Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 5, poslední: 13.6.2015 18:18:4260609.Cizí (tj. ne JAWA a ČZ) motorky
Dobrý den,
už jsem tu párkrát psal v minulosti, trochu jsem od te doby porkočil s opravami.
Mám problém ten, že mi moje MZ ETZ nechce na 4. stupeň točit víc než 5000ot., ačkoliv max kroťák to mám mít v 5200 a max výkon v 5500ot. Celkově to má nějak podivně slabý vršek.

Zkusil jsem dát větší trysku do karburátoru Bing 84, z originálních 118 na 125 - bez znatelného výsledku. Jehlu mám zvedlou, zkoušel jsem různé polohy, mám ji teď zvedlou optimálně.

měl jsem podezření na netěsnost mezi kartery. Zkusit jsem proto ještě na zahřátém motoru utáhnout všechny šrouby. Vlezla se na každý ještě jedna otáčka. Na výkon to nemělo vliv.

Zkoušel jsem netěsnost měřit voňavkou, zda se zvednout otáčky motoru. Stříkal jsem kolem zahřátého motoru a všech jeho spojných částí a gufera, otáčky motoru se nezvýšily. Zkusil jsem všude rozprašovačem stříkat vodu, otáčky se však nesnížily.

Zkusil jsem měnit předstih, mám ho v v normě na 2.7mm od HU, zkusil jsem ho dávat výš, zkusil jsem ho dát níž, bez znatelného rozdílu v horních otáčkách. Snímač otáček mám elektronický, ne kladívkový.

Motorka jde nastartovat se studeným motorem vždy na druhý ráz. Má trochu slabší výkon i na rozjezd, ačkoliv tam mám o zub menší sekundární kolečko. Zkusil jsem tam kdysi dát origo německý karburátor a rozjezd byl markantně lepší, měl jsem ale motorku po GO nezkoušel jsem proto točit víc než 4200ot, takže nevím, jak se to nahoře chová.

Moje tipy na chyby jsou: špatné zapalování, špatná řídící jednotka, špatně nastavený karburátor.

K tomu karburátoru: má vliv volnoběžná tryska na výkon ve vysokých otáčkách?

Může to dělat vadné zapalování? Vyplatilo by se mi Vape?

Děkuji
1.) Ten laďák nepoužívám, mám tam nový výfuk z druhovýroby
2.) Bing 84 tam lidi dávají plošně, měl by být předštělovaný pro MZetu :-/
3.) Filtr jsem teď kupoval nový papírový
4.) Svíčka je hnědá

Zkusím ještě sehnat originální výfuk a ten si vypálím, já těm maďarským šuntům už nevěřím. V podstatě se dá říct, že cca do 75km/h to má sílu i do kopce, fakt to do téhle rychlosti táhne jako ďas, ale nad těch 80-90km/h (ty otáčky) už je to slabé jako čaj, i malé stoupání třeba na motorové silnici už je znát že to nechce ani těch 90km/h jet. Jestli chci jet rychleji než 90km/h musí být rovinka, musím to držet pod krkem a pooomalu se ta rychlost zvětšuje (na 5. převodový stupeň), ale na 4. stupeň ne, tam to točí 5000ot. a víc ani ránu (5000ot. je asi 85km/h v mém případě)
[GeorgeLD] (13.6.2015 18:18:42)
A když přidáš takhle ten plnej kotel, kouří to znatelně víc než při tom "trochu méně"? Ale zkusil bych buď dát menší trysku a pozorovat změnu přesně tohoto chování nebo vyhodit ty výfuky a dát vypálené/vyčistěné originály. A filtr vzduchu vyměnit (nevím co tam je - papír?). A svíčka jiná je snad samozřejmost.
Na ty laďáky pozor. Laďák by měl být laďák na konkrétní motor a do konkrétního pásma otáček, jinak to není laďák. Ve fabrice se to většinou dělalo pro co největší pásmo provozních otáček, takže to bylo třeba na úkor maximálních otáček, volnoběhu atd. A když výrobce píše, že by to mělo točit 5500 (max. výkon), tak jedině s originálními díly. Bing, laďák atd., to jsou věci, které si prostě musíš odladit sám a není to úplně sranda, takhle od klávesnice ti každý řekne co si myslí, že by to mohlo být.
PS: ten motor je asi krátce po generálce že jo?
[Jer250] (13.6.2015 16:20:16)
jedna otáčka na šroubech, to je 1mm, to je sakra vůle.
Co se týká laufu, není to 4T, 2T nemůže mít souvislou rouru. Teda může, ale pak jede naprd a žere jak tank.
[maspe] (13.6.2015 16:13:42)
No ten karburátor co tam je je nový Bong 84, dal jsem za něj 3tis. doprčic... Originál už se nedá sehnat.

Výfuk jsem zkoušel vyměnit za laďák, v tom se nemůže nic ucpat, je to prostě souvislá roura, jelo to úplně stejně (blbě). Koleno výfuku má slabý nános karbonu, zkoušel jsem to už vyklepávat, ale nějak extra zanesené to není.

Ty rozjezdy právě měl rapidně lepší původní BVF karburátor, možná měl větší volnoběžnou trysku.

Těch 5000ot. stačí otočit plyn trochu míň, když dám plyn nadoraz tak už to nijak nezrychluje.
[GeorgeLD] (13.6.2015 14:11:57)
A není problém právě v tom karburátoru? Ten ETZ karbec není Jikov 2926 SBd, kterej se montoval ještě v 80. letech a Němčouři už to měli docela vychytané.
Točí to těch 5000 na plný plyn, nebo tomu stačí o něco méně?
A co průchodnost výfuků? Jsou absolutně čisté? Na jedničku to nepoznáš, na dvojku ani trojku také ne, až na tu čtyřku, když už je motor pod velkým zatížením a hodně ho krmíš.
Rozjezdy mohou trošku souviset s předstihem - neznám krajní hodnoty - nižší hodnota=lepší rozjezdy, ve vyšších otáčkách umře, větší hodnota=horší rozjezdy, ale v otáčkách to chytne ten správný tah.
[Jer250] (13.6.2015 13:51:10)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 10:30:19