Příspěvků: 44, poslední: 26.2.2016 13:09:0262155.Informace
Ahojte,
na mojej mám po výbruse maďarské piesty a moc sa mi nepozdávajú a sú dosť ťažké, chcel by som tam dať nejake ľahšie piesty. Konkrétne na 58.47 mi robil výbrus. Nejaké tipy na kúpu schopných piestov?
Díky.
To mi je jasné, že vrtákom nie :D bomba už sa teším....
[gargamel]
(26.2.2016 13:09:02)
23 mm vrták bych na to asi nebral :-) Buď odbrousit fortunkou nebo opatrně naříznout pilkou a až ho prořízneš, tak provalit dovnitř a vytáhnout. Řešil jsem to cca před rokem, futro jsem si pak dělal sám
[Marlboro]
(26.2.2016 12:48:54)
gargamel: jestli hodláš měnit futro pro řadící hřídel ve víku spojku u 638, tak ho nevylisuješ. Vnější stěna futra není rovná, ale má profil H nebo I (záleží na úhlu pohledu) a je víku je zalitý.
[Marlboro]
(26.2.2016 6:46:16)
A ten spojkový kôš pozriem tiež, od sesu mi príde púzdro do dekla spojky na šaltpáku, tak to v priebehu týždňa rozhodím...
[gargamel]
(25.2.2016 18:50:35)
Motor nemá absolútne tendenciu k zadiernaniu, ide ako hodinky až na tie vibrácie.. niekde zo starého príspevku som sa dočítal o váhe piestov a vplyv na vibrácie a vibrácie začali po výmene piestov a válcov, preto som tomu prisudzoval vinu, ale pre tú srandu dám dole cez víkend tie piesty a skúsim ich komplet odvážiť či sú rovnako ťažké v celej zostave (čap+krúžky) a pozrem aj uchytenie motora k rámu, to ma nenapadlo.. Predstih mám nastavený na 3.0mm (malé VAPE) so stroboskopom, karbec podľa farby sviečok tmavo tehlová farba (málinko bohatšia zmes, cca 1,1/4ot), zmes 1:33, v zábehu cca 1000km
[gargamel]
(25.2.2016 18:47:15)
vibrace může způsobit i blbě seřízený či rozhozený předstih a s bohatší směsí je motor normálně "tvrdší". Taky bych se podíval na rozměry pístů, umístění díry pro čep a výšku od čepu, aby nebyl motor moc tvrdej na kompresi, pak taky vibruje
[krf]
(25.2.2016 17:42:57)
Samozřejmě, že je nejdůležitější, aby oba písty i s čepy měly stejnou hmotnost )jednou se mi stalo, že hmotnost sestavy píst + čep byla o pár gramů rozdílná, po prohození obou čepů se ale vyrovnala). Ale podle mě je počítáno i s jistou váhou pístů - vždyť protiváhu jim tvoří hmota kliky.
Ale jak píše Gargamel, jaký máš problém se stávajícími písty? Pokud se moc neroztahují teplem a motor nemá tendenci k zadírání, tak nevidím důvod k jejich výměně.
[Ota]
(25.2.2016 15:57:16)
Pokud nebyl v záběhu problém s přidíráním, nechal bych zatím Murína Murínom a snažil se najít příčinu vibrací. Není někde povolený šroub, co drží motor v rámu? Nebo povolený spojkový koš?
[Jad]
(25.2.2016 15:52:31)
Dobre tak čisto teoreticky keby som zobral od murina tie ľahšie piesty pomôže to niečomu okrem toho že bude možno živšia v spodných obrátkach?
[gargamel]
(25.2.2016 12:48:21)
Tiež si myslím, že pokiaľ sú rovnaké tak by to vibrovať nemalo. Moje mali 190g. Oba rovnako. Motor som ešte neštartoval tak neviem ako to bude vibrovať.
[Milos634]
(25.2.2016 12:05:14)
Pokud jsou oba písty stejně těžké (v sestavě s čepem, ložiskem, ojnicí), tak je jedno, jestli mají 217g, nebo 260g. Vibrace by to způsobovat nemělo.
