Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Otáčky vs rychlost [Cyrdaz](18.3.2016 10:26:57)
Příspěvků: 19, poslední: 21.3.2016 13:22:0162312.Nejede nebo nestartuje
Tak konečně jsem po dlouhém laborování s karburátorem dosáhl docela uspokojivého výsledku. Pomohlo osazení clonky, přičemž trysky 100/72/40 a jehla dole, tedy na horním zářezu. Motor zabírá docela dobře i ve středním pásmu. Teď mám ale jinačí problém, a to: Motorka se dá vytočit celkem ochotně do 6000, ale na čtyřku při těchto otáčkách jedu cca 100, což je asi dost málo. Ručika tachometru teda strašně lítá (výkyv cca mezi 80 - 100), ale jinak tachometr podle radaru ukazuje celkem přesně (v nižších rychlostech ručička skoro nelítá). Mám trochu podezření, že ukazuje špatně naopak otáčkoměr. Ten mám novej (TWN), protože původní ukazoval úplný nesmysly a ručička se ani nevracela zpět na nulu. Je možný, že by ukazoval třeba o 1-2 tisíce otáček víc? Ručička nelítá, chodí plynule. Nebo sekundární převod? Na kolečko jsem teda nekoukal, ale že by třeba o zub menší kolečko udělalo takovej rozdíl? Při standartu 17Z kolik máte otáček při cca 90 - 100 km/h?
Odtrh mám seřízenej na 0,4 mm. Předstih 2,5mm. [Cyrdaz] (21.3.2016 13:22:01)
Zkusil jsem přehodit cívky, fajfky i svíčky a chyba stále na pravém válci. Jen jsem nezkusil prohodit kondíky a kladívka. Nejspíš bude chyba někde tam. Celou tu destičku s kladívkama i kondíkama jsem koupil novou, ale nejspíš taky nějaká čína a podle toho to vypadá. Už na to dlabu a dám tam Vape MZ04. Jsem zvědavej co se ukáže dál...... :-(. [Cyrdaz] (21.3.2016 13:19:12)
V něčem chyba bejt musí. Pokud levej válec pálí perfektně a ty budeš postupně přehazovat po jedný součástce z levýho válce na pravej všechny komponenty, tak v momentě, kdy se vada přestěhuje na levý válec, jsi našel vadnou součástku. Může to bejt i blbě seřízeným předstihem, resp. moc velkým odtrhem. Může bejt i částečný zkrat kladívka na kostru. [Ota] (21.3.2016 9:06:07)
Dneska jsem zkusil prohodit cívky i kabel s fajfkou a pořád stejný. Pravej válec nepálí. Svíčka buď bez jiskry, nebo slabá jiskra. Svíčkou to ale není. Tak nevim, co by to mohlo ještě dělat? Asi nejlepší bude výměna zapalování za bezkontakt. Tohle je fakt otrava [Cyrdaz] (20.3.2016 17:03:13)
prohoď cívky a uvidíš. Cívkou to bejt může. Vyzkoušej ale i fajfku a VN kabel. [Ota] (19.3.2016 19:56:42)
Palivovej filtr nemám. Jen sítko v nádrži. Ventil jsem čistil a z hadičky teče benzín parádně. Spíš to bude ten zatracenej jehlovej ventil a plovák, kterej se mi nedaří nějak smysluplně nastavit. Jinak dneska mi navíc přestal pálit pravej válec. Na svíčce žádná jiskra, prohodil jsem jsem je a pravá nic, tak jsem vyměnil kondík na kladívku, a jiskra je ale slabá. Nemůže to bejt vadná cívka? [Cyrdaz] (19.3.2016 16:59:52)
Skvělá vlastnost papírového palivového filtru. [Josef] (19.3.2016 14:04:42)
Jo to je ta nejhorsi mozna verze otackomeru. Strojek asi nebude nejhorsi, jen je blbe navrzena stupnice. Tipnul bych, ze ti nestiha dotykat benzin [Marlboro] (19.3.2016 11:51:02)
