Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 42, poslední: 4.2.2018 22:53:5662030.Informace
Rozpůlil jsem motor ( 634 ) a chtěl bych se zeptat, jakým způsobem se dá provést kontrola středového ložiska na složené klikovce. Při jakém zjištění je třeba ložisko vyměnit. Co je důvodem pro výměnu toho ložiska? Když sundám čelo, musí se po opětovném nasazení čelo nebo klikovka vyvažovat? Jaké jsou při práci čištění celého klikvého ústrojí úskalí, na co si dát pozor?   http://tr71.rajce.idnes.cz/Rozpuleny_motor_-_klikovka/#P2020081.jpg   Co říkáte na barvu, která je v prostoru klikovky? Proč je ten prostor tak černý? Byl to jen mazut, hadrem a benzínem jsem ho setřel bez potíží. Motorku jsem koupil v srpnu 2015, najel na ní asi 500 km.   Zjistil jsem díru ve vložce mezi kártry viz foto. Ta díra má zvláštní tvar, chci se zeptat, jestli tam díra má být a jestli může mít na chod motoru nějaký vliv. Mám dojem, že obě strany, které díra spojuje jsou kryté bloky motoru a nejsou tedy v propojení s prostorem klikovky, tedy průchodem směsi benzínu. Každopádně ta díra nevypadá jako od výroby.
http://tr71.rajce.idnes.cz/Rozpuleny_motor_-_klikovka#P2020002.jpg
Zdravím,zrovna jsem tady chtěl založit nové téma,jestli někdo máte zkušenost z motorem 632 s altíkem s právým blokem z ČZ 472 (jiný úchyt) ,protože jsem to teď viděl někde na inzerci a bloky jsou párové-stejné číslo. Vidím ale,že tato debata na toto téma,již proběhla. Po přečtení jsem nabyl dojmu,že jste všichni dospěli k tomu,že skutečně 632 s altíkem a pravým karterem Čz + váleček je v pořádku. Tak já teda říkám,že jsem měl 632 s altíkem a obě půlky měly široké-Jawácké uchycení. Renovoval jsem ji v roce 2007,dobře si to pamatuji a mám i fotky. Na jedné to jde i vidět.Opticky jsem ji předělal na typ 634 model 1974. Byla na značkách,takže najdu i číslo motoru-kdyby byl zájem. To tedy dokazuje,že existovaly oboje provedení s širokým i širokoúzkým provedením. Bude li zájem o foto,tak sem dám odkaz. [Ručníček] (4.2.2018 22:53:56)
Vďaka,tento príspevok mi veľa priblížil kedže som si myslel že o rade motoroch 632 a 472 viem toho veľa :D ale asi toho veľa nebolo:D [Yuri] (15.4.2016 10:31:37)
Má tam být šíře 10 mm. To přečnívání je normální. Osobně jsem je tam montoval kladivem přes přípravek na pase motorů v ČZ Strakonice. [kriz] (5.2.2016 21:28:43)
Ono i u Jawy to gufero obvykle trochu přečnívá ven. Ničemu to nevadí. [Ota] (5.2.2016 17:28:44)
Po vyčištění motoru a převodovky jsem zjistil, že všechny ložiska jsou s označením ČSSR. Počítám, že nebyly měněny od výroby. Na středním ložisku kliky jsem nezjistil jestli je taky ČSSR, ale zřejmě taky bude. Dekarbonizace byla bez problémů i ty ložiska jsou čisté. K tomu pravému bloku - pod sekundárním kolem mám gufero vysoké 10 mm a přečnívá o těch 2 - 3 mm, nevíte někdo, jestli na ČZ, tedy do toho bloku patří originál 8 mm - gufero? Mám katalog ND ČZ 350, ale tam není popis dílů jen čísla.

Ota: mám 632 s alternátorem
[Pettr335] (5.2.2016 13:34:44)
kriz: díky za doplnění, v zetkách se nevyznám, vím jen, že to bylo nějaký vysoký podtyp :-) [maspe] (3.2.2016 14:19:20)
maspe: Pravý karter z 472.6. 472.5 je na dynamo. [kriz] (3.2.2016 13:31:47)
Motor 632 altík má skutečně pravý úchyt krátký. To vychází z toho, že údajně měli použít pravý karter z 472.5 - http://www.partdeck.cz/image/cache/data/JAWA%20632/SKRIN%20632%20ALT%203-1024x1024.jpg

