Příspěvků: 33, poslední: 13.2.2016 11:01:0362081.všechno ostatní
Zdravím, máte zde někdo zkušenost s tímto? http://etovar.cz/cs/specialni-naradi/1940-natahovak-kliky-do-karteru-jawa-cz.html Usnadní to práci nebo jsou to vyhozené peníze? Motor do 250-ky jsem ještě nepůlil, u pionýrů jsem to nepotřeboval. Děkuji za každou reakci.
Ota: a kabel z vytlačováku na pístní čepy lze použít i jako zajišťovač spojky.
[Kalasnikov Č175]
(13.2.2016 11:01:03)
kocourluk: resp. abys byl línej pro něj dojít :-D
[Marlboro]
(11.2.2016 20:39:09)
Nepadla zasadni poucka pro skladani motoru a to . Odnest kladivo tak daleko aby ho nenapadlo pouzit !!
[kocourluk]
(11.2.2016 19:52:21)
Ota: a maspeho oblíbený kulatý koberec :-) Nicméně na fotce není přítomen kocour (kočka, ne kocourluk), takže to není ještě ten nejvyšší level improvizace, jak tu kdysi někdo poznamenal :-) Důležitý je si umět poradit v a to myslím maspe s Matesem splňují bez výhrady :-)
[Marlboro]
(11.2.2016 19:21:31)
V zasade je treba chranit kones cepu . kdyz pokazde date na konec cepu desetnik nebo kousek medi . klikar vam pak podekuje ze ma za co stredit kliku . kdyz to vozuzlas tak se musi menit cepy ktery by byly jinak v pohode. To plati i pro stahovani dynama . na to je ta 8 s trnem.
[kocourluk]
(11.2.2016 19:09:11)
kocour: zase tak drasticky bych to nevidel, je pravda ze tu zatim nikdo nezduraznil ze doporucovany stahovak kliky v zadnem pripade neni sekera, ale to snad rejnokovi dojde (-:
[Krizoň IV.]
(11.2.2016 17:52:00)
Se tem dotaz pekne zvrtnul od profi naradi k "rozeber to sekerou " . etovar ale naradi nemas spatny to jako v pohode .
[kocourluk]
(11.2.2016 17:31:17)
Dvourameny stahovak tedy kus nejakeho matrose podlohleho s zavitem uprostred a metr provazku . a taky to jde . maspe mel takovy spesl klic ten byl unyverzalni .
[kocourluk]
(11.2.2016 17:28:33)
Vytlacovak pistniho cepu na rozebrani muze a nemusi byt potreba, zalezi na tom jak moc jsou pisty vylagrovane. Pokud planujes vybrus, tak ti to muze byt sumak a cep vytluces ven. Novy cep dovnitr dostanes po nahrati pistu, ale zalezi na toleranci, nekdy to jde vpohode, nekdy se tomu nechce. Obecne se bez nej obejit da, ale samozrejme kdyz ho mas, jde to s nim o dost snaz.
[Krizoň IV.]
(11.2.2016 16:25:19)
super hosi, diky za rady! Nikoho tady u nas v praze neznam, kdo by to umel ale zkusim se pozeptat... zajistovac spojky je v pohode, ten jsem si na bmw delal tak, ze jsem sesrouboval dve lamely k sobe, takze to udelam podobne. Ale stahovak kliky bude potreba, no... a co ten vytlacovak pistniho cepu? Jde to i bez nej?
[rejnok]
(11.2.2016 15:47:27)
Vite pro ma jwawasroubovak prubeznou drevenou rukojet? Kdyz uz priklepak tak aby se na nej daly nasadit orisky z goly pak to ma jen jedinou konkurenci autogen
[kocourluk]
(11.2.2016 15:45:56)
A jeste jednu vec silne doporucuju - uderovy sroubovak. Pokud to je stary motor a pulku sroubu ma totalne zarostlou a ozvekanou, tak obyc uderovy sroubovak za kilo pomuze neuveritelne.
[Krizoň IV.]
(11.2.2016 14:16:58)
Souhlas s krizonem. Pokud mas aspon prumerne vybavenou dilnu, tak vetsinu pripravku si v pohode vyrobis
[Marlboro]
(11.2.2016 13:02:58)
Jak pisou kolegove vespod - neobejdes se bez stahovaku kliky, a bez stahovaku primarniho kolecka. Spojku muzes zajistit DREVENYM kolikem (ale silne doporucuju blokovac spojky vyrobit nebo koupit), misto planzety pod certiky poslouzi plechovka od piva, a gufera a loziska narazis a vyrazis orechem z goly.
Kazdopadne spis nez to nekam odvezt aby ti motor udelali bych ti doporucil dohodnout se s nekym kdo ma zkusenosti, a motor ti udela tak abys mu pritom koukal pod ruce - naucis se to bez rizika ze neco zkurvis, a priste uz si s tim poradis sam.
[Krizoň IV.]
