Příspěvků: 18, poslední: 8.5.2016 12:00:2462557.Nejede nebo nestartuje
Zdravím na fóru.
Mám jawu 350/360 s VAPE 12 volt a karburátorem 2926 SBD-11b (jehla na 3 zářezu). Mašina bez problémů a ke spokojenosti jezdila. Loni na konci sezóny se zlomila řadící vidlička, tak že motor ven, rozpůlit, opravit, a nasadit zpět. A od té doby se datuje můj problém s velmi obtížným startem, chová se to takto:
- U studené mašiny start po přeplavení a ani náznak že by chtěla chytit. Tak zavřu kohout paliva, nechám ji cca hodinu, občas s plynem prošlápnu, za nějakou dobu začne občas chytat, tak startuji po chvilkách dál, vždy naskočí a zdechne, ale okamžiky běhu se prodlužují až jede a nezdechne. Projev tedy jako u "uchlastaného" motoru, ale proč? Otevřu pak hned kohout, a čekám až se trochu ohřeje abych mohl jet, krátce po startu velmi neochotně reaguje na plyn, pak už jede a funguje.
- Pokud je motor zahřátý jízdou, vypnu a HNED startuji, chytne na první našlápnutí.
Pokud ohřátý motor nechám do cca 5 minut vypnutý a chci nastartovat, musím velmi krátce přeplavit, bez toho nechytne. Nechám li jej vypnutý déle, nenastartuji vůbec a nebo až po větším schládnutí, přeplavení, prošlapávání.
Pokud mašina jede, mám pocit že má o něco málo nižší výkon než dřív, znatelné je to při rozjezdu a při jízdě do kopců které znám - jezdil jsem je na 4 stupeň a dnes řadím za 3 abych mašinu neudusil. Šroub vzduchu na karburátoru mám cca na 1/2 otáčky, karburátor vyčištěný, myslím si že nepřisává.
Umí někdo poradit kde hledat chybu? Už nevím kde hledat ....
Jiří
Tak že mašina jede a startuje.
Vyčistil jsem karburátor, utáhhl mélo dotaženou hlavu (objevil se mastný flek) a dal jehlu na 4 (!!) zářez odshora. Nastartuju, pak dlouho čekám než se mašina ohřeje aby mněla trochu výkon - nevím proč, pak jedu. Výkon je ale i tak špatný, na čtyřku se nezrychlím, pokud motor nemá dost vysoké otáčky tak nejede ale v otáčkách táhne jako "za mlada". Pokud je v nízkých otáčkách, má zvuk jako čtyřtakt. A ještě jedna nepochopitelná věc - když uberu plyn abych třeba přeřadil, otáčky nespadnou, ale velmi pomalu klesají, šoupátko při tom chodí spolehlivě.
[Prduch]
(8.5.2016 12:00:24)
Zdravím,
svíčky N15Y byl překlep, jsou tam N15C, to se omlouvám.
Pro mne dost HODNĚ zajímavá ale i logická je ta diagnostika na přisávání s benzínem či hořlavým sprejem - to neznám, nenapadlo mne to a zkusím. Díky za typ.
Další pozitivní zjištění je, že přisávání by asi nemnělo mít vliv na start. Tak že mne tohle povídání vede na opětovnou prověrku čistoty karburátoru ...
Jako prduch neboli pracující důchodce chodím do práce jen dle potřeby, ale v pondělí jdu - tak že sundám opět karbec, na a v práci řádně vyfoukám stlačeným vzduchem. Nasadím a uvidím, nastavení bych mně mít stejné jako je uvedeno v doporučení od Oty.
Olej v klikovce jsem měl na mysli právě to "stopové" množství, o kterém si myslím že by zalepilo případnou miniškvíriu mezi blokama. Ale jen dole v klice, mám podezření právě na část kde je sání, za přírubou karburátoru.
