Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Třmen jawa 350/640 [snecicek](30.6.2016 14:53:31)
Příspěvků: 21, poslední: 4.7.2016 9:30:2062974.všechno ostatní
Zdravíčko, jak se dá rozebrat kompletně třmen? Jde mi konkrétně o pístky a těsnící kroužky s prachovkou. Nerad bych něco poničil, proto se první zeptám :-).. děkuji
Asi to nebude 3-4mm, tím jsem chtěl jenom říct, že rozdíl je razantní. Jedna destička skoro sjetá a druhá jak nová. [snecicek] (4.7.2016 9:30:20)
charlie: samozřejmě jsem měl na mysli jen tloušťku obložení, ne celou destičku i s nosičem. U nějaký no name značky je to ale klidně možný že jsou tak vysoký. Spíš jsem narážel na to, že pokud by opravdu byla o 3-4 mm jedna destička víc sjetá než druhá, jak tazatel píše, tak na druhý by už nebylo nic. Normální odložení má tak 3 mm víc ne [Marlboro] (2.7.2016 9:18:37)
Marlboro: S vejškou novejch destiček bych byl na nějaký kategorický soudy vopatrnej. Teďko před Krucíkem jsme je koupili a byly tááák vysoký, že se nevešly do třmenu - nešly nasunout. Značku nevím, ale znělo to dost čínsky. [charlie.vlcak] (2.7.2016 7:51:40)
Jeník: plně souhlasím. Nicméně je to taky o chování majitele, resp. jaký má k vozidlu vztah. Jsou lidi, který jawit vyloženě baví, poctivě se věnujou údržbě, tu rozeberou a zkontrolujou tohle, pak zas toto a neustále se pochybujou v kruhu a prakticky problém vyřeší dřív vznikne, čož je spíš až fanatismus a pak jsou lidi, který jezdí do úmoru a pak brečí "nad rozlitým mlíkem" Zlatej střed je ideální cesta, ale není to pro každýho a podle toho to pak vypadá [Marlboro] (1.7.2016 19:38:43)
Tak jsou zde v zasade dva mozne pristupy:
- nehrabat se v necem, co (jakz-takz) funguje
- a nebo, kdyz se v tom uz clovek hrabe, tak to udelat poradne.

Osobne bych to resil jako celkovy repas, kdyz uz to clovek resi, tak komplexne, at je od toho zase na cas pokoj.
Takze pistky s vadnym eloxem vymenit, gumicky vymenit, vse radne seskladat s k tomu urcenou vazelinou a musi minimalne zase 10 let fungovat bez dalsiho zasahu.
[Jeník] (1.7.2016 18:52:41)
4 mm nemá ani nová destička :-) Pokud je rozdíl ve sjetí tak značný, tak to vypadá na zatuhlý jeden pístek. Co se poškrábání eloxu týče, tak záleží v jakých místech to je. Pokud je to na vyjetý části pístku a nejde to přes těsnící kroužek, tak to zas tolik nevadí, ale jen do doby, než vyměníš destičky nebo kotouč a budeš muset pístky zatlačit dovnitř a poškrábaná část pojede v tu chvíli už přes těsnění. Pak ti může začít unikat brzdovka a bude se ztrácet tlak v soustavě [Marlboro] (1.7.2016 17:36:16)
Jasně, ale jedna desticka je sjeta cca o 3-4mm víc než druhá....a to je sakra dost. Včera jsem vyměnil těsnění ve trmenu, tak uvidíme jestli se to bude zhoršovat. [snecicek] (1.7.2016 14:36:50)
snecicek: na všech motorkách co mám (včetně Hondy a BMW) se mi nestalo, že by obě desky byly sjeté stejně. Jestli pístky chodí a není to nějaký extrém, že by se sjela jen jedna deska a druhá vůbec, tak bych to neřešil. Stejně jako že kouří každý válec jinak... [agent] (1.7.2016 11:05:41)
