Tato stránka vyžaduje
JavaScript
, bez zapnutého JavaScriptu nelze vkládat data.
Auto
Návštěvnost:
4158190
Online: 3426
Přihlášených: 3
Nová registrace
home
oblíbené
poradna
diskuse
burza
srazy
cestování
modely
historie
technika
galerie
uživatelé
motorky
vzkazy
odkazy
Nový příspěvek
All
HJP
T. A. Jawettsson
Klouzec
LK
ondrak
Marlboro
T. A. Jawettsson
T. A. Jawettsson
LK
Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Motor Jawetta 551
[HJP]
(3.2.2016 23:17:10)
Příspěvků:
8
, poslední:
5.2.2016 6:56:28
62040.
Informace
Ahoj chlapáci,
tak jsem se dostal k rozpůlení motoru Jawetty, protože každej den pod ní byla pěkná loužička a taky sotva jela. Motorku jsem koupil asi před rokem, teď jsem na ní cca 3 měsíce jezdil, ale rád bych ji dal motorově pořádně dokupy. A mám na Vás pár dotazů:
1) Po rozpůlení karterů jsem zjistil, že motoru se už někdo na zoubek koukal a že mezi karterama (vlastně jako pod válcem, pod přírubou karb. a tak dále) nebylo žádný těsnění. Němělo by tam být? Protože v katalogu ND není, jenže to by vyřešilo tu loužičku. A řekl bych, že se olej ze skříně nasával ke klice.
2)
http://www.jpeg.cz/images/2016/02/03/gkSDs.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2016/02/03/Pb9vw.jpg
Myslíte, že tu hřídel mám ještě používat?Je tam sice vylámano pár zubů, ale zbytek je OK.
3)
http://www.jpeg.cz/images/2016/02/03/CwLGA.jpg
Potom mě zajímá jestli mezi tím ozubeným kolečkem a tou podložkou (potažmo rozpěrkou) má být taková vůle? Je to cca 2mm.
4)
http://www.jpeg.cz/images/2016/02/03/I9vcw.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2016/02/03/aK4Qd.jpg
Dál mě zajímá, jestli tohle kolečko ještě použít nebo hledat nějakou náhradu? Ty malé zuby se mi zdají celkem omleté.
5)
http://www.jpeg.cz/images/2016/02/03/XlQvB.jpg
Vidíte jak je odřený ten karter? To se mi taky úplně nezdá. Víte někdo co s tím? Nějak vypodložit?
Děkuju, za pomoc a omlouvám se za román. Ale motor z mopedu mám rozdělaný poprvé a navíc jak už jste poznali, nejsem žádný ultra odborník.
Děkuju.
Držet jedničku heftem, aby nevyskočila - byť třeba preventivně - by mě teda docela štvalo. U mopedů nejde jen o stav koleček a přesuvníku, chce to věnovat pozornost i druhému konci lanka (a jeho správnému seřízení), tedy kulise, která je vlastně v řidítku - za ty roky bejvaj drážky i plechová packa na páčce spojky silně opotřebený. Řešení je to vyvařit a znovu vyfrézovat nové drážky, případně dát jiná, méně opotřebená řidítka.
[T. A. Jawettsson]
(5.2.2016 6:56:28)
LK já nevím jak jezdíš na Stadionu, ale já vždy jedničku držím, ne protože by to vypadávalo, ale pro jistotu aby se to nestalo a neočesalo se to.
[Klouzec]
(4.2.2016 19:21:53)
no dělat převodovku s tím, že možná budu muset držet kvalt heftem mi nepřijde zrovna profi práce... samozřejmě hřídele i kolečka bych nekupoval nový (za ranec a s pochybnou kvalitou), ale prostě bych posháněl původní výrobu v přijatelným stavu... těch převodovek je mraky a díly do toho jsou za hubičku,,,
[LK]
(4.2.2016 18:32:49)
1, je to jedno, u mopedí převodovky si dovolím tvrdit že i 1mm mezi karterama se nikde projevit nemůže, řazení je závislý na seřízení lanka a na stavu zářezů a vůle v řidítku.
2,No a? Ze zkušenosti vím, že tam dáš novou, která je super, i jetou která vypadá skvěle, a ona v tom místě praskne.. Takže, klidně kup novou, ale tahle ještě vydrží dost km, ten mnohohran se neočeše, to dřív rupne hřídel za řetězovým kolečkem, nechal bych jí tam.
