Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 55, poslední: 23.6.2016 18:55:5962908.Informace
Mám dotaz, mám nově koupenou jawu 350/640-5 a rád bych na ni dodělal startér s oilmastrem, máte někdo zkušenosti? Doporučujete to či nikoliv?
Michi: co se stalo, ze se ti volnobezka sekla? [Doly_cz] (23.6.2016 18:55:59)
S oilem zkušenost nemám, ale startér na 640ce mám a to již dva roky.Funguje dobře i řes pár mnou zaviněných blbostí, které jsem musel opravit.Pokud se ti nesekne volnoběžka a nesmeteš celý komutátor motoru startéru jako já, vydrží to hodně. A když se mi ohla čínská startpáka, tak, že jsem ji nemohl dát do polohy start, abych dojel (vysekal jsem se na mokrém) tak je to jedna z možností jak nahodit motor.Baterku doporučuji spíš 12 AH, i když výrobce doporučuje 9AH.Já musel do značné míry doprasit držák baterky a upálit pár výztuh pájkou ale baterka se ani nehne. [Michi] (23.6.2016 14:33:14)
Montgomeryx: k boční nádržce jsem se už nedostal a nedostanu, je tam nádobka 640 u zadního světla, blbě upevněná, ale musel jsem vyříznout kus plechu v sedle, aby se vešlo hrdlo nádržky, tím to drží pevně. Funguje to, víc to neřeším. [Endy] (22.6.2016 13:08:55)
kocourluk - čistej benzin netankoval ze stojanů označených special-mix nikdo, pouze si mohl upravit poměr oleje.
Mám na dvou kalifech ty motorpal čerpadla dodnes funkční, jenom nejdou pořádně seštelovat, takže jedno maže pořád cca 1:20-25 a ze druhýho jsem už vyhodil to lanko od plynu a nastavil kladku na stálé dávkování, který se mění pouze s otáčkami motoru, nikoliv otevíráním plynu, takže teď maže podle dlouhodobé spotřeby cca 1:35.
Takže za mne - oilmastery i ty starý jsou funkční a je jim jedno, jaký olej do nich cpete, akorát u těch novějších řidších olejů se ty starý čerpadla a hadičky blbě utěsňujou proti únikům oleje.
[chlup] (22.6.2016 12:50:52)
Na blervic v garazi pretekal m2t z jednoho konce flasky na druhy konec flasky pul cigara tak si vyberte:-)). [kocourluk] (22.6.2016 10:54:31)
Jo jenze kdyz pred tebou nekdo tankoval cisty benzin byla plna hadice "sucheho" benzinu :-) [kocourluk] (22.6.2016 10:53:06)
na zimním krucíku bylo mínus 15 i víc a pořád oilmaster fungoval !!! [dejvV] (22.6.2016 10:50:58)
Endy: ony jsou spolehlivá i ta motorpalácká čerpadla, znám osobně několik lidí, kteří mají motorky s funkčním odděleným mazáním ještě z výroby, nalítali s tím desítky tisíc km a nikdy nezadřeli a to za komunistů se samozřejmě nic jiného, než M2T do toho nelilo a i tak jim to funguje pořád.
Ostatně já proto chci na té mojí 477 to Posilube také opětně zprovoznit, docela mě tenkrát táta naštval, když to odpojil, přestože to normálně fungovalo. Zdůvodnil to tím, že nemá chuť pořád kontrolovat hadičky a hladinu v nádržce. Ještě si dobře pamatuju, že tehdy byly benzínky ještě vybavené stojany, kde se tankoval rovnou mix, dokonce se nich dal nastavovat i poměr takovým otočným přepínačem a v okénku nad ním se ukázala hodnota, takže člověk s sebou nemusel tahat flašku s olejem.
U nás na benzínce to vydrželo docela dlouho, až někdy do roku 1996-97.

