Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 29, poslední: 23.9.2016 13:50:5263392.Veteráni
Zdravím.
nevíte náhodou někdo jak je to teď s přihlášením motocyklu, koupeného v zahraničí, na čr doklady?
Koupil jsem čz na slovensku. Pán k tomu vytáhnul duplikát technického průkazu, který se zdá být platný (psaný ale na někoho jiného). Je tam několik háčků.

* Malý techničák a značka neexistuje.
* Motorka byla inzerována jako 250ka, ale v dokladech je 125ka. V techničáku je v kolonce tovární značka a typ uvedeno pouze čz 125.
* Nemá číslo rámu a motor byl měněn. Mám ale k tomu oficiální dokument, kde majitel uvádí čestné prohlášení, že byl původní rám zničen při nehodě a že nový, namontovaný, neoznačený rám byl zakoupen v mototechně. Dále mám oficiální dokument o montáži nového motoru. Ten motor je 250ka, ale v dokumentu se hovoří o montáži do motocyklu čz 125.

Vím, je to velký guláš, ale podle všeho to byla "nějak" legalizovaná přestavba 125ky na 250ku a existuje k tomu nezrušený technický průkaz. Nedokázal by jste mi někdo poradit co by s tím šlo udělat? Scan dokumentů po domluvě rád poskytnu. Budu rád za každou připomínku nebo informaci.   JJ byla z bazose. Byla i na bazosi u nás. Je to kousek za Trenčínem. Po tel. moc info nedal. Na druhou stranu jsem se moc neptal, což je moje blbost. Všem vřele doporučuji před koupí z takové dálky připravit seznam dotazů, který je potřeba mít zodpovězené a nechat si poslat třeba více detailních fotek. Z inzerátu toho člověk moc nevyčte a na místě je těžký udržet chladnou hlavu, zvlášť když jsou ty stroje tak pěkný :)
To ale asi dávno víte. Jak tu někdo psal, já s tím nemám tolik zkušeností.
kluci, aby se předešlo podobným problémům dávám doporučení por nákup veteránů, které se mi velmi osvědčilo...
nejet v jednom - dva minimum, lepší tři - my už jezdíme výhradně tři
vzít s sebou:
ntb s literaturou a fotkama typu a ročníku resp. série
dobrou baterku (silnou led)
endoskop
magnet
leskoměr (je-li)
šupléru
pásmo
my vozíme i měřák komprese a základní nářadí
a udělat si tabulku s věcma co chcete zkontrolovat ideálně
známá slabá místa a ty odškrtávat
základní seznam detailů...olištování, olinkování atd...
a pokud to není a někdo inzeruje že je, tak buď cena dolů nebo pryč...
chtít vidět účtenky a dokumentaci, vyndaný díly atd..
a vše každej prd mít v zápisu s ohledání, kterej bude přílohou kupní smlouvy..
jasně vypadá to šíleně a humpolácky, ale taky nenacházíte prachy na ulici..
[mais] (23.9.2016 13:50:52)
Tak jsme doma, ten člověk moc informací nepodá a vše je podle něho ok. Když se mu zavolá tak má zájemců dost a většinou to každý vezme když už jede zdaleka a realita je někde jinde, to on dobře ví. Fotky nepošle, protože na špek skočí už někdo jiný. Prodává často skládačky malá x velká kývačka a co dům dal či mu zbylo z jiných prodejů a ceny má celkem na první pohled dobré. Já jsem neštěstí svou 475 sehnal jinde. Jsem z provtního nadšení vyléčený. [ventil] (21.9.2016 20:07:39)
Nedokázal by jste mi ještě někdo pomoct identifikovat ten motor? Koukal jsem, že typ bych mohl zjistit po sundání hlavy (spodní strana). To vyražené číslo (601MO04099) mi asi nic moc nepoví?