Tak proč se sjizdi jedna desticka víc než druhá? [snecicek] (1.7.2016 10:51:11)
snecicek: Jak velkej kus povrchový úpravy chybí? Moje pístky taky nejsou ideální (na dvou strojích) a jsou "poškrábané", tedy místy bez eloxu. Ničemu to nevadí, brzdy brzdí a kapalina z nich neuniká. Podle mě to moc řešíš. [Ota] (1.7.2016 9:32:19)
snecicek: viz Bakounův příspěvek (třetí zpátky) [charlie.vlcak] (1.7.2016 7:34:38)
Děkuji za odpovědi. Po rozebrani jsem zjistil, že na jednom pistku chybí kousek povrchové úpravy. Taky je jedna desticka sjeta víc než druhá. Takže jeden pistek tlačí víc než druhá. Dá se někde pistek sehnat? [snecicek] (1.7.2016 6:54:36)
právě proto se ptám, protože mám doma brzdič z rejže a tam jsou pístky ocelový a nějakou povrchovkou a jako tvrdochrom to nevypadá. Spíš se to podobá pozinku, ale to mi zase přijde takový divný :-) [Marlboro] (1.7.2016 6:40:19)
Jsou stroje, kde hliníkové pístky nemají ani elox ani vnější prachovku a fungují. Sousttružení pístku ze surového doralu je bez problému. [Wiku] (1.7.2016 0:02:02)
Gumičky jsem sehnal tady: http://ceskemotocykly.eu/Jawa-639,640--Sada-gumicek-pro-kotoucovou-brzdu,2195.html a pístky: http://www.fichtlkramek.cz/nahled/pistek_brzdoveho_trmenu.html

Já zase měl jednu brzdu, u které šel jeden z pístků dolů až pomocí takovýho doma dělanýho stahováku, kde byl chycený šroub v pístku. Jen brzdovkou se ani nehnul, jak byl zarezlý.
[Bakoun] (30.6.2016 22:16:41)
gumový díly jsou ještě v pohodě, pístky se shání daleko hůř. Rovnou se blbě zeptám: ten elox na pístkách je tam kvůli lepšímu "kluzu" nebo je to braný jako ochrana proti korozi, resp. je tam vůbec nutnej? Protože vyrobit si jawí pístek z kusu duralu by zas nebyl takovej problém (až bude opravdu nouze) [Marlboro] (30.6.2016 21:55:18)
Nejsložitější na tom celém bude sehnání nových gumových dílů:-) [jc3] (30.6.2016 21:07:26)
Jestli se nepletu, tak původní provedení brzdy má v pístcích závit, za který se dá pístek vytáhnout. Taky se dá třmen zabalit do hadru a pístky vyfouknout kompresorem. [jc3] (30.6.2016 21:04:25)
Potvrzuji Maspeho - pístky nejlíp demontuješ tak, že odmontuješ celý třmen z vidlice a páčku brzdy mačkáš tak dlouho, dokud nevyteče brzdovka. Pokud by tam jeden pístek dál vězel, tak dej mezi půlky třmenu namísto toho těsnění u přepouštěcího kanálku gumičku vystřiženou ze staré duše, která zamezí protékání kapaliny do druhé půlky třmenu a opět vytlač pístek. Hadici lze kdyžtak namontovat namísto odvzdušňováku. Pomocí šroubu našroubovaného do pístku se mi jej obvykle nepovedlo vytáhnout. [Ota] (30.6.2016 20:22:47)
Výborný návod je zde: http://jenikovo.wz.cz/upravy/33.htm [Shark 660] (30.6.2016 16:05:20)
ano. Pístky nejlépe vytlačit brzdovkou, nebo vzduchem. Případně při rozpůlení třmenu lze použít závit ve středu pístku k jeho vytažení. [maspe] (30.6.2016 15:55:50)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 1:57:17