Příspěvků: 34, poslední: 7.3.2016 10:27:4562226.Oleje, mazání ...
Ahojte, dneska prišiel ku mne kamoš, že mu nejako 638 klepe. Dáva Shell VSX 2T (syntetika) API TC. Je možné aby tento olej v pomere 1:33 nemazal dostatočne, riedky a stiera ho zo stien valca? Kluka skoro suchá, ojnice nahrdzavelé a výfuk plný oleja... som z toho magor troochen... vivat al M2T
gargamel: Tetraethyolovo naopak zvyšovalo oktanové číslo a kromě toho mazalo ventilová sedla. Lejt to do dvoutaktního motoru nemá význam. Stejně tak míchat si doma oleje, je nesmysl, když je v dnešní době tak velký výběr na trhu. Něco jiného je samozřejmě, když mi jeden olej dochází a musím přidat jiný. Jinak přechod z plný syntetiky na M2T nebude zrovna to pravý ořechový, ale ten motor to skousne. Toho M2T tam ale fakt nedávej míň, než tebou udávaných 1:40. Mnou udávané poměry jsou předepsány minimálně pro olej Mogul TS.
[Ota]
(7.3.2016 10:27:45)
holdas> nechaj to tak :-D ... hlboko sa ti ospravedlňujem budem písať detailnejšie, meakulpa :-D ... zvyšok osadenstva pochopilo... P.S. na flaštičke je "Pb aditiv" a pod tým "náhrada olova v benzíne" :-D nevadí, niekto má asi zlý deň :-)
[gargamel]
(6.3.2016 20:39:37)
Gargameli, jseš Tatar či co? Tvůj výpis "oloveným aditívom" je přeci OLOVĚNÉ ADITIVUM !!!, které je zakázané. Správně mělo být napsáno " s aditívom nahradzujícim olovo". Proto jsem se ptal, kde jsi v dnešní době koupil olovnaté aditivum.
Je třeba umět psát srozumitelně a technicky správně.
Přečti si ještě jednou Tvůj příspěvek:
Pokus-omyl.. po výmene benzínu s olejom 1:40 M2T s oloveným aditívom motor po 5km rapídne stíchol, uvidíme ako to pôjde ďalej, ale asi to má fakt niečo do seba ten minerál.. [gargamel] (5.3.2016 21:57:02)
[holdas]
(6.3.2016 20:12:30)
No myslím, že hlavním posláním tohoto přípravku je, že přidáním do benzínu natural a při spalování ve starých čtyřtaktních motorech, např. š 100, zabraňuje ničení ventilů a ventilových sedel, které svojí konstrukcí potřebovaly v benzínu zmíněné olovo, které nějak zabraňovalo jejich opotřebení.Ve dvoutaktech určitě nemá praktické využití, ale možná tam není na škodu a motor možná ztišuje.
[Standa2]
(6.3.2016 18:07:32)
holdas> "oloveným aditívom" ...treba čítať, originál olovovnaté palivá sú zakázané už pekných pár rokov, keď nie viac :-) je to aditívum!, znižuje oktánové číslo a tým podporuje lepšie horenie, tak ako olovnatý benzín :-)
[gargamel]
(6.3.2016 17:30:26)
Gargamel, kde je psáno, že obsahuje olovo? Jeto NÁHRADA za olovo, takže nepiš nesmysly.
[holdas]
(6.3.2016 15:53:59)
Vybájené povídačky servisáků. Všechny prodávané motorové oleje kterékoli specifikace od libovolného výrobce jsou navzájem mísitelné. Platí to pro 4T motorák, 2T olej i pro převoďáky. Nic se nezačně srážet ani pěnit
Klidně smíchej co máš a vyjezdi to.
[Wiku]
(6.3.2016 15:37:25)
zgrcne sa... radšej nalej do tery, ide jar :-)
[gargamel]
(6.3.2016 12:38:58)
Skúsim to dať aj ja.Možno to pomôže.Šlo by zmiešať syntetiku s minerálom ?Mám ešte asi dva litre syntetiky,tak by som to zmiešal s minerálom,len neviem či to nebude blbnúť.Ako mi kedisy hovoril jeden mechanik,že mu doviezol niekto auto a do motora dolial olej inej špecifikácie ako mal naliaty a z tej zmesi mu po jazde vznikla vazelina.Takže vybral vaňu,všetko vyčistiť....
[eurodriver]
(6.3.2016 12:36:02)
Někde jsem slyšel že do jawky max. polosyntetiku.....což je dobrý kompromis mezi minerálem a syntetikou....
[mira76]
(6.3.2016 6:10:45)
kocourluk> to aditivum dával aj s vsxkom ale s minerálom je ten motor podstatne tichší, uvidíme časom či sa tá hlučnost upraví, pokial nie tak bude rozborka kluky a navsteva p.Padalika :-) benadit davame uz dlhsie a motor lepsie spaluje, neni to taka seria nahodnych odpalov :-)
[gargamel]
(6.3.2016 6:04:48)
Co pise holdas tak to se pouzivalo dle wikipedie jako antidetonacni . to by stichlo cokoliv .
[kocourluk]
(6.3.2016 1:22:34)
Pokud jsi dodal to adetivum co snizuje
[kocourluk]
(6.3.2016 1:19:58)
Gargamel - kde jsi sehnal olověný aditivum (tetraethylolovo)? To už se nějakých let nevyrábí a nedistribuuje! A navíc v dvoutaktu se moc neprojeví.
