Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Obutí na kejvačku [Nec](23.6.2016 20:46:46)
Příspěvků: 24, poslední: 26.6.2016 12:59:3962932.Informace
Zdar draci, přitáhl jsem domů starou třipěttrojku, která 20 let nejela a původní barumky mejd in čechoslovakia jsou na odpis. Poradíte se kterou značkou nebo typem pneu máte dobré zkušenosti? díkes
jc: Zajímavé. Ale zatím to nemám na čem vyzkoušet. Kromě 634 s dvojklíčem, kterej je nalevo, mám všude kotouče:-) Mít přesoustružený pakny a pokud je třeba i bubny, je opravdu znát. [Ota] (26.6.2016 12:59:39)
Ota:
http://murus.rajce.idnes.cz/brzda_liben/#P1060464.jpg

Takhle to mám třeba udělané já. Navíc mám přesoustružený buben i brzdové obložení na štítu. Použil jsem obložení ferodo.
Musím říct že brzdím pouze jedním prstem. A to jezdím v terénu, takže brzdím pořád.
Samozřejmě to není nic pro vyznavače originality. Je to praktické pro toho, kdo jezdí.
[jc] (24.6.2016 15:37:08)
Motorku budu používat na běžný ježdění, takže žádnej veterán. Co tu tak čtu vaše rady tak mitas na tom moc dobře nebude. [Nec] (24.6.2016 15:18:25)
Ota: Opravdu je vyzkoušeno, že když si přehodíš šavle levou na pravou a brzdový štít dáš nalevo a páčku brzdového klíče dopředu (bovden tedy vede "před" vidlicí) tak dostaneš podstatně lepší brzdový účinek.
Stejný efekt dostaneš, když necháš brzdový štít napravo, ale páčku klíče otočíš směrem dopředu. Je ale nutné na štítu udělat nový záchyt bovdenu. Dostaneš opět výrazně lepší brzdový účinek. Takhle to mám udělané já, v kombinaci s tlustším lankem - použil jsem spojkové.
Prakticky to znamená to, že na náběžnou čelist tlačí ta strana brzdového klíče, která je blíže čepu čelisti. Je to tedy kratší vzdálenost od čepu čelisti, tedy lepší pákový poměr.
Pokud ještě přesoustružíš buben (nejlépe komplet vypletené kolo) + obložení čelistí přímo na štítu (to nové ferodo je dostačující), tak myslím, že budeš hodně spokojen. Schválně si to vyzkoušej a dej mi vědět ;-)
PS: Zkrácení úběžné čelisti jsem zkoušel, ale nic moc..
[jc] (24.6.2016 15:10:18)
[T. A. Jawettsson] > Heidenau K41 3.00 - 18 M/C 52P TT ... z vlastni zkusenosti supr guma, dal bych ji na predek i zadek, pokud to papiry umoznujou ... http://www.jawajizda.cz/modules/xcgal/displayimage.php?pid=2044&fullsize=1 [Sim] (24.6.2016 14:32:40)
Jer 250: Právě no, že je to enduro vzorek srovnatelný např. s tou E-03 a v popisu výrobku bylo uvedeno, že K37 je určená převážně na silnici, přitom to je dost mizerie. Taky jsem si ale až později všimnul, jsou 2 typy těchhle gum: "zimní" a "letní" a já mám tu letní, takže to může být klidně tím. [Jad] (24.6.2016 14:08:22)
T.A.Jawettsson--já dal dozadu Duro http://www.moto-ok.cz/duro-32518-dm1013-59p-p-12298.html ,obavy z toho,že je to čína trochu byly to nepopírám,ale mám ji třetí sezonu a nemám s ni problém ani za deště,na předku mám Barum resp Mitas H 07 http://pneu-pro-motocykly.heureka.cz/mitas-h-07-90-90-r18-58s/ ,ale ta už je starší a plánuju ji vyměnit za http://pneu-pro-motocykly.heureka.cz/michelin-city-pro-2_75-0-r18-48s/ ,na motorce byly puvodně Mitas H 03,ale moc jsem s nima spokojenej nebyl,ale na jejich omluvu byly už postaršího data,a se silničnim vzorkem se celá motorka dost uklidnila. [Vlasťák1973] (24.6.2016 14:04:30)
S dovolením, když je zde tohle téma: na 477 budu muset brzy vyměnit obutí. Se současnou konfigurací Sava MC vpředu / ME 22 vzadu jsem spokojen - dobrý poměr přilnavost / cena / životnost. Ale vrtá mi hlavou, zda nedat ME 22 i na předek, co myslíte? Původně jsem měl Savy na obou kolech, jenže zadní jde velmi rychle do kopru, ME je na tom o něco lépe. Případně co jiného mi doporučíte v rozměru 2,75x18" a 3,00x18"? [T. A. Jawettsson] (24.6.2016 12:26:21)
jc: jde o to, že lepivější guma ti dovolí tu brzdu zašlápnout mnohem víc. Takhle co jsem měl možnost okusit jak na 634 tak na kývačce, stačilo poměrné lehké zašlápnutí a kolo bylo hned ve smyku. A vždy je účinnější přeměnit sílu na teplo v brzdě, než mezi poměrně malou styčnou plochou pneumatiky a asfaltem.

