Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Jawa 250 - co žere baterku? [gepr](16.2.2016 13:02:48)
Příspěvků: 9, poslední: 1.9.2020 20:33:0062111.Elektro
Ahoj,

měl bych dotaz. Dávám dohromady, po 20 letech stání panelku 250 592.

Po zapojení elektriky jsem připojil baterii.

Světla svítí, blinkry blikají, ale mám problém, že i když není zapnutý klíček tak mi něco do hodiny vybije baterku. Zjistil jsem, že se i při vypnutém klíčku hřeje dynamo a šroub co vede z rotoru dynama je pěkně horkej.

Co jsem tak nějak pochopil ze schémat, je že při vypnutém klíčku by napětí mělo být pouze na svorce 51 na regulátoru a na klaksonu.

Poradil by někdo, co by to mohlo způsobovat, popř. jak nejlépe zkontrolovat regulátor? Popřípadě co by se mohlo přehřívat na u statoru?

Děkuji za případnou radu.

Jirka.
Ahoj, stal jsem se majitelem Jawy250 353 a po startu po cca 30ti letech mám problém s dobíjením a i když je spínací skříňka vypnutá, tak baterie má velký odběr a hřejí se kabely. Nejste někdo poblíž Ledec u Třebechovic pod Orebem a byl by jste ochotný se na to podívat ? Moc děkuji Fanda tel. 608332321 [Fanda Moravec] (1.9.2020 20:33:00)
Jasne kontakt po odpojeni odskoci sam ja v dobe pred vapem mel podobny problem . pri staveni na hlavni stojanek odskocil sam pri polozeni na bocak sem do motoru lehce kopnul aby zhasla kontrolka. [kocourluk] (18.2.2016 12:16:43)
Včera večer jsem vymontoval ten regulátor, nebyl ani moc špinavý a kontakty vypadaly dobře a byly v rozepnutém stavu. Ale po bližším prozkoumání jsem zjistil, že na svorkách, které jsou na regulátoru naštěstí značeny (51 a 61) jsou podle barvy prohozené dráty. Na 51 vedl modrý a na 61 zelený. Spínačku jsem zapojoval podle schématu, kde to bylo obráceně. Uff, tak tohle mám snad vyřešené. :-) Děkuji všem za rady.:-) [gepr] (17.2.2016 9:21:54)
Včera večer jsem vymontoval ten regulátor, nebyl ani moc špinavý a kontakty vypadaly dobře a byly v rozepnutém stavu. Ale po bližším prozkoumání jsem zjistil, že na svorkách, které jsou na regulátoru naštěstí značeny (51 a 61) jsou podle barvy prohozené dráty. Na 51 vedl modrý a na 61 zelený. Spínačku jsem zapojoval podle schématu, kde to bylo obráceně. Uff, tak tohle mám snad vyřešené. :-) Děkuji všem za rady.:-) [gepr] (17.2.2016 9:09:26)
Ano, s největší pravděpodobností ti nerozpíná zpětný spínač - kontakty Sk 1 a Sk 2. Nejdřív zkus relátko jen vyčistit, zkontrolovat mechanické nastavení (mezery mezi kontakty - viz Dočkal) a ručně rozpojit. Do štelování se pusť až poté, co zjistíš, že mechanické nastavení je rozladěné nebo pokud bude za chodu motoru relátko špatně regulovat. Před jakýmkoliv zásahem do relátka si ale podrobně prostuduj návod, jak na to, a to nejlépe v knize od J. Dočkala - Údržba, opravy a seřizování motocyklů Jawa, nebo v dílenské příručce regulačních relé - obojí ke stažení zde v technice. [Ota] (16.2.2016 16:55:12)
Řešil jsem něco podobného v dotazu 50268. Nakonec jsem našel chybu ve spínačce - vevnitř a hlavně v zapalku. Byl uvolněnej drátek budícího vinutí na svorce M regulátoru. Mně krom vřelého rotoru ještě vařila i baterka. Po odstranění těchto chybek vše maká jak má. Vinutí se nepoškodilo - viz JZ [bobanito] (16.2.2016 16:21:02)
Jo, proud tece pres z baterky pres relatko do obou vinuti a tim je ohriva. Mimochodem ten proud, zvlaste skrz rotor, bude docela slusny, a obavam se, ze by mohl (tepelnymi ucinky) poskodit izolaci, tak to nenechavej v tomto stavu dlouho. [JZ] (16.2.2016 15:56:55)
Motorka je zrenovovaná a ještě jsem ji neměl nahozenou. :-) Zkusím ji nakopnout, až bude v cajku elektrika. :-)

Takže jestli tomu trochu rozumím tak to, že mi po připojení baterky začne topit dynamo(hlavně rotor) znamená, že bude dost pravděpodobně sepnut kontakt Sk1 a Sk2 v regulátoru. Což by asi mělo jít seštelovat šroubkem St na pružině? Nebo to bude spíše u těch kontaktů Rk1-3?
[gepr] (16.2.2016 14:46:45)
Zacni tim, jestli se ti pri poklesu otacek (resp. pri zastaveni) rozpoji regulacni relatko. V beznym stavu to znamena rozsviceni kontrolky dobijeni, ale muze byt odpojena (nebo praskla zarovka) a pak se pozna kulovy.
Regulator funguje tak, ze pri dosazeni urciteho napeti na svorce 61 spoji natvrdo svorku 61 se svorkou 51 (= pripoji dynamo ke zbytku elektriky, do te doby napajene vyhradne z baterky). A pri poklesu otacek to musi zase rozpojit, jinak elektrika z baterky potece do dynama, kde se protopi na teplo (a kdyz vse dobre dopadne, jen vymlati baterku a nic pri tom neshori).

Pokud do elektriky nevidis, staci v podstate po zastaveni motoru povolit svorku 51 na regulatoru, opatrne vytahni dratek a zjisti, jestli vuci tomu kontaktu jiskri, nebo ne. Pokud ano, mas pricinu problemu.
[Sim] (16.2.2016 14:13:32)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (8), 0,219 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17