Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
délka šroubů [Standa2](7.3.2016 19:32:56)
Příspěvků: 30, poslední: 10.3.2016 7:35:3862252.Informace
Nyní jsem četl v Dočkalovi, že levy šroub nahoře na víku spojky je o 5 mm delší než ostatní. Proč to tak je ? Je to důležité ? A ten šroub kde je
kolínko je běžný nebo nějaký jiný. Neměl jsem tam kolínko, tak nevím. Dík.
Ja mám tiež na 634 klasicke šróby. A nemám problém ich povolovať. Ale na to treba investovať aspoň 2 eura do poriadneho šrobováka a nesekať s ním potom kachličky zo steny. Ja mám jeden šrobovák odložený na motory a ide to s ním ako po masle [Miloss350] (10.3.2016 7:35:38)
Od té doby, co mám u fichtla a čtyřicítky imbusy na deklech, tak nevím co je to nepovolení šroubu.... Kdyby u S22 to nevypadalo tak blbě, dám je i tam... [Shark 660] (9.3.2016 16:44:18)
Hovoře o šroubech - když jsem zjistil, že žaponci mají svou normu na křížový šrouby, to jsem koukal jak vyvoranej. Normálně je to jedno, ale u zatvrzelýho šroubu to může bejt zatracenej rozdíl čím to dělám.
Sim: stejná zkušenost, CB tovární vercajk je geniálně složenej.
[70CB750] (9.3.2016 12:37:56)
jednoduse si to refreshnul ze stranky,ze ktere jsi sem psal,tudiz si to odpalil znovu [Gunsmith] (8.3.2016 20:32:04)
Ten příspěvek v 18:22hod tedy nevím jak se tam dostalkdyž jsem jej už napsal jednou před dvěma hodinama. [Standa2] (8.3.2016 18:27:59)
Když už jsme tak pěkně rozepsali diskuzi na šroubky, tak já si zase často říkal, jaké mají výhody imbusové nebo hvězdičkové šroubky, nevidím žádné a ani se mi nelíbí. A proč je chceme na veterány, prostě proto, že tam v té době byly a patří tam. [Standa2] (8.3.2016 18:22:40)
jestli vám jdou povolit šrouby v hliníku bezproblému, takse povolej vibracema sami => běžným šroubovákemna cestě to nejde. Proto imbus. Kde je místo ovšem 6HR hlava, protože má menší možnost strhnutí a nedostane se do ní bordel. [ghgfh] (8.3.2016 17:03:19)
Ja si necham vsechny srouby udelat na zakazku. Nejakej pan je dela, cena ovsem strasna :( Ale uz jsem se zarekl ze na top renovaci,zadne moderni srouby nepujdou. [mfence] (8.3.2016 16:56:04)
[Kubas] > ja mam bohuzel zkusenost takovou, ze s "beznym sroubovakem" - tedy tim, ktery se obvykle vozil zapichnuty u predniho drzaku motoru - se do motoru dostat rozumnym zpusobem neslo. Pokud to nebylo dorvany "na prasaka", dalo se montovat pomoci skladaciho T sroubovaku. No a kdyz vsechno selhalo, prisel na radu uderovy sroubovak - jenze jednak ho covek s sebou nevozi, zaroven s nim pak dostavaji srouby (resp. drazka v hlave) zahul. Pritom srovnatelne utazeny imbus jde bez problemu povolit beznym klicem, kdyz je pak nejhur, neni zadny problem dat si prislusnou koncovku na racnu a pak je sily (resp. momentu) vzdy dostatek. A narozdil od rovneho slicu se neni nutne prakticky soustredit na udrzeni sroubovaku v drazce.
