Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 30, poslední: 25.3.2016 17:58:0962353.Informace
http://matesmotoservis.rajce.idnes.cz/Jawa_Yezdi_250/#210320165517.jpg
Monty: Určitě dej pak vědět, rád bych se na takovou výstavu zajel podívat - zvlášť když to mám za bukem:-) [Ota] (25.3.2016 17:58:09)
Super, jestli ta výstava vyjde, zajedu se tam podívat. [Peterson] (25.3.2016 16:56:47)
Jestli vše klapne, měly by všechny ty moje JAWYnejawy - různě ze světa, Indický, Čínský, Turecký kopie, a spousta dalších, na výstavě www.muzeumradovesnice.cz/ Celkem snad kolem 30 motorek. Od května . [monty] (25.3.2016 13:55:59)
V pohode! Jak jsem psal, ta vase replika se mi moc libi, palec nahoru!
Snad si ji budu moct, treba na nejake vystave, prohlednout..
[Peterson] (25.3.2016 12:17:33)
Jasně,omlouvám se. [monty] (25.3.2016 11:42:46)
A z toho článku pana Čejchana, co jsem linkoval, musí pochopit každý idiot, co se vyrábělo v Indii, a co byly prototypy v ČSSR / ČR - nemusíš mě za něj považovat..;-) [Peterson] (25.3.2016 11:28:02)
Nepletu nic. Psal jsem o 2 oblastech - vývoji motocyklů Yezdi (v Indii, za účasti čs konstruktérů) a pak o jako 2. téma ty úvahy o indickým motoru v Jawě v ČR. Českej podvozek ještě poznám, když mám 634 i 640 v garáži. [Peterson] (25.3.2016 11:23:14)
TRošku pleteš jabka s hruškama. To na fotce v článku pana Čejchana je originál prototyp vyrobený v Česku, pouze s indickým motorem Yezdi model "C". Na fotkách MATESMOTO je kopie ,postavená podle této jediné fotky( víc dokumentace není, motorku nelze nikde vidět) s použitím motoru dovezenýho z Indie.
V článku pana Čejchana o ing. Novotným a ing Valešovi se píše o motorkách vyráběných přímo v Indii, ty měly rám podobný Panelce, jen upravenou zadní část pod sedlem. http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=motorky&c=A071130_160256_motorky_fdv
[monty] (25.3.2016 11:11:39)
Jinak mě se ta motorka - prototyp Jawa/Yezdi 250 - docela líbí. Přijde mi to obdobné jako čz 487. Jednoválec, tuhý a přitom odlehčený rám (rozvidlení pod motorem) - ale větší objem a výkon motoru, a modernější (možná pohlednější) design. - líbí se mi, škoda že se to nedělalo... [Peterson] (24.3.2016 23:27:26)
K motoru Yezdi 250 pan Čejchan píše: "Konstruktér Novotný zatím pracoval na zvýšení výkonu motoru. Využil zkušenosti s konstrukcí staršího provedení soutěžních motorů Jawa, a tak aniž by změnil vnější vhled motoru, který dříve sám navrhl, dostal se úpravami z původního výkonu 13 koní na 17 koní. Tento motor spolu snovým šasi tvořil model C."
K podvozku: "Inženýr Valeš si vzal na starosti problémy rámu, který byl charakteristický tím, že se při jízdě v zatáčkách kroutil, zejména při větším zatížení. Rám v zadní části zpevnil rozdvojením a pouzdra kyvné vidlice rozšířil."