Jo a jinak děkuju všem za informace o cenách dílů na oilmastera pro 638, chci ho tam přes zimu namontovat, tak aspoň orientačně vím, kolik si mám připravit. :)
[Westfan634] (22.6.2016 10:48:36)
Tak jako jasny olej se v prostoru cerpadla ohreje . pruser je kdyz je tak husty ze nestaci prolezat k cerpadlu. Z vlastni zkusenosti muzu potvrdit ze cerpadlo pal namazane po slozeni jen konkorem ve spreji aby se nezadrelo tak je schopne si samo nasat olej a odvzdusnit se. Presna nasavaci vyska byla od ponku tak cca 10 cm nad uroven paken sveraku tedy 30??? Cm . takze teorie o bublince a zavzdusneni timto padá. Jak je na tom mikuny nevim ale bude to podobné. Kolik mista zabere 2 litrova petka oleje?? Pocitameli ze vylevanim oleje se petka zmackava?? Me by se libili ty epesni plastove kanystriky na kufry kdyby nebyly tak drahy .A dalsi jejich nevihodu vidim v tom ze by mi je hned prvni noc nekdo z motorky odmontoval. [kocourluk] (22.6.2016 10:30:59)
Endy, kde máš nádržku na olej? Dle fotky jí v levém kastlíku nemáš..? [Montgomeryx] (22.6.2016 10:23:51)
To je blbost, čerpadla mikuni jsou absolutně spolehlivý, neslyšel jsem nikdy o poruše čerpadla. Špatně nastavená tečka-ryska není závada čerpadla! Když jsem koupil svou první třindu s oilmasterem, tak v nádržce byla hustá kaše, zřejmě M2T ztuhlá mrazem, kupoval jsem jí v listopadu, čerpadlo podávalo úplně v pohodě. [Endy] (22.6.2016 10:10:25)
Doly_cz: nesmysl, leju do oilmasteru jakýkoliv automobilový olej, zrovna který je vždy nejlevnější. [dejvV] (22.6.2016 8:35:37)
napíšu to asi takto. Oilmaster je super na ježdění zde (do 2000km) si to bez něj nedokážu představit, ale na cestu kolem světa, kde nevím jaký olej koupim a zda mi protoče oilmastrem, bych jel jedině bez něj a bez startéru. Nyní začínám shromažďovat informace a zajímavé cíle pro dovolenou 2017, bude to něco kolem 6000 km po východě a mám obavu, zda tam koupím olej který Mikuni oilmaster sežere a já nezadřu. V tomhle má výhodu kolega, který jej na své 640 nemá. [Doly_cz] (22.6.2016 8:03:32)
Startér na třindu nechápu. Nakopávačka na třindě neklade žádný odpor, narozdíl od 1-válců to nekope a chytne nejpozději 3. šlápnutí. To není 4T jednoválec. Kromě toho nevěřím, že Jawa vyrobí volnoběžku s dlouhou životností, na tom pohořela spousta lepších firem.
Oproti tomu oilmaster je výrazný krok k lepšímu, Vape ještě větší.
Jediný důvod, proč oilmaster v minulosti selhával, je protože nemá kontrolku hladiny. Když člověď vyjede nádržku do sucha, pochopitelně brutálně zadře. A při každodenním užitkovém ježdění se prostě jednou na občasnou kontrolu olej zapomene. Nikdo se nepochlubí, že je blbec, smáli by se mu do konce života. Ta prostě oilmaster "selhal".
[Deadman] (21.6.2016 23:26:27)
Heled a co otackomer z naftaku?? Tam je jako zdroj informaci pouzit altik to by snad slo na vape aplikovat?? [kocourluk] (21.6.2016 23:16:38)
Právěže mám vape. A GeorgeB si tam tuším nějaký obvod sám vyráběl, na to já nemám. Jiný návod pro vape jsem nikde neviděl. :( [Daryth] (21.6.2016 23:07:46)
Nevim jak ty novy cerpadla ale palacky je naprosto blbuvzdorny. Pokud do nej nedate M2t ktere se mrazem meni na vazelinu a " zmrzne" v privodni hadicce tak je to neznicitelné. Jediny ceho bych se bal by byl sistem s rozbocovacem bovdenů dvoukladka je v tomhle jasne lepsi. [kocourluk] (21.6.2016 23:06:49)
Skočila mi tam kopie dotazu. Už chápu. Díky za vysvětlení. [milfus] (21.6.2016 23:02:19)
Teď nechápu. Dám-li startér, nepůjde mi otáčkoměr nebo tachometr či obojí? Já chápal že pokud dám startér, tak nebudu mít náhon tachometru pouze. [milfus] (21.6.2016 22:59:07)
protože pan Suchý si nad tím nehoní tolik péro a jede :D [Klouzec] (21.6.2016 22:18:32)
[Westfan634] Ani P.Suchý tuhle možnost nepoužil a ani nepoužije,proč? [Pucfol] (21.6.2016 22:03:52)
Pucfol: No, hlavně, že japonské dvoutakty už od 60. let používaly jenom oddělené mazání. U Jaw se to objevilo poprvé na Californianech, protože západní trhy vyžadovaly oddělené mazání, jelikož se tam nikomu nechtělo odměřovat olej při tankování.

