Příspěvků: 24, poslední: 18.2.2016 12:10:1262118.Informace
Ahoj ve spolek, o Babettách toho moc nevím… Prosím znalejší o porovnání provozování té novější Babetty (typ 210) co se týče 1 vs 2 rychlostní verze. Třeba porovnání poruchovosti a životnosti těch 2-rychlostních převodů vs 1kvaltu. Jízda? – překvapilo mě, že v příručce mají obě varianty obdobnou cestovní (nějakých 35 km/h) i max.rychlost (40 km/h)…? Za každou zkušenost a info díky!
Tak pri dedictvy mamka musela na stk evidencka?? Technicak to nevi pry jen karticka . osobne jezdim jen s pojistkou v kapse . pojistka psana na cislo ramu ne na rz.
[kocourluk]
(18.2.2016 12:10:12)
Znacku mam sundanou a ulozenou doma na stk to nemushi pac to ma pedaly.s prevodem netusim. Ale ma to mro me hodnotu takovou ze kdybych jel nekam do zahranici kde je znacka povina tak nasadim a jedu . velikost je mala cca jak krabicha cigaret.
[kocourluk]
(18.2.2016 11:45:17)
překlep: ... uvedená do provozu v ČR od 1.7.2001
[elevator]
(18.2.2016 11:06:52)
Vozidlo Babetta typu 225 bylo vyráběno jako moped bez šlapadel (označení moped -Mokik), kterému byla schválena technická způsobilost a vydán „Průkaz způsobilosti typu“. Pokud toto vozidlo bylo uvedeno do provozu v ČR do 30.6.2001, lze je i nadále provozovat na základě
uvedeného dokladu bez registrační značky. Toto vozidlo se registruje jen na žádost vlastníka. Vozidla Babetta typu 210 a 225 uvedená do provozu v ČR od 1.7.2011, jsou již povinně registrovaná.
Mají vydán tedy registrační značku, technický průkaz a osvědčení o registraci. Vozidlo Babetta typu 225 podléhá i pravidelným kontrolám na STK. Více na http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/6E27AC47-7313-447A-B81A-FBF506856583/0/174z.pdf
[elevator]
(18.2.2016 11:05:58)
No nejhorší je že je ve výkladu MOPEDu uvedeno,že moped má šlapadla, což některé 2rychl.se stupačkama a malé stelly nemají.Pak by mohl být problém třeba při havárii,když se někdo bude cukat-příklad,stojíš na křižovatce,auto za tebou nedobrzdí,ťukne,škrábne si lak nárazníku a pak až vylezeš ze špitálu ti řeknou že to mělo mít SPZ-nemá šlapadla a zacvakáš to všechno.Ještě je firma,která ti udělá na základě pár stovek,dobrozdání a čestného prohlášení papír,který má styl jako velký TP,ale nemá to prakticky žádnou cenu-je tam jen číslo rámu,rok výroby-prostě v tomhle banánstátě je možné vše.Někdo má kartičku a ručení,přitom by mělo stačit jen ručení-zelená karta(bavíme se o stadionech,babetách) a cizí mopedy např. piaggio SI,GRILLO,apod.by měly mít snad tp,protože nebyla schválená způsobilost pro naší republiku-v té době československo,které už teď taky neexistuje-prostě bordel.ALe stejně teď budeme bojovat s islámem,tak na blbosti nebude čas...
[daveho]
(18.2.2016 9:24:05)
A jak je to s registrovanou babettou dneska? Slysel jsem, ze kdyz to ma jen malou mopedi znacku, nemusi se chodit na STK, jen pri prodeji je treba prepsat na urade na noveho majitele. Je o tak?
[Jad]
(18.2.2016 8:52:50)
jak píše kocour, jednu dobu to byla "móda" spát na babetty RZ než někomu došlo, že je to blbost. Někdo si aktivní značku dobrovolně vyběhal a zřejmě (jen hádám) i v inkriminovaném období se všechny nově koupený babetty registovat musely, což by mohl být zrovna případ Stelly, protože tu jsem bez RZ snad ani neviděl
[Marlboro]
(18.2.2016 6:56:22)
V urcitem obdobý vymejslely ze musi mit babety cisla. Par aktivnich jedincu naklusalo a nechaly si spz udelat vcetne neboztika dedy . potom co nahore dostaly rozum lidi trhaly technicaky a zlostne zahazovaly znacky :-) to je duvod ze se obevi babeta s znackou.
[kocourluk]
(18.2.2016 0:19:48)
to je zajímavé, asi ono některý měly vyjímku pak to změnili, nebo nevim, to samý jak stelly mají taky SPZ
[Klouzec]
(17.2.2016 19:22:30)
Klouzec- Mám babetu 225 a žádný TP na ní být nemusí, mám k ní jen kartičku jak na stadíka a zaplacenou pojistku.
[Rassel]
(17.2.2016 19:15:27)
Za mě dvourychlostní 210 sice občas můžou zlobit spojky, ale soused měl jednorychlostní a ty rozjezdy a kopce nic moc.
[rikša]
(17.2.2016 16:16:48)
210 mě dost překvapila na rozdíl od pincka jezdí a to spolehlivě, 50 km/h není problém,víc by bylo snad i o hubu.
