Příspěvků: 30, poslední: 6.4.2016 9:16:4162405.Informace
Zdravím,měnil jsem na své ČZ 125/476 kartery a jsou bohužel bez čísel,potřebuji na evidenční kontrolu a řeším vyražení čísel. Nemůžu sehnat raznici květiny,musí tam být ? A font raznic by měl být stejný jako originál? Díky
Nevim jak u čezety ale jawa ma odlity čisla na karteru v prostoru pro karburator. Stim se poji moje zkusenost pred pul rokem na technicky.Mam jawu 250/592 a na motoru mam vyrazeno 592-xxxx odlito na karteru je 559 a v tp je 559-xxxx. Ostatni cisla souhlaseji jen je tam popleteno to predcisli. Technik nedokazal pochopit ze ty motory jsou uplne stejny a vyrazeny 592 znaci typ motorky a to odlity je typ motoru. Hrozny reci ze me s tim vyhodi, az prisel jeden co tomu trochu rozumel a domluvil mu ze to tak je vpradku. Na urade mi do tp napsali dodatek ohledne tech cisel a snad uz to bude priste vporadku.
[Kuba]
(6.4.2016 9:16:41)
Nevim jak u čezety ale jawa ma odlity čisla na karteru v prostoru pro karburator. Stim se poji moje zkusenost pred pul rokem na technicky.Mam jawu 250/592 a na motoru mam vyrazeno 592-xxxx odlito na karteru je 559 a v tp je 559-xxxx. Ostatni cisla souhlaseji jen je tam popleteno to predcisli. Technik nedokazal pochopit ze ty motory jsou uplne stejny a vyrazeny 592 znaci typ motorky a to odlity je typ motoru. Hrozny reci ze me s tim vyhodi, az prisel jeden co tomu trochu rozumel a domluvil mu ze to tak je vpradku. Na urade mi do tp napsali dodatek ohledne tech cisel a snad uz to bude priste vporadku.
[Kuba]
(5.4.2016 23:19:48)
xTas: na absenci buzerace se velice snadno zvyka, haha. Ale je to od statu ke statu, treba v People's Republic of Californajej nedovoli vymenit motor v aute ani za novejsi - jako V8 do jeepu co mel 4valec.
Staty kde vladnou levicaci maji snahu v predpisech nasledovat EU.
[70CB750]
(2.4.2016 11:44:50)
xTas:
"...zatípli jawě povolování na čz, protože každej šestnáctiletej smrad musel hrozně nutně jezdit na 477.."
Jistěže musel.
Ale proč?
Nu protože naši přiblblí zákonodárci s ouřednickou pakáží museli po vzoru kohosi (asi EU) vyrobit změny - AM, A1, atd.
Někdo je chtěl, někdo je volil, někdo jim podkuřoval.
Ať si každej vzpomene, nakolik k tomu sám přispěl...
[Venca_n]
(2.4.2016 8:22:23)
charlie:ale to že není na místě kde má bejt číslo motoru neznamená že ten typ není odlitej na jinejch částech motoru :-) tak holt budeš muset před ním třeba půlit motor aby si to mohl vyfotit:-D
[buchtic]
(1.4.2016 23:19:03)
Venco naprosto souhlasím, v americe sem viděl třeba trám místo nárazníku na trucku přichycenej řetězama a nikdo s tím něměl žádnej problém, my se z těch předpisů jednou poserem. Jenže taková je teď prostě situace, a vysíráním se to akorát zhorší - vzpomeň si jak zatípli jawě povolování na čz, protože každej šestnáctiletej smrad musel hrozně nutně jezdit na 477..
Charlie to mě špatně chápeš - v klidu si číslo vyraž, a problém vůbec nenastane :-)
[xTas]
(1.4.2016 22:40:21)
xTas: Ten eurohujer přijde stejně, bez ohledu na náš stupidní přístup. Nýmandů, co potřebujou obhájit svou nepostradatelnost vydáváním dalších směrnic, zákazů, příkazů a omezení je přespříliš.