Ta středová vložka je v pohodě, taky jsem jich viděl několik takových, stejně ta těsnící plocha je okolo, takže ta díra nemá ma nic vliv.
[maspe] (3.2.2016 13:05:59)
Na druhou stranu, 634 motory upravila na použití altíku právě Čezeta, protože nehodlala do svých strojů montovat tehdy zaváděné silně problematické motory 638. Tak jen jestli Jawa pak nepřevzala čezeťáckej odlitek pravý půlky karteru se vším všudy. Každopádně je to dost divný.
Marlboro: Motor 632 s dynamem má klasickej širokej úchyt. Mohu to potvrdit, mám ho doma ve svém stroji:-)
[Ota] (3.2.2016 12:56:44)
je to altíkáckej motor (prohledal jsem mu rajče), taky jsem měl čistokrevnou 632 před časem v rukách, ale jestli měla podloženej úchyt netuším - nevěnoval jsem tomu pozornost. Naproti tomu dynamová 632 měla oba úchyty široký. To si pamatuju proto, že zrovna pravej karter jsem v tom místě nechával vařit. [Marlboro] (3.2.2016 10:48:30)
To je divný, že by z toho udělali paskvil. Až si vzpomenu, tak se stavím u jednoho chlapa, ten má JAWA 350/632. [kriz] (3.2.2016 9:09:45)
Pettr335: A ten tvůj motor je teda dělanej na altík nebo na dynamo? [Ota] (3.2.2016 8:33:22)
Díky všem za poznatky a ochotu. Jsem rád, že jsem se dozvěděl nové informace.

Marlboro: dík, že si udělal čas a prohledal fotky s motory 632, a že si mi potvrdil, že 632 mají užší uchycení pravého bloku motoru s mezikusem.
[Pettr335] (3.2.2016 0:11:33)
ano, 632 byl jak pro dynamo, tak pro altík - liší se uložením altíku vs. dynama, čepem kliky a pravým víkem. Ač model 632 je prakticky 638 s 634 motorem s alternátorem, neznamená to automaticky, že motor s označením 632 musí mít altík - možný jsou obě varianty. To že jde motor s úzkými úchyty nacpat do 634 rámu za pomocí mezikusů nepochybuju, jen je prostě divný, proč je jeden úchyt takovej a druhej makovej :-) Co jsem ale teď koukal na fotky, tak motory 632 co mají altík, mají opravdu pravej horní úchyt užší, což by znamenalo, že každá poctivá 632 má prostě vpravo mezikus. Pokud je tomu opravdu tak, tak ač je to pro mě novinka, tak budeš mít kartery správný - párový [Marlboro] (2.2.2016 22:37:45)
Provedl jsem kontrolu označení víka spojky, levého bloku motoru , pravého bloku motoru, víka alternátoru a čela, všechny mají společné další číslo, které je za číselnou řadou výrobku, a to 4337. [Pettr335] (2.2.2016 22:23:29)
Informace, které jsem našel jsou z Motorkari.cz od uživatele - pech. [Pettr335] (2.2.2016 21:34:46)
Tady někdo taky radil na netu:


pro ČZ si dej ale pozor, jawa má jiné zadní uchycení, a přestože lze najít v jawách kratery původně určené pro čz, uchycené přes mezikusy, tak stejně tak lze najít kartery 632 určené jen pro jawu (tzv. bastarda) která vznikla tak, že motor 632 (s tímto označením se dával i do poslední serie 634 - ovšem zase změna - se 6V zapalováním) a 638 zbytku...


Takže si myslím, že ty kartry patří k sobě, díky všem za ochotu!!!!!!
[Pettr335] (2.2.2016 21:32:36)
Našel jsem:

Pozor je třeba rozlišovat šesttřidvojkové motory. Tuším někdy v roce 1982 udělala Jawa serii modelu J 634 s motory, které byly značeny předčíslím 632. Tento motor je plně záměný za 634 (případně za tvou 472)a bude ti tam sedět i ten bezkontakt co tam máš doteď. Pokud ale koupíš motor 632 vyrobený koncem 80 let (montovaný do typu J 632), ten už bude mít jiný pravý karter včetně jiného čepu kliky a bezkontakt 6V tam nedáš.Ale můžeš si pak pořídit 12V sadu Vape SZ 17, která je pro tento typ určena. Proto než motor koupíš, shoď pravé víko a koukni o jaký model jde.

Nebude ten kartr pro 632 jiný, právě pro ten alternátor, než u 634 klasické?
[Pettr335] (2.2.2016 21:30:19)
I ta vložka mezi kartry má stejnou 6. [Pettr335] (2.2.2016 21:17:22)
U toho pravého jsem přehlédl 1, takže číslo je 25-632-11-221!

