Příspěvků: 7, poslední: 26.5.2015 19:48:4460466.Elektro
Zdravím vás.
Nedopatrením som zapojil bateriu opačne (- na kostru) a naštartoval som. Žiarovka dobijania svietila podozrivo jasne, tak som vypol, našiel chybu, zapojil spravne a naštartoval. Zdalo, že je všetko OK. Tešil som sa ako je originalne zapalovanie blbuvzdorné. Keď som sa však bol odviezt, všimol som si, že sa pri vyšších otáčkach žiarovka dobíjania (ktorá po štarte hned zhasla) rozsvecuje. Keď som dal multimeter na bateriu naštartovanej motorky, nebol schopný odmerať kolko voltov tam je.
Tu sú videá aby ste videli ako sa to správa:
https://www.youtube.com/watch?v=f1DgMQCSGlM&feature=youtu.be
Reglér sa tvári, že pracuje správne:
https://www.youtube.com/watch?v=wGJnUwFS9Y4&feature=youtu.be
Po odpojení baterie, "vrčí" len pri vyšších otáčkach.
https://www.youtube.com/watch?v=PQvOByb49ck&feature=youtu.be
Budem vdačný za každú radu.
Mozna se ti při prepolovani opalil kontakt zpětného spinace a ted nespina. Pokud to mas zapojene spravne, tak při sepnutem spinaci je kontrolka dobijeni zkratovana a tak nemůže svitit.Mozna bude potřeba kontakt očistit nebo kotvu pritisknout nadoraz rucne.
[El Fag]
(26.5.2015 19:48:44)
přepólované dynamo se projevuje tak, že jak se zvýší otáčky, tak zhasne kotrolka dobíjení a dle zapojení buď shoří pojistka, nebo motor začne vynechávat, nebo začne kontrolka blikat, jelikož se spojí dva zdroje s opačnou polaritou. Taky to bývá doprovázno pěknými ohňovými efekty na spínacím stupni regulátoru jelikož tam teče nemálo ampér a baterka si opačné napětí jen tak nenechá vnutit..
[maspe]
(26.5.2015 12:18:23)
Ja verím, že to bude len prepólovaním, pretože na rovnakom nastavení regleru jazdím už 2-3 roky bez jedinej poruchy. Všetky skrutky mám zakvapnuté farbou a nehýbal som s nimi.
I tak ďakujem za názor.
[hek]
(25.5.2015 23:57:52)
Podle tvého popisu to prepolovane nebude,ja osobne tipuju, ze ti na relatku nespina zpetny spinac který ma pripojovat vystup dynama(svorku 61) k baterce a spotřebičům(k svorce 51).Při stojicim motoru je na dynamu 0V kontrolka sviti naplno, primalych otáčkách je na dynamu kolem 6V stejne jako na baterce a kontrolka pohasne, při vyssich otáčkách je na dynamu naprázdno kolem 8V a mezi dynamem a baterkou jsou cca 2V a kontrolka opet sviti.Zpusob kontroly - odpoj baterku, multimetr prepnuty na mereni odporu(na zkrat) pripoj na svorky51(B) a 61(D) multik by mel ukazovatnekonecny odpor(1 na první pozici),pomaloučku pritlacuj kotvu nejdříve by mel multik zacit ukazovat zkrat(nejspis něco kolem 0,1 -0,5 ohmu) a teprve potom by mela kotva zacit tlacit na plochou regulacni pruzinu s regulačními kontakty.
Podrobny navod na serizeni je zde http://www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=161
Další moznost je nepravne serizene regulacni rele, ac to není prilis patrne, kotva rele při regulaci vibruje,pokud nejsou spravne nastaveny vule a prechody kotva při regulaci(při vibrovani) tuka o zpetny spinac který se rozpojuje a kontrolka dobijeni se rozsvecuje.
KONTROLKA DOBIJENI MUZE SVITIT JEN KDYZ ZPETNY SPINAC NENI SEPLY !(To je dynamo není pripojene k baterii a spotřebičům)
To ze motor při odpojene baterce pracuje jen při zvysenych otáčkách je normalni, je mi ale divne, ze motor vůbec bez baterky jde, pokud by nebyl zpetny spinac sepnuty jde do zapalovani jen maly proud přes kontrolku zapalovani který staci jen na velmi slabou jiskru
[El Fag]
(25.5.2015 19:08:38)
Je to jedno. Pokud vyndáš ten živej, tak jen pozor, ať ho nezkratuješ na kostru.
[Ota]
(25.5.2015 16:13:28)
Ďakujem za odpoveď. Je jedno ktorý uhlík vymontujem?
[hek]
(25.5.2015 15:11:36)
Patrně se ti dynamo přebudilo na opačnou polaritu. Musíš ho tedy znovu nabudit na správnou polaritu. Baterii ukostři takovým pólem, který ti vyhovuje. Potom vyndej jeden uhlík z dynama a cca. na 5 s ručně zmáčkni kotvu relátka. Uhlík zandej zpátky a máš hotovo.
[Ota]
(25.5.2015 9:35:00)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,203 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 30.11.2024 5:15:19