Šmírování, fízlování, restrikce, kontroly kdečeho, příspěvek na ekologickou likvidaci, na obnovitelné zdroje, na vítání kdekoho.... Nech mi aspoň moji malou revoltu s raznicí... :-)
[charlie.vlcak]
(1.4.2016 21:30:32)
xTas:
Víš, kde je chyba?
V tom, že tam tyhle diletantský pitomce někdo chce.
Tak máme povinný denní svícení, jarní a podzimní pneumatiky, milion kategorií ŘP a hromadu dalších hovadin.
Ať si každej spočte sám, nakolik k tomu příspěl...
[Venca_n]
(1.4.2016 19:53:20)
jenže tímhle stupidním přístupem a vysíráním dosáhnete akorát toho, že přijde nějakej eurohujer a nechá uzákonit, že veškerý nový přihlašování těhle starejch pleček co nic nesplňujou bude pouze na veteránský - který jsou přesně pro tenhle účel, a komisař by se (na rozdíl od technika STK) měl vyznat ve všech typech daný značky
[xTas]
(1.4.2016 18:58:03)
[Venca_n] > technik, co to zna, to resit nebude - vi, ze se po nem nikdo vozit nebude. Novacek, co ty stroje nezna, bude chtit dodrzet oficialni postup - a v tomhle po nem tezko muzem chtit neco jinyho, je to v poradku.
Pruser je, ze pokud se tyhle problemy budou objevovat casteji, driv nebo pozdejc nejaka chytra hlava vymysli podobnou pakarnu, jako je uredne prideleny novy VIN vcetne prerazeni na ramu. Tohle proste nedopadne jinak, nez ze si z fabriky bude muset covek sehnat lejstro, ze ten a ten dil je skutecne jejich vyrobek a ze se jedna o typovou radu xyz. Takze u Jawy se to jeste nejak sezene, u CZ je to pruser, bo tam uz motorky nikoho nezajimaj.
[Sim]
(1.4.2016 17:10:40)
charlie.vlcak:
Ano, v ČR = ouřednickej svinec.
Vezmu jako příklad Jawa 50 typů 550 - 23. Jen a jen výrobní číslo, nic víc tam nikdy vyraženo nebylo.
Co můžou chtít, když budu mít motor s novými kartery???
Typový číslo?
A jak budou ti ouředničtí debilové čumět, když tam tedy vyrazím nesmyslný nápis "JAWA 50"?
[Venca_n]
(1.4.2016 16:57:07)
Sim:
jenže to je právě ta ouřednická blbost -
- "... posoudi to technik. A pokud to nema podle ceho posoudit (= oznaceni typu na motoru neni vyrazeno), posle te jinam...".
Technik to má posoudit podle toho, jak vypadá origo díl.
Majitel číslo vyrážet sám = totéž, co načmárat si ho sám fixem.
[Venca_n]
(1.4.2016 16:49:52)
Je tomu právě tejden, co jsem se na to technika na STK ptal, když jsem tam byl s pracovním a oni fotili jak zběsilí kdeco. Protože mám na trampovi tak měněný kartery, číslo motoru ouředně vymazaný a na karterech ani ťuk. Povídal, že bude asi záležet na technikovi. Kdyby to prý dělal on, tak je mu to šumák, protože jawy zná. Pokud by číslo motoru nesedělo proti papírům, napíše se závada, majitel dojde na ouřad číslo změnit či vymazat a vrátí se na opakovanou STK. A kdybys prej chtěl mít pokoj, vem raznici, ťukni na karter "638" bez kytiček a čehokoliv dalšího a pokud to bude aspoň trošku rovně, nebude se tím dál nikdo zabejvat.