[Peterson] (24.3.2016 23:20:52)
Našel jsem i článek pana Čejchana z Motoxpressu - koho zajímá trochu povídání a fotky motoru Yezdi 250 v podvozku Jawa: http://www.jawamania.info/Files/users/24872/yezdi1.jpg http://www.jawamania.info/Files/users/24872/yezdi2.jpg
Je tam fotka originálu té repliky Montyho a Matesmoto
[Peterson] (24.3.2016 23:13:06)
jsem debil, z TRAVELky je ten rám,a prodlouženej, aby se motor vešel. [monty] (24.3.2016 23:08:51)
tak přesně. Tadle motorka je kopie toho prototypu z 90. tých let. Protože se nedá koupit, postavili jsme repliku. Motor je origo indickej, rám upravenej z 250 Tempo, a zbytek MATESMOTO. [monty] (24.3.2016 22:45:41)
Našel jsem teď článek v motorjournalu... Poslední 250 Yezdi má psaný výkon 16,5 koně (možná jen otázka normy měření proti těm 15 koním co píše Monty). Autorem toho motoru je kontstruktér Jawy motorář Aleš Novotný, motor je opravdu podčtvercový. Podvozkům se v indii věnoval Stanislav Valeš (taky konstruktér jawy dlouhodobě působící u Yezdi). Je tam fotka motoru yezdi v podvozku 634 - foto z VZZ Strašnice, a pak taky fotka z těch 90.let, kdy se to v jawě testovalo (plechařina 640, podvozek vepředu jednoduchý). [Peterson] (24.3.2016 22:27:41)
Opravdu 70x64,poslední motor YEZDI je udělanej podle motokrosovejch kejvaček. Výkon je psanej 15 koní,a jede to tak normálně, on ten motor není novej. Prostě Panelka s lepším podvozkem a lepšíma brzdama. [monty] (24.3.2016 22:09:20)
monty: opravdu to mělo vrtání/zdvih 70/64? To je docela rozdíl proti standartní panelce s 65mm vrtáním a 75mm zdvihem. Jak se to chová? A kolik to má výkon? [Bakoun] (24.3.2016 21:52:44)
Az na to ze ten ram neni z 350, ale upravana 125. U 350 by nejspis zavazeli trubky kolenum. [Auuu] (24.3.2016 21:44:03)
"Zbytečně zničili stroj. Na silnici to nesmí a do terénu nepoužitelný"
:-D :-D
[jaw250] (24.3.2016 20:52:26)
ještě k tý váze -před hafo roky jsem měl nějakej čas ve svý J638 motor 250/513.Motorka byla znatelně lehčí a ovladatelnější (to se mi na tom líbilo).Na cestování to moc nebylo.Převodovka má krátký rozestupy a rychlou jedničku.Blbnout se na tom dalo docela dobře. [Leopold Makumba] (24.3.2016 20:14:32)
Ten napojení rámu (trubka od vrchu a dvě ohnutý pod motorem) je dost divoký.
Jinak si myslím,že by to nemuselo bejt úplně špatný (záleží jak to jede).Motor by měl bejt lehčí oproti J350.Chtělo by to u toho 250 trošku výkon a min. 5 rychlostí.Kdyby se konstrukčně vychytali ty zbylý neduhy na rámu a podvozku,tak by z toho byla celkem funkční motorka.
[Leopold Makumba] (24.3.2016 20:06:30)
mě se nejvíc líbí ta kamenná zed/stodola. bíla moto slátanina je kulervoucí sráč. [dejvV] (24.3.2016 19:39:47)
Takovy tovarni prototyp byl, tusim nekdy v 90.letech, kdyz Yezdi jeste vyrabela. Cetl jsem o tom. V testech najel dost kilometru a ten indianskej motor se prej docela osvedcil. Nakonec k vyrobe nedoslo, jak vsichni vime.. Ram neni cista 640, vpredu neni dvojitej, ale jen 1 trubka - spis je podobny tomu co maj 4T 125ky. [Peterson] (24.3.2016 18:30:37)
Horex 125 měl rám podobný vodníku JAWA 593. S centrálem, a mnohem menší než 640. [monty] (24.3.2016 17:08:26)
To je jek ty Horexy 125 pokud se nemýlím, ten 125cc motor v 640 rámu [Klouzec] (24.3.2016 17:00:55)
Je to docela pěkné, jen ty výfuky bych přizvedl do větší výšky, aby byly rovnoběžné s hranou toho podsedláku, jako je to u origoš 640.
Tenhle úhel mi připadá jako u 639, kdy výfuky překrývají osu zadního kola.
[Westfan634] (24.3.2016 17:00:50)
Ale vypadá to jak když by se dal do 175 motor z Pionýra, tak jako komicky.
Jak to jede ?
[Klouzec] (24.3.2016 16:59:09)
Kloouzku-ale ten motor je uplně stejně velkej jako normální JAWA 250 nebo 350.Je tam stejná převodovka, a skoro stejná klika. [monty] (24.3.2016 16:51:50)
No to je divná stavba, takovej malej motůrek v tom 640 rámu nepůsobí zrovna moc dojem... [Klouzec] (24.3.2016 16:35:25)
Nelíbí se mě ty dva dlouhý výfuky. [Pucfol] (24.3.2016 15:44:45)
Ten motor do tý motorky dobře vzhledově pasuje. Je to jak jednoválcová 634 s žebrovanými víky:-) [Ota] (24.3.2016 14:30:31)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,172 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17