NA kartrech žádné další číslo není, ale lícují přesně. Na tom čele taky žádné číslo, kromě 633-12-133, není.
[Pettr335] (2.2.2016 21:14:43)
v místě pod válci jsem myslel i v místech kde máš vyražený ty šestky. čelo nemusí ani by snad nemělo) mít stejný čísla jako kartery (dá se koupit samostatně), důležitý je aby obě poloviny čela byly párový. Ze zbytkem neporadím, ale pokud kartery patří k sobě, tak je to zajímavý [Marlboro] (2.2.2016 21:09:45)
U toho pravého jsem přehlédl 1, takže číslo je 25-632-11-221!

NA kartrech žádné další číslo není, ale lícují přesně. Na tom čele taky žádné číslo, kromě 633-12-133, není.
[Pettr335] (2.2.2016 21:08:01)
Číslo levého je 25-632-11-111 a pravého je 25-632-11-22! U obou je 632 - v čísle, což by mohlo znamenat, že kartry patří k sobě. Zkoušel jsem už kontaktovat bývalé majitele, ale neozvali se mi zatím. Neznáte je náhodou - Luděk Tenkrát a Aleš Pastírik, byli z Prahy 6 a 9. [Pettr335] (2.2.2016 21:01:01)
Není možné ty karty rozpoznat podle čísel co jsou v prostoru karburátoru? Zkusím vyguglit. [Pettr335] (2.2.2016 20:56:43)
Ten úzký úchyt byl kompenzovaný, válcem. Ty čísla jsem na pod válci neviděl, zajdu se ještě podívat i na to čelo. Každopádně motor byl funkční a problém s ním nebyl. Přidal jsem foto vnitřků skříní.
http://tr71.rajce.idnes.cz/cislo_na_kartrech_motoru#P2020001.jpg
[Pettr335] (2.2.2016 20:51:43)
podle čísle by to měl být do kartery do páru (ale taky nemusí), ale ten úzkej úchyt mi v tom případě nejde do hlavy (upravenej z širokýho nevypadá, nebo je to udělaný hodně poctivě), proto se kriz i já domníval, že jde o karter z čízy (určitě se to dá poznat i jinak, ale takovej machr zase nejsem). Takže bůh ví, co to máš za slepenec :-) Pokud shánět kartery, tak vždycky párový. Jeden karter bez druhýho je ti k ničemu - nemusí mít sousose vyvrtaný díry, takže je velká pravděpodobnost že by nepárový půlky dělaly neplechu, nicméně nemusí to být pravidlem [Marlboro] (2.2.2016 20:51:00)
Petr335: nepatří, pravej blok bude z 472 nebo 471 (moc tyhle modely neznám, tak nevím jstli jsou skříně kompatibilní) protože má zadní horní držák motoru užší než na levý straně, tudíž musel být v rámu nějak vypodloženej. Normální 634 má držáky na karterech stejně široký. Někde na karterech podblíž dělící roviny (nejspíš v místě pod válci) by měly být vyraženy čísla značící párovost karterů - na obou polovinách stejný např. 88. Totéž platí i pro středový čelo - taky 2 poloviny, který musí být párový [Marlboro] (2.2.2016 20:44:24)
A co ty čísla na motoru, je to možné, byly značené jak Jawa tak ČZ, podobně jak na obrázku? Je to problém, když jsou ty bloky motoru, jiné? Mám shánět druhý blok aby odpovídal Jawě? Dík.
http://tr71.rajce.idnes.cz/cislo_na_kartrech_motoru#P1220046.jpg
[Pettr335] (2.2.2016 20:43:08)
kriz: dobrej postřeh :-) Až po upozornění jsem si všiml, že je prává půlka z Čízy, díky úzkýmu zadnímu držáku [Marlboro] (2.2.2016 20:38:27)
Je to 632, jak už jsem se dříve dotazoval, mám tam i každou jinou hlavu. Tím chceš říct, že ty kartry k sobě nepatří? [Pettr335] (2.2.2016 20:35:10)
Prosím tě, v jaké to máš motorce? Levá skříň do rámu JAWA, pravá skříň do rámu ČZ. Ložisko vyměnit. [kriz] (2.2.2016 20:10:35)
Jinými slovy, nic neřešit a poslat na repasi... [Jer250] (2.2.2016 19:58:03)
Pettr335: jak jsem psal dole, je to ložisko se záměrně zvětšenou vůlí. Ono i normální nové ložisko se trochu do stran naklápí. Takhle jak to popisuješ, tak je to normální jev, ale nijak nepoznáš, jestli to ložisko vydrží ještě 20 000 km, 10 000 km anebo 2000 km. U ložisek nejde opotřebení přímoúměrně - čím větší je vůle, tím rychleji se zvětšuje až tam dojde k nějakému mechanickému vážnějšímu problému, jako třeba rozpad klece, kuličky přestanou být kuličkami atd. [Jer250] (2.2.2016 19:57:00)
Neurazil jsi mě, určitě ne, jen jsem zastánce toho, že pokud někdo položí stupidní dotaz, tak ho nemusí nikdo kamenovat za to, že ho položil. Myslím si, ať se prostě na hloupé otázky nereaguje stylem" ty jsi blbec, to se může zeptat jenom ...., atd, atd ". Samozřejmě, pokud to není nějaká schválnost, ty hloupé dotazy. Když je ta klikovka na tom čele a točí se, žádné zvláštní zvuky se neozývají, ale když chytnu kliku za oba konce, za čepy a hýbám do kříže, tak je vidět vůle do stran asi 1 mm mezi čelem a setrvačníkem. 1 mm vlevo a potom 1 vpravo, zdá se to být hodně velká vůle. Ale nevím, jestli to tak nemá třeba být. Každopádně dám na to, že první pohled je hrozný, jak píšete. Zajedu za člověkem, co to tady u nás dělá a nechám repasovat popřípadě si nechám od něj poradit. [Pettr335] (2.2.2016 19:39:21)
Pardon jestli jsem urazil, jen jsem chtel rict, ze toto uvidet, tak to jde na repas bez ohledu na to, co bych pohmaten a jinak zjistoval. Jinak jde kliku nechat polozenou na tom stredovem cele a zatocit s ni, jestli se bude neco ozyvat, ale to uz by musela byt loziska tesne pred kolapsem. Vzhledem k tomu, ze jsou to C3 tak se nejaka vule bude tezko odhadovat. Slo by se podivat na drahy kulicek a kulicky, jenze u stredoveho loziska se ti to povede az po rozlisovani... [mickael] (2.2.2016 19:28:54)
vzhledem k tomu, jak vypadá vnitřek klikovýho prostoru a jak je klika zamrdaná karbonem, tak rozhodně středový ložisko nikdo nedávno neměnil, protože ani a bude vypadat podobně jako ty krajní. Já tohle vyndat z motoru, tak nic neřeším a dávám kliku na repas. Díru na tý středový vložce pod válci jsem u jedinýho čtyřkovýho motoru co jsem kdy v ruce měl taky. Ač jsem dospěl ke stejnýmu závěru Jako Ota níže, zalepoval jsem jí tekutým kovem [Marlboro] (2.2.2016 18:52:59)
Jak jsem viděl ten černý tmel na těsnících plochách, tak si myslím, že by to mohlo ten převodový olej přisávat.

