Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
samodomo kufry [no](20.6.2016 12:39:26)
Příspěvků: 9, poslední: 21.6.2016 13:08:4862896.Informace
Zdravim, má už někdo zkušenost, jak se po novém roce a zpřísnění prohlídek a kdesi cosi, dívají policajti na samodomo brašny/kufry na kejvačkách/panelkách?

Vozíme s klukama jen klasické vojenské brašničky přidělané ke klasickému nosiči. Bohužel se ale nedají zamknout, tak jsme přemýšleli udělat si nějaké plechové, případně nějaké staré bedny od nabojů, atd.. taky přidělané ke klasickému nosiči.
Aktuální instrukce pro STK stará měsíc říká toto:
3.1.4. Kontrola výbavy namontované na vozidle
Pro kontrolu výbavy namontované na vozidle jsou rozhodující následující faktory vztahující se k roku uvedení vozidla do provozu a jeho schválení do provozu:
• výbava u vozidel uvedených do provozu před 1.7.1972,
• vozidla, která byla jednotlivě vyrobena a jednotlivě dovezena a
• vozidla, která byla schválena jako typová (ES schválení typu).

Ve všech výše uvedených případech se výbava vozidla kontroluje z obecného hlediska a to zejména na výčnělky a ostré hrany, omezení výhledu z vozidla a nedovolený přesah přes obrys vozidla nebo přes celkové rozměry vozidla (změna rozměrů), zakrytí osvětlení a omezení ovládacích prvků vozidla (např. omezení přístupu k ručnímu ovládání parkovací brzdy).
V případě, kdy bylo vozidlo schváleno jako typ (ES schválení typu) se kontroluje z hlediska požadavků na schválení výbava, která je uvedena v příloze č. 12 vyhlášky č. 341/2014 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích (dále jen „vyhláška č. 341/2014 Sb.“).
3.1.4.1. Postup v případě povinně schválené výbavy
V případě výbavy, která podléhá schválení, je vycházeno ze seznamu schvalované výbavy podle přílohy č. 12 (A) vyhlášky č. 341/2014 Sb., v případě, že je schválení vyžadováno, kontrolní technik se zaměří na kontrolu označení:
• mezinárodní schvalovací značky
• národní schvalovací značky (např. ČR – ATEST 8SD – xxxx, SRN – ABE xxxx apod.) nebo
• označení výrobce (značkové výbavy)
Označení se vyžaduje pouze u těch dílů, které podléhají schválení jako je např. čelní rám, ale již ne u bočních rámů tzv. „nášlapů“ či držáku doplňkových světel, přestože se vizuálně mohou svým provedením (chromové trubky) budit dojem ochranného rámu. V případě, kdy značení na vlastním výrobku není možné, je vyhláškou č. 341/2014 Sb. připuštěno, že může být schvalovací číslo umístěno na obalu, kartě nebo v návodu, v tomto případě se nepřítomnost schvalovací značky nepovažuje za závadu (neplatí pro ES schválení a EHK schválení).
Upozorňujeme, že u značkového příslušenství jsou případy, že označení výrobce je zakryto při montáži, z těchto důvodů zástupci výrobců připravují manuály pro rozpoznávání dílů, které jsou postupně a nadále budou zveřejňovány na webu MD (odkaz na stanoviska výrobců). Výrobci tyto manuály zpracovávají zejména v případech, kdy se jedná o zásadní a opakující se případy problémů týkající se vyhodnocení správného provedení vozidla. Tyto manuály či vyjádření zástupců výrobců budou vytvářeny i pro případy, kdy se nejedná o výbavu, ale o součást vozidla vyplývající z homologace jako v případech kdy by z neznalosti daného typu, mohlo dojít k podezření, že se jedná o neschválenou výbavu. Příkladem toho mohou být provedení vozidel Porsche GT3, kdy součástí vozidla je vnitřní ochranný rám a u mnohých vozidel této značky i různé formy spoilerů, v tomto případě takové informace nejsou zapsány v technickém průkazu ani díly nejsou značeny, protože se jedná o původní součást vozidla.
V souvislosti s výše uvedeným upozorňujeme, že v případě kontroly motocyklů, tak tzv. „kufry“ umisťované v zadní části motocyklu nepodléhají schválení a jejich držáky jako nosiče, mohou mít všechny možnosti dle výše uvedeného, a to schválení jako příslušenství či jako značkové příslušenství nebo se jedná o součást vozidla.

Tj jsou tři možnosti, jak mohou být schváleny NOSIČE kufrů, nicméně porád se mluví o schvalování.
[Roadrunner] (21.6.2016 13:08:48)
Výklad všech novinek z této oblasti je individuální, jako vždy. Ale poslední poznatky z právě absolvované STK: Rámy, nosiče kufrů - bez problému, pokud jsou bez ostrých hran a nepřesahují půdorys - viz Davy. Kufry, i samodomo není problém, pokud splňují podmínku výše a jsou demontovatelné bez nářadí. Čili nacvakávačky v pohodě, puky a šroub už může být posouzeno jako součást vozidla. [Béža] (21.6.2016 9:12:26)
pajas: Já si myslím, že pokud tam nebudeš mít přidělaný nějaký extrémní krabice, co přečuhujou z motorky na všechny strany a ještě k tomu s ostrejma hranama, tak to nikdo nebude řešit. Zvláště ne u takhle starých strojů s brašnama, který vypadaj jako dobovej doplněk. [Ota] (21.6.2016 8:07:58)
o STK nejde na tu je sundám to je jasný, spíš o příslušníka hnidopicha na silnici [pajas] (20.6.2016 21:31:33)
Je takovej problém to na STK sundat? [Endy] (20.6.2016 16:26:12)
pudorysem motorky mineno obdelnik delka x sirka z technicaku [Davy_] (20.6.2016 16:17:17)
musi se to vejit do pudorysu motorky a nesmi to mit ostre hrany [Davy_] (20.6.2016 16:16:34)
Kulometny nabojtasky prosly na stk bez povsimnuti. [kocourluk] (20.6.2016 15:30:33)
Pokud něco vezeš na nosiči, jedná se o náklad. Pokud bude řadně upevněný, tak to může být cokoliv. [Jirka N.] (20.6.2016 13:45:05)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 1:57:17