Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 20, poslední: 20.4.2016 7:44:1162514.Informace
Zdravim,
když porovnám Jawu a MZ jako dvoutaktní stroje, štve mě na jawě že furt něco teče z výfuku, nestane se že by vznikal klasický karbon, suchý karbon který vzniká i u dvoudobých dobře seřízených, fungujících strojů.
Chtěl bych slyšet názory kolegů co vlastní MZty, jestli je i projev MZ motorů je stejný jako u Jaw- že olej teče z výfuku.
Pokud si vzpomenu na Wartburga nebo Trabika, tam byl celý vnitřek výfuku suchý(až na koncovku která-pokud byla rovná byla suchá,-pokud byla zahlá byla mokr
[dejvV] > mno, tak to je pak ale jeden z duvodu, proc na jawajizde neni vhodne susit vyprany veci volne plandajici zastrceny pod gumcukem. Lepe receno, u vetsiny veci to vadi. Ale treba takovy rukavice, ty kdyz susis po desti, mas je pak rovnou naimpregnovany :-D [Sim] (20.4.2016 7:44:11)
jezdím s oilmastrem víc jak 40tis km, mažu pouze motorákem. zasranej je zadek tak že značka je nečitelná, když se mě někdo lepí na prdel tak je taky zasratej :-) naposledy měl kamarád černý tečky po celý motorce když jel moc za mnou [dejvV] (19.4.2016 21:10:37)
na 640 pomohla kombinace - kvalitní olej (fakt ne doporučovaný výrobcem), dobře seřízený oilmaster a motor zbavený nepřesností výroby - spolu s tím mizely i vibrace, motorka začla líp jezdit a je celkově ovladatelnější (líp chodí za plynem) negativem je více vyčnívající kompromisně nešikovné rozložení převodů [mais] (19.4.2016 20:11:35)
Mám už druhou motorku s motorem 638 a oilmasterem, první s dvoukomorama, druhou s rovnejma. U dvoukomorů jsem párkrát utíral olej z druhejch i prvních komor, ale nehulila. Jezdil jsem většinou TSF. U další moto jezdím lavio, drtím to středně (často musím i kousek na dálnici, ale tak do 105kmh), nic z laufů nekape a koncovky (víčka) jen lehce setřu. Bývalý majitel tu samou mašinu ještě bez oilu asi dost šetřil, se mnou prvních pár jízd tak hulila, že jsem chtěl měnit gufero pod primárem, ale pár jízd po dálnici to vyčistilo. U jaw je to podle mně kombinace přemazání (abych nezadřel!), nízkých otáček (motoru se moc točit nechce) a sračkoidního oleje. [Endy] (19.4.2016 16:30:29)
Jawa, jakkoliv mladýho roku výroby, je oldschoolovej motor. Koncepce poválečná, těžká klika, těžký převody, je to stavěný jako čtyřtakt z padesátých let. Cokoliv vyrobený od šedesátých let vejš tomu prostě uteklo :-D I v tý číze byli progresivnější. [dePorsche] (19.4.2016 7:32:44)
No jo, není se čemu divit je to koncepce stará od 2sv.války, a pak to prostě jenom soudruzi pilovali a pilovali až se zaspalo na vavřínech.....
Škoda jawy 90, moderní na svoji dobu motocykl, s velice dobrým spalováním(když už jsme u toho).
[Mira76] (19.4.2016 7:15:03)
Mira76: trvalo mi to dlouho pochopit, co ji myslel. Jawa ma v motoru prostě setrvačník :-D [krf] (19.4.2016 6:32:58)
Tak se mi zdá po přečtení všech příspěvků že jawa na tom není zrovna se spalováním nejlépe....nebo má tu někdo jawu se suchýma koncovkama výfuku?(nemyslím vodníka 250).
Takový detail co se mi na jawách od jak živa nelíbilo...když dáte kliku do dolní úvrati je mezi spodním okem ojnice a karterem ještě hoooodně volného místa(myšleno 250/559,353 nebo 350(dvouválce), kdežto u Mz, wartburgů, simsonů....aj. je to téměř zároveň se setrvačníkama.

Jednu výhodu to má....když dlouho nejedete full gas a pak ten full gas dáte do kopce, tak se většinou ztratí kamarád v dáli.... nebo v mlze(pokud jede za vámi).Takže své kouzlo ta naše smradlavka taky má.
[mira76] (18.4.2016 22:16:06)
to znamená že Motul 800 je vlastně ricin ? [dejvV] (18.4.2016 21:45:33)
Zalezi taky na oleji. Motul 800 at naleju kamkoliv lezou z vyfuku olejovy sracky. Pokud tam dam neco horsiho, tak to japonci a 593 spali do sediva do sucha.