Díky
[Kimon] (21.9.2016 17:57:58)
JJ byla z bazose. Byla i na bazosi u nás. Je to kousek za Trenčínem. Po tel. moc info nedal. Na druhou stranu jsem se moc neptal, což je moje blbost. Všem vřele doporučuji před koupí z takové dálky připravit seznam dotazů, který je potřeba mít zodpovězené a nechat si poslat třeba více detailních fotek. Z inzerátu toho člověk moc nevyčte a na místě je těžký udržet chladnou hlavu, zvlášť když jsou ty stroje tak pěkný :)
To ale asi dávno víte. Jak tu někdo psal, já s tím nemám tolik zkušeností.
[Kimon] (21.9.2016 12:39:14)
Asi by ti nic stejně po telefonu neřekli. Byla z bazoše jak se někdo ptal? Případně z okolí jakého mësta? Mám dojem že je to pořád ten samý člověk o kterém mluví i jawisti ze slovenska na srazech. [ventil] (20.9.2016 21:11:12)
> peter Tak jsi mi to potvrdil, asi nemá cenu volat na SK DI. Značka je ZH-08-39 :( [Kimon] (20.9.2016 12:34:07)
Slovesnke doklady v ceskoslovenskom formate mozu byt platne, pokial bola v roku 1998 vymenena SPZ za novu znacku vo formate XX123XX. Pokial je spz povodna XX 12-34 tak je TP neplatny. To ale neznamena, ze sa neda prihlasit v inom state. Na prihlasenie v ramci EU nepotrebujes nutne odhlasku. Mozes ju prihlasit na novom miete a urad vykona odhlasku v state povodu za teba. Akurat, ze cesky uradnici nemaju radi pracu naviac a tejto smernici sa pokusaju vyhnut. V nemecku by to nebol problem [Peter] (20.9.2016 12:12:33)
Ahoj.
Díky za všechny připomínky. Už jsem v obraze. Takže, kdybych to měl shrnout: Mašina je původně čz 125/453 r.v. 62. Ten duplikát TP je z roku 98. Je v něm nesmysl a to rozměr ráfků a pneu R18. Už to by asi na dovozový TK dělalo problém, protože tam jsou samozřejmě 16ky. To že se dělaly 18ky ani nevím. O vyřazení se tam nic nepíše, ale asi všichni tušíme jak to je.
V roce 99 (asi po nějakým karambolu) mu byly přiděleny nové číslo podvozku a motoru (tehdy tam byl namontován motor 250 (divné číslo 601MO04099 - (dá se z toho určit o jaký typ motoru se jedná?)).
K tomu mám patřičná rozhodnutí úřadu, okolkované čestné prohlášení o montáži nového rámu a motoru a oznámení o vyražení přiděleného čísla motoru od nějaké firmy Motorob :)
Nikde ale zmínka o tom, že to je 250. Tehdy asi byl TP vystaven znovu a to co mám doma je třeba ten zapomenutý doma. Kdyby ty dokumenty někoho zajímaly, napište mi vzkaz a rád poskytnu scan.
Snad to půjde obhájit u nějakého komisaře, protože je to pěkné svezení a škoda ji rozebírat. Samozřejmě pro mě lekce. Už jen ta cesta do D1 tankodromu byla za trest :)
Jinak budu pátrat dál, včera jsem se snažil dovolat na nás DI (PHA) celý den a bez šance :(
Zatím
[Kimon] (20.9.2016 9:38:20)
Velkej technicak bez jakyhokoliv zaznamu o zruseni nebo prevodu a k tomu chybejici malej technicak ... taky to tak mam u jednoho peklostroje; proste strejda uz na motorce nechtel jezdit, tak prisel na urad, ze to chce zrusit. Tam mu rekli, ze potrebuje malej a velkej technicak, on ze velky uz nema (zrovna mel s sebou jen maly a nechtelo se mu vracet na urad) a tak mu to vyradili z evidence s tim, ze velky TP byl ztracen.