[Jad]
(25.2.2016 11:11:45)
A výbrus k nim robí štandardne +0,06mm, čiže piest 58,47mm, válce 58,53mm
[gargamel]
(25.2.2016 9:56:06)
Takže volal som s Murínom a piesty má na sklade vážia 175g, pôvodné komunistické 217g... tak teraz som z toho jeleň úplne... moje majú 260g... keď dám ľahšie piesty unormálnia sa vibrácie alebo to bude ešte horšie...
[gargamel]
(25.2.2016 9:51:48)
Milos634> robil mi 2. výbrus, rozmery sedia podľa katalógu na A triedu, písal som mu mejla na koľko zvykne robiť výbrus k maďarským piestom 58.47mm uvidím čo mi odpíše, ak neodpíše zavolám mu..
[gargamel]
(25.2.2016 9:44:53)
gargamel - ja som si dával robiť výbrus tiež tam, ale chcel som iba výbrus a piesty (Almet) som si zháňal sám.
Ja som chcel 1. výbrus na 634 a spravil mi výbrus presne "A" - 58,25mm. Piesty som "A" nezohnal, tak mám "B" - 58,21mmm (0,01mm rozdiel oproti "A" neublíži)
Som dopletený, koľký výbrus to máš? Ako si to chcel spraviť? Nesedia tie rozmery.
[Milos634]
(25.2.2016 9:38:36)
tam se výrábí kamna petry :D
[Klouzec]
(24.2.2016 21:34:24)
Kdo delal ten vybrus??
[kocourluk]
(24.2.2016 19:33:26)
Celé zle... no a teraz rada.. keďže mám piesty 58,47 kde zoženiem vhodné náhrady za tie maďarské kšunty? :-D
[gargamel]
(24.2.2016 17:51:29)
jestli máš vývrt přesně 58.50 tak ani jeden, protože mají velkou vůli. Kupují se nejdříve písty, jaké má výrobce a podle toho se vrtá a honuje válec. U B od almetu by to bylo bez drobných 0.1 a to je tak na "závoďáka" pro serii nadlimitní stav
[krf]
(24.2.2016 17:49:24)
Resis tady totiz nasledky prilisne sporivosti. Ja vemu valce jedu 60km k brusici reknu chci pouze cesky almet vuli 7 setin . a za tyden az mesic podle toho jestli ma pisty skladem to mam hotovy na A1
[kocourluk]
(24.2.2016 15:48:41)
gargamel: Pokud máš ale válec vybroušenej na toleranční třídu A a ty tam dáš píst toleranční třídy B, tak se příliš zmenší potřebná vůle pístu ve válci a motor bude náchylnější k zajíždění. Chtělo by to po dodání pístů nechat válce i písty přeměřit a podle potřeby nechat válce přehonovat, což by mohlo trochu zvětšit potřebnou vůli pro píst.
No a k tomu, co uvádíš za rozměry, to je nějaké divné. Vůbec to neodpovídá údajům, uvedeným v příručce. Kroužky měnit nemusíš, ty jsou pro všechny toleranční třídy v rámci jednoho výbrusového stupně shodné.
[Ota]
(24.2.2016 15:43:16)
Mas na vyber bud B neboC b bude volnejsi C tesnejsi oba budou jezdit stehne C bude krapet tizsi a lehce nachylnejsi k zaderu .
[kocourluk]
(24.2.2016 15:39:48)
Mas neco cim presne zmeris kolik ma valec?? Dela se to ted tak ze podle pistu se udela vybrus . pokud nemas presne meridlo na setiny mm jsi v haji a musis sehnat nekoho kdo ti to zmeri
[kocourluk]
(24.2.2016 15:34:48)
Podľa dielenskej príručky je delenie piestov:
A - 58.472
B - 58.482
C - 58.492
V ALMETe mi ponúkajú piesty:
B - 58.405
C - 58.415
Teraz som z toho už úplne blbec.... Ktoré objednať?
[gargamel]
(24.2.2016 13:54:14)
Ota> v ALMETe som objednal sadu piestov triedy B. Triedu A nemajú v ponuke, len tridu B alebo C. Mám vymeniť aj krúžky po výmene piestov alebo prehádžem len staré krúžky? Majú najazdené cca do 1000km. Dík.
