Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 18, poslední: 25.5.2016 16:26:5862704.Informace
Ahoj,
navazuju na můj problém s nepovedeným výbrusem na 634, viz http://jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=62584 , galerie zde http://lukasjancar.rajce.idnes.cz/Vybrus_634
Reklamoval jsem to, úspěšně. S velikostí výbrusu (udělali 4. výbrus místo 1.) se stal omyl, po objednání přišly nesprávné písty, paní na prodejně si toho nevšimla a odeslala to hned brusiči.
K vadám povrchu, odlitek prý obsahuje póry a bohužel to místy dělalo ty ďubky. Je to problém levého i pravého válce. Ukazovali mi i jiné válce a měly podobný problém. Údajně to některé válce dělají díky nedokonalé výrobě, nevím.
Nicméně mi nabídli dvě možnosti. Namontovat to tak jak to je a zkusit to zajet s tím, že kdyby byl nějaký průser, jde to na jejich triko a budou hradit nápravu. Anebo vrátit stávající pístní sadu, zkusí to přebrousit na 5. výbrus a objednají k tomu rovnou české písty (s tím ale že ty póry budou pravděpodobně i hlouběji).
Písty, které jsou tam teď (v galerii) jsou turecké. Bylo mi řečeno že s nimi nemají problémy, ale kdo ví. Značení 6 místo 4 je díky odlišnému tureckému značení, podle průměru a Jawa značení je to 4. výbrus.
Zajímalo by mě co si o tom myslíte a jakou možnost zvolit? Na jednu stranu jestli 4. nebo 5. výbrus už je asi šumák, na druhou stranu asi není teď co ztratit zkusit to zajet tak jak to je. Nevím se rozhodnout...
Díky moc za názory,
Lukáš
Já bych si sehnal jiný válce opotřebený mulky před výbrusem. Tyto se 4. výbrusem bych jim nechal ať si s tím dělají co chtějí a ať mě zaplatí koupi těch jiných válců + nový výbrus č. 1 + cesty navíc, takže nakonec by mě ten výbrus od nich asi vyšel zadarmo. [HonzaBK] (25.5.2016 16:26:58)
povrchu jako takovýho bych se tak nebál, ale prostě by mě sral ten úběr o 1mm místo 0,25mm, proto bych to řešil... [LK] (21.5.2016 19:14:20)
haha, tohle nevyšlo...měřil jsem to pane mistr 5x a stejně to nedalo, nechápu to :D [BRK] (20.5.2016 16:19:52)
když se dělá xtý nikasil, delaji se tam pórky na povrchu taky a ničemu to nevadí. aspoň se to tvrdí a krosky jezdej :-) ale zas tam může nastat včasnější oloupání povrchu, což na litině nehrozí [krf] (20.5.2016 13:57:10)
Já osobně zastávám názor že lepší jsou ďubkatý čtyřky, než zdravý nulky :D [Klouzec] (20.5.2016 13:44:49)
Moc dekuju za nazory. Jine valce uz jsem si sehnal, zdrave nulky, motorka uz dva tydny pekne jezdi. V tom casovem presu uz nebyl cas resit toto, pak zajeti... (diky maspemu za vytrhnuti trnu z paty).
Muj osobni nazor je ze by to takto jezdilo, vzhledem k tomu co vim ze jawa pobere, ale riskujte ze se to rozesere nekde ve skandinavii....
Tyto mam tedka vicemene navic a resim co s nimi. Nove pisty, prebrouseni atd. jde samozrejme na jejich ucet.
Mate zkusenosti s tureckými pisty? Je to nejaky shit nebo jim dat sanci?
Zkusim jeste vyjednat vraceni penez az s nim budu mluvit a dat to nekomu jinemu. Uvidime. Ztraceny material uz mi asi nikdo nevrati ale pal to cert, mam ponauceni do budoucna. I pad na hubu je krokem vpred.
[Lukáš Jawa 350/634] (19.5.2016 13:53:39)
Po republice jezdí válce po výrbusu s mnohem hlušími důlky od opravdové pórovitostní a ničemu to nevadí. Kolikrát není poznat ani drážka od vyběhlé segrovky přes třetinu válce.
První možnost: Namontovat, jezdit, přičemž s 95% pravděpodobností to nepoznáš.
Druhá možnost: handrkovat se, shánět nové válce s měnším než 4 výbresem a platit přebroušení na 4tý výbrus, aby jsi upotřebil alespoň písty. Případně brousti nové válce jen tolik kolik je potřeba a rovnou osadit nové písty. Bude to stát, prachy, čas a ještě se s 95% pravděpodobnostní budeš rozčilovat.
Když zhodnotíš vliv na finance i na psychycké zdraví, vychází lépe první možnost. Navíc ti nic nebrání na první sadě jezdit a v případě že v půlce sezóny zjistítš problémy, začneš shánět jinou sadu, ale stále můžeš jezdit a nemusíš spěchat.
[Wiku] (19.5.2016 12:05:08)
Jak se tady většina lidí shodla i v tvým minulým příspěvku, chyba nebyla nejspíše ve špatném odlitku válce, ale v chybné práci brusiče. Tomu bych to už znovu nesvěřil. Takže bych trval na tom, že si na jejich náklady nechám uděl nový výbrus u zkušeného brusiče - viz např. Padalík a pokud by se cukali, tak bych ještě požadoval náhradu škody za válce poškozené nadbytečným úběrem materiálu při vybroušení na vyšší, než požadovaný výbrusový stupeň, resp. dodání jiných nepoškozených válců. [Ota] (19.5.2016 8:36:01)
Viz druhá část odpovědi Hlade, zcela souhlasím. Jen malá poznámka. Soustružnickej nůž projel víc do hloubky tam, kde byl materiál měkčí - zjednodušeně řečeno. Takže nějaký póry tam nejspíš byly (nebo nůž hodně vibroval, což se těžko zjistí). Chyba jde i za brusičem, to je jasný. Ale taky si za to můžeš /a to hodně/ sám, máš dávat válce zkušenýmu brusiči přímo, a né anonymnímu přes nějakou ženskou. Lidí kteří dělají výbrusy je spousta, ale lidí kteří dokážou vyrobit píst z odlitku je jako šafránu. Proč asi ? Při rozhodování komu dám válec na výbrus se řídím zejména tímto. [fk] (18.5.2016 23:12:01)
Taky souhlas, tohle není pórovitost, ale něco bylo špatně když se to soustružilo. Místo prvního výbrusu čtvrtej a ještě zdrbanej... já bych to tam ani nemontoval, ideálně sehnat nebo zaplatit jiné válce a nechat vybrousit jinde (třeba Padalík). Ne že by to nemohlo nějakým zpusobem fungovat, ale proč za sví prachy pořizovat takovejhle zmetek. [rikša] (18.5.2016 22:34:35)
Hlade: souhlas [Gunsmith] (18.5.2016 22:02:36)
Asi bych neměl chuť se s někým hádat,buď bych to tam dal,nebo bych si sehnal jiné válce i s výbrusem a pístama.Zas takovej majlant to není. [Pucfol] (18.5.2016 21:37:11)
Kecaj, tohle není pórovitost, na posledních dvou fotkách jsou jasně vidět stopy po soustružení. Nechal bych si vrátit prachy a poslal to na výbrus někomu ověřenýmu a ne takovejm matlalům. Můžeš po nich chtít nějaký prachy za znehodnocený válce ale silně pochybuju že z nich něco vyrazíš.