[Pierre]
(17.2.2016 14:40:32)
215 má jedinou výhodou v tom, že se na ní nemůže posrat řazení, ale rozjezdy na dvojku jsou docela peklo. Pomůže lehčí převod. motor pak točí jak kráva, ale rapidně klesne cestovka. Trochu nešťastný je vymezení a zajištění hlavního hřídele převodovky zevnitř, takže bez půlení motoru nevyměníš gufero za 10 10,- pod bubnem převodovky. Co se ale údržby týče, tak vychází 215 nejlíp.
[Marlboro]
(17.2.2016 14:34:05)
čelisti bejvaj maďarský mám tušení, starý čelisti se daj přelepit ale nikdy to nebude 100% protože to obložení doma pilníkem nikdy neobrousíš do obla aby přesně kopírovalo buben, pak se ta babeta hodně dlouho zajíždí aby si to sedlo, jinak ty replikový čelisti jsou jakž takž, spíš bejvaj křivý ty plechy, obložení bejvává v pořádku a funguje
Peterson: o to nic, jen že ten mladý muž to chce zejtra :D
[Klouzec]
(17.2.2016 11:34:06)
210 je super stroj, kdyz se o to clovek stara. Problem muze byt s novymi dily, ktere jsou vyrabeny nekde v Asii a jiz neni pouzito oceli, ale blata. Vim, ze si tu nekdo stezoval na mekke radici celisti/unasec, ktere po chvili prestaly radit. Nastesti se ale da akorat prelepit oblozeni na starych
[Shu Lin-san]
(17.2.2016 11:28:32)
Klouzku..:-) Dej mi prosím ještě pár dní...
[Peterson]
(17.2.2016 11:16:48)
xtas: ta 225 je dvoukvaltová a na tu musí bejt TP
Peterson: tak určitě spíš tu krásnou 210 ode mně :D Už jí tady loudí jeden pepík, ale je mi líto mu jí nechat na jízdu do kravína
[Klouzec]
(17.2.2016 11:01:10)
Děkuju všem za info. Já právě mám od kolegy z práce nabídku na tu novější jednorychlostní, tj. tedy typ 215...? Tak váhám, která by byla na to ježdění lepší, 210 / 215?
[Peterson]
(17.2.2016 10:51:13)
mel jsem jako dite 207, a opravdu jsem kazdej vetsi kopec prislapaval, zejmena rozjezdy. 210 byla uplne jinde, to jelo skoro jak fichtl.
kamos ma uz par let nepojizdnou babu s nakopavackou (mel by to byt snad typ 225 co jsem zjistoval) a ta jela taky paradne, ani tam ty slapky nechybej
[xTas]
(17.2.2016 10:46:44)
jinak ty jednorychlostní 215 byly určeny na vývoz
[Klouzec]
(17.2.2016 10:38:24)
při dobrým zacházení 210 slouží jako 207, když je všecko v motoru OK tak jednou za 5 let vyměníš simerinky a odmastíš spojky a bubny, u 207 musíš přišlápnout do kopce kdežto 210 v dobrým stavu vyjede kopec dobře.
Jak píše kolega babeta 215 ( jednorychlostní 210 ) je nejlepší co by se dalo sehnat, ale ty babety nejsou, měl jsem jich pár a nikdo to moc nechtíval protože se báli že to pojede jak 207, jinak u 207 je reálná rychlost 30, dobrá 210 jede po rovině těch 40-45
[Klouzec]
(17.2.2016 10:37:43)
...písal som porovnanie mezi 207 a 210, ale teraz to čítam ešte raz a asi porovnávaš 210 (2-rýchlostnú) a 215 (1-rýchlostú čo vyzerá ako 210)
215 má vlastne iba 2 rýchlosť z 210. Je tam vynechaný 1 kvalt. V spojkovom bubne kde býva spojka ktorá preraďuje, nič nieje. Je zvarený dokopy. http://www.babetta.info/Babetta/forum/attachments/2150.jpg
V prevodovke nieje voľnobežka (predlohová hriadeľ). Spoľahlivý stroj na ktorom sa nemá čo pokaziť. Pri tej jednej rýchlosti už nieje možnosť nahodiť menšiu rozetu/väčšie výv. kolečko.
[Milos634]
(17.2.2016 9:53:42)
1-rýchlostná má menší výkon a niektoré mali menší karburátor. 2-rýchlostná má 4 kanálový valec a 1 rýchlosť je hlavne do kopca a na ťažký "náklad" :-) 2-rýchlostná Babetta v dobrom stave dokáže po zmene rozety jazdiť v pohode do 60km/h.
Na 1-rýchlostnej sa zasa nemá čo pokaziť, lebo tam nič neni. 2-rýchlostna je citlivá na spojky. Sú tam 3. Štartovacia, rozbehová a "preraďovacia". Musia byť všetky v dobrom stave. Trochu masnoty a už to neštartuje, zle radí rýchlosti.
Je to inak nezmar. Spravil som na 2-rýchlostnej za 2 sezóny asi 7000km bez zásahu do motora (defekt a roztrhnuté lanko nerátam).
[Milos634]
(17.2.2016 9:38:22)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,266 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17