Autor:
Nepřihlášený uživatel
Příspěvek:
0/2000
Příspěvků: 24, poslední: 22.9.2016 0:34:3663393.Nejede nebo nestartuje
Ahoj, dělál jsem go. Motoru 559. Vše ok. Až na 4 rychlost. Nové vidličky , obě. Osicka vydlicek nová. Nová pouzdra mosazná možná v tom bude problém. Pružiny v automatu nové i staré vrácenéppořád stejně. Znova puleni vrátil sem zpět staré vidličky a to samé. Kolečko co zapadá do kolečka jak je řetězové kolečko meneno. Jestli ještě vyměnit ten automat?? Jduzznovappulit. Nevítecčím to může být?? Děkuji
Krizoň: Vzít si náhradní kliku na dlouhou cestu - proč ne? Kdybych jel kolem světa na Uralu, vezmu si ji taky, kromě spousty jiných věcí. Tedy pokud bych jel někam kde se dnešní Uraly a jejich díly běžně neprodávají, např. do Ruska :-D [Deadman] (22.9.2016 0:34:36)
Krizoň IV.: já si taky dřív myslel, že Jawa/ČZ je za předpokladu použití originálních dílů, jejich správné montáže a údržby + po dalších vylepšeních (především vape místo dynama) spolehlivý a "nesmrtelný" stroj. A ono to tak není ani omylem - o to více obdivuji cestovatele, kteří se na těchto strojích neváhají pustit přes půl světa (nebo přes celý - P. Suchý), neb to musí dělat s vědomím, že možná budou muset někde v Íránu či Japonsku čekat, až jim DHL pošle třeba novou kliku :)
Částečným řešením by bylo před montáží poslat všechny kritické díly na defektoskopii; příp. si nechat vyrobit nové z kvalitnějšího materiálu (opět P. Suchý a vylepšená zadní osa na jeho aktuální 350); obojí poněkud leze do peněz.
[T. A. Jawettsson] (21.9.2016 9:36:44)
T.A. Jo, ty tvoje karamboly s klikou a kosem sleduju celkem se zajmem, a dost me to desi. V mych ocich to dost posramotilo pohled "Jawa po poctivy genealce je spolehliva" Bezny dily sebou clovek na delsi cesty vezme, ale kurva vozit sebou nahradni kliku a spojkovej kos, pro priprad ze se stane tohle ? To je dost nerealna predstava .... (: [Krizoň IV.] (21.9.2016 9:02:40)
Krizoň IV.: jo, to nejspíš nebudou jen hospodský kecy - omydlený konce drážkování je u kývačkových převodovek notoricky známý problém (který naštěstí neznám, neb mám zetku, kde je to řešeno alá převodovka 634).
Můj příspěvek bylo spíš rýpnutí do těch "kvalitních materiálů a předepsaných technologických postupů" - možná mám jen smůlu, ale ty kvalitní materiály a technologie u mě rezultovaly v tyto výsledky: http://z477.rajce.idnes.cz/ukrouceny_cep/#IMG_0274.jpg a http://z477.rajce.idnes.cz/zetka_praskly_spojkovy_kos/#IMG_14281.jpg . Klika loni v červenci, spojkový koš (nový originál ze straých zásob, najeto cca 20.000km) před několika týdny.
[T. A. Jawettsson] (21.9.2016 7:52:01)
T.A.: Ono prave na prevodovku to s tou kvalitou neplati - ta se proste delala z blata, bylo to levnejsi. Puvodni peracky prevodovky byly konstruovany z kvalitnejsi oceli, a ty kolecka vydrzely vic. Jenze na kejvackach se zacalo setrit. To samy plati pro libenaky - ac maji konstrukci prevodovky stejnou, vydrzi mnohem vic, protoze jsou kolecka z kvalitnejsi oceli. Turecky kopie vynechavam - to je shit non plus ultra sam o sobe.