Tak jsem si uložil tuhle informaci do paměti a budu holt vyhledávat technika, co to pozná, páč se mi na karter nic ťukat nechce. Ne, že bych nemohl, ale koukám na tohle jak Venca, borci mají plnou zeď certifikátů, Dekra si nechá všechno pěkně zaplatit a jinde naopak krvavvě platí, aby se dobře živila, čili ať mi tenhle stát políbí prdel se svejma buzeracema.
(Samosebou jsme v Česku, takže hrdinství jen potud, pokud pro mě nebude jednodušší vzít ty raznice a třikrát klepnout. Když na to přijde, vezmu si je do kapsy s sebou :-D)
[charlie.vlcak]
(1.4.2016 16:16:25)
[Venca_n] > presne tak, posoudi to technik. A pokud to nema podle ceho posoudit (= oznaceni typu na motoru neni vyrazeno), posle te jinam. A tam odsud te poslou zase jinam a tak dale, takze nakonec vyjde levnejsi a s mensi namahou si to cislo proste vyrazit a je klid.
Povinnost vyrazit si sam cislo neexistuje. Stejne tak neexistuje povinnost technika na STK patrat po dilech, kterym chybi standardni tovarni oznaceni.
[Sim]
(1.4.2016 16:12:59)
Motor je výměnný díl.
Jestli je typově správný, posoudí STK.
[Venca_n]
(1.4.2016 15:46:09)
samozřejmě že neexistuje, pokud si to chce majitel postavit do obýváku nebo do garáže, nemá problém klidně může
[xTas]
(1.4.2016 15:38:37)
longr:
Jo, to je možný, že se ouřada škube.
Povinnost majitele vozidla vyrážet číslo na kov neexistuje.
[Venca_n]
(1.4.2016 14:48:08)
Kdyby člověk namontoval do stopětky motor stodvácy bez čísla, který vypadá skoro lautrstejně, tak by to technik nepoznal a chtěl by ověřit typ.
[longr]
(1.4.2016 14:35:37)
Ano, majitel není povinen vyrazit číslo, ale úředník vyrazí majitele z STK, pokud tam typ nebude vyražen, protože si ho nemá jak ověřit. Dřív se číslo razilo oficiálně - prostě to tam technik oproti papíru vyrazil a bylo. Osobně bych se vykašlal na kytičku, vyrazil tam 476 - a šmytec. Prostě výměnný díl stejného typu.
[longr]
(1.4.2016 14:32:59)
To je možný, že někdo chce vidět TYP.
Tak ho vidí - to je ten motor.
Majitel není povinen vyrážet na výměnný díl typový číslo, pokud tam není z výroby.
[Venca_n]
(1.4.2016 14:06:47)
cislo motoru videt nechtel ale chtej videt TYP motoru, takze bych tam neco vyrazil.
[rejnok]
(1.4.2016 13:17:36)
Venca_n: a ty to za něho půjdeš vysvětlit technikovi na STK a poté úředníkovi?
[Jer250]
(1.4.2016 12:39:37)
Karter origo typový označení nemá.
Majitel vozidla není povinen na něj vyrážet číslo.
[Venca_n]
(1.4.2016 12:37:48)
Venco, ale číslo typu motoru chtějí vidět, ne...?
[Peterson]
(1.4.2016 12:08:15)
Nepotřebuješ.
K čemu chceš mlátit čísla do karterů?
Boucháš si je snad na blatníky, na ráfky, tlamiče, na výfuky?
MOTOR JE VÝMĚNNÝ DÍL, NENÍ NUTNO JE EVIDOVAT.
[Venca_n]
(1.4.2016 12:02:35)
zas až bych to asi nehrotil, nikdo to zkoumat nebude
[Marlboro]
(1.4.2016 9:40:22)
O tý vím.. jenže ma 5 květů a ne 6..originálu se to moc nepodobá...Nebo to někdo pouzíváte ?
[kemos]
(1.4.2016 9:33:03)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,172 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17