Je to pekna dokumentace o historii stroje, ale z hlediska legalizace zcela bezpredmetna, aspon u nas. Ja krome toho zive se tvariciho technicaku k tomu dokonce mam jeste original fakturu ze 4. ledna 1955, kdyz si pro tehdy novy motocykl prisel strejda do Mototechny :-)

Ty mas v podstate dve moznosti. Bud jsou ty papiry nekde zivy, takze je to potencialne prihlasitelny u nas. Problem muze byt v pripade, ze jsi koupil motorku od nekoho jinyho, nez na koho jsou papiry hlaseny, nebo treba v situaci, kdy majitel zemrel a papiry bys musel resit s dedicema ... ale i to je resitelny a je to vlastne jen otazka casu a penez.
Pak je druha moznost, ze motorka je vyrazena z evidence a nikde nefiguruje jako provozovane vozidlo; pak mas moznost to vcelku snadno dostat na vecka, pripadne muzes - na zaklade potencialne sehnatelneho lejstra ze Strakonic a stavajicich dokladu - zkusit stesti za zapadnima hranicema, jak pise Krizon.
[Sim] (19.9.2016 14:40:37)
To co pise HonzaBK muze davat smysl, pokud o tom ten slovak vedel, tak logicky prodaval jako bez dokladu. Ale preptej se u nas na DI, muze se stat ze jim ty doklady budou stacit.
A pak je tu samozrejme moznost jit cestou prihlaseni v zemi EU kde nejsou naprosti kokoti - anglie, mozna nemecko nebo holandsko, a dovoz zpatky do CR. To te ovsem vyjde tak na desitku.
[Krizoň IV.] (19.9.2016 11:44:50)
Pokud tou jsou starý československý doklady, který byly registrovány na Slovensku tak jsou neplatný a nejdou přepsat. U nich byly povinná přeregistrace a kdo ji neudělal tak přišel o doklady. Je to totéž jako nyní u nás doklady v polopřevodu nebo v depozitu, který nebyly loni dořešeny. Je to jen sběratelský "kus papíru". Při dovozu ze Slovenska potřebuješ jejich současný odhlášený doklady. [HonzaBK] (19.9.2016 7:26:54)
Doporučuji nějak (nevím jak) kontaktovat slovenský registr vozidel a vyzjistit, jak na tom ty papíry jsou. Předpokládám, že do telefonu ti nic říct nebudou chtít. Je tu stále šance, že ty papíry lze dostat do stavu přihlásitelného u nás. Bylo by velmi škoda takovou možnost propásnout.
Veteránský papíry bych volil až jako tu úplně poslední možnost. Na testaci ti nějaký čůrák, co sežral moudrost světa, bude vykládat jak podle jeho domněnek ta motorka opustila továrnu a nařídí ti jeho představu realizovat. Pak každej rok obnovení testace...
[Deadman] (19.9.2016 0:26:50)
dát leda na Véčka, ale sehnat origo štítek na 250tku nebo zrušený techničák, oboje celkem dost složité, motorka je v tomto případě celkem na nic-zdroj ND a cenově skoro poloviční cena, není to náhodou ta červená 455, co byla minulý týden na bazoši cenově kolem 15K? [jawar559] (18.9.2016 22:17:34)
Mám obavu hraničící s jistotou, že nezjistíš nic a celý soubor slovenských papírů je ti úplně k ničemu a máš pouze soubor ND. Jsem z překotných nákupů vyléčený a nejel jsem tak pro motorku jedenkrát, abych se vrátil bez ní. Tak si bojuj. [ventil] (18.9.2016 20:45:03)
JJ už si dám bacha :) [Kimon] (18.9.2016 19:05:43)
Kimon: Za tohle nemuze IE ale to jak je manie napsana. Refresh = dupla prispevek. Zapamatuj si to a nerefreshuj. [Krizoň IV.] (18.9.2016 18:52:02)
PS: za to dvojté zveřejnění příspěvků se omlouvám :) Dělám něco v garáži a když se vrátím domu ,mrknu jestli někdo neodepsal, a obnovuji stránku. Explorer asi znovu odešle můj poslední příspěvek. Zatracený IE! [Kimon] (18.9.2016 18:08:07)
> ventil - toho se právě bojím. Já ji nekupoval jako přepsatelnou, ty doklady byly navíc. Ale kdyby to nějak šlo, tak dobrý :) Zjistím jak se věci mají
* náš registr,
* SK
* Strakonice
a napíšu jak na tom jsem. Alespoň se o původu toho stroje dozvím víc. Jsem zvědavý jak to půjde. Naposledy, když jsem se snažil dovolat u nás na registr, tak mi to nikdo celý den nezvedl.
