky bude ale vždy.
[Vomi]
(20.5.2015 17:29:41)
Přesně jak píše Pavel. Záleží jak máš nastavený karburátor. Obecně ho máš teď na horní hranici bohatosti, kdy to v normálních výškách obstojně jede a má přijatelnou spotřebu. Kolega s panelkou má směs chudčí. Viděl jsem to taky v Alpách. Brácha na stejným motoru suveréně bagroval vracečky pořád na dvojku a já musel v podtočení řadit za jedna a to mám o 50kg méně než on (motor se pomalu sbíral - jasná veliká bohatost) . Dole se to zase obrátilo.
[ED250]
(20.5.2015 15:43:43)
Obecně na turistiku (+bagáž) v kopcích bych to viděl vždycky vpředu o zub míň, ale ten hlavní problém je v plnění a ve směsi. Nevím přesně proč, ale čím míň válců, tím hůř se s tím motor vyrovnává. Mně se vyplatilo každé 2000 výškových metrů sáhnout do karbu a shodit jehlu o zářez. Plnej plyn jsem stejně dát nemoh (přístup k HT je o dost složitější než k jehle), ale střední otáčky se tím dají doladit. Takže směrem nahoru ochuzovat (včetně volnoběžné směsi) a počítat s tím, že každých 100 m výšky je 1% z výkonu fuč. To znamená, že už z téhle rovnice na tom bude 350 dvouvál líp než 455ka. A dole pak hlavně nezapomenout vrátit nastavení do původního stavu, aby nebyl záděr.
[pavelEC300]
(20.5.2015 15:05:56)
Myslím že na 350 se ti na hory oplatí dát do sek. převodu 16 nebo 17 zubové kolečko a dobře projít komplet brzdy ;-)
[Rychnak]
(20.5.2015 14:56:34)
Na 350 Panelce jsem nikdy nemel problem, ani v Alpach, ani v Karpatech. Zadnou zmenu prevodu jsem nikdy neresil a ani jsem nesteloval karburator.
[Davy_]
(20.5.2015 14:24:23)
Dával jsem menší kolečko a řešil bohatost, 250/475 má ráda precizní seštelování a potom není problém - u mého motoru je specialita, že extrémě nesnáší jakkoli chudší směs, mnohem radši je za směs bohatší, než je standard
[mais]
(20.5.2015 14:11:19)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,172 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19