Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 11, poslední: 25.5.2016 15:33:5062697.Oleje, mazání ...
Zdravím mistři.
Nedávno jsem koupil Jawetku. Rozebral - očistil - odrezil - namazal - naplnil náplně a našlápnul. Chytá super, komprese překvapivě silná. Druhý den jdu do garáže a už když tam vlezu, tak cítím takový divný jakoby olejový odér.
Přijdu k mopedu a pod vyústění výfuku černá louže. Tak jsem ji nadlábnul a chvíli dost kouřila z výfukové koncovky vylítly nějaký černý sr...y. Po chvíli už dobrý a jede pěkně. Mám strach abych něco nezanedbal. Je pravda, že při oživení jsem se výfuku moc nevěnoval. Z koncovky jsem vyšrouboval takový ten šroub a výfuk profouk kompresorem, nic víc nic míň. Dotaz zní, neznačí ten bordel z výfuku nějaký blížící se průšvih?
Šimon
Zdravím,
díky za info. Jawetka už jezdí celkem obstojně. Je to docela sranda a udivuje mě jak se to po rovině nebo z mírného kopce umí rozjet. Včera jsem po druhé vyměnil olej a divil se co z toho teklo za sr...y. Původní majitel asi moc často neměnil. Vůbec je chudinka v dost zanedbaném stavu, ale to se změní. Kastli nechám tak jak je, ale motoricky a podvozkově ať to sviští:)
Teď mám v plánu měnit lamely spojky a musím zkontrolovat lanko. Přijde mi, že jde docela ztuha. Nějaké užitečné typy ke spojce?
Majte sa a ať vám to jezdí bez poruch a karambolů.
[Kimon] (25.5.2016 15:33:50)
Olej PP80 či 90, to je fuk. Od spojky mírně prokluzující ve vyšších otáčkách mi pomohla až výměna lamel za nové, přičemž ty staré (ferodo) byly na pohled ok, nesjeté, rozdíl tloušťky oproti novým 0,00nic. Předtím jsem zkusil vyměnit pružinu, to nepomohlo, tak jsem koupil nové lamely a od té doby mám pokoj. [T. A. Jawettsson] (18.5.2016 12:35:06)
Na pp 80-90 je to stavěný. [Pierre] (18.5.2016 12:19:21)
Sorry za tu duplicitu. Omylem jsem to poslal dvakrát i když mě to upozorňovalo. Dneska se mi daří :) [Kimon] (18.5.2016 11:48:55)
Ahoj,
díky za postřehy. Už jsem klidnější. Po tom prvním nastartování, jsem s ní chvilku jezdil, aby se zahřál motor a já mohl doladit volnoběh bovdeny apod... Pak mi to ale nedalo jel jsem ji projet trochu víc cca 3km. Včera už z výfuku nic neteklo a přišlo mi, že jede lépe. Olej jsem dal klasicky 1:25. Výfuk bych chtěl do budoucna vyměnit z nějakého jiného 2takta, tenhle už má hodně za sebou. Ale za to vypálení nic nedám ;) Díky za radu. Jo jinak se mi ještě včera stalo, že při startování na neutrál jsem prošlápl šlapkama bez otočení motoru. Jako by klouzla spojka. To by asi mohlo být nevhodným olejem ve skříni. Na spojku jsem zatím ani nekoukal, takže nevím co tam je (ferodo/korek) a nalil jsem tam pp80w. Stejně budu ten olej zachvíli měnit, tak na to mrknu. Co tam Dáváte vy?
Díky a mějte se.