Milfus: Když dáš startér, tak ten ti bude samozřejmě fungovat, ale nebude ti fungovat otáčkoměr, protože to víko se startérem nemá vývod na mechanický otáčkoměr, z toho důvodu taky píšu, že se musí použít elektronický.
[Westfan634] (21.6.2016 21:37:59)
milfus: nepujde otackomer, neni totiz pak kam zapojit mechanicky nahon. Tachometr zustava. [mickael] (21.6.2016 21:34:30)
Přijdeš o náhon otáčkoměru. Na tachometr to nemá vliv. [Honza (Js)] (21.6.2016 21:33:59)
Teď nechápu. Dám-li startér, nepůjde mi otáčkoměr nebo tachometr či obojí? Já chápal že pokud dám startér, tak nebudu mít náhon tachometru pouze. [milfus] (21.6.2016 21:32:01)
Oil master není žádná novinka a motorkář za socíku byl člověk praktický,proto velice brzo pochopil,že tudy cesta nevede.Já se vůbec nedivím milovníkovi veteránů,že ten "oil master"v tom svém miláčkovi chce a věnuje tomu mimořádnou pozornost, a proto i preventivně přimazává do benzínu(co kdyby se ten skvělý oil master porouchal?) [Pucfol] (21.6.2016 21:21:45)
Daryth: při kladívkovém zapalování stačí slučovač, u vape je to o fous složitější, ale taky to jde. 3. verzi george neodělal. [maspe] (21.6.2016 21:13:54)
Každá správná motorka se má našlápnout! [Montgomeryx] (21.6.2016 20:19:26)
Daryth: Ano, já vím, že se ten otáčkoměr musí upravit, ostatně jsem to i do příspěvku napsal.
Mám pocit, že se tím tehdy zabýval zdejší uživatel GeorgeB, ale nevím, jestli to dotáhl do konce.
Já bych si také rád časem ten startér pořídil, je to sice pro mě zbytečné, ale byla by to taková třešnička na dortu. :)
[Westfan634] (21.6.2016 19:31:16)
Westfan634: Kdysi se ten otáčkoměr tady skutečně řešil. Ale nějak jednoduchý to není. Ten otáčkoměr ze šáde mám doma, a rád bych ho tam dostal. Jenže problém je že počítá otáčky v jiným rytmu, než Jawa a potřebuješ na to vyrobit nějaký přepočítávadlo. Jsem těžkej elektrolaik, takže čekám až někde bude pro mě srozumitelný návod včetně normálně dostupných součástek. [Daryth] (21.6.2016 19:09:35)
na oilmaster jezdím asi 7 let, ale stejně dávám trochu oleje do nádrže, aby se mi nevydíralo šoupátko v karbu. olej do oilmasteru leju motorák 10W40, nebo jiný motorák minerál, který je zrovna v akci nejlevnější v kauflandu [dejvV] (21.6.2016 18:26:01)
mám oilmaster http://petrdolezel.eu/motorky/jawa/jawa_640/oilmaster.htm , taky startér http://petrdolezel.eu/motorky/jawa/jawa_640/el_starter.htm . Je to velice pohodlné startovat jenom zmáčknutím tlačítka a jezdit bez oilmasteru si už nedokáži představit. Zastavím na benzínce, natankuji benzín a odjíždím. Prostě pohoda :) [Doly_cz] (21.6.2016 16:43:53)
Mám oboje a je to super!Až na tú cenu,ale Jawka je celkovo o niečom inom ako o racionálnom myslení.Mám na ňu asi všetko čo sa dalo zohnať,ale to len kvôli tomu,že som to chcel a nie potreboval.Inak súhlasím s tým čo píše Daryth. Tu máš štartér,celú sadu http://www.fichtlkramek.cz/nahled/58.html a tu niečo na oilmaster http://www.fichtlkramek.cz/zbozi/tristapadesatka_trinda_dily/oil_mastr [eurodriver] (21.6.2016 15:28:03)
Oilmaster je určitě to nejlepší, co můžeš na 640 namontovat.Jediné je opravdu kontrolovat výšku hladiny.Popř.se dá ještě koupit i originální snímač výšky hladiny, který se svého času sériově montoval. [speedluk] (21.6.2016 14:58:27)
za mě taky není oilmaster o šetření olejem a méně kouře, ale o komfortu tankování.
Teď zase jezdím do práce hodně na kole, ale když jsem jezdil denně na jawě, tak to bylo k nezaplacení - jednou za měsíc v garáži dolít olej a o víc se nestarat. Po MZ04 druhá nejlepší investice do jawy na denní ježdění.
