Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 7, poslední: 5.6.2015 21:45:4960520.Informace
Dobrý den přeji. Moje jawa 638 trpí na praskání svárů v zadním uchytu nádrže. Neni to prasklina žeby se to vyloženě vytrhlo ale vždycky po čase začne svárem prolínat benzín. Už hodněkrát jsem slyšel o tomto řešení - vylití nádrže epoxidem. Jaký na to máte názor? Zamezí to prolínání benzínu? Hlavně se chci ale zeptat jak se tento přípravek odborně nazývá,abych to pod tímto názvem mohl požadovat po prodavači v nějakém obchodě s těmato přípravkama. Jaká je životnost tohoto přípravku aplikovaného v nádrži a jak se nádrž musí přirpavit? Stačí odmastit nebo je potřeba i dokonale odrezit? Vyrezlá neni,jen je místama mírně zkorodovaná . Díky předem :)
Po mnoha letech mi začalo u devítky prolínat palivo skrz zadní úchyt nádrže. Nechtělo se mi do toho sahat svářečkou, protože to bylo v místě origo sváru mezi plechem držáku a nádrže. Použil jsem dvousložkový tekutý kov a posléze spodek nádrže přelakoval. Mám s tím něco najeto a je to zatím svatý. [Kuželík 350] (5.6.2015 21:45:49)
nádrž má být uložená bez mechanického pnutí - tzn jsou-li na 8 pružné elementy uložení nádrže, tak nahradit za nové a měkké- po deseti a více letech svoji funkci neplní a potom, vzhledem k cenám dílů, bych řešil novou nádrží...paradoxem jawy je, že kompletní kapotáž včetně nové nádrže a víčka zadi v laku mě přišla levnějš, než přelakovat původní díly [mais] (4.6.2015 10:26:41)
Nejhorší fakt spojený s vylitou nádrží je ten, že už se to vlastně nedá znovu opravit jakmile epoxyd selže. Hlavně mastný benzín dvoutaktu je prevít, ale i u 4T je to průser. Do nádrže není vidět, očištění případné koroze mechanicky moc nejde - šrouby a matičky moc nepomáhají, kyselinou se to sice krásně vyžere ale to jde jen napoprvé. Jakmile se jedná už o prasklou epoxydovou vrstvu co podrezává, tak to je konečná. To byl taky můj případ na XJčku, kde nádrž vylitá epoxydem začala vespod podrezávat a ani použití abraziva, kyseliny, důkladné neutralizace a vylití nic neřešilo. Po téhle zkušenosti jsem nabyl názoru, že jakmile je nádrž špatná, tak to musí řešit vyvaření/zapájení/přeplátování zvenku a lakování místo snahy to "jednoduše" opravit epoxydem. Nebo ještě líp koupit jinou nádrž, byl jsem v šoku když jsem vyndal z balíku novou nádrž a potěžkal ji. [Hruši] (3.6.2015 21:37:59)
Moje zkušenosti s opravami nádrží jsou podobný co je už psáno.
1)vyřešit příčinu praskání (vibrace,uložení nádrže,u některých typů tuhost rámu(eliminovat) ...)
2)zavařit prasklinu opravdu pořádně a hlavně se vyvarovat pájení (mosaz,stříbro aj.)
3.Důkladně ošetřit povrch sváru po obou stranách.
[Leopold Makumba] (3.6.2015 19:32:48)
Přesně tak. Epoxid určitě není mechanicky odolnější než svár... [Peterson] (3.6.2015 15:42:37)
Pokud to praská i po zavaření, tak bych předpokládal, že epoxid nepomůže - praskne také. Podle mě je potřeba odstranit příčinu praskání a poté opět zavařit/zapájet. [JZ] (3.6.2015 10:11:33)
Naprosto maximální příprava povrchu, jinak se to loupe.
Detaily třeba tady: http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/upravy/23.htm
Ale pokud je něco prasklé, epoxid to nezachrání a raději bych to možná zavařil nebo zapájel. Jinak po vylití je dobré odsát barvu třeba stříkačkou, na kterou nalepíš brčko, aby dosáhlo otvorem na dno. Jinak se udělá kaluž a epoxidu je moc silná vrstva.
[verdom] (3.6.2015 8:26:24)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19