Příspěvků: 7, poslední: 1.3.2016 13:44:1062178.Nejede nebo nestartuje
Dobrý večer ve spolek. Mám otázku do pranice: vyměňoval již někdo trysku sytiče u Jikovu 2928? Experimentoval s ním někdo? U jawácké repliky je to mosazný kalibrovaný otvor.
Problém je následující: po dlouhé odstávce u repliky nelze normálně nastartovat. Při roztlačení chytne na drc, na druhé odvalení kliky. Ale na stojánku na startpáku móžu šlapat zelí a nic. Při odstávce do cca týdne zabírá před zhasnutím motoru otevřít sytič, pak je studený start bez problému. Při odstávce delší, jak ten týden, už jen roztlačení.
Proto dotaz o výměně trysky sytiče. Má někdo ještě takej takový problém s replikou z Týnce?
Zahradník: jé, tak ono je to ještě složitější, než se takhle od pohledu zdá. Díky za objasnění a receptůru, vyzkouším. Díky moc, posetkáme-li se v létě na Krucíku, máš u mě štamprdli :o)
Ota: takže oni ten karb zkopírovali stejně, myslil jsem, že aspoň origo ju má šroubovatelnů. A kakpak ti lítá ta nádherná konopnice, už je zajeta?
Zdeněk: né že bych byl škodolibý, ale zasměju sa rád :) Aj já rád bavím obecenstvo, zvláště s karbanátkem na prckoletem není o veselé zážitky nouze. Jakpak´s vůbec přišel k roadsteru?
[Stíví]
(1.3.2016 13:44:10)
Na to, jestli motorka chytne, nemá vliv velikost sytičové trysky, co je zalisovaná v misce plovákové komory. Já naopak má mocit, že je tryska moc velká. Protože tryskou je palivo bržděno jen v případě, že už motor běží. Při našlapávání je vysávána malá zásobička benzínu v komůrce za sytičovou tryskou. Ta komůrka se naplní vždy, ikdyž je tryska větší nebo menší. K tomu palivu je pak přimíchán vzduch v sytičovém kanálku a tahle bohatá směs jde do motoru. Problém je, že se k tomu přimíchá moc vzduchu. Malá sytičová tryska se projevuje tak, že motor sice naskočí, ale v zápětí hned zhasne. Takhle klidně několikrát, než se trochu ovlaží. V mrazech je to normální, ale při nadnulových teplotách by to dělat nemělo.
V prvé řadě je třeba zkusit startovat vždy dvakrát šlápnout a pak dvě tři vteřinky pauza a zase dvakrát šlápnout ... . To aby se komůrka vždy opět naplnila. Jestli ani pak na poněkolikáté nechytá, tak se na to vys_at a jít do jiného karbanátku. Jde si stím hrát, ale je třeba o tom něco vědět a to už bys to měl vyřešeno sám. Sytič je u šméčkových kopií tragicky nekvalitně proveden a bez detailního ohledání je to věštění koule a taky to bude malinko náročnější na opravu. Dělal jsem to na svém karboši. Poznámka. U mého se zdá, že tryska sytiče je naopak velká. To se projevuje tak, že motor se na sytič na volnoběhu začíná zachvilku uchcávat a zhebne, přitom je ještě studený nato, aby za jízdy bez sytiče nekuckal a ani volnoběh ještě neudrží. Budu ji muset nějak zmenšit.
[Zahradník]
(29.2.2016 13:26:42)
Stíví: Ta tryska podle mě není výměnná, resp. je nejspíš do těla karburátoru zalisovaná. Takže leda jí nějak zkusit převrtat, či protažením drátem zvětšit. Protože když na kratší odstavení pomáhá udusit motor sytičem, řekl bych, že směs je třeba ještě více obohatit.
Jinak já s karbem 2928 CE nikdy neměl problém, ovšem na motoru 638. I po půlroční odstávce motorka chytne vždy, jako kdybych na ní jel naposledy včera. A to jak Jawa 640, tak 639. Mám tam ale originál český Jikovy.
[Ota]
(29.2.2016 9:12:08)
jo jo s Jikov 2928 v cverackem motoru jsem si taky uzil. fakt to za ty starosti nestoji. Pokud to funguje, je to super, ale ono to vetsinou nefunguje. Potesim te, teda pokud jses skodoliby :-) , mam mj. Cagiva-CZ roadster 125, je tam osany DellOrto a studene stary po delsi odstavce jsou uplne stejne peklo. Proste jako kdyby nebyla hladina. Ale mam to kratce, jeste jsem to neresil. Zavada na fakt pytel, neco jak kdyz u stareho diselu "pada nafta". Ale k veci. Mikuni jsem nikdy nezkousel, ale neco jsem o tom cetl, a slysel jsem to od borce, kteremu mu to pry funguje. Tady mas odkazy.
http://forum.jawafreunde.de/index.php/Thread/21009-Mikuni-VM26-an-einer-354-04/ a snad to ani moc nestoji: http://www.epitbike.cz/karburatory/46-karburator-mikuni-26mm.html
[Zdeněk]
(28.2.2016 20:45:10)
Zdeněk: faleš, gufero, trysky, nastavení, to mohu vylůčit :) Hraju si s tím už od podzimu. A těch nastavování hladinek, ójé, těch bylo jako hvězd na obloze. Noční! A nebýt teho, že tu repliku jsem pořizoval cca před rokem, tak aj o jinčím karbu uvažuju. On je ten osmičkový karb na čtverkovém motoru, oproti origo panelkovému se podařilo dostal o něco výš. Ikdyž, kdybych měl před rokem na výběr, zda se s ním babrat nebo jezdit na origo, tak bych jednal jinak, za tolik práce tý muziky není tolik :o)
Ale když už´s to nakousl, o jaký Mikuni se jedná? Případně kdepak´s ho pořizoval? V jakém nastavení (jehla, trysky) ti lítá na tvém stroji?
[Stíví]
(28.2.2016 20:05:44)
Vždy při změně počasí,teploty či odstávce sem ladil směsi
[Gepin]
(28.2.2016 18:20:06)
no moje skusenost s touhle generaci jikovackych karburatoru je stejna. Po delsim badani jsem dospel k zaveru, ze to je vlastnost. A to mi delalo i s origo karburatorem, ne s replikou. Snazil jsem se to ruzne resit, laboroval s vyskou hladiny, nic. Celkem pomohlo obohatit smes a startovat s plynem. Ale byla to takova magie. Menil jsem i jiny 2928 a nepomohlo.
Rada:
- Zkontroluj si jestli ti to nekde nesaje falesny vzduch, gufero a tak.
- Zkontroluj si jak mas postavene sani a otryskovani, mam na mysli
problemy okolo vypusteni clonky s nevhodnym karburatorem.
- Popremyslej jestli neporidit mikuni.
[Zdeněk]
(28.2.2016 13:27:50)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17