Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 40, poslední: 2.3.2016 21:53:4362200.Automobily a jiné vehikly
Ahoj, každej všude tvrdí a prosazuje něco jinýho :D. Hledám slušnej levnej olej, abych mohl měnit co 8 -10 tis.
Auto má najeto 114 tis. z toho to jezdilo od 30 tis v rodině na nějakej No name 10w40, každých 10 -15 tis/2 roky výměna. Tenhle rok jsem ji začal rozježdovat, jezdilo se s ní vždy kadla, kadla. Nyní najedu cca 2500 km měsíčně, služebně, namontovaná sekvence LPG.
První výměnu jsem tam nalil co jsem měl po ruce= (Trysk Speed 10W-40), na podzim už jsem vybral Mogul Extreme 10W-40 (motor je s ním oproti trysku tišší). Jinak auto jede každej den, většinou popojížděčky po lese do 10 km se studeným motorem a 3 x do měsíce palba po dálnici 350 km. takže v podstatě nejhorší co jde ... Auto nehnije, má nový lpg, dostalo nový tlumiče a brka tak s ním snad do šrotu zůstanu :D.
PS: nějakou alternativu okolo pětikila kč, bo lpg si na ten olej ušetří, tak nebudu otáčet kačku v ruce.
Díky za zkušenosti.
ale já jsem měnil jenom filtr. Když někdo mění olej a filtr, tak má asi auto po jízdě, nebo aspoň ohřátý. A tam je jasný, že je plnej. Ten čínskej nedoporučuju, ale jestli je někomu líto dát o 20 korun víc....ten motor to vydrží... [JK] (2.3.2016 21:53:43)
tak to je eště docela dobtý, protož já když jsem vyndaval ten levnej filtr po nočním stání, tak byl skoro prázdnej. [JK] (2.3.2016 21:15:21)
Po 10 hodinovým stání v nulové teplotě dnes zhasnula po 2s. - 15W40. Po deseti kilometrech jízdy a po půlhodinovém stání zhasnula ihned. Vždy když vyndavám ten levný filtr, tak je plný oleje. To řešit nebudu. :-) [ED250] (2.3.2016 20:52:18)
Borderer: krom toho, když je zima(opravdická, ne jako letos), tak už jenom použitím 15W-40 může trvat i 20sekund, než se olej dostane kam má, když k tomu není naplněný filtr, tak je to ještě o to horší https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-sesty---Viskozitni-vlastnosti-motorovych-oleju [jaw250] (2.3.2016 19:57:21)
měl jsem tam ten filtr asi měsíc a sralo mě to. Ta chvilka běhu nasucho je i slyšet. [JK] (2.3.2016 19:14:42)
To je každým startem 52 otáček na sucho...to vám uložení vačky a klika poděkují... :))) [Borderer] (2.3.2016 18:48:49)
Samozřejmě sem myslel ventil v olejovym filtru, aby nevytekl olej z kanálů motoru a z filtru. Někdo si řekne, že 2 vteřiny po startu je v pohodě, ale ono se to nasčítá, když to každý start běží na sucho. A proč vědomě ničit motor, když tomu předejdu koupí o 30kč zdažšího filtru.... [Borderer] (2.3.2016 18:47:31)
Takže bych to shrnul tak, že olej je celkem jedno, jakej se použije, od m6ad nahoru. A filtr ne ten nejlevnější čínskej hajzl. [JK] (2.3.2016 15:58:28)
Já do lpg feldy používám tohle: http://maziva.heureka.cz/mobil-delvac-xhp-ultra-5w-30_4-l/ Je to longlife pro náklaďáky. Mám ho sud prošlýho pětiletýho:). Proti m6ads 3 kterej jsem používal předtim se výrazně zmenšila spotřeba oleje. Možná se uvolnily kroužky. Olej měním tak 10 - 12 tis. km a vypouštím naprosto čistej lehce nahnědlej olej. A na ten filtr fakt bacha. Koupil jsem nějakej no name modro oranžovej za 50 v autodílech a po startu mi zhasínala kontrolka fakt až asi po dvou vteřinách. Na radu jsem ho vyměnil za jinej (ufi taky nic moc, ale klapku má) a kontrolka zhasíná už při točení startérem. Už při demontáži toho noname mě zarazilo že byl prázdnej, při výměně ani kapka kolem!! [JK] (2.3.2016 15:55:37)
taky záleží v jakém stavu je čidlo tlaku, apod... Schválně to změřím dnes cestou z práce. [ED250] (2.3.2016 14:27:55)
