Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 20, poslední: 30.5.2016 15:44:3762752.Elektro
Problém zní následovné: startér po kompletní repasi vč. relátka s vyndanou svíčkou točí bez problému motorem, se svíčkou už moc ne ale to je asi spíš už měkká baterka, na zkušenbním stavu pod zátěží má síly dost....

Motorku tedy nastartuju, na volnoběh nedobíjí, to je v pořádku..ale po zvýšení otáček jakmile sepne spínací cívka v relé baterka de do zkratu přes ten spínací kontakt relé, ten se vyhřeje ...je to fakt tvrdej zkrat protože baterka buble, silový dráty startéru topí ale žádnej jinej tenčí drát neshoří...

po opravě relé opět vše seřízeno a ozkoušeno na zkušební stolici pod zátěží... po namontování do motorky se průser opakuje.... po sepnutí zkrat...

Jakožto člověk co elektrice rozumí jsem z tohodle teda v pr...=(...na sůtru to kuchat furt dokola ven je fakt opruz....   pro úplnost : vše je mezi sebou dostatečně prokostřené.... baterka přímo na motor a motor s kastlí i obalem relátka, regulační odpor buzení zapojen a vše zapojeno a několikrát překontrolováno...
Jojo, neni nad to, mit barevny vodice, aby se to lip rozlisovalo ... a protoze mam rad cervenou, mam vsechny cerveny :-D [Sim] (30.5.2016 15:44:37)
no co, i mistr tesař se někdy utne a každej má právo (ne-li povinnost) ze sebe jednou za čas udělat debila :-) Hlavně, že se přislo na to, čím to bylo [Marlboro] (30.5.2016 15:32:25)
Já si to včerá večer četl a říkal si že to bude nějaká pičovina :) [Jenda.592] (30.5.2016 11:47:31)
PS : měřákem jsem na to nepřišel protože startovací vinutí má tak malej odpor že jsem to prostě nepoznal =) [malejmisa] (30.5.2016 9:20:11)
pánové jestli se chcete pobavit tak zde je výsledné rozřešení celé situace :

Stručně řečeno jsem prostě debil=)...a když už člověk má za sebou pár desítek motorek tak si prostě nechce přiznat že by udělal tak triviální chybu a prohodil dráty...

Takže chyba byla přehození silového vedení- +pól šel na S u dynama a S z regleru šlo na kostru

Jelikož jsou oba dráty červené a ve společné bužírce tak jsem je prostě prohodil.

Motor tedy nastartoval ale v okamžiku sepnutí relátka šla baterka přes svorku D do zkratu a nejslabší místo byl právě spínací kontakt.

Velký dík Elfagovi za jeho žárovkou metodu, díky ní jsem na to přišel =)

