Příspěvků: 10, poslední: 25.3.2020 21:03:1062283.Informace
Ahoj,
dělám výbrus válců na motoru 632 a přemýšlím nad jehlovými ložisky pístních čepů. Je dobrý je vyměnit, nebo nechat tak? Motor nijak zvlášť nezvonil, celkově bych řekl že byl hodně tichý a kultivovaný, ale pár (asi už i desítek) tisíc najeto mají. Rukou vůle neznatelná, ale samozřejmě něco tam je.
Jestli měnit, tak dělá se něco s ojnicí? (Ojniční oko se samozřejmě taky vyběhává) Koupím pístní čepy, jehličky s klecí a to je vše? Ty boční distanční prstýnky je asi zbytečné měnit. Co si pamatuju z příruček, tak byly různé tolerance ložisek, rozlišené barvou. Řeší se to nějak, nebo už je to dnes passe? Nikde v e-shopech jsem to neviděl.
Příp. nějaké další tipy triky arabiky? :-)
Díky, L.
Ahoj,
nechal jsem udělat výbrus na čz 125/476. Když jsem jí rozebíral narazil jsem na problém s jehličkovým ložiskem, resp. s distančníma kroužkama v ojničním oku. Zjistil jsem že každý má jiný rozměr a já teď nevím, který je ten správný... nemáte někdo prosím rozměry správných distančních kroužků?
[Míra]
(25.3.2020 21:03:10)
Lukáš Jawa 350/634: Čepy stejně dostaneš nový i s pístama od brusiče. Takže alespoň jeden element budeš mít novej. Já jsem taky při GO motoru 638 měnil jen čepy a jehly jsem nechal původní a nezvoní to.
[Ota]
(16.3.2016 9:14:24)
Hmm, když to teď píšu tak mě napadá, že když jsem to rozebral tak jsem dal jehly a čepy do společného sáčku. Tedy se asi pomíchaly jehly a čepy z levého a pravého válce. Snad se to nějak negativně neprojeví, když to bylo na sebe už sedlé....
[Lukáš Jawa 350/634]
(15.3.2016 20:24:58)
Díky kluci.
Jasně, ojniční oko je samozřejmě na jehlové ložisko, nikoliv bronz. Stroj je sice 634, ale s motorem 632.
Počítal jsem s výměnou za klecové ložisko pro motory, jak říká Marlboro sypané jehly jsem taky nikde neviděl, i když sehnat při snaze určitě půjdou.
Mi to právě přijde taky takové polovičaté řešení, měnit valivá tělíska a čep, ale nechat vyběhaný vnější "kroužek", navíc bez možnosti si pohrát s tolerancemi, tak jsem si říkal, jestli to vůbec bude mít nějaký efekt. Jediný důvod proč jsem to chtěl dělat je, že to mám teď vše dole a rozebrané na stole.
Ok tak se na to teda vykašlu. Jak říkám, nedělalo to nějaký kravál nebo nezvonilo (akorát při odstavení plynu a brzdění motorem trochu cinká, ale na Jawí poměry je to pořád velmi tichounké).
[Lukáš Jawa 350/634]
(15.3.2016 20:23:32)
Motor 632 se podle mě dělal jedině s uložením pístních čepů na jehlách. Něco jiného by byly bizoňácký motory 633 a 623.
[Ota]
(14.3.2016 14:10:45)
to je od kocoura dobrá poznámka, ale předpokládám, že tam máš jehly a příslušnou ojnici k tomu
[Marlboro]
(14.3.2016 9:54:53)
Nechces doufam davat jehly do bronzove vlozky???
[kocourluk]
(14.3.2016 2:57:53)
Tolerance ložisek je obvykle C3 ,ale doporučuju kouknout do manuálu k danýmu typu j350/632.Ložiska dávám SKF.
[Leopold Makumba]
(13.3.2016 23:00:40)
Nech, co máš. Přežijí do další generálky, než odejde středové ložisko na klice.
Tolerančně tříděné se těžko, rozuměj snad vůbec, sehnat nedají. Ideál by byl tolerančně sladěné s pístním čepem, ty se však v tolerančních třídách taktéž netřídí.
A abych nemluvil jen tak z plezíru, tak povím, jak jsem s nimi laboroval já. Kůpil jsem plné čepy, neb původní duté by na 634 být neměly. Já vůl. S plnými čepy a původními jehličkami začal motor zvonit jako zvonkohra. Tak místo jehliček putovaly klece. Ale zvoní to stále, né tolik, ale stále. Uzavřené čepy se oproti dutým neprojevily, motor zvoní a peněženka měla dietu zbytečně. Ale có, negativní zkušenost taky zkušenost :) Takže za mne: pokud to echt nezvoní, neměň.
[Stíví]
(13.3.2016 21:42:37)
dneska koupit sypaný jehly, navíc tříděný je docela zázrak. Pokud budeš dávat ložisko v kleci, tak hlavně takový, který je určený pro použití v ojnicích. Obyčejný jehlový ložisko se ti rozsype. Při použití ložiska v kleci se ti tam ty distanční kroužky nevejdou - buď je tam nedávej nebo je nech zbrousit. Co použiješ je vesměs jedno, funguje oboje. Sypaný jehly se hůř montujou, ale zas si můžeš vyhrát s uložením (pokud máš k dispozici všechny toleranční třídy), klecový ložisko je zase jednoduší na montáž. Já osobně bych neměnil a nechal bych tam co tam bylo. Stejně nepoznáš rozdíl
[Marlboro]
(13.3.2016 17:46:22)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,187 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17