http://jmjm.cz/detailwm.php?791-oleje/096 tady to jde vidět líp-v půlkruhových výsečích kolem závitu. Pokud ti zhasíná kontrolka až dvě sekundy po startu, tak tam tu membránu asi fakt nemáš-to se mi ještě nikdy nestalo, leda tak po výměně oleje, kdy není filtr napuštěný olejem. Otázka je, jakou to má z dlouhodobého hlediska vliv na životnost motoru...ale u těch našich Felicií to už bude asi jedno, ty stejně dřív zreznou na prach :-D :-D [jaw250] (2.3.2016 14:24:34)
Já jen, že jsem v ústí filtru žádnou membránu neviděl. [ED250] (2.3.2016 12:26:13)
Měl jsem namysli samozřejmě zpětný ventil, ne filtr. Mě zhasínala kontrolka v podstatě hned i s 15W-40kou. [jaw250] (2.3.2016 12:20:28)
3 sekundy jsem přehnal. Tak 2 a s patnáctkou olejem. [ED250] (2.3.2016 10:41:08)
http://www.autodilyjimo.cz/olejovy-filtr-skoda-favorit-felicia-1-3-p3943 tenhle už tam mám snad po čtvrté a pohoda. [ED250] (2.3.2016 10:36:14)
Já dávám stejný filtr od dob favoritů a ten ventil nemají. Kontrolka zhasíná do 3 sekund po startu. [ED250] (2.3.2016 10:33:10)
ED250: na to jsi přišel jak? Nějaké levné šmejdy asi opravdu ne, jinak je zpětný filtr celkem běžná-žádoucí věc http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-1300-mpi-motorovy-prevodovy-olej.php [jaw250] (2.3.2016 10:03:33)
Filtr do motorů felicií žádný zpětný ventil nemají.. [ED250] (2.3.2016 9:52:38)
Borderer: ten nefunkční zpětný ventil jsi poznal jak-svítila po startu kontrolka oleje? [jaw250] (2.3.2016 8:50:51)
Já měním co 15000Km, faktem ale je, že mi to poslední dobou bere 1L na 5000Km - gumičky na ventilech a nějak nemám chuť sundávat hlavu. Tak si tam vlastně ty tři litry vyměním. :-) [ED250] (2.3.2016 6:57:21)
add: Podle toho co píšeš, bych měnil olej klidně po 8 tisících km.... To měním u feldy 1,6 na LPG...po tomto nájezdu už je to skoro kyselina a to jezdím dlouhé trasy.... [Borderer] (1.3.2016 23:38:47)
Wiku: Není to náhodou tak, že aditiva se snaží zabránit změny pH v oleji?

Sám leju Shell H7 nebo Mogul Extreme - co zrovna seženu levněji. Shell se dá splašit 5 litrů kolem 500Kč, Mogul zase 4 litry za cca 450Kč. Olejové filtry kupuju jedině origo, dokud jsou. I u Mannu se mne stalo, že nefungoval zpětný ventil...
[Borderer] (1.3.2016 23:37:02)
Lij tam cokoli co vyhoví specifaci od výrobce. Nepředražené oleje koupíš třeba na http://www.autodily-cardo.cz/ . Pro moje auto překvapivě vychází jako nejlevnější alternativa ten nejvýkonnější z nejvýkonnějších Shellů, tak ho kupuju. Proč bych kupoval dražší stáčený Mogul...
Při couračkách na LPG, jaké popisuješ, je dobré měnit často. Klidně po 7/8000km. Ano, bude vypouštět čisťounký žluťoučký olej s nevyčerpanými aditivy, ale zkus si změřit jeho Ph a budeš překvapen. Ve studenemém motoru na LPG prostě vzniká kyselina které se dostává do oleje.
Jako druhou věc, co mohu doporučit je nalít olej s nižší zimní viskózní třídou. 15W nahradit 10W. Při couračkách za studena se olej téměř nestihne ohřát, proto je lepší nalít olej který je za nízkých teplot méně viskózní, neboť se dříve dostane všude kam má.
[Wiku] (1.3.2016 9:13:16)
Mogul GX-FE je dobrej. Léta ho používám do svého starýho dieselu s výměnným intervalem 15 tis. km/2 roky. [Ota] (1.3.2016 8:10:50)
To hulení mám u feldy taky... kapaliny ok. [cezeta22] (1.3.2016 6:39:11)
No já právě nikde nenašel zásadní rozdíl mezi GX-FE a právě Extreme...tedy krom marketingu a ceny, kdy za cenu Extreme mám GX-FE i s kvalitním filtrem.
Když už tady řešíme ty naše staré plečky - taky vám Filcky za studeného počasí hulí jako T55, když se snaží zadýmit prostor? Jenže olej ani voda neubývá/nepřibývá, pod víčkem emulze není. Je to tedy opravdu jen pára? Moje teorie je, že teplota výfukových plynů a na LPG zvláště je u Felicie mnohem vyšší, než u moderních aut, čímž právě dochází ke vzniku velkého množství páry...
