Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Nestartuje Simson [Jarda.E](11.5.2016 18:48:18)
Příspěvků: 23, poslední: 13.5.2016 8:16:2862672.Nejede nebo nestartuje
Zdravím,
předem se omlouvám za jinou značku, ale snad se alespoň tady dočkám vodítka k řešení problému. Zkráceně:
Simson S51 B1 kladívkové zapalování. Motor je po GO, něco už pojezdil, najednou ho nemůžu natočit, ležím v tom už 3. týden.
Svíce mokrá, jiskru háže jako řemen.Předstih 1.8mm phú přesně, odtrh 0.4mm také, karburátor seřízený jak má být, plovák, nové trysky a jehla. Vyzkoušeny 4 svíčky (N14C) vzdálenost elektrod 0,4. Také jsem zkusil jiný vn kabel, 2 indučky, proměřoval cívky (všechny kolem 0,5 ohmu), kondenzátor 0,28 mikroF ( je na něm napsáno 0,22 to není takový rozdíl), přerušovač nový, spínací skříňka vyčištěná.
Zkoušel jsem startovat jak bez výfuku (je čistý), tak bez gumové příruby vzduchu, pro případné zacpání. Víčko nádrže ucpané není.
Dá se nějak zjistit netěsnost, třeba na klice? Gufera jsou ale nová a už to na ně jezdilo. Zkouším zprovoznit tlakoměr, co používal děda na auto, máte představu jaký tlak by tam měl být a kolik je hranice funkčnosti?
Pokud Vás něco smysluplného napadne, budu vám vděčný, já už jsem vyždímanej, prostě už nevím.
Děkuji
Každopádně gufero musíš narazit do karteru rovně. Nejlépe nějakou trubkou nemo oříškem z goly o vnějším průměru jen nepatrně menším, než má gufero samo. Pokud ho při montáži pokřivíš anebo se ti nějak částečně vyfouklo ven tlakem v klikovce, tak už je pravděpodobné, že nebude těsnit dobře. [Ota] (13.5.2016 8:16:28)
Tak gumička sytiče sice nebyla utrhlá když jsem jí sundal, ale naboptnalá byla, když jsem jí dal zpět a zatáhl za sitič, tak zústala dole a odtrhla se od šoupěte. Ale nemyslím, že tím je problém vyřešen.
Sundal jsem válec, olej jsem vypustil a sundal primární kolečko. Možná je to gufero na jedné polovině zakleplé víc dovnitř, ale břit porušeně nevypadá a že by bylo volné už vůbec ne. Jen taková blbá otázka, dává se zároveň s karterem že?
Ložiska jsou nová, tam to nebude. Co se týče netěsnosti karteru, tak tmelu by tam snad mohlo být i méně než více. Nepředpokládám tedy, že by snad někde byla skulinka.
Zkusím pod primárem vyměnit to gufero, pod válec dám nové těsnění a novou gumičku sytiče. Jinak už nevím.
[Jarda.E] (12.5.2016 20:40:54)
Jo a to gufero vystřlené poznáš i bez demontáže čehokoliv.
Projevuje se to takhle:
1- když dáš trochu benzínu pod svíci, tak to zablafe, ale nerozjede se to.
2- když sundáš tu gumu u karburátoru a dáš plnej plyn a ucpeš to prstem a budeš startovat, tak tam ucítíš jen takové slabší pulsování tlaku, ale prostě to nebude mít tendenci ti to ten prst nasát.

Viděl jsem i Simsona, kterej měl vadný ložiska na klice. Byla tam taková vůle, že to kvůli tomu už nešlo nastartovat.
Ten jsem tehdy dělal.
[bartoň] (12.5.2016 19:01:04)
To s tím guferem, jak píše Wiku se mi nedávno stalo při cestě na melouch na Simsonu.Prostě- jak když vypneš klíček a konec.
Vísledek byl, že jsem tlačil 5 kilometrů domů :-)
[bartoň] (12.5.2016 18:56:05)
Lepší je stejně ten olej vypustit, když ho nakloníš tak po chvíli začne vytékat skrz převodovku [Bubaaak] (12.5.2016 15:50:43)
Dobře, zkusím to taky :) [Jarda.E] (12.5.2016 15:42:29)
Uvolní se vněšjí průlměr gufera z karteru a to vyleze po hřídeli směrem ke kolečku (vlevo) nebo k magnetu (vprvo). Nakloň sifona na pravou supačku, odmontuj levé víko a podívej se. Jde to i bez vypouštění oleje. [Wiku] (12.5.2016 15:23:23)
Vystřelené, jako povyjede na hřídeli? Pokud by to bylo toto gufero, tak když sundám válec, měl by prolínat olej ke klice ne? To pod zapalováním nevypadá nijak špatně. Jinak jak říkám, obě mají najeto sotva pár km.
Dneska zkusím přicpat sání, jestli bude cítit podtlak, jak psal [patt].
Když přicpu místo svíčky prst, tak ho tlak vytlačuje, stejně tak ho saje do dolní úvrati. Ale jestli je to nějak směrodatné takhle od oka nevím.
