Příspěvků: 17, poslední: 26.2.2016 16:51:0862156.Elektro
Mám teoretický dotaz, víte někdo v kterém období a které motorky měly zapojení baterky na mínus a kdy plus. Jedná se mi o motorky kývačky a mladší. Třeba v návodu na čž 175 450 je mínus a u lux na plus.Dík.
Sim: Jo, je to tak.
[Ota]
(26.2.2016 16:51:08)
[Ota] > je to u dvoucivkovyho rele taky tak, ze v podstate staci pri zapnutem zapalku zkratovat kontrolku dobijeni?
[Sim]
(26.2.2016 13:53:56)
Přesně tak. Stačí na pár vteřin ručně stisknout kotvu tak, aby se sepnul zpětný spínač při odpojeném jednom uhlíku, aby proud procházel pouze budícím vinutím, nikoliv rotorem. Anebo drátem spojit svorky D a B (u dvoucívkového regulátoru) či 61 a 51 (u jednocívkového regulátoru).
[Ota]
(25.2.2016 15:50:52)
Standa > ten postup se lisi v souvislosti s tim, jaky mas regulator. Kejvopanelkovej jednocivkac v podstate staci jen na par vterin (radove 10) podrzet rukou, pro mensi vybijeni baterky je vhodne vyndat uhlik, aby sel proud jen do statoru (pri silne baterce to je vcelku jedno, pokud mas slabsi, zbytecne ti rotor ubira energii). Nic vic na tom neni.
[Sim]
(25.2.2016 11:40:07)
Když jsme u správného postupu, psalo se o tom několikrát, často každý jinak.Jaká je tvoje zkušenost a postup ? Díky za radu.
[Standa2]
(25.2.2016 8:59:41)
Standa2: Ne. U péráků měly regulátory kontakty z různých druhů materiálů a jakmile se takový regulátor provozoval s opačnou polaritou (tedy s + na kostře), tak se u něj opalovaly a rychle opotřebovávaly kontakty (bez ohledu na to, zda jsi předem přebudil dynamo). Tohle jsem kdysi přímo vyčetl z nějakých dobových příruček.
Jinak ano, pokud nevíš, s jakou polaritou bylo dynamo předem provozováno nebo motorka dlouho stála, je vždy lepší dynamo předem nabudit na požadovanou polaritu. Nic zkoušet nemusíš, dynamo se prostě nabudí, pokud použiješ správný postup:-)
[Ota]
(25.2.2016 8:51:21)
Takže když mám motor a nevím jak je napolován je lepší vždy nabudit tak jak chci.Ale nevím jak poznám bez nějakého měřáku že to celé proběhlo a přebudilo se to.
[Standa2]
(25.2.2016 8:38:00)
Standa2: dynamo se přebudit musí. Ale to je otázka dvou minut
[maspe]
(25.2.2016 8:19:51)
Holdas:To myslíš, že je jednou jak se to zapojí bez toho přebuzení dynama, máš s tím takovou zkušenost ?
[Standa2]
(25.2.2016 7:58:14)
U kývaček je opravdu jedno, jaký pól je ukostřený, jen u ampérmetru v nádrži při minusu na kostře ukazuje naopak. U péráků byly náchylné na přepólování kontakty na regulačním relé, dost se opalovaly.
[holdas]
(24.2.2016 19:57:11)
na dyname je stitok tam je znacky co mas ukostrit
[razor666]
(24.2.2016 17:58:07)
Vím, že přes relátko se to dá přepolovat, ale jak jsem psal, šlo mi o teoretické znalosti jak to bylo, vždyť všichni se snažíme buď aby to vůbec jelo, nebo, aby to bylo co nejvíce tak, jak to má být.
[Standa2]
(24.2.2016 17:49:03)
Když to přepoluješ,tak je fuk jestli tam je - nebo +.
[Pucfol]
(24.2.2016 16:30:58)
Co vím, tak všechny hranaté motorky, tedy od ČZ 476, 477 či J634 už měly opět ukostřený mínus.
[T. A. Jawettsson]
(24.2.2016 13:50:19)
A kdy zase začali dávat - na kostru? Někdy v průběhu výroby 634?
[Ota]
(24.2.2016 13:01:44)
První 353 měly ještě asi minus na kostře, od 353/03 plus. Malé 351 a 352 minus na kostře, 355, 356 plus na kostře. Panelky měly taktéž plus na kostře.
[holdas]
(24.2.2016 11:36:33)
Pérák měl minus na kostře a kývačky plus, ČZ měly taktéž plus na kostře.
Přechod na plus na kostru bylo udáváno jako přizpůsobení se zahraničním normám (viz Dočkal 1967).
[holdas]
(24.2.2016 11:18:39)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,203 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17