Příspěvků: 18, poslední: 31.3.2016 13:09:4362239.Informace
zdravim, mam trosku chaos vo svieckach pre moje(ocove) jawy, nakolko este len zacinam a nemam toho tolko nastudovane resp. nemam s tym skusenosti. V rodine mame CZ 150c(1950), Jawa 350/354 (1964), a Jawu 350 638(1986). Pocul som cital som kadeco ale stale sa neviem rozhodnut a bol by som rad keby mi niekto vysvetlil a doporucil pre konkretne typy sviecku. Kupil som B7HS(354, 150c) a B8HS(638). No ako tak citam urcite odporucate Brisky kvoli prechlastaniu, NGK uz ked som kupil skusim vyuzit a uvidim co s tym, ale urcite chcem nieco co je pre ne najlepsie. Dakujem za pripadne vase rady a skusenosti.
Z osobních zkušeností už bych nešel do NGK. Ať jsem je dal do jakéhokoli dvoutaktu (Simson, lodní motor, křoviňák) tak se mi vždy po krátkém čase uchlastali a přestali v motoru pálit. Na jawku jsem přitlačil pár korun a koupil jsem Denso Iridium a s tima zatím naprostá spokojenost. Tuším že mají označení IWF24.
[Lobi]
(31.3.2016 13:09:43)
Marlboro: dík za nápad s proměřením, dosud jsem měl v hlavě uloženo, že dlouhá fajfka = automaticky vždy odrušená. Na druhé jawettě mám krátkou fajfku a vn spojku vlastní výroby, ale tady chci docílit vzhledu originálu a neoriginální funkce :)
[T. A. Jawettsson]
(7.3.2016 15:23:08)
případně se dá pořídit spojka na VN kabel - u jawettky to nebude vidět, i když na druhou stranu je to další zbytečnej spoj :-)
[Marlboro]
(7.3.2016 14:39:07)
T.A.: nejdřív tu dlouhou fajfku proměř jestli je opravdu odrušená. Měl jsem jednu dlouhou a ta odrušená nebyla. Jestli uvnitř umřel odpor nebo už to někdo předělal těžko říct. Můžu se po ní podívat, jestli jí náhodou nenajdu a klidně ti jí věnuju
[Marlboro]
(7.3.2016 14:37:07)
Trochu se s dovolením přicpu k dotazu stran odrušení: koupil jsem teď velice pěknou Jawettu (co taky jiného..), která má origo zapalování od cívky po svíčku a samozřejmě dlouhou, tj. odrušenou, fajfku. Nahradit jí krátkou nelze bez výměny vn kabelu za delší, ten ale měnit nechci, neb je to naprosto nedotčený origo kabel s textilním opletem. Dotaz zní, jak z dlouhé fajfky vyrubat bez poškození jejího zevnějšku odrušovací odpor? Napadá mě celý vnitřek s "vrutem", na který se šroubuje vn kabel, nějak šetrně odvrtat, leč ptám se v naději, že už to tady třeba někdo řešil a poradí vhodný postup. Vopred vďaka.
[T. A. Jawettsson]
(7.3.2016 12:33:29)
jj, souhlas s Otou. U 150C, Stadíků a podobných strojů s vestavěnou zapalovací (indukční) cívkou zapalovací soustavu neodrušovat
[Marlboro]
(7.3.2016 12:04:50)
Jinak do tý ČZ 150 C určitě neodrušenou svíčku i fajfku. Odrušené elementy by mohly zlikvidovat cívku, která na odrušení nebyla stavěná. Na kejvačku i 638 už odrušení dát můžeš. já používám fajfky od NGK - typ LB 05 F
[Ota]
(7.3.2016 10:08:56)
Taky jezdim ve všem N15C. Vyzkoušeno v teplotách od -20 do 35 stupňů a dycky pohoda
[Kuba z Neve]
(7.3.2016 7:09:19)
LK: záleží na provozních podmínkách. Mít v létě ve 30 stupňovejch vedrech v motoru moc teplou svíčku asi není zrovna cajk, samozápaly nejsou nic příjemnýho
[Marlboro]
(6.3.2016 22:56:53)
zajímavý... já nikdy tepelnou hodnotu svíčky neřešil (od fichtla přes jawettu po kejvačku) a nikdy jsem nezaznamenal žádnej problém, ať tam byla svíčka jaká chce...
[LK]
(6.3.2016 21:34:31)
dakujem pekne za vsetky prispevky pomohli ste mi, skusim to nejako vyskusat porovnat a uvidime. Vdaka
[Patricio]
(6.3.2016 20:19:40)
R - odrušovací opor, Z - "speciálně" pro 2T motory. Svíčky dej klidně obyč neodrušený a když to bude nutný, tak kvalitní odrušený fajfky. Pro 638 použij N15, v letních pařácích spíš N14. N17 v našich končinách asi nevyužiješ. DO ČZ150 dej N15 taky, tím nic nezkazíš
[Marlboro]
(6.3.2016 20:07:22)
Chce to zkoušet, ale v čz 150 c jezdím taky tu 15 c a jede a startuje.
[Standa2]
(6.3.2016 20:05:39)
Máš pravdu,přehodil jsem to.
[Standa2]
(6.3.2016 20:03:12)
Dakujem za odpoved, cize mozem to urobit takto?
CZ150c-N19C
Jawa 350(354,638) -N15C popripade tie N17C.. este som niekde pozeral ze do tej jawy 354 by som mal davat nejake 14/7 RZ co znamena to RZ? Vdaka este raz, asi budem trosku otravovat castejsie.
[Patricio]
(6.3.2016 20:01:27)
Standa: přesně opačně, N15 je takovej celoroční standart, ale N17 je moc teplá, takže použití spíš v chladným (mrazivým) počasí. Do horka studenější N14. Jinak NGK B7HS je ekvivalent k N15, B8HS odpovídá N14. Osobně jsem jezdil v 638 svíčky od různých výrobců (Pal, Brisk, NGK - jak japonský, tak francouzský, Champion, Denso) a nikdy s žádnou nebyl problém
[Marlboro]
(6.3.2016 19:59:01)
Nejlepší jsou asi staré svíčky,dobré, Pal, ale na tyto naše miláčky jsou Brisk dobré a dostačující,nejlepší možná 15 c, v horku 17 c. Ale je taky třeba zkoušet, co Jawa, to originál.
[Standa2]
(6.3.2016 19:23:10)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,187 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17