Příspěvků: 21, poslední: 16.10.2016 20:56:4663482.Informace
Kde se nejčastěji/nejdříve může začít zadírat motor Jawa 350/638 při nedostatku/opravdu malém množství oleje v benzínu? Po vymáčknutí spojky se zastavil, ale šlo to následně nastartovat. Zadírá se na pístech od výfuku či jinde nebo to nevydrží konkrétní ložiska? Motor má cca 30 tkm od nového a bez oprav. Po doplnění na 1/35-40 přestal být hlučný. Po sundání hlav není ve válcích schodek.
Misto zadreni nakonec bylo u vnitrniho prefuku praveho valce. Po vycisteni krouzku a pistu to zase jezdi. Loziska jsou OK.
[JardaZ.]
(16.10.2016 20:56:46)
S tou bohatostí směsi má kocourluk naprostou pravdu. S bezchybně fungujícím oilmasterem, ale s přisávajícím falešným vzduchem, jsem na dálnici zadřel ČZ 487. Záděr byl na pístu při výfukovém kanálu.
[Jad]
(10.10.2016 15:44:58)
při náhlé absenci oleje jsem 350 zadřel na kroužkách, všechno přežilo, kroužky zčernaly a zkřehly
[krf]
(7.10.2016 17:04:21)
Když už je tady taková nádherná drbárna, tak se taky přidám. Já osobně jsem přesvědčen, že ložiska (ať už valivá nebo kluzná) jsou náchylnější především proto, že jsou mazána jen skrz poměrně malé kanálky v ojnici a vlastně ani nemají příliš možnost být opláchnuty čerstvou směsí, narozdíl od zbytku klikové skříně...
[JZ]
(7.10.2016 16:56:42)
Bych si spis dovolil tvrdit ze vetsi vliv nez mnozstvi oleje v ma bohatost. To ze se driv odporouci loziska si vysvetluji tim ze na pistu uz neni smes ale spis jen olej po odpareni benzinu. Dovedete si predstavit benzin o teplote vyssi nez 100 stupnu? A to ma pist a nekdy i valec zcela bezne. Zatimco klika je chlazena proudici smesi a pri nedostatku oleje je take permanentne oplachovana.
[kocourluk]
(7.10.2016 15:45:51)
To je jak friťák, jen tam hodit hranolky :-D
[Banjokid]
(7.10.2016 12:48:37)
Kuba z Neve: To chceš říct že jsi stihnul sundat nádrž a válce, nalejt olej a pořád ještě to takhle bublalo? :D
[Hlade]
(7.10.2016 11:33:51)
neměnil si náhodou svíčky?
[Mates]
(7.10.2016 10:14:49)
Pravdou je, že spodní ojniční ložisko utrpí rychle, protože se otáčí a víří v benzínové mlze, zatímco hlavní ložiska jsou lépe krytá a pístní čep se spíše jen kýve anebo pomalu otáčí. Víc toho vydrží, když je na jehlách.
[longr]
(7.10.2016 10:05:15)
No jo, to mi připomíná experty co mažou super hyper mega full syntetickým olejem 1/80 nebo i 1/100. Nezakouří.. :-D A pak nadávají na Jawu, jakej je to nekvalitní krám co nic nevydrží, když jim za 10 tkm odejdou ložiska na klice. Ale mazali přece dost, když se to nezadřelo, ne?
[Peterson]
(7.10.2016 10:02:46)
v červencových vedrech by se to kouslo nejdříve na pístu.
[Sukin]
(7.10.2016 9:55:06)
Před lety se mi v zetce vysypala převodovka (moje blbost - špatně vymezené vůle) a nutně jsem potřeboval ihned jiný motor na plánovaný prodloužený víkend v sedle. Koupil jsem motor neznámého původu s Posilube, které dávalo olej jen v homeopatickém množství a nemaje čas (motor jsem dával do rámu v noci před odjezdem), risknul jsem v této konfiguraci asi 800km cestu. Výsledek - z nádržky oleje téměř neubylo, motorka nekouřila ani při extrémní zátěži a po návratu se z výfuku sypal starý uvolněný a úplně suchý karbon v kostkách..nicméně jsem cestu absolvoval bez náznaku přidírání, ke konci začal být motor hlučnější. Výsledek následné rozborky: píst i válec ok, ojniční ložisko s vůlí jako prase, ale chodilo hladce, čep se protáčel v pístu, bronzové futro se volně točilo ve výkovku ojnice - to jsem ven vyšťoucnul prstem úplně bez odporu. Cesta se odehrála v relativně chladném počasí (přelom září a října).
Tedy potvrzuji, co píše longr níže - při delší jíždě s velmi malým množstvím oleje umírají nejprve ložiska, píst i válec byly ok (otázka je, jak by podobná cesta dopadla v červenových vedrech).
[T. A. Jawettsson]
(7.10.2016 9:36:53)
Kamarádovi v 16ti letech nezbylo po natankování na olej, tak vyrazil na čistý benzín. Po 4km se natvrdo kousla klika na jehlovém ložisku. Modrá ojnice, i setrvačníky.
[Wiku]
(7.10.2016 9:04:19)
na jedny jawajizde jeden clovek z Prestic, nebudu jmenovat :), zapomel dat olej do benzinu a natvrdo se kouslo dolni lozisko na ojnici. Vubec neslo otocit motorem. Byla to teda ale 250 kejvacka.
[Davy_]
(7.10.2016 8:46:21)
Při absenci oleje v jedné nádrži, při předchozím poctivém mazání, se prvně zašvihne píst, většinou u výfuku, kde je největší teplota, protože pístu olej nejdříve dojde.
Při dlouhodobém trápení nízkým poměrem odejdou dřív ložiska, protože nedostatek olejového filmu zvýší tření, ložiska se vyhřejí.
[longr]
(7.10.2016 1:32:24)
Viz hlade, pri nedostatku oleje odejdou prvni loziska. Jeden nejmenovanej kabrnak odsud zapomnel dat olej do benzinu, pry mu az zmodraly ojnice. Ale nepamatuju se, jestli se motor zadrel.
[Endy]
(6.10.2016 22:19:16)
Na olej jsou nejnáročnější ojniční ložiska.
[Hlade]
(6.10.2016 19:59:08)
Schodek se ve valci neudela kvuli zadreni,ale kvuli opotrebeni.Pri zadreni se namazne hlinik z pistu na valec. Naopak pist ke poskrabanej nebo vylestenej.Podle me by se to nejdriv zadrelo u vyfuku kvuli teplu.
[Ota]
(6.10.2016 19:25:44)
Kompletní statistiky
SQL spojení: 1 (6), 0,094 s
v1.0.6221, Made by HejtmaMa (c)2005-2008, last restart: 27.11.2024 10:39:17