Příspěvků: 57, poslední: 7.6.2015 17:10:1560532.všechno ostatní
U Kennyho testoval na konci května Sršen třipade pro automagazín na PRIMĚ. Bohužel se asi neví, kdy to budou vysílat. Ale jsem zvědav, jak to dopadlo. :) zda to pojal s ohledem na věk motorky a nebo ve vztahu k moderním strojům. Tam asi brzdy nemají šanci ani na sebemenší plus, bo to nebrzdilo ani z tehdejšího pohledu. :)
Nějaké info zde na xichtoknize.
https://www.facebook.com/MotoKenny.cz/photos/a.483637128347032.116486.483625515014860/975168782527195/?type=1&theater
ok, to chápu.. i když tady do něj valili zbytečně, protože sršeň to hodnotil něco jako "je to mazec, a rád na ty doby vzpomínám" - viděl jsem někde ukázku toho videa
[xTas]
(7.6.2015 17:10:15)
Tak dobrý, mně právě prvně zvedlo ze židle, že tu hned každej valí do Sršně, jakej je to debil a že reportáž bude o ničem, když jí ani neviděli, ale teď už chápu tu averzi některých vůči němu... Díky za všechna videa, mám v tom taky už trošku jasněji. :)
[00]
(7.6.2015 16:22:19)
00: jo.. ona je to pravda, ale jen částečná - je nesmysl řídit motorku jenom rukama nebo jenom váhou, je to spolupráce celýho těla. Jenže on se ve svý "dokonalosti" nepřenese přes to že si s ním obyčejnej plebs dovolil polemizovat, a místo aby napsal "jasně, myslel jsem to tak že se takhle naučíte klidně a plynule ovládat stroj" tak začal točit stupidní videa o tom že ruce jsou vlastně k hovnu a cool motorkář to zvládne s rukama za zády..
průserový situace rozhodujou desetiny sekund, a vyhodit tolik času tím že se budu prát s váhou motorky je nesmyslnej luxus, kterej může rozhodnout o tom jestli se stane průser nebo jen hnědý na trenkách
[xTas]
(7.6.2015 16:10:12)
xTas: Máš pravdu... Asi tak, jde o to přenést váhu na řídítka, kterých se držím, ale nedělat to silově, spíš se naučit pracovat s onou váhou. To, co potom převedl ve videu je vlastně pitomost... Myšlenka tedy dobrá, ale vysvětlit princip neumí...
[00]
(7.6.2015 14:56:05)
sršeň má hlavně celou armádu následovačů, pro který je modla a sebevětší nesmysl kterej plácne papouškujou dál, místo aby použili hlavu - něco jako náboženství.
krásně je to vidět v tom jeho videu kde to obhajuje, od cca 2:20 jakmile pustí řidítka oběma rukama - jede jak s hnojem, a stejně se s tou motorkou pere jak ho pomalu poslouchá, každej pokus o změnu směru má velkou prodlevu před i po a ujede nesmyslnou vzdálenost než se to jeho překlápění projeví.
Nedej bože když si tohle přečte nějakej začínající floutek co má ještě o 40 kg míň, tam je zaděláno na průser. Tímhle plynulým způsobem si člověk může pilovat projíždění táhlejch zatáček na okruhu, ale ne bleskově reagovat na debila co nepoužívá blinkry, zrcátka ani hlavu. Proto je ten výrok kravina.
Pokud tomu pořád nevěříte, tak si to zkuste - nemusíte hned dávat ruce za záda kvůli kaměře, chyťte si nádrž to je daleko jednodušší - a budete v šoku jak to pomalu a neohrabaně poslouchá..
s čuměním a projížděním zatáčky má samozřejmě pravdu
[xTas]
(6.6.2015 21:54:56)
Jaw250: Díky za dokument, určitě mrknu ;-)
[00]
(5.6.2015 17:17:57)
charlie.vlcak: máš pravdu jako vždy, jak jen ty to děláš chlape! o_O :-D
[jaw250]
(5.6.2015 14:12:37)
Nechte teoretizování a běžte se projet! :-)
[charlie.vlcak]
(5.6.2015 13:53:05)
Chtěl jsem tím naznačit, pro nechápavé, že je pravda, že bez náklonu rychlou zatáčku prostě neprojedeš. Samozřejmě, že zatáčím řidítky a dokonce ne podvědomě :P ale zkus se nenaklonit a vymeleš se. Hádat se nechci, nevím, jak jezdí ostatní, je to o vkusu každého soudruha, jestli jen točí řidítky nebo se taky nakloní, ale vím, že když jsem sedl na lepší mašinu, než starší jawu, stačilo jen velmi málo na to, aby motorka šla tam, kam jsem chtěl. Tím, že zatočíš řidítky, přemůžeš gyroskopický moment a umožníš mašině a sobě položit se do zatáčky. Dobře vidíš, že při zatočení by ho odstředivá síla vyhodila ven, kdyby se nenaklonil a nepřenesl váhu. Takže jde o souhru více pohybů. Jde ale o to, že ve velké rychlosti zatáčíš jen maličko, zatímco naklonit se musíš mnohem víc. Tohle jsem chtěl říct, ne se hádat o tom, jaký je jediný správý způsob ovládání motorky.