Jěště jeden poznatek. Včera jsem najezdil cca 6O km a motorka se při delší jízdě ve vysokých otáčkách (v pásmu od cca 5000 - 6OOO podle otáčkoměru) občas jakoby vynechala, vždy jsem raději ubral, ze strachu abych nezadřel. Občas to udělala i při konstatní jízdě po rovině i při nižších otáčkách okolo 4500. [Cyrdaz] (19.3.2016 11:16:47)
Jěště jeden poznatek. Včera jsem najezdil cca 6O km a motorka se při delší jízdě ve vysokých otáčkách (v pásmu od cca 5000 - 6OOO podle otáčkoměru) občas jakoby vynechala, vždy jsem raději ubral, ze strachu abych nezadřel. Občas to udělala i při konstatní jízdě po rovině i při nižších otáčkách okolo 4500. [Cyrdaz] (19.3.2016 11:11:31)
Cyrdaz: jakej máš konkrétně otáčkoměr? Jestli napodobeninu původního socialistickýho Palu, tak ten ukazuje doslova na hovno viz Ota. Poznáž ho snadno, šroubky držící stupnici jsou blíž ke středu než u "našeho" Palu a mají hlavičky na křížák. Výborný tachometry a otáčkoměry byly ty s logem Jawa http://www.motospicka.cz/photo.php?width=800&image=/photos/original/0459-otackomer-jawa.jpg nebo podobný budíky z MZ, který teda stojej raketu http://autokokr.cz/images/5396.jpg jsou trochu jinak ocejchovaný, ale na Jawu vyhovující a poměrně přesný. [Marlboro] (18.3.2016 19:53:52)
Ota: To bude ono. Dnes jsme zkoušel gps a tachometr to není. Evidentně otáčkomer. Problém je ze když [Cyrdaz] (18.3.2016 19:48:32)
100 km/h = něco málo přes 4000 ot/min. při 17 z sekundárním řetězovým kolečku a motoru 638. Jestli máš repliku otáčkoměru, kterej vypadá jak původní budík PAL (zelené pásmo economic), tak to je šmejd největší. Jednou jsem ho taky koupil - domnění, že se jedná o původní českej budík. V celém rozsahu ukazoval vyšší otáčky, volnoběh cca. 2000 ot/min, při 100 km/h mohl ukazovat něco mezi 6 - 8000 ot/min.
Nejlepší, co můžeš udělat je, že pošleš tachometr i otáčkoměr na repasi Montymu. Svou práci odvádí perfektně. Mně repasoval již 3 budíky.
[Ota] (18.3.2016 12:51:30)
Nejlepší je asi repasovat původní. [Laurel] (18.3.2016 12:20:18)
Zkusím to ještě projet s GPS abych ověřil rychlost. Vypadá to spíš na otáčkoměr + možná i ten tachometr ve vyšší rychlosti začíná stávkovat. Dá se vůbec koupit původní otáčkoměr, nebo nějaká fungující současná náhrada? [Cyrdaz] (18.3.2016 12:01:50)
Tak, tak. Něco z dvojice otáčkoměr x tachometr ukazuje špatně. Při standardním zpřevodování a rozměru penumatik na 4.kvalt při 5000 ot/min jede cca 120 km/h (tj. při 6000 = 144 km/h). Spočítej si to - není to nic složitého (převodové poměry kvaltů jsou v příručce). [Peterson] (18.3.2016 11:15:50)
Podivej sa ne Jenikuv clanek http://jenikovo.wz.cz/upravy/37.htm
sest tisic obvykle tyto jawy ani na trojku a (uz vubec ne) ctverku nevytoci...
[mickael] (18.3.2016 11:11:18)
při 6000 ot. standardně praskají sváry na rámu, vypadávají plomby ze zubů řidiče a motorku opouští spojoívací materiál, pokud se bavíme o seriové jawě 350. udělat si pilový diagram je otázka na půl hodinky excelu a uvidíš, jestli ti to sedí i na další kvalty. v kilu to 6000 netočí ani na trojku. [maspe] (18.3.2016 10:47:04)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,187 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17