Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 28, poslední: 9.6.2015 14:01:5460555.Nejede nebo nestartuje
Zdravím a rád bych se dotázal na Vaše názory ohledně problému u Jawky 350 typově 640 je to stejný jak 638. Problém mám se startem při velkém zahřátí. Teploty venku nad cca 25 °C a jízda městem. Motorka jede dobře jde do otáček táhne atd, ale jakmile ji chcípnu tak už nenastratuje a musím čekat minimálně 15 minut možná déle než motor zchladne. Když motor není moc horký startuje hned ze sedla. Karbec OK, svíčky OK, sání OK, Jiskru hází... ( jak kdyby se benzín odpařil než dojde do motoru)
Máš moc bohatou směs. Taky jsem se s tím trápil v začátcích svého seznamování s Jawou. Po správném seřízení karburátoru bude chytat dobře. V opravdovém horku pomůže startovat s pootevřeným plynem. Hlavně u teplého motoru nezapínat sytič, ani neprošlapávat motor s vypnutým zapalováním. [Ota] (9.6.2015 14:01:54)
Pochval se co tam máš za slavný bezkontakt s procesorem - fotky a možná ti povím co s tím.. [Roadrunner] (7.6.2015 21:59:05)
Pierre: Jestli ti to tak vadí, tak si dej tu nejnižší hodnotu předstihu. Já si raději vždy na všem nastavuju tu vyšší možnou hodnotu. Jednou jsem si u kejvačky nastavil nějaké 3 mm a vůbec to nekopalo, rozjíždělo se to po rovině bez plynu, ale nějaké vytáčení nemělo cenu. Takže mám 4,5 mm a když nechci, aby mě to koplo (třeba mám na nohou pantofle), tak si pákou najdu HÚ a s citem ji přejedu. Zapnu zapalování, šlápnu a nekopne to. Kope to když máš píst kousek před HÚ a nedáš tomu dostatečný moment nebo když prošlápneš a rychle nevrátíš páku nahoru. V každém případě musíš šlápnout silou a tehdy to kopne jedině hned na počátku, pokud je píst před HÚ. [Jer250] (7.6.2015 16:39:53)
Jer 250,při jakém předstihu ten jednoválec nekope?Já se s tim serču dva roky a kope vždy a všude. [Pierre] (7.6.2015 13:03:37)
Na tom výkonu a předstihu u 350tek něco je. Teď jsem si s tím u 634 dost hrál. Při předstihu okolo 3 mm se to krásně silně rozjíždí, ale pak to tak nějak umře a do otáček se tomu vůbec nechce. Potom jsem zkoušel předstih 3,6 mm, při startování kope a rozjezdy jsou o poznání slabší, ale přes 3500 ot./min to chytne forsáž a jde to krásně za plynem. Na druhou stranu u jednoválcových traktorů žádnou změnu předstihu nepoznám, snad jen kope-nekope. [Jer250] (7.6.2015 12:50:10)
Matrosh: ty jsi fakt kouzelník udělal jsem to s těma svícema a aaa "TY..OLE" ono je asi po problému...kouzelný proutek no :D zítra to otestuji pořádně.Taková hovadina ohnout ten plíšek na svíčce podobně jak na pincku.. Nejspíše už mám asi vyčuchlé cívky a při plné mezeře výboj nemá dostatečnou teplotu. Střílí to proto, že předstih si ta elektronika šteluje sama (mikroprocesor)a když nepálila atomaticky to posune do jiných poloh a zkoumá úvratě a pak už je problém to nakopnout. Zítra se pojedu pořádně projet a řeknu. Jinak to zapalování co mám sice má nějaké nevýhody proti kladívku, ale jde to točit kam běžně jawa nenatočí jako lidi 120 jet na 3ti kvalt! Nicméně takto je to o poškození motoru, ale při předjíždění to rád osolím... [JiříkO] (6.6.2015 20:07:38)