[longr]
(5.6.2015 12:05:58)
jinak Twist of the wrist je i na youtube, je tam i jen pasáž o "kontra" https://www.youtube.com/watch?v=JWuTcJcqAng kde v 50 sekundě jde pěkně vidět, jak moc efektivní je přenášení váhy(za použití pevných řídítek)a od 1:40 jde vidět k jak prudké změně směru dojde už při nepatrném vychýlení řídítek do strany. Tady celý dokument i s CZE titulky pro lidi slabší v ENG https://www.youtube.com/watch?v=tYXoA01dVhs asi nejzajímavější část je od 10minuty-průjezd zatáčkou
Takže longr už ví, že v zatáčce při vyšších rychlostech řídítky podvědomě točí, ale určitě ne zuřivě :-)
[jaw250]
(5.6.2015 9:07:53)
některé věci jsou opravdu evergreeny :-)
[jaw250]
(5.6.2015 8:59:43)
Já u sebe nepozoruju, že bych ve vyšších rychlostech a v zatáčkách zuřivě točil řidítky. Opravdu se do zatáčky nakláním a váhu se snažím udržet tak, abych měl motorku správně vyváženou. A když vezu batůžek a ten se náhodou nenakloní stejně jako já, nepřenese váhu, můžu dělat co chci ale stejně je to pěkně nepříjemné. Takže přenášení váhy je opravdu důležité. Nikdo se snad nechce hádat o to, že by se měla mašina řídit nejdřív hlavou.
[longr]
(5.6.2015 8:27:51)
00: jaw to za mne shrnul. Dál to nemá cenu rozvádět.
Přijeď na krucík na gymkhanu a popovídáme si o tom na trati :-)
Jinak když potřebuju přiostřit na svém 100hp cesťáku, tak to dělám hlavou, tělem, koleny, i rukama, protože to funguje krapet líp.
[maspe]
(5.6.2015 8:09:39)
ale už jsme zase u řízení, kontra vs přenášení váhy? :-) Možná si někdo vzpomene, jak s tím(kontra) před x roky přišel HejtmaMa a celá mánie pak zkoušela šťouchat za jízdy do řídítek aby došli k závěru, že tak zatáčí už vlastně roky a od dob "kol" :-)
Problém se sršněm je v tom, že jezdit umí, ale vysvětlit to už pořádně neumí - jedná se tak opravdu jen o jeho názor, který je dost zkreslený. Potenciální nebezpečí je hlavně u začínajících, co by chtěli jeho rady brát smrtelně vážně a plnit je do detailů jen proto, že to Pepa říkal a Pepa jezdit umí, ne.
Přičemž na webu je třeba "cornering book" -> Twist of the Wrist, případně pak kniha "Dokonalá jízda na motocyklu". Kde jsou jednotlivé faktory jízdy nejen popsány, ale i dokázány, a to nikoli stylem "Pepa říkal, tak to prostě musí být pravda"
[jaw250]
(5.6.2015 7:52:19)
Mluvíme tu samozřejmě o rychlostech, který jsou uplně jinde od povolenýho limitu, do 90 si přenesení váhy ani neuvědomuješ a děláš to automaticky. Prostě poslouchat Sršně a řídit podle toho kejvačku je hovadina, je to především pro kluky, co na tom lítaj jako hovada, motorka řídí je a ne oni jí... Ale u nich je problém vůbec vyvolat to základní, přemejšlet o tom...