(11.2.2016 9:40:01)
rejnok: Ještě bude nutný stahovák primárního kolečka (ať už univerzální 2-3 ramenný, nebo speciální).
[Jad]
(11.2.2016 9:12:17)
Ota: no samozrejme, tyto technicke bible jiz mam pripravene :-D
[rejnok]
(11.2.2016 8:53:33)
rejnok: Neboj, zas tak složitý to není. Když si předem nastuduješ Dočkala a ideálně i dílenskou příručku, tak to zvládneš bez problémů.
[Ota]
(11.2.2016 8:11:14)
Ota: no rozebrany to prave jeste nemam, spis uvazuju, jestli to zvladnu sam, nebo to nekam strcim... :-) Radeji bych to ale slozil sam (abych si pak pripadne mohl nadavat, kdyz se to nekde vysype) A dik za seznam!
[rejnok]
(10.2.2016 23:21:07)
rejnok: A motor už máš rozebranej? Pokud ano, tak nebudeš potřebovat rozlisovač motoru. Budeš potřebovat vytlačovák pístních čepů, ideálně i se zajišťovacím válečkem jehel v oku pístního čepu.Po nahřátí by to asi mělo jít i bez něj, ale bude to dost pakárna. Pak se hodí narážeč gufer (lze nahradit vhodnou kulatinou) a planžeta na zajištění západek řazení - čertíků při montáži řadícího hřídele. Hodí se i zajišťovač spojky kvůli utažení primárního řetězovýho kolečka a spojkovýho koše.
[Ota]
(10.2.2016 22:55:34)
ja sem prihodim takovy poddotaz, chtel bych dat dohromady motor 634 - vybrus, klika a tak podobne. Jake specialni naradi urcite potrebovat budu?
[rejnok]
(10.2.2016 22:17:45)
maspe: to věřím. Ale, jak jsem psal, žádný dvouvál jsem nikdá nedělal a v příští pětiletce nejspíš ani nebudu.
Tímto opravuji svůj původní příspěvek takto: "..u jednoválců nahřívat celý karter netřeba."
[T. A. Jawettsson]
(10.2.2016 15:46:05)
T. A. Jawettsson: právě. To čelo umí potrápit :-)
[maspe]
(10.2.2016 15:36:44)
jsem taky zastánce nahřívání :)
[Kubas]
(10.2.2016 15:14:29)
Mne sa stalo to čo píše T. A. Jawettsson. Málo som zohrial blok a šprajclo sa nové čelo o blok. Tak som sťahovákm vytlačil kľuku, znova a poriadne zohrial blok (slina odskočila), na pravý čap kľuky som prišroboval kus pásoviny aby som mohol dobre kľuku chytiť, a išla tam sama. Ďalší blok som tiež poriadne zohrial a sadol úplne sám.
A silikonove tesnenie by sa nemalo hneď úplne sťahovať. Má sa nechať nejaký čas (pár hodín vyzreť) a potom dotiahnuť šroby nadoraz.
[Milos634]
(10.2.2016 15:13:51)
Podle mě to je zbytečnost, u 350 stejně musíš nahřát celej blok, a u tříložiskovýho motoru taky.
[caue125]
(10.2.2016 13:22:13)
maspe: žádný dvouválec jsem dosud nepůlil ani neskládal a s 350 nemám žádné zkušenosti. Proč se ptáš? Hádám, že u nenahřátého karteru na 350 by se o něj mohlo šprajcnout čelo se středovým ložiskem?
[T. A. Jawettsson]
(10.2.2016 13:04:03)
T. A. Jawettsson: to děláš i u dvouválce?
[maspe]
(10.2.2016 12:50:34)
Jeden servisák co dělá motorky mnoho let mi posledně říkal, že kliky vhtahuje už jedině přípravkem (pravděpodobně tím od etovara) zastudena.
Může to být fajn vecička, pokud člověk dělá jeden motor za druhým, ale pro příležitostné domácí použití mi to nedává smysl.
Já osobně nahřívám pouze vnitřní kroužky ložisek, mám na to válcové topné tělísko z mosazného plechu (původem nejspíš ze staré absorbční lednice), které má tuším 125W a průměr 20mm, tedy přesně pasuje do ložisek 6304 - zasunu, zapnu do zásuvky a cca za minutu je to akorát. Vyndám topítko, vsunu kliku a hotovo. Stejný postup uvádí i dílenská příručka k hranatým prašivkám, nahřívar celý karter netřeba.
Pro ložiska 6305 pak časem plánuji udělat redukci na průměr 25mm.
[T. A. Jawettsson]
(10.2.2016 12:43:34)
Vyhozené peníze, do levýho bloku to padne vždy, do pravýho dáš válečkový ložisko viz Holdas a už nikdy nehrozí nesednutí teplýho bloku při skládání, navíc pro silikon je studenej blok přívětivější. Navíc rvát to tím vtahovákem přes vnitřní kroužek ložiska u tříložiskovýho motoru není asi moc vhodná cesta.
[Klouzec]
(10.2.2016 12:14:28)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,219 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17