Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Felicia, regulátor [jaw250](4.6.2016 16:40:03)
Příspěvků: 11, poslední: 8.7.2016 21:19:0162804.Automobily a jiné vehikly
Zdar, jelikož mi začalo svítit při studeném motoru dobíjení(za tepla dobíjelo), tak jsem prošel a prošplíchl kontaktolem vše možné, nic se nezměnilo. Po odmontování regleru na mě koukaly asi 3mm uhlíky (minimum 5mm), takže to bylo jasné.

Koupil jsem originál regulátor (VAG 115901253B), ale ten má dva kabely/vývody-faston a očko.
Hledal jsem na webu, něco bylo i na manii, ale z toho jsem moc chytrý nebyl ( http://jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=41122 )
Na jiném webu jsem našel tento popisek http://shop.elancar.cz/cs-115901253-regulator-napeti-favorit-felicia-s-vestavenym-kondenzatorem-originalni-dil - mám tedy to očko z nového regulátoru připojit na svorku B+ i když na ni je už zapojena "kostička"/odrušovací člen viz foto http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=34256 nebo to není nutné?
Možnosti jsou: 1)nezapojit očko nového regulátoru vůbec 2)zapojit na B+ k původnímu odrušovacímu členu 3)odpojit původní odrušovací člen a zapojit jenom očko z nového regulátoru?
Já se kloním spíše variantě 1), ale v elektrice nejsem vůbec kovaný :-/
Díky
Zdravím, právě jsem to taky podnikal kvůli ubroušeným uhlíkům.
V Praze Krči (autodílykrc.cz) měli jak regulátor, tak i uhlíky. Regulator jsem použil hned, uhlíky dam do starého regulàtoru až bude čas a použiju ho třeba ve Favoritu. Až doma jsem si všiml kablíku navíc. Po telefonu mi prodavač ochotně vysvětlil, že nové regulátory maji v sobě i onen odrušovací člen (kondenzátor a dioda). Díval se jak je to zapojeno na novem alternátoru - kablík s očkem je na B+.
Takže já jsem použil variantu 3), ale 1) je možná taky. I 2) by asi byla OK, jenom kapacita odrušení bude dvojnásobná, což by nemělo vadit.
Pokud nejste z Prahy, v Krči mají i e-shop.
[FF] (8.7.2016 21:19:01)
No jo, to my, co dostali darem hlíny z edice Laurin a Klement s debilním rozměrem 175/60-14 si o -0,5 l na sto můžeme nechat zdát(ale až ojezdím pneu, tak dám zpět plecháče, vyšší profil tolik nemlátí s kastlí a je to i líp ovladatelné v menších rychlostech).
Na brzdy se letos taky chystám-někdy o prázdninách, před technickou v 10/2016, takže asi budeme v kontaktu :-D :-D
[jaw250] (6.6.2016 14:35:28)
Po výměně zimních gum za letní mi to spadlo o 0,5L. když jsem ty kola měnil, všiml jsem si, že mi náprava v zadních silentblocích cestuje sem a a tam a jelikož jsem docela pečlivák, tak jsem to musel udělat.. práce na chviličku, ale abych mohl vyndat pravý čep, musí ven zátěžový regulátor brzd a ten nešel povolit. Zarostlé šrouby v hliníku. Tak vše ven, odvrtat, nový trubky, hadice, apod. Páteční podvečer a sobotní dopoledne. Felda je plechový trabant. [ED250] (6.6.2016 14:04:53)
ED250: však jasně ;-) jen teda mě to žere dlouhodobě 7,96l a aktuálně tankuju za 10,6 i proto jsem si mohl dovolit ten nový regler a ne šaškovat s úpravou uhlíků z vysavače :-D
Ad zadní náprava-ta už asi přežije kastli, jen jsem teď nedávno měnil hučící ložisko, ale dobré vědět, určitě bych se ozval :-D
[jaw250] (6.6.2016 13:44:13)
Za 7,5L LPG s cenovkou 11,30 za litr jsem socka rád.. :-) na fichtlu bych měl spotřebu stejnou a to uvezu 5 lidí. O víkendu jsem měl zadní nápravu venku - GO uložení a opět na auto. Kdyby Ti vzádu něco zlobilo, tak se ozvi. .-) [ED250] (6.6.2016 13:13:55)
Tak jsem to tam nacpal, šlo to dost blbě, nechtělo se mi ale komplet rozdělávat alternátor abych přebrousil kroužky, tak to chtělo trochu hraní si. Očko nezapojeno, jen zaizolováno a přilepeno aby nikde necestovalo.
Třeba poslouží pro generace budoucí - asi veteránistů, protože ve Feliciích dnes už jezdí jenom socky nebo cikáni :-D
[jaw250] (6.6.2016 11:54:18)
Fungovat by měl normálně, ne? Já ho budu instalovat dnes.
Jinak jsem se snažil sehnat uhlíky za 20Kč/ks, ale prostě NEJDOU sehnat a upravovat jsem nějaké atypy nechtěl, nepotřebuju abych zůstal někde viset. Ty "uhlíky", co mi nabízeli byly z "měkkého" kovu, což mi přišlo dost zvrácené....
[jaw250] (5.6.2016 11:19:41)
tak ten jsem si koupil taky a málem se hádal s prodavačem, že originál je pouze PAL 20 let uložený ve skladě a ne tato druhovýroba pro německý koncern [krf] (5.6.2016 10:57:39)
krf-ano, byl v krabičce VW,ŠKODA, AUDI, SEAT, označeno jako originální díl od Fau Gruppe. Je na něm vyraženo E1A 614V 01, nic víc, nic míň... [jaw250] (5.6.2016 8:01:25)
Byl ten "originál" v krabičce vw, škoda, audi? Sem se skoro v kšeftě hádal, že to není originál ale druhovýroba a prodejce tvrdil že originál. [krf] (5.6.2016 6:58:44)
tak nic no... 0:-) nakonec jsem po usilovném boji našel
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-1300-mpi-alternator-generator-magneton.php
http://jmjm.cz/detailwm.php?791-alternator/791/010
je to opravdu náhrada kondíku a zenerky, takže to zapojovat nemusím.
[jaw250] (4.6.2016 17:44:37)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 1:57:17