[00]
(4.6.2015 22:41:00)
maspe: nechci se hádat... ale rovně letět se superbikem umí uplně každej, ale položit motorku do zatáčky tak, abych ji bezpečně projel, to už umí málokdo. Pokud se nad tou váhou ten střelec trošku zamyslí a začne to pořádně pilovat, aby věděl, kde má limity, jak moc může atp. někde na okruhu tak mu to v krizovce zachrání život... Hodně kluků letí do zatáčky jako praštěný, auto v protisměru, leknou se a říděj rukama, ztuhnou, složit to tam mají strach a už jim nepomůže nic... A to si myslím, že o toto Sršňovi šlo, jakkoliv má hulvátský vyjadřování... O čem myslíš, že je to u superbiku? A k tomu motokrosu... Taky se řídí přenesením váhy, vzpomeňte, jak natáhnete nohu v zatáčce... Prostě řídítkama se manipuluje v garáži, pak už to točíš jen tělem a i na kole. Jde jen o to si tohle uvědomit, když to pak někdo honí do extrémů že jsou podle Sršně řídítka nahovno a že je Sršeň pěkný hovado, tak co k tomu říct...
[00]
(4.6.2015 22:37:51)
00: u těch superbiků je to zase o něčem jiném a to stejně většina lidí na silnici taky nepoužije. Podle mne i pro silnice to je samo o sobě nepoužitelné.
[maspe]
(4.6.2015 22:25:09)
Jo :D Už si vzpomínám, pobavilo, díky! :D
[00]
(4.6.2015 22:19:17)
"00, to je na mouku dvojnulku? Ne to je záchod" :-D
[cPetan]
(4.6.2015 22:01:13)
krf: Jak říkám, myslím si, že každýmu rozumnýmu člověku dojde, že to není globál názor tak jak ty jsi řekl s motokrosem. Na kejvačce taky nehodlám jezdit bez držení řídítek a hlásit, že je nepotřebuji, že to řídím přesunem váhy... O bezpečnosti už vůbec nemluvě. Ale že se superbike přesunem váhy prostě řídit musí, o tom se snad nebudeme hádat. Váhu přesunuješ i na kole, když jedeš pro rohlíky... To s tím záchodem jsem nějak nepobral, tak mi to prosím vysvětli (k.r.f. :-D). O tvým nájezdu se hádat nebudu, řiď si svou motorku jak chceš, hlavně nás to baví a o tom to je...
[00]
(4.6.2015 21:55:47)
00: chytrej je ale každej, ale jestli je to někdo v televizi nebo záchod (dvě nuly :-D ) to je mi jedno, mám na svým tachometru přes 5 nul a určitě se nebudu řídit povídáním o řízení motorky přesunem hmot, o čem jsem slyšel v televizoru, nebo četl na kolamadolu. když má někdo papežské povídačky, at kua řekne nahlas, čí napíše tučně, že to je použitelné jen na ten či onen smysl provozování motocyklu a ne globál, to je jak reklama na kaufland.
[krf]
(4.6.2015 20:51:05)
00: viděl jsem video na kterém demonstroval, že toto tvrzení je pravdivé. Nemám rád, když někdo záměrně uvádí polopravdy a nepravdy, které vydává za jediné správné, protože pak tomu může někdo bezhlavě věřit a šeredně si, nebo někomu dalšímu ublížit. Úhybný manévr bez použití řídítek nikdy neuděláš dostatečně razantně. To je fakt. Motorka se podle mne řídí hlavou, pohledem, tělem, rukama, prsty, zápěstím, koleny, hýžděmi, chodidly, prostě vším a ne jen jedním. Často to jedním jde, ale s bezpečnou jízdou to nemá nic společného, nehledě na komfortu.
[maspe]
(4.6.2015 19:55:55)
A pokud to nemáte touhu si pouštět, tak kde berete jistotu na své názory? Z nadpisu článku? Než něco komentuji, tak si zjistím, jak to dotyčný myslel a nebudu hned za chytráka, abych byl vzápětí za blbce... Sršeň ať to dělá jakkoliv pro někoho divnou formou ega, tak se jen snaží říct svůj názor a poradit, předat informace, nutí se zamyslet... Pokud se Vám rady nelíbí, tak na to serte a nebo ještě lépe danou věc vysvětlete lépe a druhým poraďte, jak na to, lépe než on... A to, že je důležitý na silnici čumět a předvídat je snad jasný ne...
Maspe: tak zrovna s tímhle bržděním tam Sršeň má taky zajímavou část (kolamadolu), a to, že na každé motorce se kvůli váze brzdí jinak a nejde paušálně říct, jak se má brzdit na všech... Pokud někdo jezdí motokros a poslouchá o tom, jak motorku řídit na silnici, tak to už je druhá věc...