[agent] (21.6.2016 14:32:05)
Zapomněl jsem dodat, že ten otáčkoměr ze stodvacítky šáde. [Westfan634] (21.6.2016 14:26:10)
Tak on i ten otáčkoměr se startérem funguje, ale musí se tam dát elektronický ze škodovky a upravit jeho zapojení. Ale taky se to tady kdysi už probíralo. [Westfan634] (21.6.2016 14:22:54)
Milfus: zkus koupit primo z jawy, bude to levnejsi nez od jakehokoli prekupnika. Nicmene jawa nema vzdycky vsechny dily skladem. tech 4400 je celkem realnych, na fotce nicmene neni nadrzka na olej a hadicky.
Ja kdyz kupoval oil cca rok a pul nazpatek z jawy, tak cerpadlo stalo dva tisice neco, viko devet stovek neco, lanka petikilo, a jeste nejake drobnosti k tomu ... za ctyrku v tom budes minimalne
[Krizoň IV.] (21.6.2016 14:20:41)
Ota - Díky za info, 33 tis.km - to najezdíme tak do důchodu :)
My doléváme zhruba jeden litr oleje jednou za sezónu, tj. po více jak 1500-2000 ujetých km ? Při spotřebě do 3,5 l/100 to tedy maže v průměru asi 1:50-70. Za těch 6 let jsem na to nesahal, jen dolévám stejný olej.
Pucfol - Výhoda jednoznačná, netaháme s sebou flašky s olejem a neřešíme míchání na pumpách. Životnost motoru zatím nevím, najeli jsme něco přes 11 tis. Motorka hulí méně, než kolegovo, který má stejnou bez oilm., ale on ji i víc honí a spotřebu má přes 5-6 l.
[chlup] (21.6.2016 13:59:56)
Pucfol: poměr benzínu a oleje se "ošidí" při úsporné jízdě, když za to člověk nerve, může být třeba 1:70 a přitom je motor stále dostatečně mazán. Pokud se nejezdí stylem furt plnej, tak tam nějaká úspora oleje je, tím pádem i méně kouře a karbonu ve spalinové cestě. K nezaplacení je ovšem komfort při tankování - kdybych měl motorku jako občasné potěšení na víkend, tak to moc neocením, ale když jezdím denně 100km do práce, tak už je to o něčem jiném (úspora času, čisté ruce, žádné starosti kam dát flašku s olejem - což by byl třeba u mojí 477 problém). [T. A. Jawettsson] (21.6.2016 13:51:11)
Oilmaster je super. Míň to hulí, maže správným poměrem. Pokud to člověk nerve v plných, tak se sníží spotřeba oleje a hlavně se nemusím srát s mícháním v nádrži nebo doma v kanystru. To už mě přestalo bavit. A až se mi poser to Mikuni čerpadlo a nebude to vlastní blbostí, tak dám vědět. [Bakoun] (21.6.2016 13:51:09)
No taky si myslím že ten oil master z jawy lepší motorku ,která nekouří neudělá a ten poměr benzínu a oleje se tímhle neošidí.Asi mi něco uniká,ale výhodu v tom nevidím. [Pucfol] (21.6.2016 13:21:23)
Mám si ho objednat zde http://www.mototechnik.cz/index.php?main_page=product_info&products_id=1024

či raději přímo u jawy? Na kolik mě to celé vyjde? 5 tisíc asi ne?
