Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
větší výbrus [PavelN](1.6.2015 10:24:09)
Příspěvků: 26, poslední: 2.6.2015 21:12:2260509.Veteráni
Čau chlapi, mám kývačku a válec už je dost zralý na výbrus. Problém je v tom, že už teď má 3-tí výbrus a co jsem si proměřoval tak vrtání jen na 4-tý to nespraví. Jak je to s dalšími výbrusy? Udělat rovnou maximum (8?) dojezdit to a pak sehnat nový válec nebo dělat nějaký 5-6tý výbrus, co životnost na max výbrusu? A nebo rovnou sehnat nějakej lepší válec s málo výbrusy?
z477: to je přece klasika čůro :-D
SVS: A co jako? Píšeš totéž co já a doplnil jsi to rádoby chytrým komentářem. V praxi to dělá kdo? Raketoví inženýři? A navíc při honování ty rýhy na olej vůbec nemusí hrát žádnou roli, protože se nehonují jen válce motorů...
[Jer250] (2.6.2015 21:12:22)
Jer250: díky za připomenutí jedno z mých oblíbených filmů; ovšem v tom odkazovaném videu šlo o motor H-D a na ty stačí i štětka na čištění hajzlu :D [z477] (2.6.2015 20:43:25)
SVS > keď spomínaš čínu, tak mám skúsenosti s čínskym motorom, bola to nejaká lacná krosska 250 4T kde som piestné krúžky normálne ohol do pravého uhlu 90° a vyrovnal zasa naspäť. Obyčajný plech! :)) [Milos634] (2.6.2015 20:16:26)
Jere250: Honování je konečná operace pro zajištění správné geometrie a správných parametrů drsnosti povrchu. Na vrtačce (soustruhu) se povrch připraví, na honovačce dokončí. Zdrsnění není bonus nýbrž hromada pečlivě sledovaných parametrů a není to pouhé primitivní Ra, sleduje se komplexně profil povrchu, úhel křížení stop, rovnoměrnost křížení, podíl odkrytých grafitových lamel nepřekrytých plechovým pláštěm, nosný povrch (pro lepší zadržování oleje je žádoucí nemít na povrchu špičky, žádoucí jsou rýhy). Na materiálu válce taky záleží, když to bude z kanáloviny, tak se to za chvíli vydře - ty čínské válce by stálo za to prohlédnout, viděl jsem pár čínských válců do traktorů a žádná sláva to nebyla. Tenhle odstavec samozřejmě neplatí pro strejdy brusiče co nakonec namotají na honovací hlavu šmirgl a řeknou si osm kil... Nakonec těmhle strojům to stačí... [SVS] (2.6.2015 20:00:15)
70CB750: od 15 vteřiny: https://www.youtube.com/watch?v=8Bw0lNedu8g [Jer250] (2.6.2015 14:51:35)
Na nový kroužky u 4T se jen honuje takovou tou štětkou - flex hone - v těch "drážkách" se pak drží olej a kroužky si správně sednou ale po pár tisících jsou drážky pryč. [70CB750] (2.6.2015 12:22:51)
Pokud sednou kanály, tak bych se nových válců nebál. Mimochodem taky hodně záleží na toleranci výbrusu. Jak těsný se dělá. Když se udělá o nějakou tu setinku volnější, tak se to pak nekouše. Na sekačku s motorem z babetty jsem nechal udělat volnější výbrus a s kapkou ricinu a 1:25 pro začátek šla hned na plný ceres a bez problémů. Na pionýra zas udělali výbrus trochu těsný, navíc asi i s divným pístem a kousalo se to furt. [longr] (2.6.2015 12:15:19)
Ota: Tak pro příště: Existují honovací čelisti i honovací kartáče pro různé drsnosti a hloubky úběru. A jelikož honovací přídavek je pár setin až desetina, tak ten základní úběr skutečně srovnáš nejčastěji soustruhem nebo vyvrtávačkou, ale ta nás u našich motorek nemusí trápit. Honování se především používá k vytvoření přesných rozměrů a tvarů v celé délce obráběné plochy a tedy zajištění lepší jakosti povrchu než třeba po soustružení. Zdrsnění povrchu válce, na kterém ulpívá olej je spíše takový bonus a není to hlavní důvod honování. [Jer250] (2.6.2015 10:35:46)
Tisíckrát radši vytažené nekde z kopřiv než tyto ´´nové´´ [Sukin] (2.6.2015 10:03:13)
Mimochodom keď hovoríte o tých valcom že raz nebudú, tak čo poviete na tieto čínske valce na 634? Ja by som im neveril..