[Kimon] (18.5.2016 11:45:10)
Ahoj,
díky za postřehy. Už jsem klidnější. Po tom prvním nastartování, jsem s ní chvilku jezdil, aby se zahřál motor a já mohl doladit volnoběh bovdeny apod... Pak mi to ale nedalo jel jsem ji projet trochu víc cca 3km. Včera už z výfuku nic neteklo a přišlo mi, že jede lépe. Olej jsem dal klasicky 1:25. Výfuk bych chtěl do budoucna vyměnit z nějakého jiného 2takta, tenhle už má hodně za sebou. Ale za to vypálení nic nedám ;) Díky za radu. Jo jinak se mi ještě včera stalo, že při startování na neutrál jsem prošlápl šlapkama bez otočení motoru. Jako by klouzla spojka. To by asi mohlo být nevhodným olejem ve skříni. Na spojku jsem zatím ani nekoukal, takže nevím co tam je (ferodo/korek) a nalil jsem tam pp80w. Stejně budu ten olej zachvíli měnit, tak na to mrknu. Co tam Dáváte vy?
Díky a mějte se.
[Kimon] (18.5.2016 11:36:32)
Jednou jsem takhle nezavřel benzinový kohout a ventilek v plovákové komoře karburátoru dostatečně netěsnil. Mustang má velkou nádrž, takže se napnil prostor klikovky, válec a výfukem do rána vyteklo několik litrů benzinu na podlahu. Nebyl to tvůj případ?
PS: Bydlím na kopci. Po 300m tlačení motor chytil (rozuměj nastartova) a normálně jel. To co se dělo na konci výfukového tlumiče bych nikomu z vás nepřál zažít :-D
[Wiku] (17.5.2016 23:03:42)
Třeby byl někdo pečlivej a před uskladněním prolil motor olejem aby něco nezarezlo. Teď to jen vyteklo ven. [Hlade] (17.5.2016 16:51:17)
To je běžné, když motorka dlouho stála, uvolnil se starý bordel z výfuku. Kamarád přivezl nějaký homecross z Jawy 250, jen jsme ho nastartovali a projeli pár metrů a dva dny pak z toho v garáži kapal černý mazut. Po delším ježdění bordel vylítal a už to nedělalo. [Jad] (17.5.2016 16:45:22)
Jak dlouho ta motorka běžela? Jenom jsi jí nastartoval nebo i projel?Prostě vytekl karbon, kterej možná uvolnil moderní olej, kterej jsi přimíchal do benzínu. U rovnejch laufů po odstavení z nich obvykle dříve či později začne bordel vytejkat. [Ota] (17.5.2016 16:12:24)
Blížící průšvih to není, značí to, že ve výfuku je dost polotekutýho karbonu a možná jsi to přehnal s množstvím oleje v benzínu. Dvoutakt v uzavřený garáži bude cítit vždycky, to je jeho vlastnost. Píšeš, že výfuku jsi se téměř nevěnoval a přitom tyhle ministroje jsou na jeho čistotu dost háklivý, takže za mě esivá ten výfuk nemá pěknej chrom (jakože to asi mít nebude, alespoň takový jsem nikdy neviděl), tak ho sundej, vyšroubuj z něj koncovku s tlumítkem (děrovaná trubička), rozdělej si oheň v zahradním krbu a po jeho důkladném rozhoření přilož výfuk i tlumítko (samozřejmě bez pružiny stojánku). Ideálně tak, aby výfuk byl svisle či aspoň šikmo - po dosažení správné teploty začne hořet karbon uvnitř a cílem je vypálit jej všechen; výfuk je sice miniaturní, ale i tak se do něj vejde spousta sraček, které vydrží hořet překvapivě dlouho, udržuj oheň, dokud karbon uvnitř bude hořet. Ideální je, když výfuk i tlumítko budou rozpálený do červena, to je záruka, že uvnitř už nic nezůstalo. Po vychladnutí (bacha ať se nespálíš!) oba kusy odrbej drátěným kartáčem, výfuk zvenčí potři olejem, namontuj zpět a jeď to projet. Olej pečící se na povrchu výfuku sice chvilku smrdí, ale pak se zapeče a přestane to. Jiný způsob konzervace nedává moc smysl - na horkém povrchu totiž nic dlouho nevydrží. Výsledek v provozu vypadá takto http://z477.rajce.idnes.cz/jawetta_vyfuk/ . PS krb lze nahradit propanbutanovým hořákem :-) [T. A. Jawettsson] (17.5.2016 16:00:29)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,141 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17