jinak díky za další info
[Kimon] (18.9.2016 17:58:45)
> krizoň IV - díky, určitě to zkusím. A na tom Slovensku to nemusí být nějak ukončený? To co mám v ruce vypadá jako platný slovenský TP. Nikde ani zmínka o vyřazení, nebo odhlášení. [Kimon] (18.9.2016 17:38:33)
Kimon: Co se odhlaseni na slovensku tyce, to nevim. Ja kdyz prihlasoval Califa ak to bylo akorat ve Francii odhlaseny normalne, na mistni prodej, a v cechach zadny problem nebyl. Ale je pravda ze to byly puvodni doklady z rok 72, takze mozna ve francii v zadnem systemu ani nikdy nebyly. Posli dotaz na slovensky DI, uvidis co ti k tomu reknou. Zda to je porad platne, zda to je odhlasene, nebo jak. [Krizoň IV.] (18.9.2016 16:12:40)
Typický prodej někde od Bánovců z bazoše, mě taky tak prodávali moto, údajně vše bezproblémové, na místě sice moto ok ale doklady na neznámou osobu a jel jsem domů. Nevím jak je to u nich se starými ČS doklady a jejich platností. U nich byli s výměnami dokladů a spz daleko důslednější, asi aby se odlišili od čehůňov. To by tu měl objasnit nějaký slovák. Předpokládám, že ty doklady nebyly transformovány do jejich nového sk registru, tak bych po konzultaci s komisařem čezetu postavil na V s 250 motorem. Podmínkou V je vozidlo není nikde v registru. [ventil] (18.9.2016 16:08:46)
> krizoň IV - díky, určitě to zkusím. A na tom Slovensku to nemusí být nějak ukončený? To co mám v ruce vypadá jako platný slovenský TP. Nikde ani zmínka o vyřazení, nebo odhlášení. [Kimon] (18.9.2016 15:51:03)
Prihlasit to jako 125 pujde urcite, i s temi podivnymi doklady co mas.

Co se 250 tyce, zkus se dohodnout ve Strakonicich.
Kdyz jsem prihlasoval 350 Califa, tak mi z Jawy poslali komplet vypis parametru, s tim ze to bylo prihlaseny podle ceskyho schvaleni pro 350 calif a hotovo.
Pokud ti ve strakonicich na zaklade tech papiru vystavi potvrzeni ze moto s cislem XXX odpovida podle schvaleni XXX motorce 455 s motorem 250, tak DI to resit nebude, tem je to jinak u prdele. Zkus zavolat / napsat do strakonic, vysvetlit jim o co jde, a dohodnout se s nima. Kontakt na tu pani co to vyrizuje nevim, ale nekde na manii ho najdes.
[Krizoň IV.] (18.9.2016 15:32:52)
A kdyby se to nedalo oživit, myslíte, že bych ji mohl postavit jako 250 na veterány se všemi těmi papíry co k tomu mám? To čestné prohlášení i doklad o výměně motoru má kolek od dopravního inspektorátu. Dále mám potvrzení o vyražení čísla na motor, jenom se nikde neuvádí, že ten motor je 250 :(
Asi jen vyměnili válec. Jinak moto šlape jak má, svítí všechny světla, brzdí, troubí, tacho ukazuje. Nový motor tam je z 99 a má krásný zvuk. na tacho je cca 7500km. Bohužel lak je už přestříkaný :(
Škoda krásné motorky, nechat ji na díly. Když má k sobě i celou tu podivnou dokumentaci.