No chlapi, jezdím už nějakou dobu ale že s tímhle nehnu .... asi mne ten motorkářskej pámbu trestá za mé hříchy - tedy spíš asi za to že jsem vůl a že jsem jich moc nenapáchal. ACH JO ...
Prduch
[Prduch]
(28.4.2016 11:18:07)
250 mi chytá suprově, 350 jde ale když na ni sedne neteř (majitelka), nějak se jí nedaří...takže je to možná i v rukách
[nunici]
(27.4.2016 11:02:44)
Chcípák na VAPE u 250 mám přes klasickou bošárnu jenže naopak,takže s klíčkem v poloze 1,2 není šance natočit. Mladému na SIMSON přes resetovací spinač z PC
Ke karbu - měl jsem "soutěžní" úpravu - nějaký divný filtr ve víčku plovákovky a podstatně větší trysku, než jsem začal čistit jelo to super, pak se to samozřejmě přechlastávalo a nejelo.
[nunici]
(27.4.2016 11:01:08)
No, kdyz to tak ctu...jsou dve moznosti:bud se ti to ulejva a nebo je to suchy.Karbec typove neres 2926 je pro 360 urceny (sice jiny typ, ja vim a jelo to na nej - to vis Ty :-)) Takze blbe jsi bud slozil karbec po vycisteni - a zase jsme u toho - vis, ze je opravdu cisty a nic tam nezustalo? Nebo byl cisty a nedopatrenim tam neco vlitlo pri montazi.Prosel bych znovu palivovou cestu vcetne karbu.Jestli by to prisavalo tak bys to podle mne normalne nastartoval a delalo by to brikule typu spatna odezva na plyn, neklesajici otacky motoru apod.A aby to melo tak malou kompresi diky prisavani, to uz by byla jo dira :-)) To by pak nejelo ani po zahrati, ten hlinik zas takovou silenou rozpinavost nema.Jo a maly detail - dole v klice urcite olej byt nema a jestli tam je, tak je neco sakra spatne - teda az na male stopove mnozstvi z odpareneho zbytku namichaneho paliva :-) Muj startovaci ritual prakticky provadeny uz 25 let na ruznych jawach.Prijdu k moto, pustim kohoutek, pockam az prestane v hadicce pohyb, pak zmacknu preplavovaci kolik (nejebu s nim nahorudolu) na cca na 3-4 sec.(pocitove) pak 2,3 az 4x proslapnu bez klicku a pak zapnu klicek a bez plynu slapnu a 90% spravne serizenych stroju chytlo na prvni dobrou (plati u studeneho stroje treba tyden neprovozovaneho) tot moje zkusenost...no nemusi to vzdy platit ;-)
[clixclax]
(26.4.2016 21:03:40)
Ty svíčky N15Y vyndej a dej na výstavku - jsou nevhodné z důvodu vysunutého jiskřiště. Pojede to na ně, ale hrozí propálení pístu. Klasikou N15C nic nezkazíš.
[Jin]
(26.4.2016 15:10:26)
Základní seřízení karburátoru pro Jawu 350/360 dle návodu k obsluze (ke stažení třeba na www.sesa-moto.cz ) je následující:
HT 96, VT 50. Poloha jehly v záběhu - 4. zářez shora; poloha jehly po záběhu - 3. zářez shora. Základní nastavení šroubku bohatosti volnoběhu (povolení od úplného dotažení) - v záběhu 1/4 otáčky, po záběhu1/2 otáčky. Od toho se odraž pro další seřizování. No a jestli to někde nepřisává falešný vzduch zjistíš tak, že inkriminovaná místa budeš za chodu motoru potírat štětečkem namočeným v benzínu, popř. na ně foukat hořlavý sprej. Pokud se budou otáčky motoru měnit, tak to tam přisává.