[gargamel]
(24.2.2016 13:47:39)
Bakoun: Ten údaje jsem vyčetl v Dočkalovi. Jestli je nebo není pravdivý, jsem nezkoumal.
[Ota]
(24.2.2016 13:04:27)
Tak opacne su neni snad, to ma nenapadlo, ze sipke verit nemozem.. mj nechytal by niektory zamok inak o kanal keby boli opacne? ..klepka mi akurat dielik medzi kartermi nad labyrintom inak ide ticho a trasie sa viac ako pred vybrusom
[gargamel]
(24.2.2016 11:11:50)
Vůle pístu se dělá 1 promile průměru standartně.
[Sukin]
(24.2.2016 11:08:37)
Bakoun: Jak kdo, co jsem si nechal premerit vybrusy od padalika, tak mely presne 0.04mm. Coz je teda tak akorat, ne ze bych si chtel stezovat.
[Krizoň IV.]
(24.2.2016 11:03:06)
nedal jsi písty obráceně? Šipce se věřit nedá
[Marlboro]
(24.2.2016 10:38:25)
A dnešní brusiči dělají standartně (pokud jim neřekneš, že to chceš těsnější/volnější) 0,05mm.
[Bakoun]
(24.2.2016 10:36:04)
Ota: 9 setin mm? Vůle píst x válec? Dílenský manuály k ČZ 471/472/487 uvádí 0,03mm. MOc se mi nezdá, že by to Jawy měly jinak.
[Bakoun]
(24.2.2016 10:34:23)
longr>ano mam, triast s motorom zacalo po vybruse, prikladal som to tomu, ze ved je v zabehu, ale skoro 1000km a ziadne zlepsenie, mam podozrenie na piesty, lebo tie madarske mi pripadali take "nedokoncene" :-) pred vybrusom vse ok..
[gargamel]
(24.2.2016 10:22:33)
Nechávám si všechno co nechávám brousit písty od Almetu a zatím bez jediného zadření.
[Sukin]
(24.2.2016 8:14:19)
Jen malá kontrolní otázka, vyvážené vůči sobě ty písty, čepy (ojnice) máš?
[longr]
(24.2.2016 8:13:03)
Krf: Ano, dle dílenské příručky to tak je. Výbrus pro druhý stupeň tam byl 58,51. Zřejmě u těch hliníkových válců může být o dost těsnější výbrus. Dočkal uvádí pro starší motory vůli 9 setin mm.
[Ota]
(24.2.2016 7:57:26)
58.47 je píst, válec je 58.50 tj 3 stovky provozní vůle?
[krf]
(24.2.2016 5:59:55)
Super, cize asi nic lepsie ako ALMET na trhu neni... Teda podla toho co som zatial zistil.. Nevadi, napisem priamo do ALMETu co by kostovali piesty od nich, lebo po vybruse a masina strasne trasie a nic ine ako vybrus a vymenu piestov som nespravil.. A uz to mam tak cca 900km a stve ma to.
[gargamel]
(23.2.2016 22:10:03)
58.47 bolo vyrazene na tych madarskych piestoch, podla mna je tam 58.5 ale neni som si isty
[gargamel]
(23.2.2016 22:07:37)
Cim to meris a v ktere casti pistu??
[kocourluk]
(23.2.2016 21:24:16)
Tak sorry za dezinformaci, Dočkal mluví jen o motoru 634. Dle dílenské příručky na jawu 638 - 640 odpovídá píst o rozměru 58,472 mm 2. výbrusu třídy A. Takže přesně takový píst si sežeň od Almetu.
[Ota]
(23.2.2016 20:38:29)
Nejlepší jsou patrně české písty od Almetu. Ale ten tvůj výbrus se mi nějak nezdá. Výbrusy se dělají po 0.25 mm, takže 2. výbrus je 58,5 mm. Dle Dočkala je přípustná záporná odchylka od průměru max. -0.01, takže mi tebou uváděný údaj nějak nesedí. Píst má mít vůli 0.09 mm oproti válci, takže i kdyby to byl údaj o rozměru pístu, tak po přičtení oněch 9 setin se dostaneme na 58.56 mm, což ničemu neodpovídá. Ale kdo ví, jaký mají Maďaři písty...
[Ota]
(23.2.2016 20:15:31)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17