[Kimon] (18.9.2016 15:31:10)
A kdyby se to nedalo oživit, myslíte, že bych ji mohl postavit jako 250 na veterány se všemi těmi papíry co k tomu mám? To čestné prohlášení i doklad o výměně motoru má kolek od dopravního inspektorátu. Dále mám potvrzení o vyražení čísla na motor, jenom se nikde neuvádí, že ten motor je 250 :(
Asi jen vyměnili válec. Jinak moto šlape jak má, svítí všechny světla, brzdí, troubí, tacho ukazuje. Nový motor tam je z 99 a má krásný zvuk. na tacho je cca 7500km. Bohužel lak je už přestříkaný :(
Škoda krásné motorky, nechat ji na díly. Když má k sobě i celou tu podivnou dokumentaci.
[Kimon] (18.9.2016 15:20:23)
Díky za info. Taky jsem si myslel, že když už, tak že to půjde přihlásit jenom jako 125ka. Číslo na rámu můžu najednou najít ;)
Ale nemám žádnou slovenskou odhlášku :(. V tom TP, taky není napsáno, že by to bylo vyřazeno ze slovenské evidence. Je tam jenom jeden záznam a to sice, že TP vydal OÚ dne .... Taky mě zaráží, že tam není vyplněn typ motorky pouze ČZ 125 a r.v. 1962 takže předpokládám, že to bude 473.
[Kimon] (18.9.2016 15:07:35)
Malý TP a SPZ to mít ani nemůže, pokud je to řádně odhlášeno na vývoz. Pokud by nebylo, nemohl bys to v ČR přihlásit.
Potřebuješ tu motorku dostat do stavu, kdy projde dovozovou technickou, což je v podstatě evidenční kontrola. Tedy na rámu pořebuješ číslo co sedí se slovenským TP, stejné číslo je nově potřeba mít i na štítku, který do loňska nikoho nezajímal. To samé s ostatními údaji v TP.
Kromě toho slovenského TP, protokolu z dovozové STK a někde i kupní smlouvy nic dalšího na úřadě nepotřebuješ.
[Deadman] (18.9.2016 13:21:43)
Videl bych to podobne, tohle nebyla legalni prestavba.
Co s tim realne muzes udelat ... dobouchej cislo na ram podle stitku a TP. Sezen nekde 125 motor, a prihlas to v CR jako 125ku.
Pak se pokus udelat prestavbu na 250ku na zaklade papiru z CZ strakonice (nevim zda to jeste povoluji, prvne jim napis)
Eventuelne se zkus preptat zda ti vystavi doklady na to dovezt to rovnou jako 250ku. Bacha na to ze podle nove legislativy mas moznost pouze jedne prestavby. Cili jak se zapletes do vymeny ramu prestavbou, tak s motorem uz nehnes.

Pokud to nepujde, tak to holt v CR prodej jako 125 s doklady, nech si motor, a zacni shanet 250ku s doklady.
[Krizoň IV.] (18.9.2016 12:59:26)
tohle nebyla nějak, ale nijak legalizovaná 250 tka, pokud není v TP, že motor 250 je povolen, potom to legalizované není, navíc to nemá vin, neřešenou legální výměnu rámu...z mého pohledu jsi si koupil soubor ND...motorky nevidno..a v dnešní byrokarcii by jsem to legalizovat fakt nechtěl (před deseti a něco lety jsem postup, jak ze 125 udělat 250 vymyslel a realizoval a trvalo to nějaké 3-4 měsíce nelehkého dohadování a dopadlo to šprajce, jinak ta anabáze trvala dál a dál..) [mais] (18.9.2016 12:33:24)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17