[holdas]
(5.3.2016 23:00:57)
Pokus-omyl.. po výmene benzínu s olejom 1:40 M2T s oloveným aditívom motor po 5km rapídne stíchol, uvidíme ako to pôjde ďalej, ale asi to má fakt niečo do seba ten minerál..
[gargamel]
(5.3.2016 21:57:02)
Za ty narezlé ojnice může nejspíš to, že motor nebyl před zimní odstávkou dostatečně prohřát, čímž v něm zkondenzovala vlhkost. Jinak s plnou syntetikou v motoru 638 s oilmasterem nemám sebemenší problém (dříve Castrol TTS, teď již dlouho podstatně levnější Valvoline SynPower). A vejfuky jsou plné oleje díky tomu zbytečnýmu přemazávání. Motor 638 vyžaduje dle příručky z Jawy mazat v záběhu v poměru 1:50 a po záběhu 1:60. 1:33 je dobrý do strojů s bronzovým ojničním futrem na pístním čepu.
[Ota]
(5.3.2016 13:47:58)
OK,lebo mám podobné problémy a dávam čistú syntu od repsol
[eurodriver]
(5.3.2016 12:47:11)
eurodriver: určitě můžeš
[Peterson]
(5.3.2016 11:54:40)
Keď sme pri tej syntetike.Ten Mogul môžem používať aj s oilmasterom?
[eurodriver]
(5.3.2016 10:26:00)
M2T nebo Mogul TS je oboje stejný asfalt. Aby motor na takovou sračku chodil, vyběhá si všude značné vůle. Pokud do motoru, co na tohle dlouho běhal, nalejete moderní olej, všechny ty vůle jsou na něj zbytečně velké, tak to rachotí. V extrémním případě to klepáním namáhá ojniční ložisko.
Pokud výbrus a zgenerálkovanou kliku jezdíte od začátku na moderní olej, nikde nic nerachotí a vše funguje jak má. Ale nalít potom sračku do motoru zajetého na malé vůle by hrozilo zadřením.
[Deadman]
(5.3.2016 9:47:52)
Snáď po prechode na ropák stíchne.. lebo hrkoce jak stará kostra :-D
[gargamel]
(5.3.2016 9:39:46)
No nic... hold ropák je ropák, díky za skúsenosti, skúsim miesto m2t v mojej ten mogul ts, som zvedavý :-D
[gargamel]
(5.3.2016 9:39:02)
neklepal, všechno jsem měl tip, ťop- co mi klepalo bylo horní uložení pístních čepů na jehlách, dal jsem čepy větší-červené a ztichlo to.
Za jízdy ale dělali problémy písty protože výbrusy byly s vůlí jen 4,5setin mm, takže jsem to několikrát hryznul.
Po přebroušení a počáteční vůli-píst válec 8setin mm a nasazení minerálu TS motorka šlapala jak má a konečně mi sloužila a ne já ji.
[Mira76]
(5.3.2016 9:23:59)
hustej olej lépe vytěsnuje vůle, nejen mezi písem a válcem, ale i na ojnicích. prostě proč davat řidkou sračku do čerpadel italských skůtrů, když si můžeme na benzínkách v přiložené pozink konvi rozmíchat vazelínu se speciálem :-D. Já jezdím m2t
[krf]
(5.3.2016 8:53:55)
Přesně tento olej jsem jezdil chvíli (3 - 4 litry?) v Jawě 350/640, bylo to super, nekouřila, nezaflusávala spz-ku, voněla jak po jahodách, jenže motor nějak divně řinčel. Hold je to řídká vodička no... Přešel jsem také na Mogul TS, smrdí, kouří, ale motor si evidentně hoví. Oba oleje poměr 1:50. Letos budu zkoušet olej Valar. Třeba nebude tak kouřit...
[Shark 660]
(5.3.2016 8:19:18)
ja pouzivam Shell VSX 2T uz viac ako 2 roky v Jawe 21. Vsetko v poriadku, nic neklepe, jazdim s tym relativne dost.
Pomer 1:30
[furioso]
(5.3.2016 7:42:43)
Ešte mi to príde ako keby bol starý zvodnatelý benzín (bolo v ňom aj aditivum od VIF "nahrada olova"... ale tomu sa mi nechce verit, že po 4 mesiacoch odstavenia benzín naťahá toľko vlhkosti, celú zimu plná nádrž..
[gargamel]
(5.3.2016 7:31:39)
mira76> Tiež ti klepal? Utíšilo sa to? Či si niečo robil s motorom?
[gargamel]
(5.3.2016 7:29:26)
Mě se to také kdysi stalo...(už je to fakt dlouho), do motoru 350/634 jsem cpal castrol TTS, zbytečně do takového traktoru....
Pak jsem přešel na mogul TS a bylo po problémech.
[mira76]
(5.3.2016 7:01:19)
Po demtaži gufera pod primárom na ložisku karbón a skoro sucho
[gargamel]
(5.3.2016 5:46:39)
No neviem.. Kanaly su volné, keby to nemazalo tak to zadre najskôr, ale neni ani na kluke ani na ojniciach ten mastný povlak ako po m2t, mastné to je ale len taký slabučký film, jak keby som to strekol wdčkom, tak sa pýtam či je to s kostolným poriadkom
[gargamel]
(5.3.2016 5:45:12)
S ohledem na cestu, kterou směs motorem prochází, mi to přijde nepravděpodobné až nemožné. Mastná směs by musela projít sáním, klikovou skříní a přefukem, aniž by zanechala stopy, načež by byla setřena ze stěn válce... kam? Do výfuku, který maže dostatečně?
[charlie.vlcak]
(5.3.2016 1:52:40)