[Jarda.E] (12.5.2016 13:03:01)
mě když za jízdy vystřelilo gufero u spojky, tak to bylo jako když vypneš zapalování... ano a musel jsem zbytek dotlačit, sni náznak chytnutí... [patt] (12.5.2016 12:56:34)
Wiku:to je mozny, u mne ale zase pravidelne na klice pod zapalkem :) [ladis] (12.5.2016 9:59:38)
Jarda: vystřelené gufero bylo vždy to pod primírním kolečkem. [Wiku] (12.5.2016 8:18:25)
Přátelé děkuji za reakce, ještě to trošku upřesním.
Tyristor tam opravdu nemám, fajfku už jsem zkoušel včera také z MZ (novou NGK, ty kovové šmejdy jsem dávno vyhodil).
Co se klínku týče, tak střihlý není, měl jsem dole magneto 2x. Jediný problém tam je, že klina není origo ale druhovýroba, takže má hlubší drážku pro klínek, a ten tolik nevyčnívá. Nicméně je to nastavené aby ryska na magnetu 1,8 phú lícovala s ryskou na statoru a předstih je přesný (podle hodinek), dotaženo, překontrolováno, sedí neprotáčí se a takto už běžel. Jo měl jsem repasovat starou kliku, nechal jsem se zbulíkovat, rozdělávat to kvůli tomu nechci, mám po aráži rozházenou panelku. Gufero pod zapalováním bylo čisté, tak jak jsem ho vyndal z krabičky.
Takže jak píšete, zkusím sundat přírubu sání, jestli bude mít podtlak. Na ten sytič mrknu. Ještě shodím válec, kouknu, jestli tam něco uvidím, popř. přetěsním pod válcem.
[Jarda.E] (12.5.2016 5:12:46)
Sundat rotor, kouknout na klinek a pri te prilezitosti zkouknout i gufero na klice zda neni volne. To pod primarem nema na kompresi vliv, jde z prevodovky. [ladis] (11.5.2016 23:10:28)
indučka u kladívkového zapalování je klasická jawácka 12V! V případě tyristorového zapalka je spešl indučka...

Viděl bych to na klínek - pokud bude stříhlej, tak zabrousit magneto s čepem brusnou pastou, odmastit a dát novej klínek.Nebo je možné vystřelené gufro, taky se mi to párrkát stalo, simson pak nměl spodní kompresi a nenasál směs - jde to zjsiti tak, že sundáš gumu na hrdle karburátoru, dáš tam ruku a startuješ, pokud nesaje, nebo jen velmi málo, bude problém tam.
[patt] (11.5.2016 22:54:02)
Normálně cívka, kladívko, kondík, indukčka, kabel fajfka svíčka... prostě jak fichtl :D Ale to píše, že vše měnil až na fajfku, a ta jestli je ta klasická simsoní plechová může taky dělat bordel, tak ještě vyměnit tu :) [cPetan] (11.5.2016 22:39:33)
aha ! já simsony nedělám tak tady asi bude kladífko + klasická indučka ? tam by mohla být taky chyba [Klouzec] (11.5.2016 22:19:54)
Píše, že to je kladivoun, takže tyristor ne-e :) A s klínkem jsem se toho taky natrápil až až... [cPetan] (11.5.2016 22:12:09)
Zažil jsem, že svíčka neházela jiskru pouze při kompresi ve válci. [Béďa] (11.5.2016 21:47:00)
Klouzec jednou spravoval sousedovi simona a udělal vše popsané co jste tu napsali a piča se podíval na klínek až na posledy :D od té doby je to to první nač se koukávám. Jinak mám Skůtra SR50 a tam zlobilo gufero ale nastartovat šel.. nicméně ten se strženým klínkem ani nebafl.
Ovšem pokud to nehází hezkou modrou jiskru může to být tyristor.
[Klouzec] (11.5.2016 21:38:50)
Taky bych to viděl jako Klouzec [cPetan] (11.5.2016 21:29:33)
- Nefunkční sytič - ověříš nalitím několika mililitrů benzinu přímo do válce otvorem pro svíčku.
- Vystřelené gufero pod primárním koleček - simsoni to dělají. Ale to většinou jde alespoň roztlačit a jakštaktš drží volnoběh.
- Poškozený tyrystor (hnědá krabička) pokud je jím vybaven. Nevím, zda ho měli všechny modely.
- Měření tlaku ve válci u dvoutaktu není moc vypovídající. Přesnější a dokonce rychlejší je sundat válec a podívat se, zda není prasklý kteroužek.
[Wiku] (11.5.2016 21:00:05)
střihlej klínek na rotoru [Klouzec] (11.5.2016 20:44:38)
vyšroubuj šoupátko sytiče a podívej se, jestli je v něm ta gumička (špunt). Stalo se mi, že zůstala přilepená dole v šachtě a sytič tak nefungoval [Marlboro] (11.5.2016 20:24:46)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17