http://tinyurl.com/njxn2vs
[Milos634] (2.6.2015 8:58:26)
Oto: Jednoválec- soustruh, víceválec vyvrtávačka a pak na obou typech honování, to je naprosto běžný postup. [Sukin] (2.6.2015 8:04:28)
jj, Bašek má soustruh a na tom točí geniálně uplně všechno, proto nedělá celovíceválce, na ty je potřeba vyvrtávačka. honování je poslední počin [krf] (2.6.2015 6:13:41)
rikša: Obvykle jsou stopy po honování ve válci patrné pěkných pár tisíc kilometrů - alespoň dle mých zkušeností. [Ota] (2.6.2015 0:01:52)
valce se normalne stacej na soustruhu a pak honovacka videl sem to u baska v trebechovicich [Free] (1.6.2015 22:45:31)
[Ota] že toho zdrsnění ve válci po záběhu moc nezbyde sis všiml někdy? [rikša] (1.6.2015 22:24:15)
Bruskou nakulato a poté honovat ..při vetším odběru soustruh, prečo nie.. :-) [necky] (1.6.2015 22:11:54)
Jer250: Sice nejsem strojař, ale výbrus se na soustruhu ani na honovačce fakt nedělá. Honování je finální úprava, která má za úkol zdrsnit povrch válce tak, aby se na něm udržel olejový film. [Ota] (1.6.2015 21:53:44)
Když je třeba srovnat velký ovál, schod nebo klidně udělat z 0. na 8. výbrus, tak se to stočí na soustruhu a teprve poté honuje. Takže ve většině případů v tom stejně figuruje jako první soustruh. Kdo za to chce tolik, jako za x výbrusů, to je zloděj. Také jsem se kdysi nechal napálit: "pane, ten válec byl hrozně vylítanej, já to brousil dvě hodiny". Z 0. na 3. jsem zaplatil 1400,-. Teprve po letech kdy jsem do toho začal trochu vidět, mi došlo jak mě napálil. Nebo prostě neměl soustruh a fakt to mučil ty dvě hodiny v honovačce... [Jer250] (1.6.2015 17:16:30)
Třeba Padalík si účtuje jen za jeden i když to lízne dvakrát. [Klouzek] (1.6.2015 16:44:52)
Jasně no, cena je další věc, která hraje pro to udělat jen výbrusy co budou třeba. [necky] (1.6.2015 15:39:30)
Vyjetý to bejt může, ale stejně když by sis to nechal dělat, tak pokud je to jak u nás, za každej brus navíc, oproti prvnímu si připlatíš. Zdaleka ne tolik, jako za první, ale i tak jsou do 8. min. 4 brusy... [Skoba] (1.6.2015 15:10:01)
Nárůst výkonu nečekám ani to kvůli tomu nedělám. Jedinej důvod je fakt, že už je to prostě vyjetý jak kráva. :-D Mít doma další válce do zásoby tak je asi fakt, že to neřeším a dám to na maximum, ale nemám je, tak si tenhle radši ušetřím, ať tam je ještě rezerva kdyby něco. :-D [PavelN] (1.6.2015 14:28:12)
Ja by som to tiež dal vybrúsiť na najbližší výbrus ktorý sa dá spraviť. A to je jedno koľko ich bolo vyrobených. Jedného dňa nebudú... [Milos634] (1.6.2015 13:59:11)
vzhledem k počtu vyrobených kusů bych zrovna válec na kejchačku neřešil... [kubas] (1.6.2015 13:46:37)
Vidím to stejně jako Skoba. [Ota] (1.6.2015 13:10:31)
Rovnou maximum bych nedělal. Jestli od toho čekáš nějakej extra nárůst výkonu díky většímu obsahu, tak možná půl hříběte. Nehledě k tomu, že válce už nikdo nevyrábí, a nepoužíval bych dnešní trend vztahu k věci - koupím, rozbije se, vyhodím, koupím jinej. Normálně to nech vybrousit na první možnej výbrus, a jezdi. Na výbrus se dá ujet třeba i 40-50.000 km, takže to možná ani neujedeš a ten válec tě přežije, než mu dojdou výbrusy... [Skoba] (1.6.2015 13:07:02)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,187 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19