Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
MOTOR [jawak](28.1.2016 22:03:26)
Příspěvků: 9, poslední: 31.1.2016 22:34:4562005.Oleje, mazání ...
po mnoha letech staní jsem vyndal jawu 250 a motor jde protočit ale ztuha co s tím aněž bych ho musel celý rozebírat ?
Když to tak čtu, tady a jinde + pár desítek svých osobních zkušeností, tak ano, zkuste to, rozhýbejte ten motor a mějte radost ze zprovozněného veterána.Ale nikam dál, než 20 km kolem komína bych se s ním neodvážil.Zakuká to vždy v tu nejmenší vhodnou dobu...Takže za mně minimálně rozpůlit, vyměnit ložiska, gufera (to je základ) podívat na převodovku, vidličky, kliku donést klikařovi ke kontrole( z 90% po rozlisování Vám podá do ruky hromadu zrezlých komponentů i když klika přeci nemá žádné vůle a nezvoní), válec a hlava většinou nebývá až tak úplně ve prdeli, minimálně to s nima nastartujete... Vím, že je to cesta náročná hlavně finančně, no bohužel... [clixclax] (31.1.2016 22:34:45)
Z dovodu bezpecnosti navrhujem rozpolit motor, vymenit loziska, gufera atd. Mal som podobny pripad na Jawe, ktora bola v pivnici asi 8-9 rokov. Nesla pretocit. Vyplach petrolejom pomohol, ale loziska na kluke boli od korozie uz nacate. To som vsak nevedel (a podcenil). Po najazdeni asi 800 km pri rozbiehani motorky sa lozisko na kluke rozsypalo, motor okamzite zablokoval zadne koleso. Jedine stastie bolo, ze sa to stalo pri pomalej rychlosti a nie pri 80 km/hod, ktorou som predtym bezne jazdil. [MV] (29.1.2016 21:29:14)
Taky mi postup popsaný chlupem na několika motorech pomohl a jsem zastáncem toho ze by se to mělo zkusit. Samozřejmě, že když bych si chystal motorku na cestu "kolem světa" šel bych jinou cestou. [Vapik] (29.1.2016 13:08:06)
Taky zastávám názor, že rozpůlit a zgenerálkovat motor se dá vždycky. Sundal bych válec, rozhýbal, promazal a zkusil jezdit. [Jad] (29.1.2016 12:29:09)
Jak píšou- sundat hlavu a válec. I když to bude zatuhlé a nepůjde pořádně protočit klika, tak sundat píst. Do prostoru kliky pak nalij do plna např. petrolej nebo naftu a zkus to rozhýbat, když se to povede, tak vylejt a znovu proplachovat čistým pet.naftou, dokud nebude vytékat "čistej", pak propláchnout stejně benzinem a až z toho prach z karbonu a rzi nepoteče, tak pořádně prolej ložiska stříkačkou a jehlou olejem a vyzkoušej ho. Samozřejmě má to smysl, pokud ten sajrajt nepoteče guferama a bude to řadit. Udělal jsem takhle péráckej 250 motor v rikše, kterej stál asi 6 let ve vlhkej kůlně, nešel prošlápnout a kroužky byly přichycený k válci, píst jsem stloukal dřevěným špalíkem dolů. Lišku ve válci a píst jsem oleštil 400 smirkem namočeným v oleji a všechno důkladně umyl v benzinu a pak smontovaný prolil Laviem. Motor šlape jako zamlada už třetí rok, ale jezdím s ní jenom pro dříví do lesa :) Prostě bych to takto zkusil, pokud to pak budeš projíždět jako běloch, tak to třeba bude v pohodě, rozpůlit to můžeš vždycky. Vím ,že mne tu budou za můj postup kamenovat, ale mně to vyšlo. [chlup] (29.1.2016 12:09:36)
Definuj "mnoho let stani" ... jednotky nebo desitky let? Stani v temperovane garazi, nebo nekde v kulne ci stodole, pripadne uplne venku jen pod plachtou?
Kombinace jednotky let v garazi by nemel byt problem - vymenit naplne, pripadne palivo a jen to chce opatrne, jako kdyz zajizdis, aspom prvnich par desitek km.
Ostatni varianty uz bez prohlidky zevnitr zavani pruserem.
[Sim] (29.1.2016 8:30:15)
Nejspíš povrch válce a kroužky chytly trochu lišky. Minimálně sundej hlavu s válcem a uvidíš. Pokud se vlkost nedostala do klikového prostoru, tak po namazání pístu, válce a kroužků se motor rozchodí. Bohužel často dle mých zkušeností bývá načatý i spodek ojnice, byť při protočení chodí zlehka, ale nějaká, z venčí neviditelná koroze tam už je a taková klika umírá náhle a bez varování, což někde na cestě neopravíš. Je to vždy loterie - takový motor může najezdit klidně desetitisíce, ale taky může umřít náhle po pár kilometrech.
Chceš-li mít opravdu jistotu, tak půlení motoru, výměna ložisek + gufer na klice a repase kliky tě nemine.
[T. A. Jawettsson] (29.1.2016 6:29:31)
záleží co s tím chceš dělat.
Pokud ho chceš dát do motorky a jezdit, tak to udělej, za pár km se to stejně rozpadne. Ono to je sice jawa, ale furt je to stroj. Potřebuje údržbu, potřebuje být v rámci technologických předpokladů. Rezavá ložiska a kamenná gufera prostě fungovat nebudou. Dokud se do toho nepodíváš alespoň shora, případně pod obě víka, tak je to věštění.

Ano, nastartoval jsem motorku, která 35 let stála a měla i zarezlé kroužky. Ale po rozebrán jsem zjistil, že ten motor by se do 1000km rozsypal.
[maspe] (28.1.2016 23:03:33)
Minimálně sundej hlavu a válec. Nejspíš je to narezlý. V lepším případě jen válec, v horším i klika. Teoreticky by to mohlo bejt jen zalepený starým olejem. [Ota] (28.1.2016 22:33:37)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,062 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 29.11.2024 0:48:17