Btw, do doby, nez jsem okusil japonce, jsem mel pocit, ze jawky a zetky jsou etalonem "merkurove" konstrukcni skoly - ze je lze provozovat a servisovat s minimem naradi. Jenze pak covek otevre oci a zjisti, ze ty kluci sikmovoky to maj postaveny tak, ze toho naradi v motorce je polovina a pritom s tim jde motorka rozebrat jeste o cirka tretinu vic, nez ty nase skvosty. A to kouzlo je - mimo jine - v tom, ze vetsina sestihranu v motorce ma tri velikosti a bez problemu pouzivaji #14 sestihran pro hlavu sroubu M10 a tak podobne.
[Standa2] > na veterana do vitriny to samosebou chapu, ovsem na retromotorku do bezneho provozu mi to prijde takove ... nestastne.
[Sim] (8.3.2016 16:50:07)
Standa2: Imbusy maji vyhodu v tom ze je neozvejkas tak snadno, a to same krizove srouby. Ano, nepatri tam, a dat si to na viko kulate jawy mi taky prijde dost desive. Ale na devitce je mam, a dokazu s tim zit, az budu nekdy potrebovat sundat viko na silnici, budu za ne sakra rad ze je mam. [Krizoň IV.] (8.3.2016 16:44:00)
Když už jsme tak pěkně rozepsali diskuzi na šroubky, tak já si zase často říkal, jaké mají výhody imbusové nebo hvězdičkové šroubky, nevidím žádné a ani se mi nelíbí. A proč je chceme na veterány, prostě proto, že tam v té době byly a patří tam. [Standa2] (8.3.2016 16:17:12)
[Sim]-další výhodu vidím v tom, že ti stačí šroubovák na rozebrání půlky motorky, nemusíš mít imbus apod. [Kubas] (8.3.2016 15:53:38)
Sukin: dik, tak tam zajdu a uvidim... [JZ] (8.3.2016 15:38:49)
Jen takova rejpava ... jaky maj ty srouby se slicem vyhodu proti krizum nebo imbusum? Samosebou krome toho, ze tenkrat jiny srouby fabrika nemela, tak tam davala ty jediny, co byly k mani.
U Peraku, Kejvacek a Panelek chapu, ze tam imbusy pusobi tak trochu divne ... ale fakt mi hlava nebere, kdyz si nekdo priplaci za to, ze na 6xx motor cpe horsi srouby jen proto, ze fabrika zaspala dobu :-/
[Sim] (8.3.2016 15:07:06)
To ti z hlavy nedokážu říct, chodím do Pardubické pobočky, ale ceny spojováku jsou o 30% nižší než v krámě co jsem kupoval předtím a hlavně mají výběr a co nemají skladem dokážou objednat. [Sukin] (8.3.2016 15:03:06)
Myslím tím samozřejmě, jak vycházejí ty vyšší pevnostní třídy :-) [JZ] (8.3.2016 12:37:50)
Sukin: díky, jaký tam mají cca ceny? Nedávno jsem u Rouska kupoval 8.8 M8x50 za cca 2Kč/kus. [JZ] (8.3.2016 12:35:52)
http://www.sotila.cz/ [Sukin] (8.3.2016 11:58:07)
Když už je tady pěkná diskuze o šroubkách, kde v Praze sehnat pevnostní šrouby (10.9/12.9) kromě zlodějského Fabory? [JZ] (8.3.2016 11:24:35)
Marlboro: samozřejmě jsem myslel DIN 85, holt náročný den byl včera. Potom je možnost si je nechat vyrobit podle ČSN, ale to pak šroubek vyjde na cca 50 zlaťáků. [Alitron] (8.3.2016 10:46:27)
Ps zensky to nechapou kdyz chlap v kovosrotu koupi 5 kg sroubu a je stasny jak decko o vanocich . tatik jedou zelez na tri dni do dilny a tridil. Po matkack 11mm hlavach 14mm skocil zmamej a trhal ruce [kocourluk] (8.3.2016 10:29:28)
Jelikoz beda byl spurkar tata spurkar a ja jsem po nich mame sroubky po vedrech neni problem najit cokoliv delku tvar stoupani tvrdost . bohuzel vse v proveneni liska. Je dobre kdyz je kam sahnout jenze hur se to hleda. Ruzne sroubky zabiraji dve plecove satni skrinky . odhadem tak 20-30 kg [kocourluk] (8.3.2016 10:21:17)
Alitron: snažím se používat původní spojovací materiál (pokud to ještě jde). Takže schraňuji pěkné šroubky s půlkulatou/čočkovou hlavou a šlicem, M8-ky se šestihranem 14 atd. Když nemám co dělat, tak jehlovými pilníčky opravím případné nedostatky (mírné ožvýkání šliců/6hranů), proženu to pod jemným ocelovým kartáčem ve vrtačce a když toho mám aspoň kilo, jdu s tím ke kamarádovi, jež oplývá nejen malým zinkovacím bubnem, ale taky znalostmi jak s tím zacházet. Umí tzv. starozinek - na rozdíl od nově koupených šroubů, které se nechutně blýskají a jsou zbarvené trochu do modra je zde výsledkem spíše matná šedá vrstva zinku.