Jestli ti to strili do vyfuku, videl bych to na moc maly predstih. Pokud tam mas nejake bastlene zapalovani u ktereho nevis jak predstih zmerit, je to o to vic podezrele. Musi tam byt nejaky snimac, ktry pali v urcite pozici, tak ho proste zkus o kousek proti smeru posunout nebo pootocit. [Krizoň IV.] (6.6.2015 18:54:25)
Jak si ji vychovas, tak startuje :) Dle meho nazoru bude cely problem v te neurcite sade zapalovani/dobijeni. [mickael] (6.6.2015 18:52:13)
Tak teď jsem přijel a nejdřív to nastartovat šlo. Pak jsem nechal hodně zahřát motor na volnoběh dokonce sam pak vynechaval a chcípnul situace jako na delší křižovatce. Nastartovat už nešel. Zkusil jsem ten šroub směsi dat jen na necelou otačku a efekt je takovej, že to střílí to do vejfuku a to tak že byl vidět i plamen !! mám origo 640 s těma "sportovníma" Zahodím to na to nemám už nervy... Slušně vychovaná motorka musí startovat za jakýkoliv podmínek... V době co jsem měl mzetu tak nikdy problém.. [JiříkO] (6.6.2015 18:24:31)
Marlboro: Tim jsem jen chtel zduraznit ze onen efekt se dostavil okamzite :-D [Matrosh] (6.6.2015 17:41:25)
Matrosh: toho mávání proutkem už radši nech :-D [Marlboro] (6.6.2015 17:17:08)
Ta halogenka u sedla nevadí pač u toho sání je půlka boxu fuč. Zkusím ten kohoutek a pak zkusím to s tím přiklepnutím svíčky. Ono je možná slabé zapalování čertví co tam je (bastl nějakej) a cívky tam jsou nějaký starý jak cip. Ještě poladím trošku směs. Mrknu na filtr jestli není tím podělaným pylem z řepky zadělanej! Zase kdyby byla směs bohatá tak by to tolik nehřálo na motoru když to nejde startovat neudržím ani sekundu ruku. Výbrus už má cca 3000 km. [JiříkO] (6.6.2015 14:55:18)
Měl sem podobný problém na 634, ať sem přeplavoval nebo ne, ať sem to dělal tak nebo onak prostě teplá nechytla a pořád sem ji musel roztlačovat, nakonec mi někdo poradil sklepnout kontakty na svíčce (teď nevím přesně kolik ale mám to podobné jako na fichtlu :-D ) tak sem sklepl a od té doby šlápnu a jedu, jak když mávneš proutkem :-) [Matrosh] (6.6.2015 14:41:43)
Jenom takovou technickou: vyndaj si tu halogenku z pod sedla, možná je to problém té bohaté směsi :) [Stíví] (6.6.2015 13:21:18)
JiříkO: přebíjí ti to jak prase, kontrolka ti bliká buď díky tomu (což nejspíš ne) nebo ti jen skáčou uhlíky. Elektronice nerozumím, ale ale nespíš ti to střelí proto, že se motor zastaví v blblý poloze (resp. snímač) a při vytahování klíčku to hodí puls - zkus chcípnout motor normálně chcípákem u plynovýho heftu, nech ho vypnutej a až pak vytahuj klíček [Marlboro] (6.6.2015 11:24:31)
Zde jsem vložil video https://youtu.be/ep2jas0PGJk možná elektronika by mohla.. Je tam i poloteplý start a pohoda... Zapalování mám bez-kontakt s halovou sondou (kruhový magnet a snímač... absolutně nevím jak tady ovlivnit předstih a jak to vyhodnocuje). Dnes zkusím ten pokus se zavřením benzínu, ale osobně si myslím že směs by neměla být bohatá. By to přeci čmoudilo a zasíralo svíčky atd.. [JiříkO] (6.6.2015 11:05:38)