Jad: Problém u pneumatik je, že není pneumatika jako pneumatika. Žádná pneumatika není univerzální, ikdyž se tím výrobce může chlubit. Většinou se počítá s nějakým rychlostním rozsahem a tedy provozní teplotou, kdy pneumatika dobře funguje. Proto při volbě pneumatik je vhodné si říct co je to za stroj (hmotnost), jestli ho vytahuju spíš za horka nebo za chladnějšího počasí a jakou rychlostí se nejčastěji pohybuji. Pneumatiky, které se spanilou jízdou nedostanou na svojí provozní teplotu prostě fungovat nebudou. A připadá mi, že aby mitasky začaly lepit, musel bych jezdit tak 150 km/h...
Krom toho ten K37 se mi zdá tak trochu jako enduro vzorek. I tak už si ho pár lidí dávalo na 639/40 a byli z nich úplně nadšení ve srovnání s mitaskama, takže jsi asi výjimka, která potvrzuje pravidlo.
[Jer 250] (24.6.2016 12:00:26)
Na panelce mám Dunlop k82, vzorek "retro" ale fungují pěkně. Když jsem jí měl jen na zadní a na přední Mitas,tak mi to připravilo nejeden brown trousers moment :-D nevýhoda je, že 3,25" Dunlopka je široká jako 3,5" Mitaska [cPetan] (24.6.2016 11:01:22)
Mitasky jsou v pohodě. Nedávno jsem měnil na 487 zadní E-03 za Heidenau K37 a na 634 zadní H-03 taky za K37. Teprve od té doby s těmi Heidenau to začalo za mokra a dokonce i jen za chladného počasí klouzat, takže příště dávám opět Mitas. [Jad] (24.6.2016 9:52:04)
jc: Jaký má výzan přehodit brdovej štít a levou stranu? U jednoklíče je to jedno, tam pomůže zkrátit úběžnou čelist. Jen dvouklíč musí být nalevo, jinak by se totiž z dvounáběžné brzdy stala brzdoa dvouúběžná, která by pochopitelně brzdila prachbídně.
Nec: S těma Mitaskama plně souhlasím s Deadmanem a Jerem 250. Jezdit se na nich dá a najezdil jsem toho na nich poměrně dost, ale na provozní motorce už je nechci.
[Ota] (24.6.2016 9:41:55)
Mě na kejvě slouží mitasky k plné spokojenosti. Vím že jsou i lepší možnosti, ale klidně bych je koupil znovu. [Tom_72] (24.6.2016 7:55:15)
jenom nechápu, co je divné na tom, že když zašlápnete zadní brzdu, že to začne driftovat a nezpomalovat. Chce to používat i přední brzdu :-)

Přesoustružit přední buben i čelisti, přehodit šavle a přední brzdový štít dát na levou stranu. Pak to brzdí velmi hezky.