[milfus] (21.6.2016 13:16:17)
Oilmaster je výborná věc a určitě si ho pořiď. Moje 640 má oilmaster z výroby a má nyní najeto cca. 45 tis. km a to na původní fabrický výbrus, z toho já osobně jsem na ní najel cca. 33 tis. km. Takže je vidět, že i prospívá životnosti motoru. Oilmaster (v mém případě japonské čerpadlo Mikuni) pracuje zcela bez závad a bez nutnosi seřizování. Stačí jen hlídat hladinu oleje v nádrži a jednou za uherskej rok zkontrolovat seřízení lanek a promazat lanovody. Olej je nutno dolejvat max. po ujetí 700 km, ale já dolejvám většinou častěji tak, abych nemusel s sebou tahat na vyjížďky olej. Ani v případě pádu motorky nedošlo k zavzdušnění hadiček. Motorka nekouří, průměrný mazací poměr je při rozumném stylu jízdy (tj. 100 km/h, když to jde, ne však plnej plyn) cca. 1:65 - seřízeno přesně dle manuálu. Plánuju ho namontovat i na 639. [Ota] (21.6.2016 13:07:36)
Patřím do skupiny na fcb: dobrodruzi na jawách; čili relativně dost :D
Jeden roadtrip, a je tam rázem 5tis kilometrů :P
[milfus] (21.6.2016 12:38:16)
kolik najezdíš? pokud vím, Ota má najeto přes 40000 s oilmasterem bez záděru. Ono totiž často záděr je jen výsledek chybné či nedostatečné údržby a jezdcova lajdáctví. [maspe] (21.6.2016 12:34:34)
Ono vychytané to celkem je, pár informací od uživatelů nalezneš třebas tady: http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=11170
A není špatné si přečíst i toto: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=californian&menu=21&pos=oilmaster
[Verdom] (21.6.2016 11:46:18)
Tak že bych musel odstranit po přidání startéru tachometr jsem nevědel, to je škoda, to jawa mohla vychytat lépe. Čili asi startér ne, ale oil-master si vcelku chválíte, i když murphyho zákon, no může se stát, záděr, ale snad to je již za tu dobu vychytané! [milfus] (21.6.2016 11:35:18)
S oilmástrem zkušenost nemám, ale pokud bych citoval člověka, který s ním zkušenosti má, tak mi jej rozmluvil se slovy: "Majitelé oilmasteru se dělí na ty, co již zadřeli a na ty, co teprve zadřou..." A co se týče startéru, tak zde platí Murphy: "Čím více věcí je, tím více věcí se může rozbít a taky rozbije..." Souhlasím, že pokud na tom jezdí ženská, startér je důležitý, ale jinak asi ne. A co se týče oilmasteru, proč ne, je to pohodlí, ale pokud se něco někde ucpe a nebo dojde olej, dojezil si. To je třeba mít na paměti. [Verdom] (21.6.2016 11:26:04)
Po několika sezonách se startérem jsem se letos rozhodl, že dám do motorky baterku s vyšší kapacitou. Klasická Jawa baterie sice startér utáhne, ale je to dost na hraně a musí být téměř 100% fit. Pokud v bateriovém prostoru vyřežeš příčky, vejde se tam i větší baterie. Počítej s tím, že přijdeš o tlačítko chcípáku (tam pak budeš startovat) a přijdeš o jeden přední držák motoru. A taky přijdeš náhon otáčkoměru :o(. Pokud nemáš fyzický problém se startováním, řekl bych že je to zbytečná machrovinka. Jinak startér a oilmaster lze mít dohromady. [Daryth] (21.6.2016 10:52:47)
Oilmaster posouvá kvalitu života s jawou někam úplně jinam, už nemám pracky furt od oleje, nemusím řešit, kam strčím pod sedlo flašku s olejem... Jen si hned na začátku zjisti, že se dají sehnat úplně všechny díly, pak teprv začni nakupovat.
Startér nemám a myslím, že dospělý chlap nepotřebuje, 350tka startuje lehce, ale když už bych nevěděl, kam ty peníze do jawy nasypat, tak bych ho koupil.
[Endy] (21.6.2016 10:38:38)
No píši novou ale je samozřejmě jetá, koupil jsem Trampa (r.v.2000), jenž stál v muzeu (10200km), pěkný kousek, a bohužel byl bez oilmastra, zvažuji jej dodělat. Koncovky úprava TK moto, vcelku to hulí, dojíždím zbytkový benzín co byl v nadrži, počítám že tam dali poměr tak 1:25, a na oil master jsem slyšel chválu, a i dobrý poměr že si to je schopno dávkovat až při vyšších točkách a jawka tak nečoudí, tak nevím. Proto se ptám a zajímám. [milfus] (21.6.2016 9:56:29)
chlup: pise nove koupenou, nikoli novou (:

K tematu, oilmaster jednoznacne, starter me osobne prijde jako draha <|> a nedal bych ho. Ale zalezi kdo to bude pouzivat, mensi postavy starter asi oceni.
[Krizoň IV.] (21.6.2016 9:42:25)
Oilmaster za mne taky, máme najeto 11 tis. na 639-2 a dosud bez problémů, pohoda při tankování. Startér bych dal dnes taky, jezdí na ní manželka a možná bude jezdit i dcera. Proč sis to tam nenechal namontovat rovnou ve fabrice, když píšeš o úplně nové moto ? [chlup] (21.6.2016 9:36:50)
oilmaster určitě, pokud se na motorce víc jezdí. se startérem nemám zkušenosti a nedal bych ho. [agent] (21.6.2016 9:21:03)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,172 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 1:57:17