3, ne nemá, je to na "pokraji životnosti" na fichtlkrámku mají taky,
http://www.fic
htlkramek.cz/n
ahled/podlozka
_spoj_kos_pr_h
ride.html
4,to máš dobrý, to je kolo 1 rychlosti, to omletý bejt může, protože kdyby to vyskakovalo, tak tam jedničku prostě přidržíš na rukojeti, s dvojkou je to horší, tu drží v záběru pružina, takže sem dej fotky té hřídelky co je v levém bloku v ložisku 6003 a toho přesuvného kola, z druhé strany. Tam ty zuby jsou důležitý, na jedničku toho tolik nenajezdíš, a v kopci jí vážně podržíš, kdyby to bylo akutní, tohle kolo je ještě dobrý.
5 tohle je z boku obroušený,
http://www.fic
htlkramek.cz/n
ahled/operny_k
rouzky_slapate
k_par.html
drží to dohromady pérko -
http://www.fic
htlkramek.cz/n
ahled/pojistka
_opernych_krou
zku.html
když se to ubrousí moc, rozlítne se to a udělá to v karteru díru. Dost lidí to koupí, a mění, pak dají zleva pod kliku pedálů podložku
http://www.fic
htlkramek.cz/n
ahled/vymezova
ci_podlozka_1m
m_slapek.html
já dávám taky pod kolo zprava jedno, dvě i tři měděný těsnění, (takový vymezení jako synchron v převodovce :D ) záleží jak moc je to kolo v zasunutým stavu blízko pravýmu bloku, po tý mědi se ten půlměsíc klouže a opírá líp než pak když tam vzniká vůle a kolo brousí blok, navíc, to startovací kolo má i vůli do boku, takže tam na to je podložka zleva krátká. Ničemu to zatím neublížilo, třeba se pletu, ale neberu to zase tak vážně, praskne a opotřebuje se cokoliv, mnohdy starej opotřebovanej díl chodí 100% líp než novej zmetek. Cpát tam nový díly a finančně do toho zahučet, jak je libo, to je na každým..
[ondrak]
(4.2.2016 18:18:53)
1) mezi kartery silikon
2) kup novou - novější provedení, nesmíš koupit staší provedení, který má jiný drážkování, musel bys vyměnit i 3/4 převodovky.
3) podložku kup novou, tahle je zničená. Podložka je z každý strany kolečka - jedna jde sundat až po demontáži futra z hřídele. To kup taky nový, protože starý nejspíš bez poškození z hřídele nesundáš. POdložky jsou stejný jak u spojkovýho koše - na celém motoru tedy 4 ks.
4)kolečko nový, přesuvný na tom nebude o moc lépe, takže to nový nejspíš taky - opět se dají koupit 2 provedení, potřebuješ novější.
5) klasika - vydření od spouštěcího kola - vyměnit půlměsíce, a "vymezit" vůli - dát podložku pod levou kliku šlapek
[Marlboro]
(4.2.2016 8:20:37)
Tak bod 3 viz LK níže, patří tam 2 vymezovací podložky
http://www.sta
dion-tuning.cz
/products/kale
na-podlozka-ko
l-prevodovky-1
ks/
.
[T. A. Jawettsson]
(4.2.2016 8:00:52)
1) mezi kartery silikon, zbytek papírové těsnění (příp. silikon i pod víko)
2) vyměnil bych ji
3) teď z hlavy nevím a jsem líný to hledat, ale pravděpodobně viz předřečník
4) vyměnit, a radši i přesuvník - ten bude mít hrany nejspíš podobně ohlodané
5) klasika, rozhodně dát nový půlměsíce zajišťující kolo na hřídeli + vymezit vůli hřídele podložkami pod levou klikou
[T. A. Jawettsson]
(4.2.2016 7:59:12)
1) mezi karterama bych to máznul silikonem (papír by udělal zbytečnou vůli v převodovce, která by se musela řešit), na zbytek použít těsnění
2) hřídel bych dal osobně jinou
3) ne, pokud vím, tak z obou stran toho kolečka by měli být kalené podložky (opěrky), tak opěrka je tedy od kolečka zničená
4) kolečko KO, rozhodně vyměnit
5) bude na výměnu opěrný kroužek toho kola, které o karter dřelo (tvořený takový takovýma dvěma půlměsíci a perem) a po složení motoru je potřeba podložit levou kliku pedálu
[LK]
(4.2.2016 7:37:26)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,219 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17