Alespon takhle jsem to v hospode slysel (:
[Krizoň IV.] (20.9.2016 18:08:32)
Pucfol: převodovky možná ano (resp. zatím mi žádná neumřela na vadu materiálu či jeho zpracování), jen nechápu, proč ten "kvalitní materiál a předepsaný technologický postup" nepoužili taky na neméně důležité díly, jako třeba hlavní čep kliky a spojkový koše - obojí jmenované mi relativně nedávno fatálně selhalo. Sám si odpovím - protože i původní díly stojí materiálově i technologicky za starou bačkoru. Nicméně pořád na Jawě/ČZ moc rád jezdím s tím, že cca jednou do roka si musím zavolat odtah, nebo to domů dotlačit :) [T. A. Jawettsson] (20.9.2016 12:51:55)
proto to tolik normálnímu jezdci vydrželo [Klouzec] (19.9.2016 14:22:07)
Tak originální převodovky se výráběly z kvalitního materiálu a předepsaným technologickým postupem,rozměry a tolerance byly v bývalém Československu na chvalitebné úrovni.Nemohlo se stát,aby kolečka byly rozdílné,jak kvalitou tak zpracováním. [Pucfol] (19.9.2016 13:51:22)
Tak toho bych se nebál ono asi i origo převodovky co série to ,,originál,, třeba když jsem zkušebně poskládal převodovku opravdu každej kus odjinud, říkal jsem si to bude stát za prd a ono to chodí krásně, ale spíš bych se bál toho materiálu úpravy a kvality [Klouzec] (19.9.2016 13:13:20)
Ta převodovka od Sesy je konstrukčně v každém případě lepší než originál jawa,otázkou zůstává, z jakého je materiálu a s jakou přesností je vyrobena,když hřídele a kolečka dělají rozdílní výrobci? [Pucfol] (19.9.2016 13:05:52)
Verdom: ale musíme si uvědomit že ty origo převodovky mají nalítáno třeba 60 až 80 tisíc km úplně na pohodu, otázka kolik KM vydrží ta repliková od sésy [Klouzec] (19.9.2016 12:27:01)
Je��tě mě napadlo, půl roku zpátky kolega koupil replikovou vidli co v ní jsou zastrčený čertíci. Takový ten výkovek: http://verdom.rajce.idnes.cz/Panelka_z_Titanicu/#P1100731.jpg
A taky mu vyskakovala čtyřka. Zjistili jsme, že úhel co čertíci svírají je menší jak u origo a vidličku v kulise nedošoupnou do kraje a čtyřka je jakoby zasunutá napůl. Čep vidličky se nedostal do konce dráhy v kulise. Výměnou za starý výkovek motorka řadí bez problémů.
[Verdom] (19.9.2016 11:24:02)
Omleté náběhy jsou pro funkci převodovky fatální.
Někdy vymezením vůlí lze ten neodvratitelný konec funkčnosti oddálit,
ale za ta léta ty převodovky mají celkem dost a stejně jako VAPE nahrazuje zapalování s kladívky a relátkem, které mnoho "nových" jawařů neumí seštelovat a které nestíhá dobíjet při denním svícení,
začíná nahrazovat rychlostku ta od SESY: http://www.fichtlkramek.cz/nahled/komplet_predovodka_panel.html
Takže pokud ani vymezením vůlí a výměnou vyběhaných kol za méně vyběhaná či repliková neuspěješ, můžež to zkusit. Bohužel zkušeností s ní zatím moc není, ale kdo jí dával si zatím nestěžoval.
[Verdom] (19.9.2016 10:07:34)
Jinak ty mosazný futra předlohy taky nejsou zrovna košer. Raději je vyměň za bronzový, i když ty za vypadávání 4. kvaltu nemůžou. [Ota] (19.9.2016 8:09:13)
Už jsem o tom tady psal. Vypadávání jsem řešil taky. Důvod opotřebené čepy 3-kového kolečka hlavní hřídele a díry ve 4-kovém kolečku de facto výstupním hřídeli. Při zátěži jsou v záběru dvě šikmé plochy (čep a díra) a axiální tlak způsobuje vyskakování 4. rychlosti. [Joška] (18.9.2016 22:12:10)
Napnutým řetězem to opravdu,ale opravdu není,stejně jako jižním nebo severním vánkem. [Pucfol] (18.9.2016 20:55:52)
Vůle není až tak důležitá,důležité jsou dosedací plochy převodovky a jejich schopnost daný kvalt udržet. [Pucfol] (18.9.2016 20:53:20)
Předpokládejme že pokud se pan bývalý ministr tedy pustil do převodovky že to bude mít tak nějak do těch 0,3 [Klouzec] (18.9.2016 20:14:07)
Máš dobře vymezenou vůli v převodovce na předlohové hřídeli? Mě to dělala moc veliká vůle, měl jsem tam přes 1mm [Uďa] (18.9.2016 20:01:18)
Ne myslel jsem v pivnici na růžku :D Jistě že ano. [Klouzec] (18.9.2016 18:44:31)
Automatem je rozuměno kulisa řazení? [maspe] (18.9.2016 18:36:29)
Pokud čtyřka vypadává, ne nepřeskakuje ( při jízdě klap klap klap ) tak může být vyběhaný automat i to může být kombinace obojího. Nejlepší je mít lehce zbroušený vývodový kolo aby šlo do ložiska suvně a podle toho se zjistí při zařazený čtyřce zda li není třeba podložit planžetovou podložkou vývodové kolo (mezi kolem a vnitřním kroužkem ložiska) a o kolik, když tam budou např chybět 2mm a budou ožužlané zuby a volnější automat tak to vypadne. [Klouzec] (18.9.2016 17:19:55)
Nejspíše to bude vyběhané,jak díry tak ozuby.Taky může mít čtyřkové kolečko velkou vůli na hřídeli.V automatu to není . [Pucfol] (18.9.2016 17:01:44)
Třeba moc napnutým řetězem. Pouzdra předlohy nemají vliv na 4. rychlost. Podíval bych se, jestli to tu rychlost dobře dořazuje, jestli je výstupní náboj dobře v ložisku a ložisko až u ségrovky. [maspe] (18.9.2016 15:29:53)
Kompletní statistiky SQL spojení: 1 (6), 0,109 s v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17