[00]
(4.6.2015 19:27:17)
00: níže uvedené tvrzení mi přijde obdobné, jako, že v náklonu se nebrzdí a použití zadní brzdy na motorce je jistota bouračky.
krf: tak proto choppery musejí jezdit jen rovně.
[maspe]
(4.6.2015 19:22:53)
Teda všichni jsou hned papežtější než papež se mi zdá... Hned všechno berete moc doslova. Ano, motorka by se měla řídit přenesením váhy. Mluvíme tu o jízdě na silnici. Pokud něco komentuji, tak si alespoň přečtu, nebo nejlépe poslechnu (na kolamadolu) oč jde a nebudu hned děsně chytrej... Mnoho lidí řídí opravdu rukama a pak to vypadá jak to vypadá a u lehny na tom záleží podstatně víc, pak člověk zbytečně namáhá svalstvo a naprosto zbytečně se vysiluje. Pokud máte podvozek v pořádku a je hezká silnice, nevidím důvod, proč 'řídit' rukama. A pro chytráky, nejde tu o řízení v pravém slova smyslu ale o křečovitém držení celého těla, protože mám furt někde vzadu v hlavě, že to prostě musím držet fest...
[00]
(4.6.2015 19:16:18)
věta - motorka se řídí přenášením váhy - mě vcelku zaujala, řidítka jsou tady jen blbý držadlo na otočný akcelerátor a páku spojky či brzdy? by me zajimalo, jak by přenášel váhu třeba v motokrosu. voči voči voči, čumim kam jedu a za 10s mam plny brejle bahna po startu :-D
[krf]
(4.6.2015 17:14:13)
no dobře, za dobový tuning se můžeme schovat, aspoň do očí bijící stojan je snadno dosažitelný, hlavy jsou problém, to trčící vape jde taky pěkně schovat, to je vše k té dokonalosti. Ale jinak opravdu pěkný.
[ventil]
(4.6.2015 12:03:12)
tady pujde o receci (nebo o pokus), to je v poho. Komu vadí kritika sršně moderních strojů, může koukat-číst většinovou konkurenci, co jen tlumočí reklamní letáky.
Ale některé fyzikální výklady sršně třeba brát s rezervou.
[bledemon]
(4.6.2015 11:54:53)
verdom: nemám touhu si to pouštět, nicméně výrok jako takový je zavádějící a bez kontextu nepravdivý. Víc si vážím těch, kteří řeknou totéž, ale chovají se při tom jako lidi.
[maspe]
(4.6.2015 11:25:42)
ventil: Vaz sva slova laskave! Ta motorka celkem dost presne sedi, je to r. 59 a ty hrazdy jsou vedomne na prani zakaznika (dobovy tuning). Ostatne ja je na sve 59tce v puvodnim stavu mam taky, Co jsem to zbezne prohlizel, tak na zivo je perfektni - dokonala prace od Kennyho jako vzdy.
Jo a pro rejpaly, jsou tam jine hlavy a stojan, to se vi.
[Zdeněk]
(4.6.2015 10:21:23)
Tak kupříkladu kejvu se side bych nohama nebo přenášením váhy určitě řídit nechtěl ;), ale vím jak to myslel. Ale skoro bych to parafrázoval na to, že kolikrát než rukama, by se měla motorka hlavně řídit hlavou. ;)
Také jsem zvědav, co z toho bude, nakonec to sestříhají na 5min. štěk, ale uvidíme, nechme se přeqapit.
[verdom]
(4.6.2015 10:15:14)
Na reportáž jsem zvědavý :) Z jedné fotky těžko kritizovat předem. Prvně si počkám na detaily, pak uvidím. Zatím se těším. A že se motorka řídí nohama? To je pravda, ale nelze to brát doslova. Ale přenášením váhy z nohy na nohu a tlakem do stupačky se zatáčet dá. Stejně je ale lepší držet se letitého klasického stylu řízení ruce+tělo :)
[longr]
(4.6.2015 9:16:44)
Sršeň je ten pán co říkal, že motorka se řídí nohama a ne rukama? To asi udělali někde inženýři v devatenáctém století chybu a už více jako 100 let se jí lidstvo drží.