Samozřejmě, teď už nastupují pneumatiky a jejich vlastnosti za různého počasí :-)
[jc] (24.6.2016 7:08:38)
Mám mitasky na obou kolech na panele a dávám za pravdu Jer 250, tento týden krizovka zašláplá zadní brzda, motorka pokračovala za velkého pískání s minimálním snbižováním rychlosti.... [Sukin] (24.6.2016 6:09:21)
Nejde o to "normálně" jezdit ani kolik tisíc kilometrů člověk najede bez problémů. Problém přijde jednou a když se v tu chvíli člověk bude potřebovat spolehnout na pneumatiky, tak v případě mitasu to není velká jistota. Je to takhle napsané už jasné? Jinak nevidím důvod, proč brát ohled na to s čím jedu a k tomu výběr pneumatiky...ty jejich pneumatiky řady H jsou tvrdé jako kamen. Když potřebujete prudce brzdit zadní brzdou, tak jde kolo okamžitě do smyku - provázeno pěkným zvukovým efektem. Jo jasně nikomu se to nikdy nestalo - znám vás -, ale třeba až se před vás někdy při předjíždění vmáčkne blb a následně šlápne na brzdy a vy to neubrzdíte, protože to místo brzdění bude gumovat asfalt, tak si na mě vzpomenete.
Jako jednoduchá úvaha, jak zlepšit už tak mizerné jízdní vlastnosti kývačky, je obout jí normální pneumatiky...
[Jer250] (23.6.2016 23:34:12)
Otázka je, jestli na tom chceš normálně jezdit, nebo to bude veterán na občasnou letní projížďku.
Mitas řady H stačí na jízdu po suché čisté silnici. Na mokru to chce velmi opatrně. Jezdit Mitasky je jako jezdit letňáky v zimě - dá se to, dřív tak jezdili všichni, ale nelze to doporučit. Dnes je svět prostě zcela jinde.
[Deadman] (23.6.2016 22:43:28)
Najazdené na Mitas H-05 (vpredu aj vzadu) za 4 roky cca 15000km, na suchu aj v daždi, s PAv-om aj bez, a ani jedna držka :-D Človek si musí uvedomiť na čom sedí a trochu sa uvedomiť. Posledný dlhší trip som zakončil návratom domov v daždi, skoro 200km, asi som si na tie gumy zvykol, lebo nepozorujem nejaké problémy. Akurát tu kde bývam je mesto len hore, alebo dole kopcom a je vydláždené mačacími hlavami a za mokra do zákrut idem trochu priposrato, ale to aj na biku :-D [Zetema] (23.6.2016 22:35:22)
Jer250: musím souhlasit s tím mokrem, ale musím oponovat s tím že stojej za hovno, na normální ježdění kdy řidič není nablblej pubert, nebo namachrovanej motorkář (jak už tu někdo napsal) bohatě stačí, člověk prostě musí počítat že když jede po kostkách tak dá tlamu, nebo když bude chtít driftovat na mokrým asfaltu že to taky položí. Navíc kdo jezdí v dešti, já například jel dneska 36celsia, vepředu stará polská dogum nebo dragum nebo co to je, vzadu stoletá barumka a jak jsem si to svištěl ! [Klouzec] (23.6.2016 21:45:28)
Já s mitasem nemám dobré zkušenosti...všichni ti tu budou tvrdit jak to na to stačí a pojede to. Jo, ono to pojede i po tom ocelovém ráfku bez pneumatiky...ale až jednou přijde chvíle, kdy budeš třeba na mokrých kočičích hlavách potřebovat ostřeji zamanévrovat, tak se s mitaskou natáhneš jak širokej tak dlouhej. Vlastnosti za mokra jsou úplně tragické a jízdní vlastnosti některých typů jsou k pláči i za sucha. Doporučuji něco lepšího, třeba metzeler nebo heidenau. Dělají i vzorky podobné originálu. [Jer250] (23.6.2016 21:38:47)
pardon, pravda dnes již moderní mitas h-06 a h-03 :-D a údajně umí u některých vzorků dvousměs [krf] (23.6.2016 21:25:30)
Mitas [jc] (23.6.2016 21:23:05)
a dopředu barum h-02/03 též retro [krf] (23.6.2016 21:20:06)
barum h-06 ? retro vzorek [krf] (23.6.2016 21:19:37)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,094 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 1:57:17