Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 17, poslední: 7.7.2016 11:48:5162994.Informace
Opět je tu Telík a jeho Jawa 250/592 se svíčkou stále černobílou i po víc jak 100km jízdy a s tvorbou obláčků dýmu v patách. S dotazem na šroub bohatosti směsi.: Kolik má být cca otáček v záběhu a kolik po? Nechtěl jsem do něj zasahovat, ale už nevím, jak jinak směs ochudit. Že by ještě změnit poměr oleje s benzínem? Vím, že posledně mi tu bylo sděleno, že tím akorát zvýším opotřebení motoru. Záběh byl 1:25, pak nějakou dobu 1:33. Následně při problémech se svíčkou a kouřivostí 1:50. A když se to příliš neosvědčilo, tak jsem skončil u kompromisu 1:40, když jsou teď ty letní tepla.
Připomínám, že je tam hl.tryska 80, jehla 2zářez, zúžené sání kroužkem.
Poznámka: Divné mi také je to, že po studeném startu volnoběžné otáčky dost vysoké, jakoby se sytičem. Po zahřátí a jízdě pak padají celkem nízko až na hranici chcípnutí. A trochu nesměle padají, že chvíli to drží při vyšších, když za jízdy vyřadím a až po chvíli padnou.

Tak předem dík za veškeré info -tipy, triky, zkušenosti, názory...sem s nimi.
důležitej je průměr difusoru, zbytek řešit nemusíš. Je to kód otyskování, ale to není směrodatný. Pokud vyměníš trysky, tak v tu chvíli kód postrádá smysl [Marlboro] (7.7.2016 11:48:51)
Jeden rozdíl tam přecejenom je. Tak jsem to ještě jednou důkladně zkouknul a přišel jsem na to, že v tabulce je uvedeno označení karburátoru 2926SBD 2787, kdežto já tam mám 2926SBD 2770. Tak nevím jestli je to nějaké podstatné a jak moc velkou roli to hraje. Zajímavé, že v celé té velké tabulce jsem tam tento karbec s druhým číslem 2770 vůbec nenašel. [Telík] (7.7.2016 10:35:45)
Nezarovnal jsem přírubu. Pokud ještě nějak víc jde zarovnat, tak mám obavu, že bych ji spíš odrovnal.
Všem se to tak na první pohled jeví, že je to ukrutně málo pro 250. Ale když si to zrovna této uvedené tabulce vyhledáš, co tam je uvedeno přesně pro tento typ motorky, tak je tam 80. Já myslel, že by to i mohlo pomoci se svíčkou a kouřivostí, ale nic moc. Spíš nic, než moc. Akorát z jednobarevné svíčky mám teď dvoubarevnou a to v obou nežádoucích barvách.
[Telík] (7.7.2016 9:29:20)
taky bych to tak viděl pro klasickou se uvádí 96 http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html [Klouzec] (6.7.2016 22:58:20)
a není ta 80 tryska ukrutně málo?...teď dodělávám 592 kde se všema restrikcema byla tryska 93 a jezdilo to tak parádně, po vykuchání jsem dal 96 a zítra budu ladit.. [malejmisa] (6.7.2016 22:35:56)
zarovnal jsi přírubu karburace ? [Klouzec] (6.7.2016 11:59:36)
Díky za rady, tipy, triky. Karbec byl sundán, vyčištěn, dána nová jehla a změna hl.trysky na 80, kvůli které byl primárně sundáván. Zpátky, když se dával, tak bylo vyměněno i to těsnění na přírubě.
Když dám víc oleje, tak nic nezkazím, jenom budu mít za sebou dým kam až dohlédnu.
Na to, že je to chudé jste přišli z té mé poznámky?
Zbývá tedy mrknout na to gufero.
[Telík] (6.7.2016 10:30:14)
Už jsem se bál že tady se zapomene na gufero [ventil] (4.7.2016 20:31:18)
hele nemáš špatný gufero pod zapalkem nebo ohlou a netěsnou přírubu karbece a tím chudou směs [Klouzec] (4.7.2016 20:02:36)
Jednou mě dýmil motor proto, že si přisával olej z převodovky přes špatné gufero. [Standa2] (4.7.2016 20:02:21)
Můj TIP: doporučuji v tvém případě zkusit mix oleje značky LAVIO 1:60 nebo REPSOL 1:80 pokud to chceš vyřešit sám a definitivně :D

Moje RADA: napiš odkud jsi a někdo ti s tím rád pomůže v rámci jawaspolupráce
[Klouzec] (4.7.2016 19:58:50)
Telik: ten poměř je takovej právě kvůli bronzovýmu futru, válce se dají hryznout prakticky jen na chudou směs, ale nejsou na kvantitu oleje tak háklivý - samozřejmě když dáš víc oleje nic nezkazíš. Taky by možná neškodilo napsat odkud jsi, třeba ti s naladěním někdo pomůže [Marlboro] (4.7.2016 16:51:13)
A obecně je zvlášť u dvoutaktu lepší mít směs raději trošinku bohatší, než chudou. Pokud to bude i po odstranění případného falešného vzduchu chudé, ale nebude to příznivě reagovat na zvednutí jehly, pak buď sežeň o chloupek větší trysku (82/85) nebo prasácky protáhni stávající 80 nějakým slabým drátkem. [longr] (4.7.2016 16:05:55)
[Telík] > pokud si nejses jistej spravne bohatou smesi, je v principu lepsi mit oleje vic nez min. Preci jen je mensi zlo resit dekarbonizaci, nez zakusek. Tuplem to plati ted v horku. [Sim] (4.7.2016 13:58:48)
Marlboro: Tak já už nevím, jak docílit toho, aby byl správně seřízenej motor s cihlovou svíčkou. Teď tam mám ty hodnoty podle tabulky, co se trysek a jehly týče a stejně je to to, co píšu. Dost mi to dýmí a svíčka černá s bílými elektrodami. Ale jsem rád, že si mi to aspoň osvětlil s tím poměrem, protože je mě stále tlačeno do toho, abych tam dával míň oleje. [Telík] (4.7.2016 12:42:22)
Olej nechej 1:33, zarovnej si přírubu karbecu, dobře sesaď sání, nastav to podle základních jawarmaniakových hodnot pro 592 s restrikcí a pak teprve laboruj. Dnes jsou nejspíš trochu jiné filtry, je jiný benzín, takže se to výsledné nejlepší nastavení vždycky trochu liší. [longr] (4.7.2016 12:39:22)
tak znova: šroubek bohatosti směsi ti ovlivňuje bohatost na volnoběh, pak už to ovlivňuje hlavní tryska a poloha jehly a do 1/3 zdvihu šoupátka. V tomhle jízdním režimu svíčku budeš mít spíš černou, protože nedosáhne samočistící teploty. Stejně tak cihlovou svíčku neuděláš tím, že ubereš olej. Správně seřízenej motor bude mít cihlovou svíčku jak na 1:20 tak 1:100. Pokud máš pístní čep uloženej na futru, tak mazat 1:50 je sebevražda. Hezky maž jak se má a na nějakou kouřivost se vykašli. Podle toho co píšeš ve druhým odstavci dotazu je to ba naopak chudý, ať špatným otryskováním či seřízením nebo to někde přisává falešnej vzduch [Marlboro] (4.7.2016 12:15:25)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 28.11.2024 1:57:17