[Ota]
(26.4.2016 13:47:35)
Hoj hoj, tak že zase zkusím postupně:
- Ano, Vape se nevypíná, je to jak říkáš. Ale jinak tohle zapalování nemá chybu a český kutil jistě najde kam schovat tajné zkratovací tlačítko pro ty, kteří nekoukají očima ale nenechavýma rukama....
- prošlápnutí s půlkou plynu je možná jen zvyk, ale je založen na představě že natáhnu něco málo směsi s olejem který ulpěje na stěnách válců, a po přeplavení už má motor ten správnej "cuc" pro úspěšný start. Dělám to takhle už 20 let a dobrý ...
- Pak v klidu prošlápnu - to znamená že už očekávám že mašina chytí, když ne tak opakuji, žádné zběsilé hopsání. Klídek úměrný mému věku.
- vzduchový filtr je nový. Základní nastavení v tabulce najdu pro Javu 250 a tak mám nastaveno, ale pro 350 není a bude pravděpodobně jiné ale o kolik se liší, čert ví.
- Pro Karlose: Karburátor vyčištěný, rozebráno i složeno, svíčky Brisk N15Y (jezdím na ně stále) ale dal jsem ze své zásoby poslední nové, jiskru to dává, Vape zkontrolováno včetně mezery mezi rotorem a snímačem. Pokud to naskočí a jezdím, pak vypnu a zkouknu svíčky, vše v normálu. Tak to vidím jen na jehlu (její ustavení na 3 zářezu je O.K.?) a na natočení šroubu vzduchu.
- Strtégové lidské mysli říkají: Máš problém? Zajdi za kamarádem, za psem, za stromem v lese a řekni mu svůj problém. A nahlas. Tak zformuluješ svůj problém, dáš mu tvar. Už to nebude jen blbej pocit ale bude to něco konkrétního, a TO už se dá řešit. A tak mne teď napadlo, jestli při skládání motoru dojely obě půlky kártrů k sobě jak mají. Jako tmel na styčné plochy jsem použil, ať jdu s dobou, Loctite 510. Ten vytěsní nějaké zlomky milimetru, ale pokud tam někde kártry nesedla tak to - na rozdíl od silikonového tmelu - neutěsní. A to by zrada mohla být. Dole v klice je olej, tam to nepřisaje, ale kdyby to nesedlo v místě kde je sání? No, zkusím prohlídnout, je tzam schodem který tam dřív nebyl, provizorně vymatlám silikonem. A druhý den zkusím start. Pak dám zprávu......
[Prduch]
(26.4.2016 12:15:27)
takže zapalování je neustále zapnuté - tak to hlavně neříkej nahlas, nebo ti ji kamarádi budou co chvílu startovat :-D
No nepochopil jsem, k čemu je to šlápnutí s půlkou plynu, jelikož není přeplaveno a je to studené, takže je to chudé a s půl plynem ještě chudší. Takže se šlápne s chudou směsí, jen pro pocit, a pak se začne uvažova o startování. Pak v klidu prošlápnu - to znamená lehce převalím, nebo to už startuješ?
Obecně bych se odrazil od tabulkového nastavení karbu a koukl po stavu vzduchového filtru.
[maspe]
(25.4.2016 19:44:47)
Možná bych zkusil karburátor ještě jednou rozebrat, profouknout a složit. Svíčka háže jiskru pravidelně? Vape má správnou mezeru mezi rotorem a snímačem? Jak vypadá svíčka během pokusů o startování a jak po tom co motor chvíli normálně běží? Takhle bych nějak začal s diagnostikou. A tu svíčku radši dát novou, pokud je to NGK tak zkusit brisk, NGK se prý snadno "ulejou", svíčce nastavit vzdálenost kontaktů dle manuálu, karburátor nastavit dle manuálu a kdyžtak laborovat se šroubkem směsi.
[karlos]
(25.4.2016 19:27:42)
Hojec na všechny.
- Druhý karbec jsem zatím shánět nezkoušel, na tenhle to jelo tak MUSÍ zas.