[maspe]
(4.6.2015 8:22:44)
Renovátor si asi moc hlavu z původností stroje do TV nelámal, špatná reklama
[ventil]
(4.6.2015 7:18:17)
Pořad tvrdím, ze panela nebo kejva ma co nabidnout i d nesni dobe a ve sve dobe to musel byt absolutni hit.
[Sukin]
(4.6.2015 7:04:15)
Dolin: já bych řekl, že ta třiapůlka z fotky z fejsbíčka má vlaštovky ne? a ne hrazdy... to vypadá, že by to nemusela bejt ona.
[zelyvel]
(3.6.2015 23:42:14)
Dolin: cisty r. 1959 - spinacka a zavrene sani s doutniky!
[Zdeněk]
(3.6.2015 23:24:27)
Taky tu reklamu nemusím vidět, vape trčí jak pěst na oko (dá se inteligentně schovat), stojan panela ...
[ventil]
(3.6.2015 22:40:14)
To bude tak za čtrnáct dní bych řekl.
Každopádně kejva byla na tehdejší dobu hodně dobrá mašina. Kdyby nebyla, tak by ji nikam nevyváželi. Třeba Francouzi byli z Jawy úplně odvaření - měli svojí produkci, měli možnost anglické klasiky, ale Jawa prý byla nejlepší - jednoduchá, spolehlivá, "rychlá", krásná. Samozřejmě 60 let je dlouhá doba, ale proč ji nesrovnat s dnešní moderní motorkou? Je jasné, že i dnešní čína je lepší než stará kejvačka, ale o tom to není.
[Jer250]
(3.6.2015 21:43:49)
no...asi si tento test jako všechny ostatní nechám raději ujít :-)
[jaw250]
(3.6.2015 20:43:23)
Kuba z Neve: kdyby jenom bez rukavic, v okolí Klatov a Švihova se o něm tvrdilo, že jezdí především bez mozku, ale na druhou stranu, to co on přežil, přežil málokdo, takže asi je to dobrý pytlák myslivcem a fakt může říct, kam až se dá zajít, kde je ten bod zvratu bez návratu
[mais]
(3.6.2015 20:11:56)
vyučuje bezpečnou jízdu a kdoví co ještě a sám jezdí bez rukavic :D :D :D
[Kuba z Neve]
(3.6.2015 18:26:52)
Angeliczek: To je čecháčství. řekne se sršen, každý vidi rejpala nebo hmyz, když se řekne zeman, každy vidi hulvata a opilce nebo postavu z kriminálky. Že může být reportáž plná chvály nečeká ze setrvačnosti nikdo, asi jako že zeman je uzenářství a výrobce lahůdek :-D což je fakt
[krf]
(3.6.2015 17:57:19)
Angeliczek: taky mi to tak přijde, souhlas.
[zelyvel]
(3.6.2015 17:17:31)
Reportáž jste ještě neviděli, ale už jste ji odsoudili. Gratuluji. Jen tak dál.
[Angeliczek]
(3.6.2015 16:18:52)
no jelikož pamatuju Sršně už tak před dvaceti lety - bydlel cca 10 km od nás a už tenkrát byl kontroverzní postavičkou (byť známou jen v okolí), tak mě to nechává chladným... jen teda doufám, že se o kejvě nebude vyjadřovat, jako se vyjadřoval "zamlada.."
[mais]
(3.6.2015 14:37:38)
Tak co ja vim, tak pel na kejvu jen samou chvalu a cely test byl v kontextu toho, ze to je super stroj z 50tych let.
[Zdeněk]
(3.6.2015 14:16:59)
Ještě že nemám televizi a filmy si točím sám.Jestli chce někdo testovat veterána a upozorňovat na jeho nedostatky ,tak je při nejmenším směšný.
[Pierre]
(3.6.2015 14:01:42)
Súhlasím s Kubasom. Ja tie jeho "testy" nemusím niekedy. Furt frfle, čo je ako na hovno, nič nieje dobré, Harley sa nedá postaviť na zadné = je to na hovno. A podobne :D
[Milos634]
(3.6.2015 13:44:43)
Kubas: jenze kejva proste je starej krap...:)))
[fvp]
(3.6.2015 13:35:28)
Já nevím, ale mám k tomu chlápkovi menší averzi. Pokud to pojme stylem "všechno stojí za hovno, je to starej křáp" tak mě v tom akorát utvrdí...Ale nápad dobrej, pro tu srandu.
[Kubas]
(3.6.2015 13:16:51)
Pryč s tím, jen info. ;)
[verdom]
(3.6.2015 11:36:59)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19