No a za další bych to klidně smontoval a jezdil. Tam kde jezděj kroužky toho je minimum (teda aspoň podle fotek) a na tom zbytku se bude aspoň líp držet olej....
[Hlade] (18.5.2016 21:17:41)
Zase také otázka, jak moc jsou to znehodnocené válce, když tam ta vada je. Mohla se klidně projevit i při správném výbrusu. To ale už nikdo nezjistí. Sehnal bych jiné válce a tohle řešil až bude víc času. Protože všemožnejma tahanicema toho času nakonec ztratíš víc. [Borderer - mobi] (18.5.2016 18:07:51)
Chapu, ze chces mit stroj co nejrychleji pojizdny, ale zkus na to koukat trochu s nadhledem. Nabizi ti, ze to muzes takto zkusit zajet s tim, ze pripadne naklady kvuli problemum jdou za nima. Pritom za par tydnu chces na te motorce podniknout cestu pres pul evropy ... chces jit do toho rizika, ze ti to klekne nekde na konci sveta, ty kvuli nim budes mit zkazenou dovolenou a budes se s nima dohadovat o tom, ze to bylo kvuli jejich chybe? Netvrdim, ze to nemuze takto fungovat, zrovna tak netvrdim, ze se k tomu nemuzou postavit celem a v pripade, ze se neco podela pro tebe poslat taxika nebo zajistit letadlo ... ale proste bych s tim nepocital. Podle me tenhle pruser vzniknul kvuli snaze uskudlit ojebanim technologie (a nevyslo to), takze bych nespolehal na to, ze se ti dalsi smula vyhne.

I kdyz je mi jasny, ze se s dotycnym autorem budes muset dohadovat, mel bys to vnimat tak, ze oni ti zpusobili skodu:
- misto ceskych pistu ti nabidli turecke, aniz by ti o tom rekli. Pokud jsi po nich prve chtel vyslovne ceske, je to v podstate podvod
- i kdyby se jednalo o porezni odlitek valcu, nikdo po nich nechtel, aby jeli tak hluboko; jiste to sice neni, ale je vysoce pravdepodobne, ze by se pri domluvenem prvnim vybrusu tato chyba nijak neprojevila a ani nebyla viditelna
- casova ztrata spojena s timto pruserem ti zpusobi vicenaklady (porizeni jinych valcu) nebo primo zruseni dovolene

Aby ti nevznikla zadna prima skoda, museli by ti nabidnout jine valce prvnim vybrusem, k tomu pozadovany pist a ty poskozeny valce, at si nechaji. Za techto okolnosti bych uz vicenaklady spojene s casovym presem pred cestou neresil. Pochybuju ale, ze budou takto vstricni, pocitam spis s tim, ze to budou chtit zamest pod koberec.

V tom pripade jim pist s prislusenstvim vrat s tim, ze pozadujes vraceni vsech penez a odvezes si valce na prebrouseni jinam - treba k Padalikovi.

Hlavne se nenech odbyt s tim, ze ono si to sedne ... klidne jim navrhni, ze si sezenes valce novy a oni ti je proste zaplati. Schvalne, jak budou v takove situaci vstricni :-/
[Sim] (18.5.2016 17:54:35)
Souhlasim,ze me doporucuju padalika delal me hodne vybrusu i klik a vse v poradku [Jenda.592] (18.5.2016 17:17:02)
Já bych jim vrátil pístní sadu, ať mi dají zpátky peníze a poslal válce na výbrus někomu ověřenému. [Jad] (18.5.2016 15:23:28)
to že jeto jejich chyba je sice hezký, ale tobě tím dost podstatně znehodnotili válce,,, osobně bych trval na dodání válců v tebou požadovaném vrtání (tj. 1. výbrus) [LK] (18.5.2016 15:22:59)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,156 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 13:32:17