- Z jaké 250 ten karbec je nevím, ale z jakési tabulky jsem onehdá vyčetl že to snad byla doporučená náhrada. Každopádně ony se ty karburátory moc neliší, hlavní tryska je stejná a příruba sedí otvory i vnitřní dírou. A navíc to jezdilo ....
- Mašina má VAPE a tak tam odpadá zapínání zapalování. Jedno z jeho dvou vinutí je neustále připojené a stará se JEN o zapalování, a když chci mašinu vypnout, tak ho musím zkratovat. Což není vada, ale jeho vlastnost. Druhé vinutí VAPE pak zapínám klíčkem, abych svítil atd, popřípadě dobil baterku - ta tam ani být nemusí, startuje to a jezdí i bez ní. Ale to by byla samostatné kapitola, rozhodně to hodnotím jako super věc.
- Jehlu v karburátoru mám na 3 zářezu shora, ale po pravdě řečeno, nevím na kterém byla než jsem to vše rozdělal. A nevím ani na kolik by to tu mašinu (její starty) ovlivnilo, to prostě při svém věku a vzdělání nevím. Dle mého se jedná o špatné nastavení, jinak by mašina neběžela - je tak nebo se pletu?? Někde mám chybu ale kruci KDE HLEDAT???
[Prduch]
(25.4.2016 17:32:24)
Podle mě to bude rozštelovaným karbem. Z jaký 250 tam máš karburátor? Panelka 250 měla karbec se sytičem, ten ale neměl přeplavovací kolík, takže to asi bude jinej. Jinak záleží jen na průměru difuzoru a otryskování. Pak je jedno, na jakým stroji byl karbec původně.
[Ota]
(25.4.2016 8:03:50)
jaksi mi tam chybí moment zapnutí zapalování. Osobně všechno co se přeplavuje zatím startuju tak, že pustím kohout, přeplavím až hodí slzu z plovákovky (s krytem karbu tak 3-5 sekund), zapnu zapalování a bez plynu startuju.
[maspe]
(25.4.2016 7:33:41)
Nemužeš si někde pujčit jiný nejlépe z 350 karburátor?? Tím vyloučíš nebo naopak potvrdíš příčinu.
[honzi]
(25.4.2016 7:06:23)
Zkusím odpovědět na dotazy, i když asi na přeskáčku:
- Mašina už po opravě chytla několikrát, ale vždy s problémama, jako přechlastaná, není to o tom ji jen rozchodit.
- startovací rituál je stejný jako už dvě desítky let. Přijdu, otevřu kohout a chvíli počkám až přestane ve filtru paliva pohyb benzínu. Pak 2x prošlápnu s pootevženým plynem cca na 1/2 otáčky. Pak přeplavím, a v klidu bez plynu prošlápnu. V tomhle počasí max na 4 šlápnutí chytala.
- měnila se jen řadící vidlička a pár ošudlaných kol v převodovce. Karbec jsem vyčistil, složil a dal zpět. Faktem je že tenhle karburátor na tomhle motoru nemá být, je pro Jawu 250, ale jezdilo to a dobře ...
- Myslím si totéž co Krf, neseřízený volnoběh, ale už jsem vyskoušel snad všechny kejkle. Kdyby to přisávalo tak mašina, si myslím, nepoběží. Proč se to - asi - přechlastává?
Jiří.
[Prduch]
(25.4.2016 6:30:00)
na tohle stačí totálně rozházená volnoběžná směs
[krf]
(25.4.2016 6:06:37)
jaký je přesný startovací rituál?
Mě po delší odstávce panelka nechce startovat. Tak na tom skáču tak dlouho až chytne :-)
[maspe]
(24.4.2016 21:40:40)
Co všechno jsi v tom motoru měnil, když jsi ho půlil, je to dobře složený?
[Ota]
(24.4.2016 21:28:57)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,156 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17