mickael: nechat vyměnit ložisko a dát kliku do pořádku asi nebude problém, ale chtěl jsem se taky něco dozvědět, ne jen preventivně dát do opravy. Co když bylo středové ložisko v nedávné době měněné? Zajímalo mě, jak poznám, že je to ložisko na výměnu, to je jeden z důvodu, proč se ptám. Odpověděl jsi mi tak nějak nadřazeně, vždyť pokud nemáš zájem poradit, tak vůbec nereaguj.
[Pettr335] (2.2.2016 18:23:11)
Je to teda fest špína. Nepřisával motor olej z převodovky, buď přes gufero, nebo mezi kartery? [Jad] (2.2.2016 16:31:50)
Ta díra být ve vložce asi nemá, ale vzhledem k tomu, že není zprava doleva, aby umožnila přepouštění směsi mezi oběma válci, nebude mít na funkci žádný vliv. Jinak souhlasím s Mickaelem, lepší bude nechat ložisko vyměnit, když už to máš rozebraný. [Ota] (2.2.2016 15:38:29)
Paneboze, kdyz vidim v jakem stavu je prave lozisko, tak bych asi preventivne vymenil i to stredove. Motor posleze opravdu poradne dekarbonoval a zacal jezdit na nejaky rozumny olej... [mickael] (2.2.2016 15:10:53)
A protože má vůli C3, tak chci vidět "amatéra", který pozná KO ložisko pohmatem... [Jer250] (2.2.2016 14:58:35)
Normálně sundej čelo, pak budeš mít k ložisku přístup, můžeš s tím točit a cloumat rukou, abys zjistil, jestli má vůli nebo ne. Ta černá barva v prostoru klikovky je karbon. Asi byla mašina provozovaná na M2T nebo podobnej sajrajt. Umeješ to nějakým rozpouštědlem typu technický benzín, perchlorethylen apod. Ideální je dát karter nebo kliku do lavóru, zalejt technickým benzínem, vzít štětec a šmrdlat a šmrdlat. Pak špinavej benzín vylej a zopakuj si to ještě jednou s čistým. [Ota] (2.2.2016 12:43:26)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,187 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17