Příspěvků: 13, poslední: 16.5.2016 8:34:1662684.Informace
Takový spíše obecný dotaz. Když vám motorka běží na ustáleném volnoběhu a pak přidáte plny (ne úplně naplno), tak co to udělá? Mě se na 634 stane to, že se na okamžik zadusí, pak se začne sbírat (to se děje 2 vteřiny po přidání plynu) a pak má odezvu na otáčení plynovou rukojetí normální. Jak už má trochu otáčky tak to reaguje tak, jak by mělo, resp. jak reaguje cokoliv jiného. Připadá mi to jako taková vlastnost toho splachovadla zn. Jikov, protože motorka jinak jede normálně. Potom také nereaguje na poslední čtvrtinu zdvihu šoupátka - už to jen hulí a nic to nedělá. Měl jsem podezření na příliš velkou hlavní trysku, ale už nevím kam s ní jít - sání otevřené, zkoušené trysky postupně 120, 110, 105 a teď 98, tedy pro sání s labyrintem a dělá to furt. Kolik to jede nevím (znáte ty tachometry), ale už jenom fakt že poslední čtvrtina plynu je mrtvá mě utvrzuje v myšlence, že něco je špatně. Je tam první nebo druhý výbrus - větší rychlost průtoku=ještě menší tryska? Co myslíte? Díky
leta letouci jsem se s timto dusenim trapil - zkousel kde co a nakonec to naprosto jednoduse vyresil jiny karburator :-).
Zkousel jsem cistit, zkousel jsem ruzne kombinace trysek, zkousel jsem stelovat hladinu - a vysledek temer zanedbatelny. V provozu odezva na plyn normalni, po delsim stani na semaforu tragicka. Mensi volnobezna tryska krapet pomohla, ale nevyresila.
Motor temer nereagoval na nastaveni sroubku bohatosti smesi, resp. musel byt temer zcela vysroubovany, aby mel nejaky vliv.
[Jeník]
(16.5.2016 8:34:16)
lehké přidušení po volnoběhu mi dělal po stání ne semaforech, řešením bylo před zařezením vrknout plynem a problém se vyřešil instalací oilmasteru...který zároveň vyřešil i pojízdnou dýmovnici při vyjetí z města po půldenním poskakování po semaforech
problém tuposti na plný plyn může být klidně chudá směs v daném režimu, když si představíš karburátor jako škrtící ventil, tak má v tu chvíli minimalizovanej odpor průtoku vzduchu i benzínu - takže vzduchu už být víc nemůže a benzínu je v danou chvíli málo - než začít laborovat s tryskama, tak bych karburátor rozebral a ultrazvukem vyčistil...člověk se pak diví, co z karburátoru všechno vypadne i "když byl čistej", po vyčištění bych sestavil a zkusil základní nastavení a řešil postupně, jak se to chová
to že motorka hulí znamená, že pálí olej, podle barvy dýmu se ještě můžeš bavit o spalování, ale to je trošku u jawy scifi
[mais]
(15.5.2016 21:01:49)
Nahoře to právě už jenom hulí - to by znamenalo, že tam jde benzínu až moc ne?
[Jer 250]
(15.5.2016 14:29:57)
máš moc bohatej volnoběh, takže povol šroub bohatosti (zkoušej po 1/4 otáčce) - na volnoběh svíčky cihlový mít nikdy nebudeš, vždycky se zaserou, čím bohatší směs, tím rychleji. Pokud je motor nahoře tupej, dal bych naopak trysku větší nebo zkus zvednou jehlu, jak psal Pavel. Ladit směs jen podle svíček je kravina, protože barvu svíčky ovlivňuje nejen směs ale i její tepelná hodnota. Na to musíš mít taky trošku cit
[Marlboro]
(15.5.2016 4:56:23)
Jak tu psal Pavel. Zkus zvednout jehlu o jeden zářez a uvidíš co to bude dělat na poslední čtvrtku plynu. Mám 634 také z osmým výbrusem a s natavením pořád laboruju. Po záběhu jsem dal jehlu na druhý zářez podle příručky a na poslední čtvrt plynu, obzvláště do kopce to nejelo jako se záběhovým nastavením, kdy byla jehla na třetím zářezu a šroub volnoběhu o půl otáčky. Toho šroubu nastavení volnoběžné směsi se neboj.