Jer250: přesně tak, jen "cvrnknout", pokud bys jí přeplavil úplně, uchciješ to. [Marlboro] (6.6.2015 10:50:48)
všechny tyhle problémy mi dělal karburátor a seštelování motoru - na čz to vyřešilo přetryskování a nové šoupě, na 350 to bylo o nastavení karburátoru a předstihu [mais] (6.6.2015 10:47:01)
No jo poloteplá mě chytne úplně na pohodu! Ale rozžhavená nejde... [Jiřík] (6.6.2015 10:41:37)
Marlboro: takže nepřeplavovat úplně až se "orosí" víčko, ale jen krátce? [Jer250] (6.6.2015 10:12:55)
mickael: tak jsme na tom stejně koukám :-) [Marlboro] (6.6.2015 10:10:41)
mickael: je to 634, takže sytič tam chybí. :) [Jer250] (6.6.2015 10:09:42)
Jer250: jo, nastartovat poloteplej motor je problém, tzv, "jawí půlhodinka" :-) U sytičovýho karbu je to snadný, tam startuju nejdřív bez sytiče, kdy motor většinou slíbí, ale nic víc, pak zapnu sytič, motor chytne a hned vypnu. S přeplavováním to bude problém, ale pokud poloteplá nechytí, zkusil bych jen "cvrnknout" do přeplavovacího kolíku [Marlboro] (6.6.2015 10:09:39)
Jer250: s jawackou pulhodinkou jsem dlouho bojoval, bylo to presne jak popisujes... Az nedavno jsem odhalil jak na to. Zastudena startuju normalne podle prirucky (sytic, dvakrat proslapnout, zapnout klicek a jede se), zatepla startuje hned...no a kdyz je to takove poloteple, tak vzdy sytic a malilinko plynu, jak chytne a zvednou se otacky, sytic vypnout. :) Ale ze jsem se natrapil nez jsem na to prisel... Taky je trreba ale rict, ze mam ten novy JAWA karbec, takze kdovi jestli to bude stejne i s origo Jikovem... [mickael] (6.6.2015 10:04:32)
Směs šroubek mám 1 a 0,5 otáčky povolen. Dělalo to jak s tryskou 100 a clonkou tak i s tryskou 92. Mě nejlíp motorka jede v origo nastavení. Svíčky mají hnědou barvu. Všude jsem dal nové těsnění i k plovákovce. Hladinu jsem nedávno šteloval pomocí zavařovačky na těch +- 10 - 11 mm. Za normálních podmínek a při jízdě žádný problém. Nejhorší je město když se to fakt zahřeje až moc tak to občas vynechá a jak to chcípne tak smůla. [Jiřík] (6.6.2015 9:50:25)
Mě zase nejde startovat poloteplá :D Studená chytá na druhý šlápnutí, zahřátá na první, 30 minut po jízdě na tom skáču jako vůl a nic, jen při prvním, někdy druhým šlápnutí kraťounce blafne a pak už nic. Svíčky jsou suchý. Jediný co pomáhá je roztlačit, nejlépe na jedničku. Zkoušel jsem všemožně měnit startovací rituály, ale nic nepomáhá. Jakoby to nechtělo nasát benzín. [Jer250] (6.6.2015 9:44:18)
Taky se priklanim k bohate smesi. Mas tam origo trysky? Serizoval jsi hladinu? Jehlovy ventil tesni? Tesni ti sytic? Sroub volnobezne smesi ma byt vysroubovany plusminus o jednu otacku. [mickael] (6.6.2015 9:22:51)
z nějakýho důvodu máš moc bohatou směs. Než motor chípneš, tak zkus zavřít benzín, cca za 5 minut nastartovat a až pak benzín pustit - pak by to vypadalo na příliš velkou hladinu v plovákovce (neteče benzín přepadem ven?) nebo jen moc bohatou volnoběžnou směs. Pří startování nesahej na plyn [Marlboro] (6.6.2015 8:17:56)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,219 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19