Je s tím hodně s*aní, to jo, ale výsledek stojí za to.
A jak píše Ota - vzácně se může povést koupit nějaké staré zásoby i železářství; někdy předloni jsem takto za babku koupil pytlík nových šroubků M5 a M6 s půlkulatou a čočkovou hlavou za pár korun.
[T. A. Jawettsson] (8.3.2016 8:10:55)
Mě se stále daří sehnat šrouby z drážkou, i když je to ovšem stále těžší a těžší. Občas musím delší šroub zkrátit. [Ota] (8.3.2016 7:56:48)
Alitron: nemyslels DIN 85 nebo 84, DIN 95 je norma pro vrut :-) [Marlboro] (8.3.2016 0:01:31)
Jsem prase a mam tam imbusy nez nekam davam sroub tak ale zavitovkou prozkoumam kolik je tam zavitu v hliniku se to opravdu vyplati sehnat delsi sroub a ten si zkratit na zavitu. Dokonce jsem po procisteni zavitu "nasel" nekolik cm stycne plochy navic . cistil jsem cisticem brzd a vzduchem . z tvrde zavitovky mam i "stefty" u spojkoveho automatu. Pojistene lepidlem na par poslednich venkovnich zavitech kvuli povolovani sehnat zavitovku 9,8 neni nastesti u naseho sroubare problem ma skladem. [kocourluk] (7.3.2016 23:48:21)
Když už se to tu řeší tak bych se rád zeptal jaké typy šroubu používáte? Původní stará ČSN norma se už nevyrábí a přímá náhrada v normě DIN není. Nejblíž co jsem se tak díval tomu odpovídá DIN 95, ale špatně se shánějí v tomhle rozměru. [Alitron] (7.3.2016 22:49:07)
To mě nenapadlo, tam kde je ta vložka vlastně závit začíná hlouběji.Dočetl jsem se to až jsem to rozdělal a znovu složil, ale s určitostí vím, že jsem měl šrouby všechny stejné. Určitě to už někdo dřív dělal.Taky až nyní jsem se dočetl, že je lepší dát start.páku nahoru,když se sundává víko, jinak se vše vysype, taky se mě vysypalo/hřídel,pružina apod./,to jsem ale vyřešil.Jo,člověk se učí za pochodu a chybama. [Standa2] (7.3.2016 20:16:02)
tam de je na karteru vodící pouzdro, bývají o těch 5 mm šrouby delší než ostatní, ale většinou když dáš ty delší na víku všude, tak to z pricipu vyjde, pač jsou díry všechny stejný. Pak už jen záleží jak je tvarovaný víko zvenčí [Marlboro] (7.3.2016 20:02:10)
není tam náhodou středící vložka, tedy závit zapuštěn? [maspe] (7.3.2016 19:57:45)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,078 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17