A teď asi půjdu vrátit titul =)
[malejmisa] (30.5.2016 9:18:24)
Moty, zkrat na kontrolce to asi ne, píše že žádnej jinej tenčí drát neshoří. Dej sem fotku kterej kontakt se ti vyhřál. [rikša] (29.5.2016 10:31:36)
Monty, problem je jen v tom, ze zkrat ke kontrolce by delal problem jen pri rucnim stisknuti relatka. Pri startu dynamostarterem by mel horet drat ke kontrolce a pri startu pakou by dynamo nemelo nabudit a relatko sepnout.Ale ono posuzovat zavadu podle toho co rekne uzivatel je vetsinou problem - ten vetsinou podstatnou vec nezaregistruje nebo nebo nespravne vyhodnoti a do popisu vklada svoji interpretaci.Pro fundovanou radu si to musis sam zkontrolovat a zmerit - pak se ovsem nejedna o radu ale o opravu. [El Fag] (28.5.2016 15:00:12)
zkrat na kontrolce bych typnul já. Ve zkušební stolici není,ale v motorce jo. [monty] (28.5.2016 14:40:24)
Tys ho zkousel ve zkusebni stolici i s relatkem? Vytahl jsi opravdu oba spravne zive uhliky? Pozor na serizeni regulacnich kontaktu relatka - jeden kontakt je spojen s kostrou, pohyblivy kontakt je spojeny s odporem a jednim koncem vinuti,druhy kontakt je spojeny s zivymi uhliky a pri sepnutem zpetnem spinaci i k baterce. Pri nespravne serizenych kontaktech muzou byt ve zkratu.Rozhodne pri vytazenych uhlicich a lehkem stisknuti regrele bymela jit baterka pres bud vinuti na kostru, pri ponekud silnejsim stisku by mela jit baterka pres bud vinuti a odpor na kostru a pri stisku na doraz by mela jit baterka na kostru pres reg odpor a budici vinuti by melo byt ve zkratu pripojene na zive uhliky a baterku.Zacal bych tim, ze bych nechal k rele pripojenou jen baterku pres zarovku(vic nez 25W) a kostru , ostatni draty odpojil. Po stisknuti rele by mela zarovka zustat zhasnuta nebo jen lehce zhnout - pripojeno by melo byt jen vinuti regrele.Pak pripojit buzeni-pri lehkem stisku zarovkja sviti vice, pri stisku nadoraz stejne jako bez buzeni.Pokud OK, tak kompletne zapojit, jen na B nepripojit baterku primo ale pres zarovku (opet cca 25 -50W).Nasatrtovat nohou a pozorovat chovani, zarovka by mela maximalne slabe zhnout v jakychkoli otackach.Zarovka ti zabrani tomu, aby obvodem tekly likvidacni proudy a palily se kontakty. Nemas nekde natvrdo zkratly drat ke kontrolce dobijeni? [El Fag] (28.5.2016 13:13:20)
Nastartovanim dynamostarterem se dynamo samozrejme nabudi spravne(pokud je spravne zapojeny),regulacni obvod je od startovaciho oddeleny a objeveni se napeti na uhlikach od starteru je srtejne jako by tam vzniklo pri od rotoru. Problem by byl, pokud by budici vinuti dynama bylo prepolovane, pak by slo pole od startovaciho vinuti proti poli dynama(normalne maji pri startu stejnou orientaci. [El Fag] (28.5.2016 11:16:18)
Pokud kontakt svítí, tak buď má moc velký odpor, nebo tam teče moc velký proud. zkusil bych zkoušet budit a odpojovat od uhlíku k rele, dokud bude kontakt svítit a v kroku kde přestane, tak hledat.i . Nepředpokládám, že by tam byla baterka na špatné napětí. Případně zkusit nbudit stator úplně mimo motor [maspe] (28.5.2016 9:11:45)
A co takhle si vzít voltmetr a změřit si na D co mě leze z dynama, a na B jak je ukostřená baterka. [rikša] (27.5.2016 21:11:39)
Nedělá ti zkrat nějaká svorka až po namontování do motorky? Ve zkušebním stavu je to dobrý, v motorce špatný. Takže chybu zkus hledat v montáži do motorky. [monty] (27.5.2016 19:14:23)
[malejmisa] > jestli ti sviti kontakt uz pri pokusu o nabuzeni/prepolovani, bude to nekde natvrdo slusnuty. Ale je to nejaky divny - pokud by to bylo slusnuty pred relatkem (= v obvodu dynama + drat kontrolky dobijeni), nemelo by byt dynamo schopne se nabudit a dostat ze sebe takovy napeti, aby se relatko sepnulo. A pokud by to bylo az za relatkem (= od kontaktu 51 dal do motorky), byla by baterka slusla na kostru a netocil bys ani starterem. [Sim] (27.5.2016 15:23:40)
když mám precizně zrepasovanej dynamostartér od člověka který tomu fakt rozumí a je na měm nově namalovaná značka + na kostru a zapojím ho stejně do motorky tak kde bych udělal chybu...

pro doplnění: při prvním zapojení jsem pro jistoru opravdu dynamo nabudil vytažením živých uhlíků a stisknutím spínací kotvy relátka...a bum prásk kontakt zasvítil....po opakované opravě a opětovném otestování již v motorce nebuzeno...ale po zvýšení otáček se opakuje situace s upálením kontaktu...tohle nemá s přepolováním co dělat....
[malejmisa] (27.5.2016 14:04:07)
Samotné startování dynamo nenabudí, právěže to pak jde do zkratu, ikdyž zdánlivě funguje. Je ho potřeba cíleně nabudit. [longr] (27.5.2016 13:44:25)
[malejmisa] > jenze na kterou stranu se dynamo samo nabudi je loterienic ho nenuti nabudit se na spravnou polaritu, bo je v tomhle rezimu od ostatni elektriky odpojeny ... takze prebudit a melo by to byt OK. [Sim] (27.5.2016 13:31:32)
první co jsem udělal po zamontování bylo protočení starterem bez svíčky aby se dynamo nabudilo... jak jsem říkal i ve zkušební stolici běhalo.... [malejmisa] (27.5.2016 11:42:29)
taky bych koukal na přepólování. Ideálně když to nedobíjí, tak změřit napětí na dynamu a na baterce, přípdně napětí na daném kontaktu. Správně by na tom kontaktu mělo být celkem malé. Pokud bude větší než napětí baterky, tak je to jasně přepólované. [maspe] (26.5.2016 23:30:15)
startuješ nohou nebo starterem? Pokud nohou, máš přepolovanou baterku proti starteru. Musíš nastartovat starterem! [monty] (26.5.2016 23:26:51)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 1:57:17