Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
SVÍČKY [ROPINO](18.5.2016 9:19:50)
Příspěvků: 19, poslední: 3.6.2016 18:54:4162703.Elektro
zdravím prosím o jednu radu...
jaký typ svíčky je předepsaný pro : jawa 250/590 a jawa 50/550

díky předem
Je možné, aby svíčka Brisk N17C Super 1320 stála 60Kč? Odhadoval jsem něco málo přes 30Kč a docela mě zarazilo, když mi bylo sděleno, že 60Kč. Na netu jsem se díval a většinou se to pohybuje mezi 30Kč až 40Kč něco a 61Kč až nějaká s označením Super N17C BR N17C.

Další věc. Hlavní tryska. Když jsem vyhledal v tabulce, která se také dá najít ve zde uvedeném odkazu, jaká má být pro přesně daný typ. Byl jsem docela překvapen, že 80, když skoro u všech ostatní je 90 něco. Následně mi bylo řečeno, že snad 80 se ani nevyrábí. Tak, kde je chyba?
Na karbecu bylo prý uvedeno něco jiného, že tam má být. Hádám 90, nebo 92. Je možné, že karbec nebude již původní.

Další věc. Moto stále má tendence žrát, čadit, tarokovat, svíčka černat. Přesto, že karbec vyčištěn, vyměněná jehla, hl.tryska, poštelováno.
Při víc přidaném plynu, jde hodně za plynem, má výkon, tah sílu, jak raketa. Při méně přidaném plynu, je trošku línější, ale to by ani tak nevadilo, jako spíš to, že má tendence tarokovat.
Volnoběh se nedaří vyštelovat. Za studena příliš vysoký-problém zařadit rychlost. Za tepla zas padá tak nízko, až moto chcípá.
[Jája] (3.6.2016 18:54:41)
Ona ta barva svíčky dost záleží na tom, zda je zvolená její správná tepelná hodnota, co za typ oleje se používá, a po jakém stylu jízdy se kontroluje. O bohatosti směsi a seřízení karbu docela dobře popsal postup praktik Zdenál zde: http://jawablazni.cz/serizeni-karburatoru/
A ono pokud se to s bohatostí přežene a motorka žere jak sedmihlavá saň a tarokuje v točkách, taky to není ono. Chce to sledovat chování ve všech režimech, mít správně otryskovaný karburátor a barva svíčky je jen jedním z ukazatelů. A veř, že barvu srnčího hřbetu při stejném poměru oleje bude třebas u M2T, ale u plné syntetiky při stejném poměru mazání a bohatosti bude ta barva uplně jiná. ;) , takže ani toto není dogma.
[Verdom] (22.5.2016 22:31:27)
domino1973: starej škodováckej motor má povolenou spotřebu litr oleje na tis km, což je řádově poměr 1:80 - 1:90, studenej motor žere oleje víc, stejně tak jako motor dlouho krdlající na volnoběh, o kvalitě tehdejších stíracích kroužků po x letech nemluvit [mais] (22.5.2016 20:13:46)
Proč by svíčka u 4T nemohla být zaolejovaná? Jsou 4T motory, který žerou olej víc než 2T. [Honza (Js)] (22.5.2016 18:16:31)
Ty barvy co dal Verdom celkem sedí a jak si přišel na to, že je to na 4T motor? To jako může být svíce u čtyřtaktu tak černá a zaolejovaná jako je na obrázku? Bych řekl, že to je právě na 2T. [domino1973] (22.5.2016 18:11:11)
Verdom: Svíčce to šumák je, ale zbytku motoru ne. Dvoutakt prostě potřebuje kvůli mazání a chlazení bohatší směs. [Hlade] (22.5.2016 15:49:54)
Hlade: Když myslíš. ;) Té svíčce je celkem šumák, v jakém prostoru pálí, zda v 4t nebo 2t motoru a tu barvu srnčího hřbetu u těch good nepopřeš. :) [Verdom] (20.5.2016 20:16:46)
Verdom: Sice parádní seznam, ale na čtyřtakt. Na dvoutakt by to bylo pekelně chudý. [Hlade] (20.5.2016 9:14:23)
K té barvě svíčky, tady je nějaká pičtura: http://i48.tinypic.com/2mqrbf8.jpg
Jen pro info. ;)
[Verdom] (20.5.2016 6:41:56)
Nevím, kde bych našel návod k 592. Sesa má na svých stránkách psaný Pal 14/240. Té by odpovídala N14. Brisk má v katalogu psaný N17C. Jak jsem koukal, obě místa jsou plný chyb. Osobně bych tipoval, že to bude stejný jak u 559. [Honza (Js)] (19.5.2016 18:07:00)
Právě, že je černá, jak uhel. Ale dík za typ, příště dám bacha na ten volnoběh a hned chcípnu, pak kouknu. Je možné, že tohle jsem tak úplně nedodržel. I když tomu nedávám moc velké šance, že bude jiná. Je pravděpodobné, že bude příliš bohatá směs, protože to poměrně čadí, když je trochu kopec a mám pocit že i spotřeba je vyšší.

