Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
J 640 kotoučovka - repas [CZJawa](9.6.2016 10:01:25)
Příspěvků: 18, poslední: 26.7.2016 23:26:3162827.Informace
Zdravím,
protože mi začla blbnout přední kotoučová brzda, pustil jsem se do repase podle Jenikova návodu http://jenikovo.hrnec.info/upravy/33.htm
Gumové díly mám už objednané, ale nastal problém s jedním těsněním, gumovy krouzek obdelnikoveho prurezu, ktery je mezi pulkami trmenu v miste kanalku spojujicoho obe poloviny trmenu - rozměry 12mm x 6mm x 2mm . http://czjawa.rajce.idnes.cz/Jawa_640_kotoucovka/#krouzek_brzda.jpg
Nevíte kde se dá sehnat ?
Díky   Už jsem se ptal různě u nás a bohužel bez úspěchu.Kroužek poškozený není, spíš bych řekl že je tvrdý a myslím že bude i vymačkaný. Byla by škoda, když už budu měnit všechno, nechat tam tenhle jeden prvek starej.
Tak repase podle Jenikova návodu proběhla v pohodě, novou gumičku mezi třeny jsem sehnal u firmy NIKA - TĚSNĚNÍ, s.r.o. http://www.nikatesneni.cz/ . Když už jsem měnil co se dalo včetně šroubů, chtěl jsem dát i novou pružinu o kterou jsou opřené destičky,bohužel tu jsem už nesehnal. [CZJawa] (26.7.2016 23:26:31)
Ano měď jen kolem olejového kanálu legendárního [ventil] (12.6.2016 15:20:35)
Peterson: meděné rantly těsnění pro ohv škodovky? tam byl meděný jen kroužek kolem tlakovýho oleje :-) nebo špatný nákup dílů [krf] (11.6.2016 7:27:29)
Mezi poloviny trmenu opravdu neni medene tesneni vhodne, v konstrukci je pocitano s deformaci gumoveho krouzku, tak aby poloviny trmenu dosedly na sebe plnou plochou. [Jeník] (10.6.2016 9:17:13)
Však taky např. u Favorita hliníkové hlavy vyžrané od mědí olemovaných těsnění jsou legendární! :-) Tam kde je to mastné problém není. Horší je to, kde je voda - která funguje jako elektrolyt. Do brzd bych to radši nedal. [Peterson] (10.6.2016 8:31:29)
Jedna věc je teorie, druhá praxe. Běžně se používají měděné podložky při těsnění olejového potrubí u aut i motorek. Jak na hliníku, tak na elektronu. Základem je mít rovné dosedací plochy a vyžíhanou podložku. O viditelné korozi jsem zatím neslyšel a ani si nevšiml. I na těsnění pod hlavu se používala měď, dokonce těsnění na auta má měděné či poměděné olemování děr. Tak nevím. Měděné podložky budu používat dál. [longr] (10.6.2016 8:06:49)
Vlani som na rýchlo potreboval zložiť strmeň, origo krúžok bol rozpadnutý. Dal som tam O krúžok z upchávky vodovodného vršku. Je trochu hrubší, ale stlačí sa stiahnutím. Je tam druhým rokom. Na jar som menil piestiky a krúžok je OK. http://www.eshop-rychlo.sk/fotky1436/fotos/_vyrn_11SADA%2038.jpg [passion] (10.6.2016 7:56:57)
Čoveče já koukám jak blázen, projíždim internet, a zjišťuji, že skoro všichni na autech i na motorkách používají měděné podložky pod olejový šroub. Neni to tedy průser pouze za přidání nějakého solného roztoku? Kurnik, navíc nevím kde bych měl sehnat hliníkovou či fibrovou podložku, měděný jsem si nakradl v práci :-D Vždycky když objednávám díly z fichtlkrámku nebo jinýho krámku, tak tam hledám těsnění pod šrouby, žel většinou nenajdu. [Montgomeryx] (10.6.2016 7:49:31)
Měděná podložka pod výpustnej šroub se tady doporučuje poměrně často. Neteče tam žádný proud, tedy požár nevznikne, navíc dosedací plochy nejsou čisté, ale zaolejované. Sám ovšem dávám fíbrové těsnění. :) [pračlověk] (10.6.2016 7:16:55)
montgomeryx: Al a Cu nejde dokopy, teda ide ale len do času ako píše Peterson, keď dáš na Al materiál Cu materiál tak Al začne korodovať, rozpadať sa, napríklad z elektrotechniky o spájaní vodičov Al a Cu, priame spojenie vodičov Al a Cu je časovaná bomba a istý požiar a nesmú sa spájať priamo, pri mechanických dieloch je to podobné a Al sa poškodí, začne sa rozpadať... na výpustné šróby fíbrové tesnenie, prípadne Al alebo NBR tesnenie, v žiadnom prípade Cu :-) [gargamel] (9.6.2016 22:17:50)
Peterson: Měděné těsnění se přece používá na výpustným olejový šroubu běžně, a olejové vany jsou z hliníku, ne? Taky ho mám u výpustnýho šroubu u Jawy. [Montgomeryx] (9.6.2016 21:36:03)
Jenom k té mědi. Ke změkne pokud ji zahřejete a následně prudce zchladíte. [krumpy] (9.6.2016 20:34:08)
Ja som to vyriešil dočasne O-krúžkom NBR (neviem už rozmer, taký aby tam zapadol v pohode) a dočasne je tam už druhý rok a bez problému [gargamel] (9.6.2016 20:24:00)
Myslim ze kombinace medene podlozky a hlinikoveho trmenu neni idealni (elektrolyticka koroze) [Peterson] (9.6.2016 15:07:47)
Řešil jsem to taky. Kroužek se nedělá. Dal jsem tam měděnou podložku patřičné tloušťky a průměru, kterou jsem nahřál na plotýnce. Podložka změkne a lépe se podvolí. Je to levné a funguje to. Investice 5 kč. ;-) [zety] (9.6.2016 14:20:38)
Jak napsal Ota, pokud není poškozenej není potřeba ho měnit. Nějakej podobnej rozměr bych doma možná našel, ale asi nebude problém ho koupit ve speciálce s ložiskama, nebo pokud dojdeš do železářství na a koupiš uni sadu v sáčku s plochejma kroužkama za dvacku, tak v něm vhodnej rozměr najdeš. Bez něj bych to neskládal, bude to 100% chcát [Marlboro] (9.6.2016 14:09:50)
A nezkoušel někdo to složit bez kroužku, případně nějak zabrousit poloviny třmenů na sebe? Co teď mám brzdiče na bmw od bremba, tak ty tam nemají nic a v manuálu žádná zmínka o tom, že by se to mělo něčím těsnit/lepit.
Ale do brzdy 350 bych ten kroužek dal, když tam má být...
[agent] (9.6.2016 13:37:40)
Sorry, že to hážu nahoru, ale původní kroužek máš poškozenej? Tenhle kroužek je pouze těsnění, který zajišťuje, aby brzdová kapalina neunikala kolem přepouštěcího otvoru mezi oběma polovinami třmenu a nijak nepodléhá mechanickému opotřebení. pokud teda není zpuchřelej nebo poškozenej chybnou montáží - žvýknutím mezi polovinama třmenu, není třeba ho měnit. V nouzi by šel nahradit i příslušným o-kroužkem, i když ten by měl možná menší styčnou plochu s oběma polovinami třmenu a mohl by prosakovat. [Ota] (9.6.2016 13:27:46)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,125 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 1:57:17