Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
pnue kejva [subp](29.5.2015 8:18:18)
Příspěvků: 35, poslední: 2.6.2015 8:34:4160496.všechno ostatní
Ahoj, mam dotaz jak rychle starnou pneu Mitas. Moc nenajezdim a spis mi zestarnou. Nyni jsou 8 let, je cas je vymenit? A jeste jestli se pneu vyvazuji, nebo ne? Diky
u Heidenau pozor , rozměr 3,5 a 3,25 má ve skutečnosti 3,75 u obou rozměrů , ty gumy jsou uplně stejný, jen je na nich jiný číslo [Mates] (2.6.2015 8:34:41)
Mitas H-01 v poho [Mike] (1.6.2015 21:10:12)
Letos jsem na panelku obul Dunlop k82 i dopředu. Před tím jsem jí měl jen na zadku a na předku byla Mitaska a to byla docela sebevrazedna kombinace, kdy se mi několikrát stalo, že v zatáčce ten předek prostě podklouznul a zachránilo mi dupnuti o zem :-D s Dunlopkama na obou kolech se mi zatím nic podobného nepovedlo a to se to nechá klopit víc [cPetan] (30.5.2015 15:21:49)
Já jsem na předek na panelku koupil Heidenau 3,25 a v blatníku trochu škrtá. Musel jsem ořezat kraj gumy. [pospa73104179] (30.5.2015 10:56:00)
Ja mám na čz nejaké prašivé barumy a drží to celkom dobre, poučený z poľských 40 ročných gúm to na mokrom radšej nenakláňam. To by ste videli, čo je šmykľavá pneumatika, tie poľské gumy sa šmýkali na mokrom ako na snehu. Kývačku som položil po 5 km...
Pračlověk, vzhľadom na to, že ČR a SR vyrobí možno >90% svetovej produkcie pukov, tak ich predaj v USA nie je moc prekvapivý.
[Jean] (30.5.2015 7:35:11)
Hele Shinko je na ceskym trhu? Ja koupil par jako nouzovku a spokojenost. Tady jsou vylozene laciny, tak polovinu proti BT45 napriklad ale fakt si nemuzu stezovat.

Prej to jsou bejvaly Yokohamy a ty jsem v cechach jezdil.
[70CB750] (30.5.2015 0:03:30)
Jeden z nejsnazších způsobů, jak zlepšit jizdní vlastnosti motorky je právě pneumatika = neumím si představit, proč bych na motorku měl použít neštěstí mitas H03, pokud bych motorku nepoužíval na cestu na houby a na ryby v okolí vesnice, kde je na asfaltce často bláto a i tak bych se s ní bál. Věk osm let je pro mitas nic..co bylo na začátku kamenem, který se na motorce neohřeje - po osmi letech se moc nezhorší...po přechodu např na ME22 je hned jasný rozdíl, po jízdě je pneumatika příjemně teplá na dotek = funguje tak, jak má pneu pro motorku fungovat [mais] (29.5.2015 21:18:24)
Super, tak popozerám ten metzeler aj heidenau. Máči sa mi aj ten metzeler me22, sem tam po nejakej štrkovej alebo poľnej ceste to bude stačiť. Cenu neriešim. Radšej si priplatím ako keby som mal potom čerstvo zrenovovanú motorku položiť a spraviť ešte väčšiu škodu. [Milos634] (29.5.2015 19:30:42)
Zde ještě pro zajímavost čerstvá fotka gumy na motocyklu. http://mrosta.rajce.idnes.cz/Pneu_Metzeler#2015-05-29-1781.jpg [jawa354] (29.5.2015 18:34:20)
Tak tento rok jsem taky volil jakou gumu koupit na kývačku jawu 350/354 a koupil jsem metzeler Reinf block 3,25-16 M/C 55P. Zatím najeto asi 300km a jeví se moc dobře, jízdní vlastnosti o moc lepší než mitasky, ty na vodě jen plavaly. Mám metzelerky vpředu i vzadu 3,25 obě stejné a motorka jde tam kam zatočím a žádné skákání na nerovnostech. Metzelerka v rozměru 3,25 je ale širší o 5mm než mitaska ve stejném rozměru, ale vpohodě jse vešla dopředu mezi vidlici, vzadu je to úplná pohoda plně dostačující a není třeba tam obouvat 3,50. Jen ta cena je trochu víc oproti mitasce, Metzelerka mě stála 1705 kč. [jawa354] (29.5.2015 18:31:07)