[jaw250] (1.3.2016 6:29:43)
jaw250, právě se na ten mogul gx -fe 10w40 koukám :) tak bud tento, v podstatě to samé mogul 10w40 extreme (ten tam mam ted https://www.red-rider.cz/red-rider/eshop/10-1-Motorove-oleje/41-3-Dle-viskozity/5/128-Mogul-EXTREME-10W-40-4L) , ale o kilo dražší no, normu plní taky, jen se tváří že je trochu lepší :D
Filda právě jezdila vždy 10w40, olej nežere, tak co ....
[cezeta22] (1.3.2016 6:19:04)
Liju Mogul GX-FE 10W-40 http://www.bonatrade.cz/mogul-gx-fe-10w-40-4l/ řídím se hlavně normama, které splňuje, ale co si budem nalhávat, je to v podstatě MBčko :-) a filtruju tímhle http://www.bonatrade.cz/olejovy-filtr-bosch-0-451-103-298/11193/ měním co 10 000km, mám taky LPG. 10W-40 liju, protože mi to olej (zatím) nežere. Najeto 170kkm [jaw250] (29.2.2016 22:26:47)
k těm 8 -10 tis. .. jezdim fakt couračky, po pár km a pak skoro každej tejden vyhanim pavouky z vyfuku na D1 :D takže strop je pro mě raději 10 tis. No asi zustanu furt u mogulu 10w40 prostě to co se tam lilo vždycky [cezeta22] (29.2.2016 21:35:31)
já měním u feldy po 10 tis, u ostatních aut taky po 10 a u diesela i po 8 tis [Klouzec] (29.2.2016 21:14:13)
8-10 tis. je s LPG zbytečně často, ale určitě tím tomu tak neublížíš, bude to víc "na jistotu". Slušný olej s dobrým filtrem těch 15 tis. dá v pohodě. Ty filtry nepodceňovat, jsou pro auto skoro důležitější, než slavná značka oleje.
Léta beru na http://www.autodily-cardo.cz/ oleje a hlavně filtry MANN pro všechny auta i motorky ve svým okolí. Pro feldu beru za lidovej peníz 10W40 od shellu H7 a i ty maňácký filtry tam mají za ceny polských atrap jinde ve kšeftech.
[ronda502] (29.2.2016 20:32:07)
15w 40 bylo dáváno od novoty pak už jeto fuk co naleješ,jednu chvíli sem měl naředěný olej vodou-protože bylo fouklý těsněný a jelo to furt [Gepin] (29.2.2016 20:14:18)
trysk je mogul v jiným kožichu... [Klouzec] (29.2.2016 19:43:42)
Hm, a co ten trysk speed 10w40, k tomu mám právě dobrej přístup(levno), nevadi to motoru ? [cezeta22] (29.2.2016 19:22:24)
Zasrávám stejný názor, leju tam jakejsi mogul předepsanej v příručce tzv halfsynthetic, není to repsol ! a kupovivu jsem s tím najebal už 30 tisíc kiláků a furt se tomu chce ject... [Klouzec] (29.2.2016 18:49:14)
felda žádný technologie NASA nepotřebuje, starý poctivý motor na olej 15W40 [ventil] (29.2.2016 18:41:03)
cokoliv mastnýho, ten šicí stroj umaže i m6ad, však koncepce je stará jak barevná televize. Liju do 781 co příjde nejlevněji pod ruku, m7ads3, m6ad, 10w40, 15w40. [krf] (29.2.2016 18:38:30)
Do Felicie jsem dával vždycky Paramo M7ADS IV. Po sundání víka ventilů všude čisto, žádné nánosy karbonu, fungovalo to, jezdilo, takže jsem byl spokojen. [Jad] (29.2.2016 18:26:11)
Používám tento: www.eoleje.cz/lavio-nove-oleje/lavio-motorove-oleje/pro-osobni-dopravu/sae-10w-40/lavio-polosyntetika-10w-40-motor-oil-5-litru.html ,felicia 1,6 a jezdí na něj i synův LPG favorit. Olej měníme po 10k kilometrech, felda 280k km, favorit 190k km. [holdas] (29.2.2016 18:22:23)
Nic nevymýšlet. Já mám splynovanou Feldu třináctým rokem a po celou dobu leju Mogul 15W40. Jezdím cca 1500Km měsíčně. Není s tím problém. Felicie má psaný mineral 15W40 a jako ekvivalent je možno použít 10W40. Připadá mi to zbytečný - nemá to hydroštely, apod... [ED250] (29.2.2016 18:11:25)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,203 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17