Příspěvků: 22, poslední: 29.5.2016 13:19:3562753.Informace
Má někdo zkušenost, jak vzniká poškození vložky, které je na obrázku. Souvislost s klepáním ve válcích?
http://tr71.rajce.idnes.cz/vlozka_valcu#Bez_nazvu.jpg
Klouzec: Motorový olej jsou rozděleny do viskozitních tříd. Viskozitní třídy jsou značeny SAE číslo. Čím je vyšší číslo, tím je olej viskóznější, lidově hustší. Velký vůle lépe vymezí viskóznější olej, ale musí ho být dostatek.
[Honza (Js)]
(29.5.2016 13:19:35)
Tomu já zase tak moc nerosumim tomu SAE, ale zjistil jsem že u své 634 když dám víc oleje tak je tižší, používám všemi opovrhované M2t, hulí to jako propálený petry a hodně to maže a kdo maže ten jede :D
[Klouzec]
(29.5.2016 13:02:09)
Klouzec: M6A je jen SAE 30. Pokud chce vymezovat vůle olejem, chce to něco co nejhustšího. M2T co mám doma má SAE 50.
[Honza (Js)]
(28.5.2016 21:05:06)
hele tak tam dávej nějakej motorák M6A 1:20 a třeba to ztichne
[Klouzec]
(28.5.2016 16:43:30)
Chrastění nedělalo ani válečkové ložisko, chrastí mí válec, kde píst má vůli 0,11 mm. Když do válce přes svíčku stříknu trochu motorového oleje, tak je motor krásně tichý, po chvíli začne chrastit. Projel jsem to, chrastí při zátahu, při stabilní jízdě na jedny otáčky po rovině krásně klidný motor. Při točení rotoru rukou sem tam, je slyšet, jak píst klepe o válec. Zvuk motoru až přestane pršet ještě nahraju. Rozhodl jsem se jezdit s chrástítkem, uvidím co to udělá až se trochu sjedou pístní kroužky.
[Pettr335]
(28.5.2016 16:41:54)
vzhledem k tomu jaou má hliník tepelnou roztažnost bych na to nesázel. Pokud je to za studena na hraně, tak to může začít klepat až po ohřátí. S narážením pístu do setrváku měl tuším zrovna u 455 problém holdas.To samý se mi stalo před 10 lety u 638 - blbec jsem si při skládání neprotočil motorem, nastartoval, udělalo to drc, drc a písty v hajzlu. Reklamaci naštěstí uznali, ale musel jsem znovu půlit, abych zbytky pístu dostal z prostoru kliky
[Marlboro]
(28.5.2016 6:51:17)
Kdyby narážely písty, tak to dělá i za studena a ne jen za tepla, ne?
[Montgomeryx]
(27.5.2016 22:25:25)
Kire640: Píst naráží do setrváku běžně např u čz 250/455 ( špatný repliky ) proto se musí píst vzít a odborně na desce zabrousit o pár mm spodek pístu
[Klouzec]
(27.5.2016 22:11:10)
Když by to bylo narážení pístu do hlavy, tak stačí silnější těsnění? A co když píst naráží do setrváků? Nechá se to nějak pořešit?
[Kire640]
(27.5.2016 20:37:52)
to klepání po přidání plynu je ukázkový narážení pístu buď do hlavy, nebo dole do setrváků. Nemusí bejt nutně špatná klika, stačí blbý písty. Do času 0:10 to taky není úplně čistej zvuk, ale úplně stejně (hrozně) zní moje 638 a nic jí není :-)
[Marlboro]
(27.5.2016 16:46:04)
A neklepou písty dole o setrváčníky u kliky? Ale podobný pazvuky mi dělala klika, když byla po smrti.
[Bakoun]
(27.5.2016 16:06:16)
Kire640 - tak takhle nějak podobně mi klepe motor taky po zahřátí. Jsem si téměř stoprocentně jistej, že klepe čelo v karteru.
[Montgomeryx]
(27.5.2016 14:52:32)
Dejte na hlavu do antidetonačního prostoru plastelínu, na píst trochu oleje, aby plastelína zůstala na hlavě a převalte přesto jednou píst. Pak šupleru a změřit. Vůle, aby byla 0,8 - 1,2 mm. Nezapomeňte, že když dáte nové těsnění pod hlavu a změříte, tak tam bude třeba např. 1,2 mm a po 100 km po znovu opětovném dotáhnutí tam bude např. 0,9 mm.
[kriz]
(27.5.2016 14:38:43)
Zatím nic, teprve to budu řešit...
[Kire640]
(27.5.2016 14:07:58)
Kire640 - a řešení?
[Pettr335]
(27.5.2016 14:07:03)
Ještě jsem nenapsal, že ta moje klepe po zahřátí, za studena je v pohodě :-)
[Kire640]
(27.5.2016 14:06:11)
Kire640 - hodně podobně, řekl bych stejně!
[Pettr335]
(27.5.2016 14:06:06)
Lukáš Jawa 350/634: dával jsem už těsnění pod válce ve dvojí, dával jsem různé těsnění pod hlavu, široké, tenké oboje apod. Bylo to furt stejné. Teď mám motor rozebraný, když jsem točil volně rukama ojnicemi, tak jsem slyšel takové zvuky cvak-cvak, dělal to věneček válečkového ložiska, tak ho budu měnit za kuličky a potom jsem se rozhodl, že to bude dobré. Pokud budu mít dále problém, tak bych tě kontaktoval. Dík za ochotu! Hlavy jsem taky měnil a za jiné. Ani na hlavách jsem nenašel žádné otlaky. Když jsem to projížděl, tak jsem to měl naopak, při přidání plynu to klepalo hodně, po uvolnění spíše přestávalo.
[Pettr335]
(27.5.2016 14:04:41)
Ahoj Petře, nevím jak s tím mezikusem, ale jak tady pořád řešíš to klepání, napadla mě jedna věc. Na předchozích pístech mi to kdysi po složení taky klepalo, takový kovový pravidelný zvuk, jakoby kovové ťuknutí kladívkem. Nakonec jsem to diagnostikoval jako lehké ťuknutí pístů do hlavy. Nebyly nějak otlučené nebo něco, ale vyřešilo to těsnění pod válce ze silnějšího papíru. Klepání hned přestalo. Na současných válcích už mám běžnou tloušťku papíru a neděje se to.
Podle toho co jsem z Tvých dotazů vyčetl tak to tipuji na volné písty. Na starém vylítaném výbrusu už se písty taky "bambelaly" ve válcích a trochu to klepalo (hlavně po odstavení plynu z otáček), ale nic hrozného nebo významného. Teď mám sice jeté válce, ale v mezích a už to nedělá.
Jinak jsem koukal na Tvůj dotaz na zapůjčení válců. Mám motor 632, dokonce jsem i z Ostravy a budu mít dvoje válce (viz mé předchozí dotazy kde řeším výbrus) ale nebude to hned a jedu přes léto pryč, tak jsem na to nereagoval. Nicméně pokud by to přetrvávalo a nevyřešil jsi to do té doby tak se můžeme nějak domluvit.
[Lukáš Jawa 350/634]
(27.5.2016 11:45:45)
Ne, nema to vliv na klepani motoru a ten poskozenej mezikus je asi od nejaky predchozi montaze/demontaze. Pokud teda pojmem klepani myslis klepani a ne vibrace. Na ty by to vliv mit mohlo, ale ne moc velkej.
[Davy_]
(27.5.2016 11:24:54)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,125 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 1:57:17