[Maty24]
(14.5.2016 19:12:46)
Když se bojíš hnout šroubkem směsi volnoběhu, tak zkus zajít do kostela, třeba to pomůže... :D To je směs pro volnoběh a přechody, očividně ho máš dost dotaženej, na svíčky nehleď - ty jsou cihlový, protože jim je dobře za běžný jízdy. Jak sám píšeš, povoluj ho na zahřátým motoru po 1/4 ot a sám uvidíš, co se bude dít.
[pavelEC300]
(14.5.2016 18:19:45)
Filtr je nový, se starým to jelo úplně stejně.
Výbrus je první nebo druhý. Spíše první.
Se šroubkem se mi moc nechce jebat, protože svíce mají ideální lehce cihlovou barvu a jinak to má tah slušný. Ale myslím, že to dělalo i před tím a to jsem karburátor několikrát rozebíral, nastavoval, měnil trysky. Jako zkusím to, čtvrt/půl otáčky povytočit a v případě žádné změny zase zatočit tomu snad neublíží.
[Jer250]
(14.5.2016 17:48:48)
Pak by přechody z volnoběhu mělo vyřešit povolení šroubku složení volnoběžné směsi... Nereaguje?
Ten výkon nahoře by ještě pořád mohla ovlivňovat poloha jehly (ač by podle příruček neměla). Já měl HT 118, cokoliv pod se jí nelíbilo.
Kolikátej máš výbrus?
Filtr jsi, předpokládám, prověřil?
[pavelEC300]
(14.5.2016 17:32:13)
S předstihem jsem laboroval od začátku, protože s kolíčkem byl 7 mm a motorka byla líná a nechtěla točit přes 4000 ot. (omezovač). Teď tam mám nějakých 3,2 mm.
Podle toho jak to popisuješ, tak bude moc bohatej volnoběh. Motorka dobře startuje, volnoběh za studena drží taky dobře a za tepla má tendence sama zhasnout - třeba při sjezdu z kopce na neutrál nebo delším stání na semaforech. Takže menší volnoběžnou trysku? To ale hádám pořád neřeší problém s mrtvolností poslední čtvrtiny zdvihu šoupátka?
[Jer 250]
(14.5.2016 17:21:33)
Jo, k vejfukům už to čtu, píšu rychleji. Je pravda, že než jsem doladil svou 634 s 8. výbrusem, došlo i na pootevření vejfuků. Ale nejdřív bych mrknul na ten předstih. Možná se budeš divit.
[pavelEC300]
(14.5.2016 16:27:05)
Komíny jsi dělal naposledy kdy? To k té poslední 1/4 plynu. Pokud nereaguje z volnoběhu, je to buď chudý anebo naopak. Příliš bohatej volnoběh poznáš podle snahy zdechnout při dlouhém stání a taky podle toho, že to pěkně drží volnoběh na studeno. To by zase až tolik nemělo.
VAPE samo o sobě nezaručuje vůbec nic. Předstih si změř a případně nastav. Na polohu kolíčku a přednastavení z něho plynoucí se vůbec nespoléhej!
[pavelEC300]
(14.5.2016 16:23:56)
Svíčky jsou tak jak mají být. Za plynem jde normálně. Rozjede se asi na 115-120 km/h na tři čtvrtě plynu a když přidám na doraz už to nic nedělá, jen to začne značně hulit. HT podle návodu se sáním bez labyrintu má být 115, volnoběžná 55. Ale jak říkám, postupně jsem zkoušel 115, 110, 105 a teď 98 a dělá to furt, níž už se bojím jít. Motor těsní dobře, předstih vylučuje VAPE, sekundár je originál, výfuky čisté, takže jediný problém musí být v tom karburátoru.
Ještě mě napadlo, že jsem kdysi četl, že ty otevřené verze bez labyrintu měly ještě nějak upravené výfuky (kratší vložky), tak jestli problém není v tom, protože výfuky jsem měnil. Bohužel byly tak potlučené že šly rovnou do šrotu a motorka nejela rychleji než 100 (vylítané válce), takže srovnání nemám.
[Jer 250]
(14.5.2016 15:35:29)
Bohatost zjistíš podle svíček,ale pozor,motorka musí najet větší počet kilometrů,nejlépe minimálně 10 km pěkně svižným tempem.Když nejde za plynem,zvednout jehlu.HL trysku podle návodu,stejně jako volnoběžnou.Někdy to prostě chvíli trvá,než najdeš správnou kombinaci.
[Pucfol]
(14.5.2016 14:07:09)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17