Akorat natuneny simson neumi jezdit na nic jinyho nez na motul 800 ostatni oleje prepaluje "uz v sani" a zadira. Provozni teplotu valce jsem meril laserovim teplomerem a ukazal na zebrech 160 stupnu. Motul 510 ma flashpoint 117°C a Motul 800 ma 252°C. Takze i olej na to ma vliv.
[Havlis] (18.4.2016 21:27:48)
[ED250] > u vodnika si pamatuju, ze dost zalezelo na zpusobu jizdy; kuckani po meste => koncovka mastna, pripadne i poprskany zadek motorky (kropenata SPZ). Jizda "pro radost" (= tak, aby byl proste motor v podstate trvale v tahu) => koncovka sucha, zvenku "vypalena" do cihlove barvy, zevnitr s povlakem prstem stiratelnych sazi. [Sim] (18.4.2016 17:04:32)
Já na mojí třípade jezdím celkem svižně. Kolena jsou dosucha, bez nánosů, jen tenká vrstvička čedého prachu. Vnitřky rybin vykuchané, ale koncovky jsou mastné a po jízdě ukapává čistý olej. Mažu 1:33 - 1:40, spotřeba někde mezi 3-4 l/100 km. [longr] (18.4.2016 12:53:33)
Moje čz 125/476 umi jezdit do sucha, na koncvoce je jen karbonovy prasek, ktery jde setrit prstem. Zato Jawa 350/639, tam jdem rad, kdyz nejsou na SPZ kapicky oleje... [mickael] (18.4.2016 10:57:15)
deporsche zapomněl si na 250/593, ta spolu s oilmastrem pálí do sucha. Koncovka čistá. Jinak krásně dočista umí jezdit 175/477, měl jsem dvě a obě měli v zádu cihlový šroub. [ED250] (18.4.2016 10:47:39)
Na MZ byly právě nerozebíratelné výfuky. Taky se maže 1:50 a motor je točivý. Pokud se používala nějaká husťárna, musí se pak výfuk vypálit a to jde blbě, když je na konci napevno. [longr] (18.4.2016 10:46:14)
Mne hovoril kamarát čo má MZ, že tam bol výfuk tak navrhnutý aby sa čo najmenej zanášal. Má na tej MZ nerozoberateľný výfuk. [Milos634] (18.4.2016 9:04:05)
Kromě kvality spalování dost záleží i na provozních otáčkách motoru a taky na délce výfukové cesty. Čím vyšší otáčky a ždímaný výkon, tím větší teplota a zase čím delší výfuk, tím víc spaliny vychladnou a usazují se. No a samozřejmě záleží na mazacím poměru.Třeba krátkozdvihové motory - pila, křoviňák atd. mají většinou výfuky suché a čisté, protože se mažou 1:50, dost se točí a mají krátký výfuk, který se dobře prohřívá. Výfuk Traboše býval v zadním tlumiči často docela zahnojený, protože se dost chladil a s nekvalitními oleji byl zajetelený až až. [longr] (18.4.2016 8:53:07)
Mám 150 ETZ v příšerným stavu po nějakých vesnických tunerech, ale motor jde hezky a olej z toho nelítá. Ani u Yamahy RD 350 není na vejfuku sajrajt. Zásadní rozdíl mezi Jawou a MZ, japoncema, italama atd je ten, že ty druhý uměli udělat spalování směsi téměř dokonale. Poslední trošku rozumnej motor u jawy byla litinová 634. Časování hliníkovejch motorů, včetně toho kanálu navíc, je mizerný, jawa se snažila dohnat svět a vznikl z toho kočkopes. Mimochodem, MZta těží z vynikající práce Waltera Kaadena, který se zabýval hlavně prací výfuku a tím jak spálit nasátou směs bezezbytku. [dePorsche] (18.4.2016 8:06:05)
zajímavý že třeba Warťas nebo Trabi když měl zadní koncovku na rovno tak byla suchá, pokud ji měl ohlou do boku(což většinou měl) tak byla v závětří za levou zadní zástěrkou a byla mokrá.
Co se týče japonců, ještě jsem se s mokrou koncovkou výfuku nebo z kapajícím olejem z výfuku nesetkal, ono záleží na tom asi čím se maže.
[Mira76] (18.4.2016 6:38:47)
podle oleje a jízdy, mastný stačky lítaj jak z jawy, mzty, hondy, kawasaki, suzuki, křovinořez, trabant, wartburg. Zrovna u trábošů a waranů pamatuju ty bambule humusu kolem koncovky. Emzeta je točivější, proto líp olej spálí, kdežto s jawama lidi jezdej 40 na 4ku prd prd. Eliminací toho je používat olej co se dokáže spálit a motor točit. Takže aby me z kejvačky a warase netekla sračka, jezdim s tím jak hajzl a ne jako veteránista. [krf] (18.4.2016 6:17:29)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17