Příspěvků: 27, poslední: 18.5.2016 20:09:4162685.Informace
Můžete mi někdo poradit, jak dle starýho pístu určit jaký rozměrově koupit nový píst na Jawa 250/559 Panelka. Potřebuji koupit novou pístní sadu do starého válce a na starém pístu je napsáno 3 pod tím v kroužku MH a ještě pod tím AX, jaký je píst rozměru? foto - http://postimg.org/image/xyffkxz01/ Zajímavé je že na původním pístu ani není šipka (měl by to být origo píst nebo nějaký starší výroby protože motor přes 15 let nejel).
rozdíl je v tom, že kdo jezdil před padesáti a více lety tak to byl ze soukromého pohledu i koníček (asi jako dneska umírněný veteránismus), takže tomu lidi víc rozuměli a navíc ještě byl fortel předků, takže spoustu věcí uměli udělat. Dílů byl permanentní nedostatek, servisy byly drahé a bylo jich málo, takže se opravovalo ve svazarmovských dílnách, které byly sdíleny kluby a taky byly výrazně lépe vybaveny nebo doma. Další věc je, že se chodilo do práce na osm hodin, kde si řada lidí spoustu věcí obstarala a pak bylo dost volného času po odpoledních, ne jako dneska kdy řada lidí co něco umí letí do práce na šestou sedmou ráno, pak se vším v pět odpoledne praští, aby se věnovali chvíli rodině a pak mají druhou večerní směnu a ráno nanovo
[mais]
(18.5.2016 20:09:41)
nunici: Ono taky dříve nebylo k dispozici ani takové množství autoservisů/motoservisů, kde by si člověk mohl nechat opravu provést a ani kolikrát nebyly k dostání náhradní díly. Na druhou stranu byla možnost nechat si kdeco vyrobit někde v dílně bokem, takže opravy svépomocí byly často jediné možné řešení.
[Ota]
(17.5.2016 15:16:00)
Dočkala jsem taky nečetl, nicméňě mám ke každé kubatuře příslušný Návod k obsluze .Asi byli lidi dřív manuálně tak nějak zručnější protože jsou tam krom klasiky - mazání,předstih...občas věci které bych asi dnes na koleně neřešil
[nunici]
(17.5.2016 7:40:24)
Deadman: to nás bude víc
[krf]
(17.5.2016 5:56:37)
Jestli si nekdo nevsiml,tak tahle sekce jmenuje poradna,tady byse nemelo trestat za dotazy nebo rejpat,nebo me udivuji neustale hadky kvuli kravinam
[Gepin]
(16.5.2016 10:39:11)
Dočkala jsem vživotě nečetl a také žiju.
[Deadman]
(15.5.2016 22:22:58)
Ja osobne sem o knize dockal se dozvedel az z manie,natoz katalog dilu sem tehda tez nevedel.Kazdy jednou ma blbe dotazy,kdyz otom nic nevi
[Gepin]
(15.5.2016 19:31:41)
Když se kniha psala a vydávala, byly Jawy celkem nové a nedobastlené stroje. Tudíž informace týkající se karburátorů a seřizování jsou dnes již pouze informativní takříkajíc na nakopnutí při problému kde hledat. Co se týká převodovek a samotných motorových částí se nic nemění. Poradna je tedy podle mě od toho, aby se jednotlivci podělili o různé vychytávky s postupem při práci na stroji a o informace, které v knize nejsou, protože v té době ještě nebyly známy. Např. oblast zapalování s VAPE a různé doplňkové nebo náhražkové elektroniky např. v oblasti dobíjení (AEV relé). Další velký přínos Jawamanie vidím v podělení se o informace týkající se novinek v dopravě, administrativě a v neposlední řadě problému poměru mazání olej/benzín. A když už se tady něco napíše, tak to stejně polovina ignorantů nečte a zakládají se zde stále podobná vlákna pořád dokola. Což je dost smutné.
[skodna]
(15.5.2016 19:15:30)
tak nech každý číta dočkala a poradna tím pádom nemá zmysel pretože je tam všetko a môže sa to zrušiť
[julo]
(15.5.2016 13:01:03)
Nedá mi to, ale musím reagovat. Pokud někdo má knihu od pana Dočkala, kde je vše do po drobna popsané, viz konkrétně tento dotaz ohledně rozdělení tolerancí výbrusů a pístů, tak potom nechápu, proč je napaden monty, když poradí. Pokud budu vrtat do motoru, tak si o tom něco prvně přečtu a pak podám dotaz. Je jasné, že na každou činnost potřebuju určité nářadí a měřidla a nevím co ještě, a co na víc i nějaké vědomosti a ochotu se něčeho přiučit. Když tyto nemám, tak svěřím problém někomu zdatnějšímu a sám si lehu a čekám, abych mohl nalít benzín a jezdit. Zde otázka zněla jasně a odpověď byla taky dost polopatická. Neviděl jsem v tom žádný náznak povýšenosti a jednání jako s debilem. Je až zarážející, jak jsou dnes lidi líní si něco nastudovat, nebo vygooglit. To se raději budou do nekonečná ptát všude na fórech a čekat, až je někdo odešle do patřičných míst. Potom budou uražení a bude to pořád dokola.