Měl jsem na panelce Heidenau a mohu doporučit vřele. Vysoká kilometrová výdrž a skvělá přilnavost. Jak guma drží se dá opravdu dobře vyzkoušet tím zahamstnutím zadní brzdy. Na Mitasu mi zadek furt flekoval, s Heidenau to chtělo opravdu hodně síly a snahy to zafleknout. Ale jinak na Mitas nenadávám, je to pořád výborný poměr ceny a užitnosti (jízdní vlastnosti, výdrž). Na dlouhou cestu (kolem světa třeba) bych do nich šel. Na panelku 18" kola a jet to na H-03 předek zadek [Vomi] (29.5.2015 18:28:31)
Pokud se chcete opravdu pekne povozit tak metzeler me22. Drzi na suchu, na mokru a i na nejakou tu polnacku to s nema jde (samozrejme dokud neni blato). Jedina nevyhoda je cena a to, ze vzadu hodne rychle mizi (5 tisic km max). Ale svezeni s mitaskou nesrovnatelne... [mickael] (29.5.2015 18:02:29)
H03 bych dopředu také nedával, v náklonu to poznáš.Navíc má obdélníkový porofil. Stačí mokrá vozovka a jedeš jak na ledě. Mám ji vzadu na 640ce a pokud zaprší, jedu o dost opatrněji,protože ráda podklouzává. Ale za sucha a na polňačky je v pohodě. Vepředu jsem měl jednu sezonu Savu MC07.Byla měkká,ale rychle se sjížděla a na mokru dost ustřelovala, byl jsem na ní nejistý.Je to možná stylem jízdy,to nedokážu posoudit.Když jsem zahamtl předek před zatáčkou ve dvou lidech v létě na rozpálené silnici, urval se mi z ní i kousek gumy a málem jsewm ji položil. Každá guma má něco do sebe.Dopředu jsem dal origo H04 a dá se to. Zajímaly by mě docela gumy Heidenau, docela jsou tady chválené. [Michi] (29.5.2015 17:28:43)
H-03 mam ted i vpredu a asi bych ji tam znova nedal, dopredu to neni dobra volba. Na tech kostickach to v naklonu pruzi a motorka je pak cela takova gumova.
Jeste jedne zajimave vlastnosti jsem si oproti metzelerce vsimnul, ve vyssich rychlostech zacne promerovat tacho (porovnavano s gps) jak pneumatika odstredivou silou zvetsi svuj prumer. Predtim jsem to srovnaval i na metzelerce a ta to nedelala. Mi ty mitasky prijdou praveze mnohem meksi, nikoliv smes, ale stavba te gumy.
[mickael] (29.5.2015 15:55:51)
A čo hovoríte na Mitas H-03? Plánoval som ich obuť dopredu aj dozadu na 634. Úplny cesťák tam nechcem dávať lebo niekedy chodím po nespevnených cestách.

Pacmag: staré tvrdé barumky majú výhodu že už vydržia asi naveky. Novú mitasku som v zadu zodral na babette presne za jeden rok, za 3000km. Už ani vzorku nebolo vidno :D
[Milos634] (29.5.2015 15:04:07)
Jó, ona ta černá česká guma asi nebude úplně špatná. Kolega chtěl koupit v Alabamě pravej americkej puk, jenže všechny puky byly "Rubena, Made in Czech republic". Panečku, to ale ale guma!! :D [pračlověk] (29.5.2015 14:48:02)
Jsem očumoval sajtku u jednoho prodejce motorek a sure enough, sajtka velorex měla gumu Mitas :) [70CB750] (29.5.2015 14:16:35)
mám Mitasky na všech motorkách, neměl jsem s nimi problém, několik krizovek jsme taky úspěšně vyřešili..