Když jsme ještě u těch svíček, jaká je předepsaná pro jawu 250/592 ? To bude asi ta samá, co?
[Jája] (19.5.2016 17:49:21)
Příliš studená svíčka černá, ale častěji je to způsobeno příliš bohatou směsí. Patnáctkou by sis pohoršil. Snižováním poměru oleje riskuješ rychlejší opotřebování motoru. Barva svíčky se kontroluje tak, že dojedeš s teplým motorem a hned ho chcípneš a pak koukáš na svíčku. Po blafání na volnoběh zčerná vždycky. Koukáš na barvu izolátoru. Cihlová nebo tmavě hnědá barva je dobrá. Nemá být černá jak uhel. [Honza (Js)] (19.5.2016 17:10:16)
Ota: Jo, díky za info a pardon za překlep. Samo, že Jawa 250/559. Mně právě ta svíčka hodně černá, ale to asi nebude druhem svíčky, že? Spíš to vypovídá, že je moc bohatá směs. Na co už jsem dostal rady, že posunout jehlu, změnit poměr olej/benzín z 1:33 na 1:50 - což nepomohlo a poslední typ, který jsem teda zatím ještě neprovedl, omrknout tu hlavní trysku.
Když svíčku očistím, je to na moto poznat, ale to bych takhle mohl čistit před každou jízdou.
[Jája] (19.5.2016 16:50:46)
Jája: N15 jsou studenější, než N17. Dle manuálu byly pro Jawu 250/559 předepsány svíčky PAL 14 - 7 RZ. Tomu by měla odpovídat dnešní Brisk NR 17 (R je odrušená verze svíčky). Ovšem zvláště v letních vedrech studenější N15 určitě nic nezkazíš. [Ota] (19.5.2016 15:46:38)
A rozdíl mezi N15C a N17C? Která je spíš do zimy a která do tepla?
Na Jawě 250/599 mám N17C, tak že by byla vhodnější N15C?
[Jája] (19.5.2016 14:07:44)
Také dávám do všeho N15C. Další možností jsou BOSCH W7AC nebo Champion L82C. Teoreticky by šla i NGK B7HS, ale zde pozor, nemá ráda uchlastání motoru a odchází. Nicméně v emefce (MF70) mi drží už druhým rokem a tam dostává za uši více než je zdrávo a stále pohoda. ;) [Verdom] (19.5.2016 6:38:42)
Všude cpu N15C a nikdy nebyl problém [Hlade] (18.5.2016 21:18:46)
Podľa katalógu Brisk je pre Jawu 250/590 N15C, NR15S a pre Jawu 50/550 tak ako píše Honza (Js) [Milos634] (18.5.2016 13:59:11)
Pro Jawu 50/550 je předepsaná Pal 14/175 a té odpovídá Brisk N17 a Brisk N17C. [Honza (Js)] (18.5.2016 13:37:28)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17