Příspěvků: 9, poslední: 16.2.2016 10:37:1962103.Informace
Zdravím, čeká mě výměna pouzder předních vidlic na všech pionýrech a tak mi napadlo, jestli někdo nemá vymyšlené nějaké vylepšení jako například je vyrobit z jiného materiálu, nebo je udělat delší, případně jich tam dát víc, no prostě aby to fungovalo a nějakou chvíli vydrželo.
Problém většiny prodávaných silonových pouzder je to, že se vyrábějí "na míru" a formy už jsou za léta zničené. Takže obvykle i bez většího stružení mají příliš velkou vůli. Předloni jsem ale kupoval nějaká jiná, která jsem musel stružit jak o duši. Podle chování to ale nebyl silon, ale spíš obyčejný polyethylen a vidlice se dodatečně (při provozování) musela ještě 2x stružit (pořád se to zadíralo). Teď už se nezadírá, ale má to opět vůli. No tak či tak, vysoustružená pouzdra jsou nejlepší volba. Texgumoid je trochu tvrdší než silon, ale že by byl nějak výrazně nasákavý bych teda netvrdil. Staré 550 a 555 měly originál futra vysoustružená z pertinaxu - ten je asi nejlepší, tvrdý, otěruodolný a nasákavý ze všech zmíněných materiálů nejvíc. Bronz bych tam nedával, jedině by byly kluzáky úplně nové a pravidelně se to patřičně udržovalo.
[Pajka]
(16.2.2016 10:37:19)
Venca_n: díky, seženu ten texgumoid :-)
[cPetan]
(15.2.2016 15:32:03)
cPetan:
Origo silony fungujou, ale ne moic dobře a ne moc dlouho. Před výměnou je nutný je vyvařit v horký vodě kvůli pnutí.
Origo silony jsem montoval asi tak na patery vidlice, dvoje z nich jsem nadále provozoval já sám a můžu říci, že po cca 7 - 10 tisících km už se opět projevila vůle.
Bronzový jsem měl 1 x, byly vytočený na míru. Problém nebyl, najeto cca 15000 km a pak stroj dostal příbuzenej.
Texgumoidy v mým okolí používalo několik lidí, potíže s nima nepamatuju. Vyvaření v oleji se dělalo, aby nasákly a líp mazaly kluzáky.
-
3 ks futer v jedný trubce jsem měl kvůli lepšímu vedení.
[Venca_n]
(15.2.2016 15:23:52)
Zase tak dobře to nefunguje a o kvalitě dnešních náhrad si ani nedělám iluze. Tak když mám teď přístup k soustružení, chci zkusit něco lepšího... Zkusím tedy sehnat ten texgumoid, co jsem zjistil, tak snad i péráci to měly z pertinaxu.
[cPetan]
(15.2.2016 13:01:18)
Nevymýšlej kokotiny a dej tam to co tam patří a léta funguje.
[karel]
(15.2.2016 9:33:59)
Venca_n: Proč dávat 3ks? Kvůli opotřebení? Jsou texgumoidová pouzdra lepší oproti silonu nebo jsou srovnatelná?
[jc3]
(14.2.2016 21:49:22)
Vorvaný trubky ti sežerou i bronzový futro. Takže vydřené trubky vyměnit za lepší, nebo nerovnosti zarovnat a rozleštěit.
Po opravě nasadit manžety jaké tam patří a pravidelně mazat. Těch 15tis km vydrží, pokud nepraskne manžeta. A než najedeš 15tis na mustangu, pár let to potrvá.
[Wiku]
(14.2.2016 21:36:12)
Ja tam dávam tiež texgumoid ale pred nalisovaním ich vyvarím v oleji
[maguma]
(14.2.2016 21:15:27)
Krom origo silonů jsme zkoušel bronzový futra a taky texgumoid (ten ovšem díky tomu, že se mi dostaly do rukou polotovary se skoro odpovídajícím vnějším rozměrem).
Do jedný trubky vždy 3 ks, délka přibližně stejná jak u silonů.
Obě varianty najely víc jak 15 000 km.
[Venca_n]
(14.2.2016 21:06:05)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,187 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17