Je fakt, že ovladatelnost hodně záleží na tvaru-ojetí/oskákání gumy a i stáří-k 6letum měním i nesjetou (ne na pionýrech);
neméně pak na rozměrech P/Z gumy na moto-např. 634 s pův.3,25/3,5 je "děsně" neohrabaná-takovej "hmotnej kolos", ale s 3,0/3,5 je to úplně jiná-ovladatelnější "hbitější"-v pohybu; prostě na žasnutí.
A tak mám, po shlédnutí starších gum jiných značek, i Mitasku (Savu) SportForce+ na Cbf 500, při začátku stále v poho..
[Malken] (29.5.2015 13:13:26)
Potvrzuji zkušenosti ostatních. Mitasky jsou dobré jen za sucha na na čisté silnici bez písku či štěrku (i když na tom může podklouznout každá guma). Za mokra se jen trochu víc stačí dotknout brzdy a kolo jde okamžitě do smyku. A nejhorší jsou mokrý dlažební kostky v zatáčce:-) [Ota] (29.5.2015 13:10:45)
mitasky jsou jak víno ... ty nestárnou , ty zrajou !!!! [Mates] (29.5.2015 12:48:01)
Milos634: To je výhoda těhle malejch prskoletů že když to už nejde tak za jízdy odejdeš :-)) Taky sem to položil jen jednou a to na železničnim přejezdu v zatáčce když začínalo poprchávat a já v náklonu sic pomalu sem tam najel a jak mi vyšli obě kola na kolejnice tak mi je někdo podsek a už sem se klouzal :D [Pacmag] (29.5.2015 12:34:43)
Pacmag: na babettu som dal dopredu tvrdú barumku lebo iná nebola k dispozícií. Lenže čo som potom klopil 90° zákrutu v 50km/h (však nebudem brzdiť keď som to rozbehol, nie? :D ), uletel mi predok a keby som nebol kopol o zem, tak by som to položil. Okamžite som dopredu prezul za mäkkučkú novú Mitasku a tvrdá barumka išla dozadu :) [Milos634] (29.5.2015 12:11:14)
kejvačku a pejraka neřeším, ty maj mitasky, na vejlety s kamarádama co maj 175ky mi to stačí. Třinda má Continentaly a je to jiná liga; když jsem si na ně zvyknul, přestal jsem se bát prásknout motorkou do zatáčky jak je potřeba, a ne odhadovat, jestli to guma pobere. Prostě to pobere. Průser bude, jestli někdy ještě sednu na třindu s mitaskama, v první otáčce jsem jasnej :-) [Kosťa] (29.5.2015 11:40:40)
ED250: potvrzuji, potom co jsem na travelku místo původních mitas dal heidenau, tak jsem zjistil, že jsem do té doby jezdil zatáčky smykem :-D [maspe] (29.5.2015 11:18:47)
Gumy jsou opravdu hodne poznat. Odjezdil jsem 15 tisic km na metzeler me22, ted jsem obul mitas H-03, protoze potrebuju na cesty vetsi vydrz a neni moc penez. A kdyz jsem poprve vyjel, tak jsem myslel, ze mi vymenili motorku. Neco hroznyho, motorka se v zatacce krouti, musi se strasne premlouvat aby zatocila... Opravdu rozdil neskutecny, nemohl jsem tomu uverit, ale je to tak. Takze na obcasne jezdeni pro radost nad mitaskama vubec neuvazovat. Pro pouziti jako dopravni prostredek kvuli jejich vydrzi to smysl asi ma... Nakonec jsem si na to asi po 500km docela zvykl a uz mi to neprijde tak hrozne, ale zezacatku jsem si pripadal jak kdybych neumel jezdit na motorce :) [mickael] (29.5.2015 11:16:39)
mam na mustangu taky origo barumky a maj tu výhodu že když sem s mustangem potřeboval po pár letech ležení přejet z baráku do garáže a nevzal si pumpičku.. na skoro prázný gumy sem si sednul ty se nepatrně vyboulily a dojel sem bez potíží cca 4km do garáže kde sem je nafouk :-)) [Pacmag] (29.5.2015 11:06:01)
Na půlbubnu 1954 mám gumy Barum ještě z výroby a jede to OK :D Ale zdím jen rovně a do 80. [Dolin] (29.5.2015 10:58:30)