[skodna]
(15.5.2016 12:46:44)
ale vždyt se tak chová sám.
Je mu líno si to přečíst, raději tady 6X píše dotazy, než by si vzal do ruky Dočkala, kde je všechno napsaný úplně jasně a polopatě.
[monty]
(15.5.2016 11:35:40)
Monty já vím že máš Čvut ,ale to neznamená že musíš s každým jednat jak s idiotem !
[Gepin]
(15.5.2016 11:14:23)
Na válce si tolerance razily ve fabrice aby se jim roztříděný válce při montáži nepopletly. Po jakémkoliv výbrusu to už neplatí.
[Deadman]
(14.5.2016 21:10:35)
díru ve starým válci prostě MUSÍŠ ZMĚŘIT. Na válce se nic nerazí.
[monty]
(14.5.2016 20:42:23)
Teď už tomu rozumím, a ještě bych se zeptal když už jsme u těch rozměrů jak je to s válci, mám ještě náhradní válec a je na něm vyraženo jenom A jaký je to výbrus a jakýho rozměru do něj patří píst? Taky se válce rozdělují na výbrusy a tolerance stejně tak jako písty nebo je to jinak?
[Jawa]
(14.5.2016 20:30:44)
ještě pro zmatení - to "X" (nebo "Y") znamená toleranci díry na pístní čep.
[monty]
(14.5.2016 19:28:31)
číslo 1,2,3,4,5... je výbrus (+ 0,25 mm), písmeno A,B,C je toleranční třída k danému výbrusu, X je toleranční třída čepu, MH je znak výrobce. Dneska už se tolerance moc neřešej, jak napsal Pavel. Nejlepší by bylo koupit novej kroužek na třetí výbrus, dát do válce a změřit vůli v zámku. Pokud bude nad 0,8 mm, tak rovnou nechat přebrousit
[Marlboro]
(14.5.2016 18:50:52)
To si myslím taky, jak jsem psal už v prvním příspěvku, že dneska na tolerance asi nikdo nejede, protože při opravě se brousí válce na dodanej píst. Pro vysvětlenou, výbrusy u Jawy jsou po čtvrtkách (0,25 mm), toleranční třídy jsou ve stovkách. Udělej to to jednoduše:
A, s výbrusem, chceš-li to mít echt
B, píst na třetí výbrus a basta, ono si to po pár záběhovejch nádržích sedne.
[pavelEC300]
(14.5.2016 18:13:40)
Teď už tomu začínám rozumět a dává to smysl ale ještě je mi divné na všech e-shopech s díly na jawy se prodávají písty s rozměry odstupňovány po 0,25 mm když tedy píst výbrusu 3 tolerance A je 65,75 jaký je píst výbrusu 3 tolerance B ? Já mám pocit že písty tolerancí A,B,C nejsou běžně naprodej. Tudíž mám možnost tam dát píst pouze rozměru 65,75 (výbrus 3 tolerance A)
[Jawa]
(14.5.2016 18:10:03)
Výbrusy: 1/2/3....8
Toleranční třídy jednotlivých výbrusů: A/B/C
Ten tvůj je tedy 3. výbrus, toleranční třída A. Tedy myšleno, že do vyběhanýho válce lze dát třetí výbrus, toleranční třídu A nebo B.
Ale jistotou je výbrus za pár stovek.
[pavelEC300]
(14.5.2016 17:28:08)
dej to na výbrus, 300 navíc tě nevytrhnou a budeš to mít zaběhlý na sebe ve správný toleranci
[Klouzec]
(14.5.2016 17:24:34)
Dočkala jsem četl jako první a je tam přímo nějaká tabulka ale vůbec se v tom nevyznám a proto sem napsal dotaz sem, mohl bych poprosit o vysvětlení jak to tedy je s těmi výbrusy a rozměry (hlavně co já mám zakoupit pro svůj válec) Děkuji.
[Jawa]
(14.5.2016 16:58:16)
- najdi si Dočkala a přečti si jak je to s pístama
[4yt]
(14.5.2016 16:44:24)
Teď jsem z toho ůplně zmatený, je to třetí výbrus podle 3 na pístu nebo první výbrus podle A na pístu. Radíte mi že mám třetí výbrus ale kvůli vylítanosti válce už můžu dát píst B což už je čtvrtý výbrus? Já měl pocit že B je druhý výbrus.
[Jawa]
(14.5.2016 16:41:46)
Písmena jsou tolerenční třídy. Podle stupně vylítanosti válce tam můžeš dát klidně už béčko, ale spíš si myslím, že si nebudeš moci nějak zvlášť vybírat.
[pavelEC300]
(14.5.2016 16:19:09)
Jj teď sem si toho taky všiml šipka tam je pod těmi vyrytými důlkami, co znamenají ty ostatní znaky? vždycky sem myslel že výbrusy se značí písmeny ( A,B,C ...)
[Jawa]
(14.5.2016 16:10:05)
tak je to třetí výbrus, takže 65,75 průměr. Šipka tam je. A navíc- todle by snad obráceně dal jen debil, vzhledem k těm výřezům u přefuků.
[monty]
(14.5.2016 15:21:34)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,141 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17