Příspěvků: 4, poslední: 20.6.2016 8:06:3662880.Oleje, mazání ...
Chtěl jsem přetěsnit nátrubky levého víka, že vypustím olej, sundám levé víko a zjistil jsem, že mně chybí cca 2,5-3 dl převodového oleje. Motor nekouřil, ale piští některé gufero na klice, vačka to nebyla. Jinak normální modrý dým, na volnoběh. Svíčka suchá, ale černá+saze. Seřízeno na záběh. Převodový olej benzínem nesmrdí, z motoru neteče. Vím, že budu muset půlit. Jaká příště použít gufera? Nebo jde to nějak přeskládat tak, aby byla gufera lépe přístupná? Použitá gufera černá.
Zrovna u 477 po vypuštění oleje (horkého, po zahřátí jízdou) přibližně 2 deci zůstanou v převodovce, i kdyby ses na hlavu stavěl (nevěřícím Tomášům, ale i Pepikům, Tondům atd. doporučuji vyzkoušet - vypustit olej klasickým postupem s motorkou na hlavním stojanu, následně sundat levé víko, nedivit se a nenadávat :). Několikrát osobně vyzkoušeno. Navíc do převodovky se nevejde celý litr, ačkoliv je tato hodnota uvedena v manuálu. Takže pokud jinak motor nemá zjevné masivní úniky oleje (typicky spojková tyčka, u kusů s hodně kilometry i kolem startpáky), tak to pust z hlavy, jezdi a pro klid duše občas zkontroluj hladinu kontrolním šroubem. Vnitřní gufera kliky u 477 jsou sice debilně přístupná, na druhou stranu mají velkou životnost, neb jsou mazána z obou stran. Motor jsem vždy půlil kvůli něčemu jinému, kvůli guferům nikdy. Ovšem pokud už je to rozpůlené, je dobré je vyměnit preventivně, stojí pár korun. Kupuji v ložiskárně úplně obyčejná "prosil bych dvě gufera 25x52x7" (tuším, neznám rozměr 100%ně z hlavy) a za dvacet let co zetku mám žádný problém.
[T. A. Jawettsson]
(20.6.2016 8:06:36)
úbytek jsem zjistil po cca 200km, nutilo mě přetěstění nátrubků.
[Jawák]
(19.6.2016 22:41:01)
nalil jsem olej z převodovky zpátky do původního balení. Hladina se ustálila na 0,75l. Motor je nově poskládaný. Přetěsnil jsem nátrubky posilube u levého víka, nalil zpět olej, dolil cca 1dl. Lepší gufera jsou z materiálu FPM. Pojezdím nějaké kilometry a uvidím.
[Jawák]
(19.6.2016 22:38:44)
To jak dlouho tam ta gufera byla? Já musel měnit po 40 letech a 30 000 km. Po jaké době jsi zjistil úbytek toho oleje? On většinou vytéká okolo vypínací tyčky spojky a v okolní mastnotě řetězu se to ztratí. Také se něco málo odpaří odvětrávacím otvorem. Jestli to bylo 300 ml po 500 km, tak je tam něco špatně, ale jestli to bylo 300 ml po 5000 km, tak ani ne. Gufero, které je mazané nepíská. To bude asi to "suché" gufero pod zapalováním nebo spíše jeho prachovka - ta ráda píská.
Te motor jsi půlil a přetěsňoval? A rýpavá otázka - jak jsi zjistil, že chybí olej?
[Jer250]
(19.6.2016 12:23:29)