Psal jsem to tu už několikrát, já za sebe musím říct, že mitaska je guma na nic. Mám je na obou kolech na kejvačce a na zadním kole 634. Kejvačka moc nesedí, klopit "na stupačku" se dá jen na pěkné silnici (běda jak je tam štěrk nebo záplaty/díry). Jak dojde na brzdovou krizovku, tak jde zadní guma okamžitě do smyku a to platí i o 634. Jízda na mokru nedej bože ještě na kostkách, to je také chuťovka. Na 592 mám savy a jízdní vlastnosti v otázce pnaumatik jsou naprosto luxusní. Aby se zablokovalo zadní kolo tak na to musíte fakt hodně šlápnout, v porovnání s kejvačkou nebo 634 kde stačí jen "trochu víc" brzdit a už to hvízdá. Argumenty, že "to ti na starou motorku stačí mitaska" a pod., tak ty jsou naprosto liché. To právě tím spíš pořádnou pneumaiku! Jo stačí to, jede to, brzdí to, když člověk předvídá, drží si odstup atd., ale i tak přijde jednou situace kdy se člověk musí na brzdy a pneumatiky 100% spolehnout. A právě tehdy, když si natlučete hubu nebo nedobrzdíte jen proto, že je mitaska tvrdá jako kamen, tak si budete drbat hlavu. Jestli chce někdo ušetřit 300-500 Kč na pneumatice, tak OK, ale hlavně je tu nevynášejte do nebe... [Jer250] (29.5.2015 10:35:26)
To klopenie na Mitaskách záleži aj od toho aká je to Mitaska. H03 je v pohode ale do hranata zjazdené H05, H06 to je katastrofa. Tie sa mi zdajú hranaté už od výroby. [Milos634] (29.5.2015 9:14:16)
ja teda nevim ale s mitaskou to jde kolpit az se neco brousi o asfalt, tak v cem se ta heidenau lip klopi? to asi moc nechapu jak se to pozna [Kidlathor] (29.5.2015 9:02:56)
Já letos poprvé obul na motorku Heidenau K34 a nevěřil jsem v ten rozdíl. Vždycky jsem si říkal, že na silnici prd umím a na to mi mitasky stačí. Teď jsem se zařekl, že až sjedu mitasky na panelce, tak koupím heidenau. Guma je měkká, perfektně se to díky jejímu profilu klopí. fakt je to poznat. teď ještě kolik vydrží. Mitaska je na OHC na zadku po 6000Km KO. [ED250] (29.5.2015 8:58:51)
Nový gumy třeba Heidenau (vypadají podobně, ale měkčí směs, jsem s nima spokojenej). Vyvážení ano, zvlášť pokud máš replikový ráfky (hážou víc, moje přední kolo potřebovalo 50g.). Ale jestli moc nenajezdíš, tak bych se na to vyprd a byl opatrnej při brždění a hodně opatrnej na mokru. [grošák] (29.5.2015 8:34:40)
u klasických mitasek je věk v podstatě jedno, už jako nové jsou tvrdé tak, že normální motoguma by byla na vyhození. Pokud jezdíš způsobem jedu na veteránu po silnici 18. třídy a kochám se je to fuk, kola vyvážit nemusíš, ale musíš počítat s tím, že se to podepíše na jízdním komfortu a vlastnostech...dřív kola vyvažována nebyla (před 50-60 lety), protože to servisovala většina lidí doma a každou chvíli píchli [mais] (29.5.2015 8:32:44)
Píšu o zkušenostech z 634. Na kejvě by to mělo být stejný. [Honza (Js)] (29.5.2015 8:27:06)
Na osm let starý mitasce klopím na stupačky úplně bez problému. Ještě bych neměnil. Vyvažovat se může a nemusí. Já vyvážený nemám ani jedno. Přední gumu mám trochu oskákanou a ve vyšších rychlostech jsou cítit vibrace v řidítkách. Na zadní jsem žádný projev vzniklý nevyvážením nezaznamenal. [Honza (Js)] (29.5.2015 8:26:07)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,172 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19